بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

27
شهریور 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 15 دقیقه
0 نظر 1781 بازدید

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

مک‌بوک ایر که یک دستگاه فوق‌العاده قابل حمل محسوب می‌شود، برای هر کاربری می‌تواند مناسب باشد. برای بررسی کامل مک‌بوک ایر M2 با سافت مک همراه باشید.

-----

 

نقاط مثبت:

  • صفحه نمایش بهبود یافته با حاشیه‌های باریک‌تر
  • ردیف کلیدهای تابع در اندازه استاندارد
  • دوام باتری فوق‌العاده
  • عملکرد ممتاز در کلاس خود

نقاط منفی:

  • وبکم همچنان ناامید کننده است
  • قیمت آن افزایش داشته است
  • مدل 256 گیگابایتی عملکرد ذخیره‌سازی را تقلیل داده است

نظر ما: اولین طراحی مجدد بزرگ مک‌بوک ایر اپل تا حد زیادی با موفقیت همراه بوده است. هر چند وبکم آن هنوز ناامید کننده است، اما از هر جهت دیگر، این یک کامپیوتر دوست داشتنی برای اکثر کاربران خواهد بود.

 

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

ظاهراً شما آماده‌ی خرید یک لپتاپ جدید هستید. اما این لپتاپ جدید را برای چه کاری نیاز دارید؟

این که ما دستگاهی با قابلیت‌های برتر را در نظر داشته باشیم می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما بسیاری از ما هر روز کارهای ویرایش پیچیده حرفه‌ای ویدیو با کیفیت 4K یا کارهای علمی سنگین و یا پروژه‌های برنامه‌نویسی واقعاً بزرگ انجام نمی‌دهیم. بسیاری از ما اوقات خود را با برگه‌های مرورگر باز شده، تعداد انگشت‌شماری برنامه برای ایمیل و پیام‌رسانی، ویرایش عکس‌ها یا شاید هم برخی اوقات ویرایش ویدیوهای ساده، تماشای آنلاین ویدیو و از این قبیل می‌گذرانیم.

اگر گیمری هستید که می‌خواهید جدیدترین بازی‌ها را انجام دهید، می‌توانید از لپتاپ‌های ویندوزی استفاده کنید. اما برای بقیه، یعنی کسانی که تمام طول روز از لپتاپ خود برای کارهای بسیار سنگین استفاده نمی‌کنند، مک‌بوک ایر دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز دارند.

مک‌بوک ایر M2 که به تازگی و برای اولین بار پس از سال‌ها بازطراحی شده است، بیش از اندازه‌ی کافی برای انجام سریع کارهای روزمره قدرت دارد، ضمن این که به طرز شگفت‌انگیزی باریک و سبک همراه با یک صفحه نمایش بزرگ زیبا و دوام باتری فوق‌العاده است. به اندازه گذشته مقرون به صرفه نیست، اما نسبت به مک‌بوک پرو 14 اینچ بسیار ارزان‌تر است و همچنان بهترین انتخاب لپتاپ مک برای اکثر مردم محسوب می‌شود.

 

بررسی مک‌بوک ایر M2: بهینه‌سازی طراحی

مک‌بوک ایر اساساً از حدود سال 2010 یعنی همان زمانی که اپل طراحی یکپارچه آلومینیومی شیب‌دار را معرفی کرد، همان مشخصات را داشته است. هشت سال بعد تغییراتی در صفحه نمایش به وجود آمد (صفحه نمایش به رتینا بروزرسانی شد و حاشیه‌های سیاه باریک‌تر شدند و پورت‌ها به USB-C تغییر یافت)، اما مک‌بوک ایر اساساً برای بیش از یک دهه ظاهری ثابت داشته است.

مک‌بوک ایر M2 جدید در نهایت یک طراحی متفاوت، اگر نگوییم جدید، به ما ارائه می‌دهد. بدنه‌ی جدید مسطح، با طرفین صاف و درب آن کمی ضخیم‌تر است. عرض آن به اندازه مک‌بوک ایر قدیمی است (کمتر از 12 اینچ) و تنها یک‌دهم اینچ ضخیم‌تر است. در مجموع کاملاً باریک است - باریک‌تر از ضخیم‌ترین قسمت مک‌بوک ایر قدیمی، اما بسیار ضخیم‌تر از لبه مخروطی باریک قبلی خود.

در نتیجه، با اینکه این طراحی جدید از نظر فنی حجم کم‌تری نسبت به طرح قبلی دارد، اما کوچک‌تر به نظر نمی‌رسد. در عوض کمی بزرگ‌تر و تقریباً هم‌وزن مدل قبلی به نظر می‌رسد. منحنی صاف اطراف لبه پایینی نسبت به لبه تیز طرح قدیمی احساس بهتری در دست ایجاد می‌کند.

این کمی ناامید کننده است که ببینیم برجستگی آن از طراحی حذف شده است؛ درست مانند مک‌بوک پرویی که باریک‌تر شده است. اما سخت است که بگوییم ظاهر و احساس خوبی ندارد و هنوز هم بدون شک یک مک‌بوک است.

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

مک‌بوک ایر جدید فقط کمی بزرگ‌تر از مک‌بوک ایر قدیمی و باریک‌تر از ضخیم‌ترین قسمت مک‌بوک ایر قدیمی است. در عمل هم همین حس را ایجاد می‌کند.

صفحه نمایش مک‌بوک ایر M2 بزرگ‌تر است - 13.6 اینچ به جای 13.3 اینچ - و این به لطف حاشیه‌های باریک‌تر اطراف آن است. این ظاهر بسیار مدرن‌تر از مک‌بوک ایر قدیمی است، اگر چه لپتاپ‌های رقیب با حاشیه‌های باریک‌تر نیز وجود دارند. صفحه کلید و ترک‌پد کم و بیش یکسان هستند، اما ردیف کلیدهای عملکردی نیمه‌بلند به کلیدهای تمام ارتفاع تبدیل شده است. و مشبک‌های بلندگو در کنار صفحه کلید نیز از بین رفته‌اند و در نتیجه زیبایی بسیار تمیزتری ایجاد کرده است.

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

صفحه نمایش تنها چند درصد بزرگ‌تر شده است، اما حاشیه‌های باریک‌تر به ایجاد این توهم کمک می‌کند که بیش از یک تفاوت 0.3 اینچی است.

اپل رنگ‌ها را نیز کمی تغییر داده است. نقره‌ای و خاکستری فضایی هنوز وجود دارند، اما رنگ طلایی قدیمی حذف شده است. به جای آن دو رنگ جدید وجود دارد: Starlight (نور ستاره‌ای) و Midnight (نیمه شب)، همان طور که در آیفون SE و اپل واچ سری 7 شاهد هستیم. رنگ نور ستاره‌ای اساساً نقره‌ای روشن با رنگ طلایی است و رنگ نیمه شب خاکستری بسیار تیره با کمی آبی است. هر دوی این رنگ‌ها بسیار خوب هستند، اما رنگ نیمه شب یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

همچنان دو پورت USB 4 / Thunderbolt در سمت چپ خواهید یافت که این تعداد کمی است، هر چند اضافه کردن یک پورت شارژ MagSafe قطعاً کمک خواهد کرد. این یک خوش‌آمدگویی پس از سال‌ها شارژ فقط با پورت USB-C محسوب می‌شود. جک هدفون در سمت راست اکنون از هدفون‌های امپدانس بالا نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

شما مانند مک‌بوک ایر قدیمی همان دو پورت USB 4 / Thunderbolt را دارید، اما بازگشت MagSafe به این معنی است که هر دوی آنها همیشه در دسترس خواهند بود.

متوجه خواهید شد که صفحه نمایش دارای یک ناچ است که وبکم 1080p در آن قرار دارد، درست مانند مک‌بوک پرو 14 اینچ و مک‌بوک پرو 16 اینچ. انصافاً چندان باعث حواس پرتی نمی‌شود و در واقع به جای کم کردن از سطح صفحه نمایش، به آن اضافه می‌کند، زیرا ناحیه‌ی زیر ناچ نسبت صفحه نمایش استاندارد مک 16:10 را دارد، ناچ و نوار منو در بالای آن گسترش یافته و 64 ردیف پیکسل به صفحه نمایش اضافه می‌کند. به غیر از این، صفحه نمایش مانند مک‌بوک ایر قدیمی است، فقط 25 درصد روشن‌تر شده است (تا 500 نیت). این یک صفحه نمایش دوست داشتنی است، اما هیچ جایگاهی در گروه صفحه نمایش‌های XDR ProMotion در لپتاپ‌های رده بالای پرو ندارد.

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

مک‌بوک ایر جدید دقیقاً مانند مک‌بوک پرو جدید دارای یک ناچ است و در عمل واقعاً باعث حواس پرتی نمی‌شود. فقط آدم تعجب می‌کند که چرا این قدر بزرگ است.

 

بررسی مک‌بوک ایر M2: وبکم هنوز هم ناامید کننده است

ای کاش در مورد وبکم 1080p جدید چیزهای خوبی برای گفتن داشتیم، اما نداریم. مطمئناً وبکم 1080p چیزی مانند یک پله ارتقاء از وبکم قدیمی 720p به نظر می‌رسد، اما در عمل، هنوز هم بسیار دانه‌دار است و در نور کم عملکرد بسیار بدی دارد.

حتی در نور نسبتاً مناسب محیط کار، تصاویر پر از نویز و دانه‌دار خواهد بود. پردازش اپل در طول سال‌ها بهبود یافته است، اما هنوز هم تجربه کلی چندان مناسب نیست. رزولوشن همه چیز نیست؛ این احتمال وجود دارد که اپل به سادگی به یک سنسور و سیستم لنز بسیار بهتری نیاز دارد.

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

وبکم مک‌بوک ایر M2 بدون نور شدید

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

شباهت زیادی به وبکم مک‌بوک ایر M1 دارد

خوشبختانه، ویژگی جدیدی که پاییز امسال در آی او اس 16 و مک او اس ونتورا عرضه می‌شود، به نام Continuity Camera (دوربین پیوسته) این امکان را به شما می‌دهد که تقریباً در هر برنامه مک‌ی که از چهارچوب‌های وبکم استاندارد استفاده می‌کند از آیفون خود به عنوان یک وبکم استفاده کنید. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، تفاوت فاحشی ایجاد می‌کند.

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

Continuity Camera با آیفون شما (در آی او اس 16 و مک او اس ونتورا) نتایج بسیار بهتری ایجاد می‌کند

مک‌بوک ایر جدید دارای یک آرایه چهار بلندگویی است که برای لپتاپ‌هایی با این اندازه بسیار عالی به نظر می‌رسد، حتی بهتر از دو بلندگو در مک‌بوک ایر M1. آرایه سه میکروفونه متفاوت به نظر نمی‌رسد - هنوز هم برای تماس‌های ویدیویی و موارد مشابه عالی است، اما شما نمی‌توانید از آن برای ضبط موسیقی استفاده کنید.

 

بررسی مک‌بوک ایر M2: برخی ایرادات مدل سطح پایه

ما قبلاً در بررسی مک‌بوک پرو 13 اینچ ارتقاء یافته نگاهی به انتظارات از پردازنده جدید M2 داشتیم. تراشه M2 در مک‌بوک ایر نیز تفاوتی ندارد، بنابراین می‌توانید عملکرد تقریباً مشابهی را در اینجا نیز انتظار داشته باشید.

پیکربندی مک‌بوک ایر ما دارای مشخصات زیر و قیمت آن 1.899 دلار است:

  • سیستم مبتنی بر یک تراشه M2 با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای
  • پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای
  • 16 گیگابایت حافظه مشترک
  • اس اس دی 1 ترابایتی

قبل از پرداختن به اعداد و ارقام، سه نکته وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشیم. اول این که، طراحی جدید مک‌بوک ایر هنوز هم کاملاً بدون فن است. این به معنای وجود یک سکوت رضایتبخش است، اما همچنین به این معنی است که تحت فشار کاری سنگین مداوم، نمی‌تواند عملکردی مشابه مک‌بوک پرو که دارای فن برای خنک نگه داشتن پردازنده است، داشته باشد. تفاوت اندک است (چند درصد)، و فقط در شرایط خاصی که برای مدت طولانی بر روی پردازنده فشار وارد می‌شود مشاهده می‌شود، اما در هر صورت چنین چیزی وجود دارد.

دوم این که، مک‌بوک ایر سطح پایه تنها 8 هسته از 10 هسته گرافیکی M2 را فعال کرده است. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که این پیکربندی عملکرد گرافیکی در حدود 20 درصد کم‌تر از آنچه در اینجا مشاهده می‌کنید را نشان دهد.

و در نهایت، اگر مدل پایه با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را خریداری کنید، اپل تأیید کرده است که همان تراشه 256 گیگابایتی موجود در مک‌بوک پرو M2 را دریافت خواهید کرد، که در مقایسه با مدل‌های با فضای ذخیره‌سازی بیشتر، سرعت را تا 50 درصد کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم که از مدل‌های 256 گیگابایتی اجتناب کنید، نه تنها به این دلیل، بلکه به این دلیل که احتمالاً زودتر از آنچه که فکر می‌کنید فضای ذخیره‌سازی شما تمام خواهد شد.

 

بررسی مک‌بوک ایر M2: افزایش عملکرد مورد انتظار

بیایید با اعداد و ارقام Geekbench 5 عملکرد پردازنده شروع کنیم، که معیاری متداول برای حداکثر عملکرد پردازنده برای یک هسته و تمام هسته‌ها است. همان طور که مشاهده می‌کنید، مک‌بوک ایر M2 اوج عملکرد را درست در راستای مک‌بوک پرو M2 و کمی بهتر از M1 ارائه می‌دهد. این یک پیشرفت خوشایند است، اما با پردازنده‌های رده بالاتر M1 Pro و M1 Max برابری نمی‌کند.

بنچمارک‌های Geekbench 5

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

Cinebench R23 از پردازنده برای انجام رندر ray-traced در یک صحنه ایستا استفاده می‌کند و آزمایش از طریق چندین لوپ برای اندازه‌گیری عملکرد پایدار انجام می‌شود. در اینجا، می‌توانید مشاهده کنید که خنک کننده فعال مک‌بوک پرو تفاوت ایجاد می‌کند. در حالی که مک‌بوک ایر جدید 15 درصد سریع‌تر از مدل M1 است، اما هنوز هم 10 درصد کُندتر از مک‌بوک پرو M2 است.

بنچمارک‌های Cinebench R23

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

در حالی که مک‌بوک ایر واقعاً برای کسانی که تمام روز در Final Cut Pro یا Adobe Premiere کار می‌کنند در نظر گرفته نشده است، اما کاملاً منطقی است که از کاربران معمولی انتظار داشته باشیم که کمی ویرایش ویدیو را در iMovie انجام دهند. در آزمایش‌های خودمان، ما از یک کلیپ ویدیویی 4K توسعه یافته استفاده کرده و تثبیت کننده‌ی ویدیو را بر روی آن اجرا می‌کنیم، سپس آن را با رزولوشن کامل در ProRes و H.264 اکسپورت می‌کنیم.

در اینجا، ما تفاوت مشخص بین M1 و M2 را شاهد هستیم. سخت‌افزار ویدیوی M2 از انکُدینگ و کُدینگ ProRes پشتیبانی می‌کند، که در هنگام اکسپورت کردن در آن فرمت تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. بار دیگر عملکرد شبیه به مک‌بوک پرو M2 است، گاهی اوقات هم فقط کمی کُندتر از آن (شاید به لطف فن مک‌بوک پرو).

بنچمارک‌های ویدیویی iMovie 4K

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بیایید نگاهی به یک تست ویدیویی متفاوت بیندازیم، این بار با استفاده از ابزار محبوب Handbrake. ما از Handbrake 1.5 برای تبدیل ویدیوی رایگان Tears of Steel از 4K به یک فایل 1080p H.265 استفاده می‌کنیم. هنگامی که فقط از هسته‌های پردازنده استفاده می‌شود، تقریباً 33 درصد سریع‌تر از مک‌بوک ایر M1 عمل می‌کند. هنگام استفاده از انکُدر سخت‌افزاری، این زمان بسیار کاهش می‌یابد و مک‌بوک ایر M2 حدود 21 درصد سریع‌تر از مدل قبلی خود است.

بنچمارک‌های انکُد ویدیویی Handbrake 1.5

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

وقتی صحبت از عملکرد اس اس دی به میان می‌آید، اپل به هیچ وجه بازی در نمی‌آورد. آزمایش Blackmagic Disk Speed ما عملکرد خواندن کمتر از 3 گیگابایت در ثانیه (تقریباً مشابه M1) و عملکرد نوشتن کمی بیش از 3 گیگابایت در ثانیه (حدود 30 درصد بهبود) را نشان می‌دهد. این یک تغییر پیشگامانه نیست، اما برای یک نوت‌بوک باریک و سبک کاملاً مناسب است. (البته توجه داشته باشید که عملکرد مدل 256 گیگابایتی تا نصف کاهش می‌یابد.)

آزمایش Blackmagic Disk Speed

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

امتیازات Geekbench 5 Compute از پردازنده برای انجام وظایف محاسباتی با هدف خاصی مانند تشخیص چهره، عمق میدان یا تشخیص افق استفاده می‌کند. می‌تواند از OpenCL یا Metal API اپل استفاده کند. این یک آزمایش سریع است، بنابراین جای تعجب نیست که امتیازات مطابق با مک‌بوک پرو M2 باشد. تقریباً 60 درصد سریع‌تر از مک‌بوک ایر M1 قدیمی است (با توجه به این که مدل پایه دارای یک پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای بود جای تعجب نیست) و حدود 40 درصد سریع‌تر از M1 «کامل» با پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای در مک‌بوک پرو M1.

بنچمارک‌های Geekbench 5 Compute

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

یک مک‌بوک ایر هرگز یک لپتاپ گیمینگ عالی نبوده است، و حتی پیشرفت‌هایی که در M2 می‌یابیم نیز این مسئله را تغییر نمی‌دهد. اما جالب است که ببینیم در اجرای بازی‌های پریمیوم چقدر بهتر از M1 است.

بنچمارک‌های بازی ویدیویی

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

مک‌بوک ایر M2 با پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، تقریباً 40 درصد سریع‌تر از مک‌بوک ایر M1 با پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای در Rise of the Tomb Raider، و بین 20 تا 50 درصد در Civilization VI، بسته به تنظیمات، سریع‌تر است. این خبر خوب بود. خبر بد این است که هیچ یک از این بازی‌ها بدون به خطر افتادن جدی تنظیمات بصری، 60 فریم در ثانیه را ارائه نکرد. به نظر من اگر از یک لپتاپ کوچک بدون فن انتظار معجزه برای اجرای بازی نداشته باشید ناامید هم نخواهید شد.

 

بررسی مک‌بوک ایر M2: دوام باتری عالی و شارژ سریع‌تر

در مورد دوام باتری، اپل ادعا می‌کند تا 18 ساعت پخش فیلم با مک‌بوک ایر M2، تقریباً مشابه مدل M1 و چند ساعت کم‌تر از مک‌بوک پرو M1 که باتری بزرگ‌تری دارد.

این کاملاً مطابق با تجربه ما نبود، اما به آن نزدیک است. با صفحه نمایش تنظیم شده بر روی 150 نیت و پخش یک فیلم در یک لوپ بی‌پایان در برنامه TV، باتری ما 17.5 ساعت دوام آورد - بسیار نزدیک به ادعای 18 ساعته اپل. همچنین تقریباً یک ساعت و نیم از مک‌بوک ایر M1 و مک‌بوک پرو M2 پیشی گرفته است.

دوام باتری در هنگام پخش فیلم

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

در استفاده‌ی منظم روزانه نیز دوام باتری به همین اندازه عالی است. این احساس عجیبی است که لپتاپ خود را باز کرده و به مدت 20 دقیقه با آن کار کنید و ببینید که درصد شارژ باتری حتی یک درصد هم تغییر نکرده است، اما در مورد سیلیکون اپل چنین است. بدیهی است که دوام شارژ باتری بسته به کاری که انجام می‌دهید متفاوت است، اما برای بازار هدف این لپتاپ - کاربران خانگی و استفاده‌ی روزمره - به سختی به ذهنتان خطور می‌کند که باید قبل از اتمام روز آن را شارژ کنید.

بررسی کامل مک‌بوک ایر M2

مک‌بوک ایر M2 با یک کابل زیبای بافته شده MagSafe و آداپتور برق 35 واتی دوگانه USB-C (در همه پیکربندی‌ها به جز پیکربندی پایه) عرضه می‌شود

اما وقتی که زمان شارژ کردن می‌رسد و مک‌بوک ایر را به شارژ می‌زنید، خرسند خواهید شد اگر یک آداپتور برق USB-C مناسب داشته باشید، زیرا شاهد خواهید بود که اپل سرعت شارژ را افزایش داده است. با آداپتور دو پورت 35 واتی که همراه با تمام مدل‌های مک‌بوک ایر به غیر از مدل پایه ارائه می‌شود (یک دلیل دیگر برای نخریدن آن)، هر 10 دقیقه 10 درصد شارژ می‌شود. زمانی که آداپتور برق را با یک 61 واتی USB-C اپل تعویض کردم، در مدت 30 دقیقه میزان شارژ از 25 درصد به 72 درصد رسید که اساساً ادعای اپل مبنی بر «50 درصد در 30 دقیقه» را تأیید می‌کند.

همچنین بخوانید:

چگونه در مصرف باتری مک‌بوک صرفه‌جویی کنیم

چگونه باتری مک‌بوک را سالم نگه داریم

نحوه تست باتری مک بوک؛ آیا باتری مک بوک شما به تعویض نیاز دارد؟

 

آیا باید یک مک‌بوک ایر M2 بخرید؟

برای بسیاری از ما، مک‌بوک ایر M2 جدید همان لپتاپی است که همیشه به آن نیاز داریم. مگر این که دائماً و به طور جدی کارهای سطح بالای ویرایش ویدیویی یا سایر کارهای محاسباتی فشرده را انجام دهید، در غیر این صورت شما نیازی به مک‌بوک پرو ندارید. مطمئناً پورت‌های اضافی یک مک‌بوک پرو ممکن است مفید به نظر برسند، و صفحه نمایش HDR ProMotion واقعاً دوست داشتنی است، اما شما هزینه بیشتری برای قدرتی که هرگز به آن نیاز نخواهید داشت خواهید پرداخت، ناگفته نماند که از لپتاپی بزرگ‌تر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر هم استفاده خواهید کرد.

مک‌بوک ایر جدید اپل یک نوآوری محسوب نمی‌شود، اما نسبت به مدل قبلی ارتقاء مناسبی دارد. صفحه نمایش بزرگ‌تر و روشن‌تر با حاشیه‌های باریک‌تر پیشرفت خوبی محسوب می‌شود، شارژ MagSafe بازگشته است، و رک و پوست کنده عملکردی باور نکردنی برای یک کامپیوتر 2.7 پوندی دارد که می‌تواند با یک بار شارژ یک روز کامل را دوام بیاورد.

مک‌بوک ایر M2 یک صفحه کلید و ترک‌پد عالی، بلندگوها و میکروفون‌های بسیار خوبی نسبت به لپتاپ‌هایی در این اندازه دارد، و لازم نیست نگران صدای فن باشید زیرا اصلاً فن ندارد. ای کاش وبکم بهتری داشت - وبکم فعلی فقط «قابل استفاده» است و آن را تبدیل به بدترین چیز این لپتاپ کرده است. تاچ آیدی به خوبی عمل می‌کند، اما زمان حضور فیس تایم در مک‌ها نیز فرا رسیده است. و هر فناوری پیشرفته صفحه نمایش - HDR، ProMotion یا هر چیز دیگری - در لپتاپ‌هایی با این رنج قیمت مورد استقبال قرار می‌گرفت.

اما در مجموع یک لپتاپ عالی است و شروعی درخشان برای این طراحی جدید مک‌بوک ایر است که احتمالاً برای سال‌های آینده همراه ما خواهد بود. فکر می‌کنم اکثر کاربران این را به مک‌بوک پرو 13 اینچ M2 ترجیح بدهند، که ویژگی‌های کم‌تر، طراحی قدیمی و مزایای عملکردی ناچیزی دارد.

همان طور که گفته شد، از نسخه 256 گیگابایتی اجتناب کنید، زیرا عملکرد ذخیره‌سازی در آن بسیار کُندتر است و شما فقط یک پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای خواهید داشت (به هر حال احتمالاً 256 گیگابایت فضای کافی برای چند سال آینده نخواهد بود). مدل 1.499 دلاری با یک پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم و اس اس دی 512 گیگابایتی گزینه جالبی است و کسانی که کمی پول اضافی برای خرج کردن دارند احتمالاً باید با پرداخت 200 دلار بیشتر 16 گیگابایت رم را انتخاب کنند.

همچنین بخوانید: مک‌بوک ایر M2 در مقایسه با مک‌بوک ایر M1

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘