Dark Mode چیست و چطور از آن استفاده کنیم.

1
شهریور 1397
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 2 دقیقه
0 نظر 2057 بازدید

macos mojave dark mode desktop

در جریان معرفی macOS 10.14 Mojave در WWDC 2018، اولین قابلیت معرفی شده توسط اپل Dark Mode و یا همان حالت تیره مک بود. در Dark Mode، رنگ های تیره جایگزین رنگ های روشن می شوند. به طور مثال در Dark Mode منو بار بالای صفحه مک، دیگر رنگ روشن همراه با متون سیاه نیست. برعکس، متون سفید و پس زمینه مشکی دارد.

برای خیلی از افراد، Dark Mode زیاد مهم نیست. ولی Dark Mode می تواند فواید بسیاری داشته باشد. کنتراست بیشتر متون خواندن ان ها را اسان تر می کند. استفاده از Dark Mode تابش صفحه را کمتر می کند و این خستگی چشم را کاهش می دهد. و از همه مهم تر، Dark Mode می تواند توانایی دیدن فیلم و عکس را افزایش دهد مانند رنگ ها و جزئیات.

در macOS Mojave همه نرم افزارها از Dark Mode پشتیبانی می کنند. همچنین اپل به نرم افزار های دیگر نیز اجازه استفاده از ان را می دهد.

نحوه فعال سازی Dark Mode در مک او اس آسان است. یکبار امتحان کنید و اگر علاقه ای نداشتید برای همیشه به حالت معمولی برگردید.

نحوه فعال سازی Dark Mode در macOS Mojave

وقتی شما یک دستگاه مک جدید را روشن می کنید، از شما می پرسد که حالت Dark Mode را می خواهید یا Light Mode. ولی اگر دستگاه شما قبلا Setup شده، از این مراحل می توانید Dark Mode را روشن کنید.

۱- بر روی منوی اپل کلیک کرده و به System Preferences بروید.

۲- بر روی General کلیک کنید.

۳-بر بالای منو، روی General Preferences کلیک کنید. دو دکمه وجود دارد. یکی برای Dark Mode و یکی برای Light Mode. از این دو دکمه می توانید برای تفیر حالت استفاده کنید.

macos mojave dark mode system preferences

نکته: پس زمینه دسکتاپ شما تغیری نمی کند. اما Mojave قابلیتی به نام Dynamic Desktop دارد که پس زمینه شما را بر اساس زمان روز تغیر می دهد.

درباره Dynamic Desktop بیشتر بدانید.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘