نحوه دانلود و نصب نسخه بتای iPadOs و iOS 13

2
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 2714 بازدید

اگر به اندازه ی کافی کنجکاو هستید و می خواهید بدانید چه چیز هایی به نسخه جدید iOS اضافه شده است می توانید از هم اکنون iOS 13 یا iPadOS را تست کنید.

نسخه های نهایی iOS 13 و iPadOS 13 اپل برای آیفون و آیپد در پاییز امسال در دسترس شما خواهد بود. اما اگر صبر ندارید، شما هم اکنون نیز می توانید نسخه بتای عمومی سیستم عامل های جدید آیفون و آیپد را امتحان کنید.  ضمنا عرضه رسمی این نسخه در اواخر سال جاری (پاییز) رخ خواهد داد. امسال برخلاف روند پیشین، دو نسخه مختلف از iOS عرضه می شود، iOS 13 به آیفون و آیپاد تاچ و iPadOS 13 به آیپد اختصاص یافته است. نسخه مخصوص آیپد یا همان iPadOS 13 ویژگی های جدید چند وظیفه ای و نسخه دسکتاپ سافاری را به همراه دارد.

هر دو به روزرسانی نرم افزاری ویژگی های جدید بسیاری را به ارمغان خواهند آورد. حالت تاریک رسمی برای سیستم (dark mode) ، ویژگی های جدید حفظ حریم خصوصی و بهبود نقشه های اپل از جمله این وِیژگی هاست. اپل همچنین در حین کنفرانس جهانی توسعه دهندگان یا WDC سیستم عامل های WatchOS 6 برای ساعت هوشمند، MacOS Catalina برای سیستم عامل مک و TVOS 13 را برای اپل تی وی معرفی کرد.

ios 13 main page

هم چنین بخوانید: ویژگی های جدید iOS 13

همانطور که گفتیم بتای عمومی برای هر کس که می خواهد هم اکنون از iOS 13 استفاده کند دردسترس است. البته این موضوع می تواند چالش هایی برای شما در پی داشته باشد. در ادامه به این خطرات احتمالی می پردازیم.

نکاتی که قبل از نصب iOS 13 باید به آن ها توجه کنید:

به خاطر داشته باشید، این نسخه بتا است

با گذشت سالها، نسخه بتا برای iOS با ثبات تر شده است. ولی همانطور که می دانید، نسخه های بتا به دلیل کامل نبودن به این نام نامیده می شوند! ممکن است برنامه ها دچار مشکل شوند، عمر باتری بسیار بد بوده و امکان ریستارت های تصادفی به صورت مکرر وجود دارد.

اگر iOS 13 را تست می کنید آگاه باشید که در حال تست کردن نسخه بتا هستید و می توانید با بازخورد دادن از طریق برنامه Feedback به اپل لطف بزرگی کنید.

نمیتوانید به سادگی به حالت قبل بازگردید

درست است که با وجود سروکار داشتن با باگ ها و مشکلات تصادفی در نسخه بتا، می توانید به نسخه رسمی فعلی iOS برگردید، اما نمی توانید به بک آپی که از دستگاه خود در نسخه ی iOS 13 گرفتید بازگردید. بنابراین با توجه به این نکته ، بهتر است قبل از نصب به نسخه ی بتا، از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از iTunes  و تهیه یک نسخه پشتیبان رمزگذاری شده است.

How to Install iOS 13

چه دستگاه هایی برای iOS 13 پشتیبانی می شود؟

طبق اعلام شرکت اپل دستگاه های زیر میتوانند از نسخه بتای iOS 13 یا iPadOS استفاده کنند:

iPadOs iOS 13
12.9-inch iPad Pro iPhone XS
11-inch iPad Pro iPhone XS Max
10.5-inch iPad Pro iPhone XR
9.7-inch iPad Pro iPhone X
iPad 6th generation iPhone 8
iPad 5th generation iPhone 8 Plus
iPad Mini 5th generation iPhone 7
iPad Mini 4 iPhone 7 Plus
iPad Air 3rd generation iPhone 6S Plus
iPad Air 2 iPhone SE
  iPod Touch 7th generation

نحوه نصب iOS 13

برنامه نرم افزار بتای اپل را در رایانه خود باز کنید. شما باید با استفاده از Apple ID خود وارد سیستم شوید ، سپس iOS یا iPadOS را انتخاب کنید. این برنامه شما را به ایجاد نسخه پشتیبان از iPhone یا iPad خود منتقل می کند (پیشنهاد می کنیم این موضوع را جدی گرفته و صرفا با نگاهی گذرا از آن نگذرید و همین حالا پشتیبان تهیه کنید). سپس باید پروفایل بتا را دانلود و نصب کنید. برای دانلود پروفایل می توانید از این لینک در آیفون یا آی پد خود بازدید کنید.

how to install ios 13 - Settings Screenshot

پس از دانلود پروفایل، برنامه تنظیمات را در iPhone یا iPad خود باز کنید. پروفایل دقیقا زیر نامتان نمایش داده می شود. پروفایل را انتخاب کرده و سپس نصب را تایید کنید. دستگاه شما بعد از اضافه شدن پروفایل، راه اندازی مجدد می شود و پس از آن می توانید برای دانلود و نصب iOS 13 در تنظیمات خود به قسمت General و سپس Software Update بروید.

البته در صورت داشتن یک حساب کاربری توسعه دهنده هم چنین می توانید پروفایل های نصب مناسب و مخصوص خود را در سایت توسعه دهنده پیدا کنید.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘