بهترین اپل واچ 2022: کدام اپل واچ را بخریم

26
شهریور 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 17 دقیقه
0 نظر 2030 بازدید

بهترین اپل واچ 2022: کدام اپل واچ را بخریم

راهنمای خرید اپل واچ ما، اپل واچ‌های سری 8 و SE و اولترا را با هم مقایسه می‌کند تا به شما کمک کند بهترین اپل واچ را برای خود انتخاب کنید. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

اپل در سال 2022 سه اپل واچ جدید عرضه کرد: اپل واچ اولترا، اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE (2022).

با ورود این سه اپل واچ، عرضه‌ی مدل‌های اپل واچ 7، اپل واچ 3 و مدل قدیمی اپل واچ SE که در سال 2020 عرضه شد توسط اپل متوقف شد، با این حال ممکن است همچنان بتوانید مدل‌های قدیمی اپل واچ را از فروشندگان و از فروشگاه بازسازی شده‌های اپل خریداری کنید.

در این راهنما، به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام اپل واچ برای شما مناسب‌تر است. ما ویژگی‌ها، مشخصات و قیمت‌ها را با هم مقایسه کرده و در مورد انتخاب قاب، رنگ و بند به شما مشاوره خواهیم داد تا بتوانید از انتخاب اپل واچ مناسب برای خودتان مطمئن باشید.

در ادامه در مورد چیزهایی که باید قبل از خرید یک اپل واچ بدانید با شما صحبت خواهیم کرد.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک اپل واچ

 

یک اپل واچ چه کاری انجام می‌دهد؟

تقریباً هر اپل واچی که تا به حال ساخته شده است، مجموعه‌ای از عملکردهای اساسی را ارائه می‌دهد. اپل واچ را می‌توان همراه با آیفون (یا به صورت جداگانه در صورتی که کاربر یک قرارداد سلولار داشته باشد) برای موارد زیر استفاده کرد:

  • برقراری تماس تلفنی یا پاسخگویی به تماس
  • دریافت و ارسال پیامک
  • دریافت و ارسال ایمیل
  • گوش دادن به موسیقی یا پادکست
  • دریافت اعلان‌های مربوط به برنامه‌های آیفون و اپل واچ
  • استفاده از برنامه‌هایی مانند Maps برای ناوبری، یک ماشین حساب یا یک قطب‌نما
  • نظارت بر تناسب اندام، از جمله نظارت بر مراحل و کالری سوزانده شده
  • نمایش دادن زمان - به خصوص اگر ساعت شما یک صفحه نمایش همیشه روشن داشته باشد (همه‌ی آنها این کار را نمی‌کنند)
  • عمل کردن به عنوان یک چراغ‌قوه (یا فانوس)
  • پرداخت از طریق Apple Pay
  • نظارت بر خواب شما

اپل واچ برای کار کردن نیازی به آیفون ندارد.

اگر یک نسخه سلولار اپل واچ را انتخاب کنید، می‌توانید آیفون خود را در خانه بگذارید و همچنان از آن برای برقراری تماس، دریافت پیامک و پخش موسیقی استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال ساعتی برای کسی هستید که آیفون ندارد، نسخه سلولار از Family Setup نیز پشتیبانی خواهد کرد.

 

مقایسه اپل واچ‌ها

در حال حاضر اپل سه اپل واچ مختلف را به فروش می‌رساند، اگر چه ترکیبات مختلفی از قاب و بند وجود دارد که می‌تواند شرایط تصمیم‌گیری را سخت کند.

به طور کلی هر اپل واچ تعدادی ویژگی بیشتر از آنچه قبلاً ارائه می‌شده است عرضه می‌کند، با این حال، این موضوع همیشه هم درست نیست. در زیر ویژگی‌های موجود در هر اپل واچ را ذکر می‌کنیم تا بتوانید ببینید با پول خود چه چیزی دریافت می‌کنید. قبل از شروع، یک نمای کلی از ساعت‌هایی که اپل از پاییز 2022 به فروش می‌رساند را ملاحظه کنید:

بهترین اپل واچ 2022: کدام اپل واچ را بخریم

در حال حاضر سه اپل واچ وجود دارد

 

اپل واچ اولترا

این کامل‌ترین اپل واچ است، اما آیا این ساعت برای شما مناسب است؟ اپل می‌گوید که این ساعت برای ورزشکاران و شرایط سخت طراحی شده است، بنابراین اگر شما در چنین وضعیتی نیستید، ممکن است برای شما بیش از حد باشد، مگر این که به ویژگی‌های جدیدی نیاز داشته باشید که ساعت‌های دیگر فاقد آن هستند، مانند جی پی اس بهتر و صفحه نمایش بزرگ‌تر.

 

اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 جانشین اپل واچ سری 7 است. این ساعت چند ویژگی جدید در مقایسه با نسل قبلی دارد، از جمله توانایی جدید برای نظارت بر دمای بدن، که با چرخه ماهانه زنان مرتبط است و می‌تواند تخمک‌گذاری را تشخیص دهد. همچنین تشخیص تصادف خودرو نیز ویژگی دیگر این نسل است. در عین حال، تشخیص تصادف خودرو در اپل واچ SE نیز در دسترس است، و نظارت بر دمای بدن در اولترا نیز در دسترس است. بنابراین اینها واقعاً دلیلی برای انتخاب این ساعت نسبت به سایر ساعت‌های موجود در حال حاضر نیستند.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل اپل واچ سری 8 جدید

 

اپل واچ SE (نسل دوم)

اپل واچ SE جدید سال 2022 با تعدادی از ویژگی‌های جدید و بهبود قطعات، هم‌رده سال 2020 خود را شکست می‌دهد. این ساعت نیز مانند سری 8 دارای Crash Detection (تشخیص تصادف) و بهبودهایی در برنامه Compass (قطب‌نما) است. سنسور قلب در اپل واچ SE (قدیمی و جدید) نسل دوم است، در حالی که اپل واچ سری 8 (و سری 7) دارای سنسور قلب نسل سوم هستند. اپل واچ SE همچنین فاقد سنسور دما برای نظارت بر چرخه است.

 

روش مقایسه ساعت‌های اپل

ما یک نمای کلی به شما ارائه کردیم، اما در اینجا روش مقایسه ویژگی‌های هر اپل واچ با کمی جزئیات بیشتر آورده شده است.

 

اندازه اپل واچ

اپل واچ اولترا بزرگ‌ترین ساعتی است که اپل تا به حال فروخته است. این ساعت دارای یک قاب 49 میلیمتری با یک صفحه نمایش بزرگ‌تر است که می‌تواند شش خط متن را نمایش دهد، بنابراین می‌توانید نسبت به سایر ساعت‌های اپل اطلاعات بیشتری را در یک نگاه مشاهده کنید. قاب 49 میلیمتری داشتن یک صفحه نمایش 410 در 502 پیکسلی را امکانپذیر می‌کند.

بهترین اپل واچ 2022: کدام اپل واچ را بخریم

در اپل واچ اولترا می‌توانید متن بیشتری را مشاهده کنید

بزرگ‌ترین صفحه نمایش بعدی که 45 میلیمتر است با اپل واچ سری 8 عرضه می‌شود. این اندازه‌ی صفحه نمایش در اپل واچ سری 7 معرفی شد. این صفحه ساعت 45 میلیمتری 396 در 484 پیکسل است.

قبل از اپل واچ سری 7، سری 6 دارای یک قاب 44 میلیمتری بود که با اپل واچ سری 4 معرفی شده بود. اپل واچ SE نیز چنین است. صفحه نمایش 44 میلیمتری به این معنی است که 368 در 448 پیکسل بر روی صفحه نمایش وجود دارد.

هر چند همه به یک ساعت بزرگ نیاز ندارند. اگر مچ‌های باریکی دارید، ممکن است قاب کوچک‌تر را ترجیح دهید، در این صورت اپل نوع کوچک‌تری از هر ساعت را نیز عرضه می‌کند (به غیر از اولترا).

یک گزینه 41 میلیمتری برای سری 8 با صفحه نمایش 352 در 430 پیکسل در دسترس است. اپل واچ SE نیز یک قاب 40 میلیمتری با صفحه نمایش 324 در 394 پیکسل دارد. تفاوت بین اندازه صفحه نمایش در مدل 45 میلیمتری و مدل 44 میلیمتری، و همچنین مدل 41 میلیمتری و مدل 40 میلیمتری، بسیار بیشتر از آن 1 میلیمتر اختلافی است که نشان می‌دهد، زیرا اپل اندازه صفحه نمایش را در این ساعت‌های اپل افزایش داده است.

 

طراحی اپل واچ

هر چند فقط سه نوع اپل واچ در سال 2022 وجود دارد، اما تعداد ترکیب‌هایی که وجود دارد به این معنی است که تفاوت‌هایی در طراحی حالت نسبت به آنچه انتظار دارید وجود دارد.

همان طور که در بالا توضیح دادیم، پنج اندازه برای انتخاب وجود دارد: 49 میلیمتری، 45 میلیمتری، 44 میلیمتری، 41 میلیمتری و 40 میلیمتری.

علاوه بر اندازه‌ها، اپل از سه ماده مختلف برای قاب‌ها استفاده می‌کند: آلومینیوم برای اپل واچ SE؛ آلومینیوم یا استنلیس استیل برای اپل واچ سری 8؛ و تیتانیوم برای اپل واچ اولترا. برای هر مورد نیز یک انتخاب رنگ وجود دارد:

  • آلومینیوم در رنگ‌های Midnight (نیمه‌شب / مشکی مایل به آبی)، Starlight (نور ستاره‌ای / طلایی کم‌رنگ)، و نقره‌ای عرضه می‌شود.
  • استنلیس استیل در رنگ‌های گرافیتی، نقره‌ای و طلایی موجود است.
  • تیتانیوم فقط در یک رنگ موجود است.

علاوه بر انتخاب رنگ قاب، انتخاب گسترده‌ای از بندها برای استفاده در ساعت اپل در اختیار دارید. برخی از آنها فقط با اندازه‌های خاصی از ساعت سازگار هستند. برخی از آنها نیز هزینه‌های قابل توجهی را به قیمت اپل واچ اضافه می‌کنند.

اپل واچ اولترا دارای سه بند است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محکم و مناسب برای علاقه‌مندان به ورزش‌های سخت باشد. این بندهای جدید را می‌توان با اپل واچ‌های بزرگ‌تر نیز استفاده کرد.

 

دوام و پایداری اپل واچ

عناصر مختلف طراحی اپل واچ اولترا به آن کمک می‌کند تا در ارتفاعات، درجه حرارت بالا، دمای پایین، غوطه‌ور شدن در آب، یخ زدن / ذوب شدن، ضربه و لرزش مقاومت کند. بنابراین اگر ساعتی می‌خواهید که در عمق 40 متری به شما هشدار دهد (دارای گواهینامه غواصی است) و تا عمق 100 متری در مقابل نفوذ آب مقاوم باشد، اپل واچ اولترا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

برای کمک به دوام ساعت، قاب اپل واچ اولترا از تیتانیوم ساخته شده است، که ماده‌ای بسیار قوی‌تر از آلومینیوم و استنلیس استیل اپل واچ 8 و همچنین مقاوم در برابر خوردگی است. با این حال، اپل واچ سری 7 و سایر ساعت‌های سری قبل از آن یک قاب تیتانیومی نیز دارند، بنابراین اگر قاب محکم‌تری می‌خواهید، ممکن است آخرین نسل اپل واچ کفایت کند (اگر بتوانید یکی از آنها را در اختیار داشته باشید). قاب اپل واچ SE 2022 (و نسل‌های قبل از آن) آلومینیومی است.

همچنین صفحه نمایش کریستالی کبود رنگ جلویی که لبه‌های برآمده‌ی اطراف قاب از آن محافظت می‌کند، باعث می‌شود که اپل واچ اولترا کمی بهتر در برابر ضربه‌ها مقاومت کند. اپل واچ سری 8 همچنین دارای شیشه کبود رنگ قوی در مدل‌های استنلیس استیل است. در مدل‌های آلومینیومی شیشه صفحه نمایش Ion-X است.

بهترین اپل واچ 2022: کدام اپل واچ را بخریم

اپل واچ اولترا می‌تواند توسط غواصان استفاده شود

طبق گفته اپل، هر سه این ساعت‌ها Swimproof (مقاوم در برابر خیس شدن) هستند، اما از این نظر برابر نیستند. اپل واچ 8 و SE هر دو دارای درجه مقاومت در برابر آب تا 50 متر هستند و اپل پیشنهاد می‌کند که می‌توان از آنها برای فعالیت‌هایی در آب‌های کم‌عمق مانند شنا در استخر یا اقیانوس استفاده کرد. اپل واچ اولترا دارای درجه مقاومت در برابر آب تا 100 متر بوده و شامل عمق‌سنج و سنسور دمای آب است. با این ویژگی تعجب‌آور نیست که اپل اعلام می‌کند که اپل واچ اولترا می‌تواند برای غواصی تفریحی استفاده شود، با این حال اپل اضافه می‌کند که «اپل واچ اولترا نباید برای غواصی زیر 40 استفاده شود» و همچنین اشاره می‌کند که «مقاومت در برابر آب می‌تواند با گذشت زمان کاهش یابد».

اپل واچ اولترا همانند اپل واچ سری 8 مقاومت در برابر گردوغبار IP6X را دارد. اپل واچ SE این گواهی را ندارد.

 

صفحه نمایش اپل واچ

وقتی اپل می‌گوید که یک اپل واچ به عنوان مثال 44 میلیمتری است، این اندازه قاب است، نه اندازه‌ی صفحه نمایش. محدوده صفحه نمایش به شرح زیر است:

  • اپل واچ اولترا: 49 میلیمتر، مساحت صفحه نمایش 1164 میلیمتر مربع
  • اپل واچ سری 8: 45 میلیمتر، مساحت صفحه نمایش 1143 میلیمتر مربع
  • اپل واچ SE: 44 میلیمتر، مساحت صفحه نمایش 977 میلیمتر مربع
  • اپل واچ سری 8: 41 میلیمتر، مساحت صفحه نمایش 904 میلیمتر مربع
  • اپل واچ SE: 40 میلیمتر، مساحت صفحه نمایش 759 میلیمتر مربع

هر دو اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8 دارای یک صفحه نمایش همیشه روشن هستند، ویژگی که در اپل واچ سری 5 به بعد نیز وجود داشت. اپل واچ SE صفحه نمایش همیشه روشن ندارد.

صفحه نمایش اپل واچ اولترا تا 2000 نیت روشنایی دارد. این قابلیت، سری 8 و SE را شکست می‌دهد که هر دو روشنایی 1000 دارند. این امر باید خواندن صفحه نمایش اولترا را در نور خیلی روشن، به عنوان مثال هنگام اسکی، آسان‌تر کند.

 

ویژگی‌های سلامتی و ایمنی در اپل واچ

بهترین اپل واچ 2022: کدام اپل واچ را بخریم

تمام اپل واچ‌های 2022 تشخیص تصادف خودرو را دارند

ویژگی Cycle Tracking (نظارت بر چرخه): دقیقاً مانند سری 8، اپل واچ اولترا سنسور دما برای نظارت بر چرخه را دارد، که یک ویژگی جدید است که با ساعت‌های 2022 معرفی شده و به زنانی که برای باردار شدن تلاش می‌کنند کمک می‌کند تشخیص دهند که چه زمانی تخمک‌گذاری کرده‌اند.

ویژگی Blood Oxygen (اکسیژن خون): همچنین برنامه اکسیژن خون (که با سری 6 ارائه شد) را در این دو ساعت خواهید یافت. اندازه‌گیری اکسیژن خون می‌تواند شخص را از هرگونه کاهش اکسیژن در جریان خون آگاه کرده و به مدیریت شرایطی مانند آسم کمک کند.

ویژگی ECG (نوار قلب / الکتروکاردیوگرام): اپل واچ 8 و اپل واچ اولترا برنامه ECG را دارند (که با سری 4 معرفی شد). اپل واچ SE 2022 این ویژگی را ندارد، اما می‌تواند مانند سایر ساعت‌ها شما را از بالا و پایین بودن ضربان قلب و ریتم نامنظم قلب مطلع کند.

ویژگی Crash Detection (تشخیص تصادف): تمام اپل واچ‌های 2022 می‌توانند تصادف اتومبیل را تشخیص دهند. این ویژگی جدید برای ساعت‌های 2022 به این معنی است که اگر در حالی که یکی از سه ساعت 2022 اپل را به دست کرده‌اید دچار یک تصادف شدید شوید، ساعت ضربه را تشخیص داده و در صورت عدم پاسخگویی (شما یک اخطار 10 ثانیه‌ای دریافت خواهید کرد) با اورژانس تماس می‌گیرد.

ویژگی Fall Detection (تشخیص افتادن): یکی دیگر از ویژگی‌های ایمنی که تمام ساعت‌های جدید اپل دارند، تشخیص افتادن است (این ویژگی با اپل واچ سری 4 ارائه شد). اگر ساعت تشخیص دهد که شما به زمین افتاده‌اید، زنگ هشدار به صدا درمی‌آید و هشداری را نشان می‌دهد تا بتوانید تأیید کنید که حالتان خوب است. اگر حالتان خوب نباشد، ساعت می‌تواند با اورژانس تماس بگیرد. اگر یک پلن سلولار برای اپل واچ خود نداشته باشید، برای برقراری تماس باید آیفون متصل شما نزدیک باشد.

ویژگی Siren (آژیر): یکی دیگر از ویژگی‌های ایمنی جدید برای سال 2022 که مختص اپل واچ اولترا است. این مدل می‌تواند یک آژیر 86 دسی‌بل را پخش کند که تا 600 فوتی (182 متری) قابل شنیدن است، که در صورت گم شدن در کوه بسیار سودمند است.

ویژگی Compass (قطب‌نما) و Backtrack (مسیر برگشت): وقتی صحبت از کوهنوردی می‌شود، برنامه Compass مجدداً طراحی شده و ویژگی Backtrack باید به شما کمک کند تا از گم شدن شما جلوگیری کنند - اما این یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک سایر اپل واچ‌های 2022 است. اپل واچ اولترا می‌تواند در این کار بهتر عمل کند زیرا دارای یک جی پی اس جدید با فرکانس دوگانه است که می‌تواند موقعیت شما را بهتر مشخص کند زیرا تحت تأثیر درختان و ساختمان‌های بلند قرار نمی‌گیرد. اگر زمانی که می‌خواهید از اپل واچ خود برای مسیریابی در میان ساختمان‌های بلند استفاده کنید از این که ساعت شما نمی‌تواند مکان دقیق شما را مشخص کند ناراحت هستید، این ویژگی برای شما مناسب است.

ویژگی Sleep Tracking (نظارت بر خواب): اپل واچ‌ها همچنین می‌توانند بر خواب شما نظارت داشته و شما را بیدار کنند. در واچ او اس 8، اپل واچ می‌تواند بر میزان تنفس شما نظارت داشته و شما را از مشکلات احتمالی سلامتی مطلع کند. ارزیابی مراحل خواب در واچ او اس 9 بهتر می‌شود و اپل واچ تشخیص می‌دهد که شما در حالت خواب REM یا Core یا Deep هستید.

 

مشخصات اپل واچ

تراشه: اپل واچ‌های 2022 همگی سیستم مبتنی بر یک تراشه S8 اپل را دارند. اپل واچ سری 7 دارای S7 بود، اما گمان نمی‌رود که S8 تفاوت زیادی داشته باشد.

جی پی اس: هر دو اپل واچ سری 8 و SE دارای جی پی اس L1 هستند، در حالی که اپل واچ اولترا جی پی اسی با فرکانس دوگانه دقیق (L1 و L5) دارد. جی پی اس L1 استاندارد است، اما می‌تواند توسط ساختمان‌های بلند و موانع دیگر مسدود شود. جی پی اس L5 پیشرفته‌تر است و بهتر می‌تواند با ساختمان‌هایی که سیگنال ماهواره را مسدود می‌کنند مقابله کند.

تراشه U1: اپل واچ SE تنها اپل واچی است که شامل تراشه U1 نمی‌شود. از U1 می‌توان برای تعیین مکان دقیق اپل واچ در صورتی که به اشتباه آن را جا بگذارید استفاده کرد و همچنین می‌تواند با سایر دستگاه‌های اپل مجهز به U1 و چیزهایی مانند کلیدهای دیجیتال ماشین و ایرتگ‌ها ارتباط برقرار کند.

وایفای: اتصال وایفای در سری 8 و اولترا بهتر است: SE تنها 2.4 گیگاهرتز 802.11b/g/n را ارائه می‌دهد، در حالی که هر دوی اپل واچ 8 و اولترا وایفای 5 گیگاهرتزی را به آن اضافه می‌کنند.

 

دوام باتری

دوام باتری اپل واچ اولترا 36 ساعت است که بسیار بیشتر از 18 ساعت اپل واچ‌های دیگر است. مانند سری 8، اپل واچ اولترا شارژ سریع دارد که باید شارژ از طریق USB-C را سرعت بخشد.

این 36 ساعت برای اولترا می‌تواند بهبود یابد: اپل قول داده است که پس از بروزرسانی نرم‌افزار در اواخر سال، این مدت به 60 ساعت افزایش خواهد یافت.

این دوام شارژ باتری در استفاده معمولی اندازه‌گیری می‌شود، اما ورزشکاران و سایر کاربران ممکن است استفاده چندان معمولی نداشته باشند. اپل می‌گوید که شارژ باتری کافی برای عبور کاربران از مسابقات سه‌گانه (شنای 2.4 مایلی، دوچرخه‌سواری 112 مایلی، و ماراتن 26.2 مایلی) وجود دارد. مشکل دیگر کاربران اپل واچ این است که اگر چنین تمرینات گسترده‌ای را دنبال کنند، احتمالاً باتری اپل واچ تمام خواهد شد.

 

مقایسه قیمت اپل واچ‌ها

در حال حاضر سه اپل واچ از اپل به فروش می‌رسد، اما اپل تنها جایی نیست که می‌توانید اپل واچ بخرید، ضمن این که همچنان می‌توانید مدل‌های قدیمی‌تر را که اپل نمی‌فروشد نیز خریداری کنید.

 

قیمت اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا گران‌ترین ساعت اپل است که قیمت آن از 799 دلار شروع می‌شود. که همراه با سلولار است.

 

قیمت اپل واچ سری 8

قیمت اپل واچ سری 8 از 399 دلار برای نسخه 41 میلیمتری و 429 دلار برای نسخه 45 میلیمتری شروع می‌شود. اگر یک اپل واچ سلولار می‌خواهید، 100 دلار بیشتر هزینه دارد.

 

قیمت اپل واچ SE (2022)

قیمت اپل واچ SE از 249 دلار برای نسخه 40 میلیمتری و 279 دلار برای مدل 44 میلیمتری شروع می‌شود. قیمت مدل‌های سلولار 50 دلار بیشتر است.

 

قیمت اپل واچ‌های قدیمی‌تر

این ساعت‌های اپل تا قبل از سپتامبر 2022 هنوز هم توسط اپل فروخته می‌شد. در حال حاضر فروش آنها متوقف شده است، اما احتمالاً بتوانید یک مدل بازسازی شده را از Refurbished Store (فروشگاه بازسازی شده‌ها) خریداری کنید.

قیمت اپل واچ سری 7: قبل از این که اپل تولید اپل واچ سری 7 را متوقف کند، قیمت این ساعت از 399 دلار برای نسخه 41 میلیمتری بدون سلولار شروع می‌شد، در حالی که قیمت مدل 45 میلیمتری آن از 429 دلار شروع می‌شد. مدل‌های سلولار قیمت بیشتری دارند.

قیمت اپل واچ SE (2020): قیمت اپل واچ SE از 279 دلار برای نسخه 40 میلیمتری بدون سلولار و 309 دلار برای نسخه 44 میلیمتری شروع می‌شد. مدل‌های سلولار قیمت بیشتری دارند.

قیمت اپل واچ سری 3: این مدل که برای اولین بار در سال 2017 عرضه شد تا سپتامبر 2022 توسط اپل به فروش می‌رسید. اپل واچ 3 با قیمت 199 دلار برای نسخه 38 میلیمتری و 229 دلار برای نسخه 42 میلیمتری ارزان‌ترین بودند. هیچکدام شامل سلولار نیستند.

 

کدام اپل واچ را بخرم

همان طور که از مطالعه‌ی مطالب بالا متوجه شده‌اید، این یک مورد ساده نیست که بتوان گفت فلان اپل واچ خاص از بقیه بهتر است. اپل واچ اولترا به وضوح بهترین ویژگی‌ها را دارد، اما بزرگ است، و شاید هم بیش از حد بزرگ است، و قیمت بسیار زیادی نیز دارد.

اپل واچ 8 در مقایسه با اپل واچ 7 ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌دهد، اما هیچکدام واقعاً ارزش هیجان‌زده شدن را ندارند: محافظت در صورت تصادف اتومبیل و توانایی تشخیص زمان تخمک‌گذاری مفید هستند، و برخی ممکن است بگویند که پای مرگ و زندگی در میان است، اما اینها چیزهایی نیستند که اکثر مردم فکر کنند به آن نیاز دارند. تراشه داخلی نیز خیلی بهتر از نسل قبلی نیست، اما افرادی که به دنبال خرید یک اپل واچ جدید هستند احتمالاً جایگزین سری 7 نخواهند کرد، بنابراین نباید چندان مهم باشد.

اپل واچ SE در حال حاضر ارزان‌ترین ساعت اپل است که قیمت آن از 249 دلار شروع می‌شود، که امتیاز بزرگی به نفع این ساعت خواهد بود، اما ارزان‌ترین ساعت اپلی نیست که تا کنون فروخته شده است. قبل از رویداد سپتامبر، اپل اپل واچ سری 3 را تنها با قیمت 199 دلار برای نسخه 38 میلیمتری می‌فروخت. اپل واچ SE 2022 ارزان‌تر از نسل 2020 است که از 279 دلار شروع می‌شود. در کنار قیمت پایین‌تر، SE اکنون چند ویژگی جدید از جمله تشخیص تصادف خودرو را دارد.

برای اکثر مردم، تصمیم بین اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE نسل دوم خواهد بود. در اینجا این ویژگی‌های مرتبط با سلامتی است که احتمالاً به عنوان متمایز کننده اصلی برجسته می‌شوند. بنابراین اگر توانایی بررسی اکسیژن خون، گرفتن نوار قلب و نظارت بر دمای بدن برای شما مهم است، باید اپل واچ سری 8 را تهیه کنید. اگر فکر می‌کنید که به این چیزها نیازی ندارید، اپل واچ SE کاملاً برای شما کافی خواهد بود.

و اگر اهل کوهنوردی هستید، در اقیانوس غواصی می‌کنید یا می‌خواهید در یک ماراتن شرکت کنید، پس اپل واچ اولترا ساعت مناسب برای شما خواهد بود.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد اپل واچ، مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

روش استفاده از فروشگاه اپل واچ

آیا اپل واچ شما ضد آب است؟

هرکاری که باید در صورت خیس شدن اپل واچ انجام دهید

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘