ارزان‌ترین مک یا مک‌بوک 2022: راهنمای بهترین مک ارزان

30
شهریور 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 897 بازدید

ارزان‌ترین مک یا مک‌بوک 2022: راهنمای بهترین مک ارزان

نیازی نیست برای خرید یک مک هزینه‌ی زیادی بکنید. در اینجا ارزان‌ترین کامپیوترهای اپل را که می‌توانید خریداری کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، به شما معرفی خواهیم کرد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

این که مک‌ها یا محصولات اپل به طور کلی، یا حداقل در مقایسه با جایگزین‌های ویندوزی خود چندان هم ارزان نیستند، امری شناخته شده است. اما اگر شما بودجه کمی دارید و تمایل دارید که از محصولات اپل استفاده کنید، گزینه‌های ارزان‌تری نیز در دسترس هستند.

در این مقاله، ما نگاهی به مک مینی، مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو 13 اینچ سطح پایه خواهیم داشت و به شما خواهیم گفت که آیا آنها واقعاً گزینه‌ای اقتصادی و معقول هستند یا این که می‌توانید خرید بهتری نیز داشته باشید. ما هر یک از انتخاب‌های صرفه‌جویانه‌ی خود را همراه با جزئیات بررسی خواهیم کرد، اما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر «راهنمای خرید مک 2022» ما را نیز مطالعه کنید.

 

ارزان‌ترین مک

اگر به دنبال خرید یک مک جدید و کم‌هزینه هستید، واقعیت این است که فقط دو مورد برای انتخاب وجود دارد:

مک مینی: با شروع قیمت از 699 دلار، این ارزان‌ترین مک‌ی است که می‌توانید خریداری کنید.

مک‌بوک ایر: با شروع قیمت از 999 دلار، این ارزان‌ترین لپتاپ مک‌ی است که می‌توانید خریداری کنید.

با این حال، اگر کمی بودجه خود را افزایش دهید، می‌توانید این دو گزینه را نیز در نظر داشته باشید:

مک‌بوک پرو 13 اینچ: هزینه‌ی آن کمی بیشتر از مک‌بوک ایر است، و شما می‌توانید یک مک‌بوک پرو 13 اینچ را با قیمت 1.299 دلار خریداری کنید.

آی‌مک 24 اینچ: ارزان‌ترین آی‌مک‌ی که می‌توانید خریداری کنید 1.299 دلار قیمت دارد.

اینها دستگاه‌های جدیدی است که می‌توانید اکنون خریداری کنید - و در ادامه، نگاه دقیق‌تری همراه با جزئیات به هر گزینه خواهیم انداخت - اما اگر یک مک خیلی ارزان می‌خواهید، راه‌های دیگری نیز برای خرید وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

شما می‌توانید نگاهی به دستگاه‌های موجود در فروشگاه Refurbished Mac بیندازید. در اینجا، اپل مک‌هایی را که به این شرکت عودت داده شده‌اند، به فروش می‌رساند. این مک‌ها قبل از فروش مجدد سرویس می‌شوند (و در صورت لزوم تعمیر می‌شوند) و با گارانتی کامل برای مشتری ارسال می‌شوند. شما می‌توانید تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای را روی این مک‌های جدید دریافت کنید. در این صورت، برای خرید یک مک، نیازی نیست هزینه‌ی کامل آن را بپردازید!

 

بهترین مک‌های ارزان قیمت 2022

در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به جزئیات ارزان‌ترین مک‌های اپل در سال 2022 خواهیم انداخت.

 

مک مینی

ارزان‌ترین مک یا مک‌بوک 2022: راهنمای بهترین مک ارزان

ارزان‌ترین مک، مک مینی است.

مک مینی همیشه ارزان‌ترین مک بوده است، اما متأسفانه به اندازه‌ی قبل ارزان نیست: روزگاری بود که فقط 499 دلار قیمت داشت. اما این روزها دچار تورم شده‌ایم!

با این حال، با 699 دلار قیمت، هنوز هم ارزان‌ترین مک جدیدی است که می‌توانید خریداری کنید و پایین بودن قیمت آن به این معنی نیست که این مک قدرتمند نباشد. شما با 699 دلار، یک تراشه M1 اپل با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت می‌کنید. این دقیقاً همان مشخصاتی است که با مک‌بوک پرو 13 اینچ 1.299 دلاری ولی با نصف قیمت دریافت می‌کنید.

البته این کامپیوتری است که بدون صفحه نمایش، صفحه کلید یا ماوس ارائه می‌شود. اما نیازی نیست که برای خرید هر یک از این تجهیزات جانبی هزینه‌ی گزافی را متحمل شوید. اصلاً ممکن است شما از قبل یک صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های مک مینی مجموعه پورت‌های آن است - که شامل دو پورت USB-A و همچنین دو پورت Thunderbolt/USB 4 و یک پورت HDMI است. اگر به پورت USB-A قدیمی نیاز داشته باشید، آن را روی یک لپتاپ اپل پیدا نخواهید کرد، مگر این که یک آداپتور خریداری کنید. اضافه شدن پورت HDMI به این معنی است که می‌توانید دو مانیتور را به مک مینی وصل کنید.

ما به طور قطع مک مینی را توصیه می‌کنیم: این یک مک عالی برای هر کسی است که می‌خواهد بدون صرف هزینه‌های گزاف از مک او اس استفاده کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: بررسی کامل مک مینی M1

 

مک‌بوک ایر

ارزان‌ترین مک یا مک‌بوک 2022: راهنمای بهترین مک ارزان

مک‌بوک ایر مطمئناً ارزان نیست، اما ارزان‌ترین لپتاپ اپل و بهترین گزینه برای اکثر مردم است.

در مقایسه با مک مینی، به غیر از قیمت بالاتر، مشخصات این مدل قدرت کمتری نسبت به مک مینی دارد: این مک‌بوک ایر دارای یک پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای به جای پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای در مک مینی است. اگر قرار نیست برنامه‌های سنگین را اجرا کنید، ممکن است این اختلاف هسته‌ها برای شما مهم نباشد، اما ارزش آن را دارد که در نظر گرفته شود. اگر می‌خواهید یک مک‌بوک ایر با 8 هسته گرافیکی داشته باشید، قیمت آن 1.249 دلار است (و همراه آن یک فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی نیز دریافت خواهید کرد).

در اینجا باید به آی‌مک 24 اینچ اشاره کرد که همان پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای این مک‌بوک ایر سطح پایه و همان فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی را با قیمت 1.299 دلار عرضه می‌کند. بنابراین مک‌بوک ایر، در مقایسه، مطمئناً مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

همانند مک مینی، ممکن است بتوانید تخفیفی برای مک‌بوک ایر در فروشگاه Refurbished Store اپل یا نمایندگی‌های فروش اپل پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

بررسی کامل مک‌بوک ایر M1

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

مک‌بوک ایر M2 در مقایسه با مک‌بوک ایر M1

 

مک‌بوک پرو 13 اینچ

ارزان‌ترین مک یا مک‌بوک 2022: راهنمای بهترین مک ارزان

مک‌بوک پرو 13 اینچ را در اینجا گنجانده‌ایم، زیرا اگر چه هزینه‌ی آن بسیار بیشتر از مک مینی و مک‌بوک ایر سطح پایه است، اما اگر مک‌بوک ایر 1.249 دلاری را برای خرید در نظر داشته باشید، ارزش آن را دارد که برای خرید مک‌بوک پرو 13 اینچ کمی بیشتر هزینه کنید.

اگرمک‌بوک پرو 1.299 دلاری را با مک‌بوک ایر 1.249 دلاری مقایسه کنید، به نظر می‌رسد که از نظر فضای ذخیره‌سازی مقداری را از دست خواهید داد (256 گیگابایت در مک‌بوک پرو و 512 گیگابایت در مک‌بوک ایر). اما اگر مک‌بوک ایر گران‌تر را انتخاب می‌کنید به این دلیل که می‌خواهید پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای داشته باشید، در این صورت از انتخاب مک‌بوک پرو سود خواهید برد زیرا دارای یک فن است تا اطمینان حاصل شود زمانی که تحت فشار است بتواند بهتر عمل کند.

حتی ممکن است یک مک‌بوک پرو 13 اینچی در بازار پیدا کنید که بتوانید آن را به همان قیمت مک‌بوک ایر خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

مقایسه مک‌بوک پرو 13 اینچ M1 با مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

 

آی‌مک 24 اینچ

ارزان‌ترین مک یا مک‌بوک 2022: راهنمای بهترین مک ارزان

قیمت آی‌مک 24 اینچ از 1.299 دلار شروع می‌شود که تا حدودی ناامید کننده است، زیرا پیش از این قیمت آن از 1.099 دلار شروع می‌شد.

اگر بخواهید یک آی‌مک خریداری کنید، به این معنی است که باید قیمت یک مک‌بوک پرو 13 اینچ سطح پایه و کمی بیشتر از یک مک‌بوک ایر رده بالا را بپردازید. مشکل بزرگ این است که این نمی‌تواند یک خرید مناسب باشد، زیرا هر دو مک‌بوک در ازای پولی که خرج می‌کنید قدرت بیشتری برای شما فراهم نمی‌کنند. در این مورد مطمئناً دسکتاپ‌ها ارزان‌تر و قدرتمندتر نیستند!

علاوه بر آن، این واقعیت نیز وجود دارد که مک مینی حتی با نصف قیمت قدرت بیشتری دارد - فقط باید صفحه نمایش، ماوس و صفحه کلید خود را داشته باشید.

اما برای برخی از مردم، آی‌مک صرفاً به دلیل صفحه نمایش آن که اکنون 24 اینچی و 4K است، برای آنها یک مک محسوب می‌شود. اگر بخواهید چنین صفحه نمایشی را برای همراهی با مک مینی خود خریداری کنید، ممکن است لازم باشد هزینه‌ی بسیار زیادی را متقبل شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: بررسی کامل آی‌مک 24 اینچ M1

 

کدام مک ارزان بهترین است؟

این که بهترین مک ارزان قیمت برای شما کدام است، بستگی به نیازهای شما دارد.

اگر به دنبال دستگاهی قابل حمل هستید، مک‌بوک ایر با قیمت 999 دلار یک گزینه‌ی عالی محسوب می‌شود. اما این قیمت هنوز هم هزینه بالایی است.

مک مینی ارزان‌ترین مک اپل با قیمت 699 دلار است، اما به یک مانیتور، ماوس و صفحه کلید جداگانه نیاز دارید. اگر بودجه‌ی کافی برای خرید آن را دارید و از قبل نیز این تجهیزات جانبی را دارید، انتخاب مناسبی خواهد بود.

توصیه اصلی ما این است که مستقیماً از فروشگاه اپل خرید نکنید. در عوض حواستان به تخفیف‌ها و قیمت‌ها در نمایندگی‌های فروش اپل، و همچنین برای مک‌های تخفیف خورده در Refurbished Store (فروشگاه بازسازی شده‌ها)ی خود اپل باشد، جایی که هرازگاهی حتی قیمت‌های تولیدات فعلی مک را نیز کاهش می‌دهد.

چیزی که ما توصیه نمی‌کنیم، خرید یک مک دست دوم از eBay یا فروشگاه‌های مشابه است. مشکل این است که این دستگاه‌ها معمولاً مک‌های بسیار قدیمی هستند که اپل دیگر از آنها پشتیبانی نمی‌کند، و به این معنی است که شما در آینده با مشکل مواجه خواهید شد. ضمن این که هیچ اطمینانی نیز وجود ندارد که این دستگاه‌ها حتی کار کنند.

و اما آخرین توصیه‌ی ما. در حال حاضر اپل در مرحله گذار از پردازنده‌های اینتلی به پردازنده‌های بومی خودش - که در حال حاضر به عنوان M1 شناخته می‌شود - قرار دارد. ممکن است قیمتی را روی یک مک با پردازنده قدیمی اینتلی مشاهده کنید و فکر کنید که خرید خوبی خواهد بود. اما توصیه ما این است که بهتر است کمی بیشتر هزینه کرده و یک مک مجهز به تراشه M1 خریداری کنید. اما اگر قصد خرید یک دستگاه اینتلی را دارید، از هر چیزی که بیش از یکی دو سال از تاریخ تولید آن گذشته باشد اجتناب کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘