راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

3
مهر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 9 دقیقه
0 نظر 1095 بازدید

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

ببینید کدام آی‌مک با بودجه شما سازگار است، نیازهای خاص شما را برآورده می‌کند و برای شما بهترین است. ما به شما کمک می‌کنیم که بین مدل‌های آی‌مک 24 اینچی و آی‌مک 27 اینچی انتخاب کنید. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

در یک نگاه: اگر به یک آی‌مک با قیمت کمتر از 1000 دلار نیاز دارید، باید به فروشگاه بازسازی شده‌های اپل (Apple Refurbished Store) مراجعه کنید. اگر می‌خواهید یک آی‌مک 24 اینچی داشته باشید، از گزینه سطح پایه اجتناب کرده و مدلی که پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای دارد را انتخاب کنید. اگر شما یک حرفه‌ای هستید که به دنبال یک آی‌مک جدید هستید، آی‌مک 27 اینچ به لطف گرافیک مجزا و صفحه نمایش رتینا 5K بسیار عالی است. اما اگر در حال حاضر به آن نیاز ندارید، توصیه ما این است که منتظر بمانید تا اپل جایگزینی برای آی‌مک 27 اینچی در سال 2022 معرفی کند.

 

قیمت در زمان بررسی

قیمت آی‌مک 24 اینچ M1 (2021): شروع از 1.299 دلار

قیمت بهترین آی‌مک (2021): شروع از 1.099 دلار

 

راهنمای خرید بهترین آی‌مک

آی‌مک احتمالاً معروف‌ترین مک باشد. مک همه کاره اپل برای اولین بار در سال 1998 معرفی شد، و به اشکال مختلف تولید شد، از پلاستیک شفاف و مانیتور CRT رنگی برجسته گرفته تا جدیدترین تغییر طراحی که رنگ را به قاب صفحه نمایش مسطح بازگرداند.

با وجود دو نوع آی‌مک مختلف برای انتخاب، ما در حال حاضر در نوعی بلاتکلیفی به سر می‌بریم: آی‌مک 24 اینچ 2021 با تراشه M1 اپل (بخوانید: بررسی کامل آی‌مک 24 اینچ M1)، و آی‌مک 27 اینچ که حداقل در حال حاضر دارای یک پردازنده اینتلی است (بخوانید: بررسی کامل آی‌مک 27 اینچ 2020). تا همین اواخر، اپل هنوز یک آی‌مک 21.5 اینچی با پردازنده اینتلی می‌فروخت، اما دیگر در دسترس نیست. اگر یکی از آن را در بازار پیدا کردید، توصیه می‌کنیم که آن را خریداری نکنید.

دو آی‌مک‌ی که اپل در حال حاضر به فروش می‌رساند ممکن است نام یکسانی داشته باشند، اما آنها نمی‌توانند بیشتر از این متفاوت باشند.

خوشبختانه ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک از آی‌مک‌های اپل برای نیازهای شما بهترین است.

ما با تشریح ویژگی‌ها و مشخصات هر یک از آی‌مک‌هایی که اپل می‌فروشد، و گزینه‌های ساخت سفارشی که می‌توانند به شما در ساخت مک مورد نیازتان کمک کنند، شروع می‌کنیم.

 

آیا باید آی‌مک 24 اینچ بخرید؟

اپل سه آی‌مک 24 اینچی عرضه می‌کند، اما در واقع هر سه آنها به دو گزینه تقسیم می‌شوند: یک مدل پایه با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای، دو پورت USB 4/Thunderbolt و یک صفحه کلید جادویی همراه با کلید قفل به قیمت 1.299 دلار. یا مدل دیگر با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، دو پورت USB 4/Thunderbolt و دو پورت USB 3 (که کابل‌های USB A قدیمی را نیز قبول می‌کند) و یک صفحه کلید جادویی همراه با تاچ آیدی به قیمت 1.499 دلار.

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

در صورتی که توانایی مالی داشته باشید، دلایل خوبی برای انتخاب مدل گران‌تر وجود دارد.

احتمالاً آشکارترین تفاوت انتخاب بین هفت یا هشت واحد پردازش گرافیکی (GPU) است. اگر آن آی‌مک با یک پردازنده گرافیکی کمتر را انتخاب کنید، باید انتظار عملکرد کمی ضعیف‌تر را در برنامه‌های گرافیکی سنگین داشته باشید.

بر اساس آزمایش‌هایی که انجام داده‌ایم می‌توان مشاهده کرد که همان پردازنده گرافیکی اضافی تفاوت معقولی در عملکرد مک ایجاد می‌کند. اما راز این مسئله این است که در اینجا چیزی بیشتر از فقط یک هسته پردازنده گرافیکی اضافی وجود دارد - مدل دارای پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای یک فن دوم نیز دارد. این مسئله از داغ شدن بیش از حد مک در هنگام فشار آمدن به آن جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر، مک دارای یک فن سرعت خود را کاهش می‌دهد تا از گرم شدن بیش از حد آن مخصوصاً در هنگام انجام کارهای سنگین جلوگیری کند. از این رو آی‌مک 24 اینچ سطح پایه، با وجود داشتن تراشه M1 یکسان با همان تعداد هسته‌های پردازنده، کُندتر از برادر خود خواهد بود.

بنابراین، چیزی که می‌خواهیم بگوییم این است که آن هسته گرافیکی اضافی ارزش انتخاب کردن را دارد، حتی اگر از برنامه‌های سنگینی که گرافیک بیشتری طلب می‌کنند استفاده نمی‌کنید.

تفاوت دیگر این دو مدل آی‌مک 24 اینچی در صفحه کلید است. آی‌مک‌های رنگارنگ جدید دارای صفحه کلیدی هستند که با رنگ آی‌مک هماهنگی دارد. اما صفحه کلیدی که همراه با آی‌مک 24 اینچی سطح پایه عرضه می‌شود دارای یک کلید قفل است و در صفحه کلیدی که با مدل گران‌تر عرضه می‌شود دارای یک کلید تاچ آیدی است.

صفحه کلید جادویی همراه با تاچ آیدی در واقع به عنوان یک گزینه ساخت سفارشی با آی‌مک 24 اینچ سطح پایه در دسترس است، اما این گزینه به خوبی پنهان شده است. شما باید هنگام خرید بر روی Change to another keyboard (تغییر به صفحه کلید دیگر) کلیک کرده و سپس می‌توانید با 50 دلار بیشتر نسخه Touch ID را انتخاب کنید. این هزینه اضافی در حال حاضر بخشی از هزینه کامل مدل بهتر را شامل می‌شود، و ما پیشنهاد می‌کنیم که پرداخت کردن 150 دلار بیشتر برای داشتن هسته گرافیکی اضافی و فن اضافی، هزینه معقولی خواهد بود.

با این حال، قیمت آن چیزی است که آی‌مک 24 اینچ را ناامید کننده می‌کند. وقتی آن را با مک مینی مقایسه کنید که دقیقاً همان مشخصات را دارد اما فقط فاقد صفحه نمایش است، نسب به آن بسیار گران‌تر است. اگر فقط چند صد دلار تفاوت در قیمت وجودداشت، این مسئله یک نقطه ضعف آشکار محسوب نمی‌شد، اما ما داریم در مورد تفاوت 600 دلاری بین مدل‌های سطح پایه دو مدل مک صحبت می‌کنیم. وقتی می‌توانیم با هزینه‌ی بسیار کمتری یک صفحه نمایش 4K مناسب خریداری کنیم، توجیه این هزینه اضافی برای ما سخت می‌شود.

این مقایسه‌ی محدود با مک مینی به سادگی ما را به این نتیجه می‌رساند که آی‌مک 24 اینچ قیمت بالایی دارد، همان طور که اغلب در مورد مدل‌های کاملاً جدید مک نیز صادق است.

اما ممکن است شما آمادگی پرداخت این هزینه‌ی اضافی را داشته باشید زیرا طراحی زیبا همراه با صفحه نمایش خیره کننده ارزش این هزینه‌ی اضافی را دارد و این می‌تواند یک دلیل بسیار خوب برای انتخاب آی‌مک 24 اینچ باشد - ما فقط پیشنهاد می‌کنیم که مدل 1.499 دلاری را انتخاب کنید.

 

آیا باید آی‌مک 27 اینچ بخرید؟

یک آی‌مک دیگر نیز برای انتخاب کردن وجود دارد. آی‌مک 27 اینچ یک آی‌مک همه‌کاره است که برای کاربران حرفه‌ای طراحی و قیمت‌گذاری شده است. گرافیک مجزا، صفحه نمایش 5K رتینا و پردازنده‌های قدرتمند اینتل دارد. آی‌مک 24 اینچ با تراشه M1 واقعاً نمی‌تواند نیازهای کاربران خاص را برآورده کند (چرایی آن را در ادامه توضیح خواهیم داد).

با این حال، قبل از این که در مورد خرید آی‌مک 27 اینچ تصمیم بگیرید، نکته‌ای وجود دارد که باید از آن مطلع باشید: به احتمال زیاد اپل آن را به زودی، احتمالاً در مارس 2022 بروزرسانی خواهد کرد.

آی‌مک 27 اینچی که در حال حاضر به فروش می‌رسد آخرین بار در آگوست 2020 بروزرسانی شد، بنابراین حدود یک سال و نیم از عمر آن می‌گذرد. با این حال، اگر نمی‌توانید منتظر بمانید تا اپل این مدل را نیز بروزرسانی کند، یا می‌خواهید از اینتل و گرافیک مجزا استفاده کنید، ممکن است آی‌مک 27 اینچ یکی از مواردی باشد که باید برای خرید در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

در اینجا ما مقایسه‌ای خواهیم داشت بین آی‌مک 27 اینچ با بهترین مدل‌های آی‌مک 24 اینچی:

قیمت آی‌مک 27 اینچ از 1.799 دلار شروع می‌شود، در مقابل شما می‌توانید آی‌مک 24 اینچی را با 1.499 دلار یا 1.699 دلار خریداری کنید. قیمت نسبتاً پایین‌تر کمک چندانی به جذاب‌تر کردن آی‌مک 24 اینچی نمی‌کند، بلکه از بسیاری جهات به این نتیجه می‌رسیم که مدل 24 اینچی نسبت به آنچه که هست گران‌تر است.

البته آی‌مک 27 اینچ گران‌تر از آی‌مک 24 اینچ است، اما در عوض دارای تعدادی ویژگی‌های منحصر به فرد، از جلمه پردازنده‌های 6 هسته‌ای یا 8 هسته‌ای نسل دهم اینتل (یا 10 هسته‌ای ساخت سفارشی)، امکان اضافه کردن رم تا 128 گیگابایت (در حالی که مدل 24 اینچی فقط 16 گیگابایت رم دارد)، و کارت گرافیک‌های رده بالای Radeon Pro است.

تراشه M1 فوق‌العاده است و همان طور که از بنچمارک‌های پردازنده ما شاهد هستید، پردازنده 8 هسته‌ای 2020 را در آی‌مک 27 اینچی 3.8 گیگاهرتزی شکست داده است.

تست‌های Geekbench 5 مک‌های M1 و M2

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

اما وقتی صحبت از عملکرد گرافیکی به میان می‌آید، نمی‌توان مزیت گرافیک Radeon Pro را انکار کرد، که سرآمدتر است. M1 خوب است، اما نه آنقدرها.

تست‌های گرافیک مک‌های M1

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

اینجا جایی است که M1 Pro و M1 Max در مک‌بوک پرو 2021 ظاهر می‌شوند (بخوانید: بررسی کامل مک‌بوک پرو 14 اینچ M1 Pro و همچنین بررسی کامل مک‌بوک پرو 16 اینچ 2021 M1 Max) که احتمالاً بشود آنها را جانشینی برای آی‌مک 27 اینچ در نظر گرفت. همان طور که در بنچمارک‌های زیر شاهد هستید، این مک‌ها با هسته‌های گرافیکی اضافی و رم اضافی، مک‌بوک پرو 16 اینچی قدیمی با گرافیک مجزا را شکست می‌دهند.

بنچمارک‌های Geekbench 5 Compute

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

راهنمای خرید بهترین آی‌مک 2022

یکی دیگر از عواملی که به نفع آی‌مک 27 اینچ است، صفحه نمایش رتینا 5K است، هر چند صفحه نمایش 4.5K رتینا مدل 24 اینچی این فاصله را کاهش می‌دهد. هر دو روشنایی 500 نیت، رنگ گسترده و True Tone را ارائه می‌دهند، اما مدل 27 اینچی با 2.880 × 5.120 پیکسل خود به وضوح از پیکسل‌های 2.520 × 4.480 هم‌رده‌ی خود جلوتر است.

البته ما انتظار داریم هر چیزی که اپل به عنوان جایگزینی برای آی‌مک 27 اینچ در حال توسعه‌ی آن است، این شکاف را حتی بیشتر از این کند. بنابراین ممکن است بخواهید تا زمان عرضه‌ی آن صبر کنید.

 

کدام آی‌مک بهتر است؟

این که کدام آی‌مک برای شما مناسب‌تر است به عوامی مختلفی بستگی دارد: بودجه شما، نیازهای شما و این که برای داشتن آن چقدر عجله دارید.

اگر از نظر بودجه محدودیت دارید، به جای خرید یکی از مک‌هایی که اپل در حال حاضر به فروش می‌رساند، می‌توانید با خرید یک آی‌مک 21.5 اینچ یا 27 اینچی که تخفیف خورده باشند، آنچه را که می‌توانید با پول خود به دست آورید را به حداکثر برسانید. با این حال، اگر این روش را انتخاب کردید، توجه داشته باشید که مک‌های مجهز به اینتل شما به اندازه‌ی مک‌های مجهز به سیلیکون اپل آینده‌نگرانه نخواهند بود. و اگر در آینده قصد فروش آن را داشته باشید، باید انتظار این را داشته باشید که با قیمت خیلی ارزان‌تر بفروشید.

با این هشدار، شما همیشه باید به دنبال یک آی‌مک مناسب که اپل دیگر آن را نمی‌فروشد با تخفیف‌های واقعاً عالی باشید. شما می‌توانید یک آی‌مک 21.5 اینچی که تولید آن متوقف شده است را با گرافیک مجزا و یک پردازنده خوب اینتلی با قیمتی کمتر از آی‌مک 24 اینچی خریداری کنید.

اگر عاشق طراحی جدید آی‌مک 24 اینچی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام خرید کمی بیشتر هزینه کنید تا یک پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای داشته باشید.

و اگر به آی‌مک نهایی نیاز دارید، آی‌مک 27 اینچ عرضه شده در آگوست 2020 هنوز هم گزینه مناسبی است، علیرغم این که اکنون بسیار قدیمی است و قرار است به زودی جایگزین شود. در حال حاضر این بهترین گزینه برای هر کسی است که به مک‌ی نیاز دارد که بتواند سنگین‌ترین کارهای گرافیکی را مدیریت کند، اما ممکن است به همین زودی بروزرسانی شود، بنابراین بهتر است کمی صبر کرده و فعلاً خرید نکنید.

برای دریافت راهنمایی در مورد خرید سایر مک‌ها و دیگر محصولات اپل، بخوانید:

راهنمای خرید مک 2022

راهنمای خرید مک‌بوک 2022

ارزان‌ترین مک یا مک‌بوک 2022: راهنمای بهترین مک ارزان

راهنمای خرید آیفون 2022

راهنمای خرید آیپد 2022

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. یک موفقیت بسیار بزرگ بهتر از موفقیت های مقطعی و کوتاه است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘