مک‌بوک پرو 14 اینچ در مقایسه با مک‌بوک پرو 16 اینچ

18
شهریور 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 14 دقیقه
0 نظر 525 بازدید

مک‌بوک پرو 14 اینچ در مقایسه با مک‌بوک پرو 16 اینچ

دو مک‌بوک پرو جدید دارای تراشه M1 Pro یا M1 Max وجود دارد. تفاوت آنها چیست و کدام یک از آنها نسبت به پولی که پرداخت می‌کنید ارزش بیشتری دارد؟ برای رسیدن به پاسخ با سافت مک همراه باشید.

-----

 

در یک نگاه: مک‌بوک پرو 14 اینچ و مک‌بوک پرو 16 اینچ به طرز شگفت‌انگیزی از نظر آن چیزی که ارائه می‌دهند مشابه هستند: هر دو می‌توانند از تراشه M1 Max، تا 64 گیگابایت رم و اس اس دی 8 ترابایتی (در صورت توان مالی) بهره ببرند. اما تنها مک‌بوک پرو 14 اینچ با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 14 هسته‌ای، گزینه «ارزان» را ارائه می‌کند، و وقتی صحبت از آن به میان می‌آید، اگر دوام باتری اولویت اصلی شما نباشد، مک‌بوک پرو 14 اینچ نسبت به پولی که پرداخت می‌کنید ارزش بیشتری دارد.

***

قیمت در زمان بررسی

  • مک‌بوک پرو 14 اینچ (2021)، تراشه M1 Pro: قیمت 1.999 دلار
  • مک‌بوک پرو 16 اینچ (2021)، تراشه M1 Pro: قیمت 2.499 دلار

 

مقایسه مک‌بوک پرو 14 اینچ با مک‌بوک پرو 16 اینچ

اپل در سال 2021 از دو مک‌بوک پرو جدید رونمایی کرد: یک مدل کاملاً جدید مک‌بوک پرو 14 اینچی که اکنون به مک‌بوک پرو 16 اینچی بروزرسانی شده می‌پیوندد. اپل تغییرات متعددی را در طراحی هر دو ایجاد کرده است، از جمله افزایش اندازه صفحه نمایش و افزایش تعداد پورت‌ها. از تمام این مک‌های جدید می‌توان به تراشه‌های M1 Pro یا M1 Max اپل اشاره کرد که اپل در مورد آنها ادعاهای بزرگی داشته است.

نکته جالب این است که حتی با وجود اختلاف قیمت، یکی 1.999 دلار و دیگری 3.499 دلار، هر دوی این مک‌ها ویژگی‌های مشابهی دارند. برای دریافت مک‌بوک نهایی، لازم نیست مک‌بوک پرو 16 اینچی را انتخاب کنید. در این مقاله مقایسه‌ای بین مک‌بوک پرو 14 اینچ و مک‌بوک پرو 16 اینچ خواهیم داشت و آنها را بررسی خواهیم کرد.

ما همچنین بررسی‌های کامل و جداگانه‌ای از این دو دستگاه داریم که می‌توانید در مقاله‌های زیر مطالعه کنید:

بررسی کامل مک‌بوک پرو 14 اینچ M1 Pro

بررسی کامل مک‌بوک پرو 16 اینچ 2021 M1 Max

 

مقایسه مک‌بوک پرو 14 اینچ با مک‌بوک پرو 16 اینچ: طراحی

اپل تغییرات طراحی یکسانی را در مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ اعمال کرده است. در نتیجه، هر دو صفحه نمایش بزرگ‌تری به دست آورده‌اند - حتی مدل 16 اینچی نیز افزایش اندکی داشته است: اکنون 16.2 اینچ است. برای دستیابی به این صفحه نمایش بزرگ‌تر، اپل حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش را کاهش داده است، اما یک تغییر دیگر نیز در طراحی ایجاد کرده است که احتمالاً قابل توجه‌ترین تغییر است: اپل به مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ یک ناچ داده است.

این ناچ احتمالاً انتقادهایی را به همراه خواهد داشت، درست مانند ناچ آیفون. با این حال، اپل نرم‌افزار را در اطراف آن طراحی کرده است، بنابراین به نظر می‌رسد که به جای ایجاد مزاحمت در کاری که روی صفحه نمایش انجام می‌دهید، ناچ در منوی بالای صفحه نمایش تعبیه شده است.

اگر نگاهی به صفحه کلید داشته باشید، تغییر طراحی بعدی آشکار خواهد شد: نوار لمسی (تاچ بار) دیگر وجود ندارد. نوار لمسی همان ویژگی است که اپل در سال 2016 به مک‌بوک پرو اضافه کرد. ایده این بود که برنامه‌های مختلف به کنترل‌های متفاوتی نیاز دارند و کنترل‌های خاص برای هر برنامه را می‌توان از طریق یک نوار نمایشگر چندلمسی روی صفحه کلید به گونه‌ای که به محتوا حساس باشد، اضافه کرد. از نظر تئوری تا حدی منطقی بود: هنگام استفاده از فتوشاپ، یک ویرایشگر تصویر ممکن است بخواهد به چیزهایی مانند براش‌ها، لایه‌ها و کنترل‌های مختلف دسترسی داشته باشد؛ در حالی که یک ویرایشگر ویدیو ممکن است از ترکیب ابزارهای ویرایش، کنترل‌های صوتی، و کنترل‌هایی برای برش یا پیمایش در تایم‌لاین سود ببرد.

مشکل نوار لمسی این بود که برای لمس آن کنترلی که نیاز داشتید، باید نگاه خود را از صفحه نمایش به صفحه کلید می‌انداختید. در دنیایی که اکثر مردم بدون نگاه کردن به صفحه کلید تایپ می‌کنند، به نظر می‌رسد که این موضوع بسیار غیرقابل لمس است. این باعث شد به این نتیجه برسیم که منطقی‌ترین مکان برای نوار لمسی در واقع خود صفحه نمایش مک است، زیرا ما معمولاً به آن نگاه می‌کنیم.

پنج سال بعد، به نظر می‌رسد که اپل اعتراف کرده که اشتباه کرده است و نوار لمسی را حذف کرده است، به قول خودش: «بازگرداندن حس آشنا و لمسی کلیدهای مکانیکی که کاربران حرفه‌ای آن را دوست دارند.» اگر هنوز هم می‌خواهید یک نوار لمسی در اختیار داشته باشید، ممکن است بخواهید مک‌بوک پرو 13 اینچ با تراشه M1 را در نظر داشته باشید - اپل هنوز فروش آن را متوقف نکرده است.

مک‌بوک پرو 14 اینچ در مقایسه با مک‌بوک پرو 16 اینچ

اکنون به مدل‌های 2021 مک‌بوک پرو می‌پردازیم. اپل روند دهه گذشته را معکوس کرده است، زمانی که پورت‌ها را حذف می‌کرد تا مک‌های خود را باریک‌تر و باریک‌تر کند. این بار به نیاز کاربران حرفه‌ای گوش داده و تعدادی پورت که حرفه‌ای‌ها نیاز داشتند را بازگردانده است. در حال حاضر شما یک پورت HDMI و یک کارت‌خوان SDXD نیز پیدا خواهید کرد. بعلاوه، اپل پورت MagSafe را به مک بازگردانده است تا بتوانید مک‌بوک خود را با خیال راحت شارژ کنید - مزیت اصلی MagSafe این است که اگر تصادفاً به کابل گیر کنید، به جای اینکه مک شما روی زمین بیفتد، اتصال مغناطیسی MagSafe از مک شما قطع می‌شود. ما فقط می‌توانیم بر اساس روشی که اپل این ویژگی را تبلیغ می‌کند متوجه شویم که این اتفاق زیاد می‌افتاده است.

همان طور که مشاهده می‌کنید مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ تقریباً از یک الگو پیروی می‌کنند، تفاوت اصلی آنها در ابعاد است: بزرگی و سنگینی مک و اندازه صفحه نمایش.

  • مک‌بوک پرو 16 اینچ 2021: ابعاد 1.68 × 35.57 × 24.81 سانتیمتر، وزن 2.1 کیلوگرم، صفحه نمایش 16.2 اینچی
  • مک‌بوک پرو 14 اینچ 2021: ابعاد 1.55 × 31.26 × 22.21 سانتیمتر، وزن 1.6 کیلوگرم، صفحه نمایش 14.2 اینچی

این بدان معناست که وزن مک‌بوک پرو 16 اینچ نیم کیلوگرم بیشتر از مدل 14 اینچی است، که اگر مجبور باشید آن را زیاد حمل کنید، ممکن است برایتان زحمت داشته باشد.

 

مقایسه مک‌بوک پرو 14 اینچ با مک‌بوک پرو 16 اینچ: صفحه نمایش

تفاوت اندازه صفحه نمایش به این معنی است که تعداد پیکسل‌ها متفاوت است، اما فناوری صفحه نمایش در تمام مدل‌های مک‌بوک پرو 2021 یکسان است.

مک‌بوک پرو 14 اینچ در مقایسه با مک‌بوک پرو 16 اینچ

ما با تعداد پیکسل شروع می‌کنیم، زیرا این همان تفاوت آشکار بین دو اندازه مک‌بوک است. در یک طرف ما 7.7 میلیون پیکسل داریم، و در طرف دیگر 5.9 میلیون پیکسل را داریم.

  • صفحه نمایش 16 اینچی 2.234 × 3.456 پیکسل (بالاتر از 1.920 × 3.072 پیکسل در مدل 2019) دارد. متأسفانه این هنوز یک صفحه نمایش 4K نیست.
  • صفحه نمایش 14 اینچی 1.964 × 3.024 پیکسل (بالاتر از 1.600 × 2.560 پیکسل در مک‌بوک پرو 13 اینچ) دارد.

صفحه نمایش‌های جدید هر دو تا 100 نیت روشنایی پایدار (تمام صفحه) و حداکثر روشنایی 1600 نیت را ارائه می‌کنند که در هر دو مورد روشنایی 500 نیت بیشتر است.

شاید بهترین خبر این باشد که مانیتورهای جدید دارای فناوری پروموشن (ProMotion) هستند که نرخ تازه‌سازی تطبیقی تا 120 هرتز را دارند (به این معنی که صفحه نمایش می‌تواند 120 بار در ثانیه تازه‌سازی شود). ما این فناوری را در آیفون 13 پرو مکس شاهد بوده‌ایم و ممکن است به همان اندازه که اپل آن فناوری را در سال 2012 معرفی کرد، تغییر از صفحه نمایش‌های استاندارد به صفحه نمایش‌های رتینا را در تجربه ایجاد کند. مزیت واقعی این است که نرخ تازه‌سازی بسته به چیزی که روی مانیتور نمایش داده می‌شود تنظیم می‌شود. بنابراین اگر به 120 بار در ثانیه نیاز نباشد، مقدار تازه‌سازی کاهش می‌یابد، در نتیجه انرژی کمتری مصرف می‌شود و دوام باتری طولانی‌تری خواهید داشت.

یکی از مواردی که هنگام تصمیم‌گیری بین لپتاپ‌ها بر اساس اندازه صفحه نمایش آنها باید به خاطر داشته باشید این است که اگر از لپتاپ خود بیشتر اوقات پشت میز استفاده می‌کنید، ممکن است آن را به یک مانیتور خارجی وصل کنید: شما می‌توانید تا دو مانیتور Pro Display XDRs را به M1 Pro، یا سه مانیتور Pro Display XDRs و یک 4K TV را به M1 Max متصل کنید.

مک‌بوک پرو 14 اینچ در مقایسه با مک‌بوک پرو 16 اینچ

 

مقایسه مک‌بوک پرو 14 اینچ با مک‌بوک پرو 16 اینچ: مشخصات

ممکن است فکر کنید که مک‌بوک پرو 16 اینچ گزینه‌های پردازنده بهتری داشته باشد. در حالی که یک گزینه پردازنده 8 هسته‌ای برای مدل پایه 14 اینچی وجود دارد، تمام بقیه‌ی مک‌بوک پروها (14 اینچ و 16 اینچ) از یک پردازنده 10 هسته‌ای برخوردار هستند، صرف‌نظر از اینکه M1 Pro یا M1 Max را انتخاب کرده باشید. هر دو اندازه مک‌بوک پرو 2021 را می‌توان با اجزای یکسانی انتخاب کرد تا لپتاپ مک نهایی ایجاد شود.

  • نسخه نهایی مک‌بوک پرو 14 اینچ ساخت سفارشی شامل این موارد است: تراشه M1 Max با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای، 64 گیگابایت حافظه مشترک، و اس اس دی 8 ترابایتی. که هزینه آن 5.899 دلار است.
  • نسخه نهایی مک‌بوک پرو 16 اینچ ساخت سفارشی شامل این موارد است: تراشه M1 Max با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای، 64 گیگابایت حافظه مشترک، و اس اس دی 8 ترابایتی. که هزینه آن 6.099 دلار است.

متوجه خواهید شد که در انگلستان، مک‌بوک پرو 16 اینچ با چنین مشخصاتی فقط 100 پوند بیشتر از مدل 14 اینچی قیمت دارد. در ایالات متحده شکاف قیمتی کمی بیشتر و 200 دلار است.

تفاوت واقعی در اینجاست که شما برای M1 Max هزینه اضافی می‌پردازید، نه اینکه M1 Pro را انتخاب کنید - استاندارد مک‌بوک پرو 14 اینچ (اما به عنوان یک گزینه ساخت سفارشی موجود است). M1 Max چند مزیت دارد: می‌تواند تا 64 گیگابایت رم را پشتیبانی کند، در حالی که M1 Pro حداکثر 32 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند و گزینه‌های گرافیکی بسیار بهتری نیز دارد. تفاوت بین M1 Pro و M1 Max در این مقاله توضیح داده‌ایم: راهنمای تراشه M1 (تراشه‌های M1 و M1 Pro و M1 Max و M1 Ultra)

همچنین بخوانید: تراشه M1 و فراتر از آن: هرآنچه باید در مورد تراشه‌های بومی مک اپل بدانید

 

مقایسه مک‌بوک پرو 14 اینچ با مک‌بوک پرو 16 اینچ: گرافیک

اگر به مک نهایی نیاز دارید، به جای انتخاب بین مک‌بوک پرو 14 اینچ و 16 اینچ باید بین M1 Pro و M1 Max انتخاب کنید - البته ممکن است صفحه نمایش بزرگ‌تر را ترجیح دهید.

پردازنده گرافیکی (GPU) موجود در M1 Max تا دو برابر تعداد هسته‌های M1 Pro را دارد. یک پردازنده گرافیکی 14 هسته‌ای یا 16 هسته‌ای برای M1 Pro وجود دارد، در حالی که می‌توانید یک پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای یا 32 هسته‌ای را برای M1 Max انتخاب کنید.

اپل ادعا می‌کند که پردازنده گرافیکی در M1 Pro دو برابر سریع‌تر از M1 و تا هفت برابر سریع‌تر از گرافیک یکپارچه در جدیدترین تراشه لپتاپ PC هشت هسته‌ای است.

در مورد گزینه 32 هسته‌ای، اپل ادعا می‌کند که عملکرد گرافیکی آن تا 4 برابر سریع‌تر از M1 است. اپل می‌گوید که M1 Max می‌تواند عملکردی قابل مقایسه با یک پردازنده گرافیکی پیشرفته در یک لپتاپ PC حرفه‌ای کامپکت داشته باشد و این کار را به صورتی انجام می‌دهد که تا 40 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. طبق گفته اپل، این ادعا در مقایسه با بالاترین پردازنده گرافیکی در بزرگ‌ترین لپتاپ‌های PC تا 100 وات توان کم‌تری دارد.

مک‌بوک پرو 14 اینچ در مقایسه با مک‌بوک پرو 16 اینچ

همچنین M1 Pro و M1 Max از یک شتاب‌دهنده ProRes در موتور رسانه بهره می‌برند که برای سرعت بخشیدن به پردازش ویدیو طراحی شده است. M1 Pro یکی از این شتاب‌دهنده‌های ProRes را دارد، در حالی که M1 Max دارای دو شتاب‌دهنده است، و به همین دلیل اپل می‌گوید که M1 Max می‌تواند تا 2 برابر سریع‌تر از M1 Pro انکُدینگ ویدیو را انجام دهد.

همه‌ی اینها به این معنی است که می‌توان چندین ویدیو با کیفیت 4K و 8K را با ProRes و با استفاده بسیار کمی از انرژی پخش کرد.

اگر مرتباً ویدیوهای 4K و 8K را ویرایش می‌کنید، اینها ویژگی‌هایی هستند که باید برای شما مهم باشند - در واقع اپل می‌گوید که M1 Max امکان ویرایش تا 30 استریم ویدیوی 4K ProRes یا حداکثر 7 استریم ویدیوی 8K ProRes را در Final Cut Pro می‌دهد. یک مک پرو 28 هسته‌ای با Afterburner نمی‌تواند تعداد زیادی استریم را ویرایش کند.

 

مقایسه مک‌بوک پرو 14 اینچ با مک‌بوک پرو 16 اینچ: باتری

آخرین موردی که مک‌بوک پرو 16 اینچ نسبت به مدل 14 اینچی برتری دارد، دوام باتری است. بدیهی است که از آنجایی که مک‌بوک پرو 16 اینچ بزرگ‌تر است، می‌توان آن را به یک باتری بزرگ‌تر نیز مجهز کرد و یک باتری بزرگ‌تر می‌تواند برق بیشتری ذخیره کند و در نتیجه دوام بیشتری داشته باشد.

اپل ادعا می‌کند که در تست‌های باتری خود - که شامل پخش ویدیو می‌شود - مک‌بوک پرو 16 اینچ 21 ساعت دوام آورده، که 10 ساعت بیشتر از آخرین نسل ارائه شده است.

مک‌بوک پرو 14 اینچ در همان تست‌ها 17 ساعت را مدیریت کرد که 7 ساعت بیشتر از مدل قبلی بود. ما تست‌های باتری خود را انجام خواهیم داد، اما این به شما ایده‌ای از تفاوت‌های بین این دو دستگاه می‌دهد.

به گفته اپل، دلیل این که اپل می‌تواند با مک‌بوک‌های جدید به چنین دوام باتری خوبی دست یابد، به عملکرد پیشرو در صنعت در هر وات و راندمان انرژی باور نکردنی M1 Pro و M1 Max مربوط می‌شود. این شرکت ادعا می‌کند که از آنجایی که مصرف برق بسیار کارآمد مدیریت می‌شود، گرمای کم‌تری نیز تولید می‌شود، به این معنی که فن‌ها بی‌صداتر و کم‌تر کار می‌کنند و این امر دوام باتری طولانی‌تری را ممکن می‌سازد.

نکته جالب دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که مک‌بوک پرو 2021 چه مستقیماً از برق استفاده کند و چه از باتری، سطح عملکرد یکسانی دارد. بنابراین اگر بدون برق مستقیم از آن استفاده می‌کنید، نیازی نیست چیزی را قربانی کنید.

همچنین بخوانید:

چگونه باتری مک‌بوک را سالم نگه داریم

چگونه در مصرف باتری مک‌بوک صرفه‌جویی کنیم

مک‌بوک پرو 14 اینچ در مقایسه با مک‌بوک پرو 16 اینچ

 

مقایسه مک‌بوک پرو 14 اینچ با مک‌بوک پرو 16 اینچ: قیمت

مک‌بوک پرویی که انتخاب می‌کنید در نهایت به میزان بودجه شما (یا شرکتی که در آن کار می‌کنید) بستگی دارد. مک‌بوک پرو نهایی با تراشه M1 Max و 64 گیگابایت رم و بزرگ‌ترین اس اس دی موجود (8 ترابایت) ممکن است جذاب به نظر برسد، اما ممکن است نخواهید تا 6.099 دلار برای داشتن آن هزینه کنید.

همان طور که انتظار دارید مک‌بوک پرو 14 اینچ ارزان‌تر از مک‌بوک پرو 16 اینچ است، اما در واقع کمی فریبنده است - مدل 14 اینچی پرچمدار به همان قیمت مدل 16 اینچی است. در این صورت انتخاب بین یک ترابایت در مقابل 512 گیگابایت در یک طرف و صفحه نمایش بزرگ‌تر و دوام باتری بیشتر در طرف دیگر است. همه چیز مشابه است، از جمله قیمت 2.499 دلاری.

یکی دیگر از موارد قابل ذکر این است که قیمت اولیه نسبت به نسل گذشته افزایش یافته است. قیمت مک‌بوک پرو 14 اینچ پایه 200 دلار بیشتر از مدل قبلی 2.0 گیگاهرتزی است، مک‌بوک پرو 14 اینچی دوم نیز 500 دلار بیشتر از مدل قبلی خود قیمت دارد.

 

قیمت مک‌بوک پرو 14 اینچ:

  • M1 Pro، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 14 هسته‌ای، حافظه مشترک 16 گیگابایتی، اس اس دی 512 گیگابایتی: 1.999 دلار.
  • M1 Pro، پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای، حافظه مشترک 16 گیگابایتی، اس اس دی 1 ترابایتی: 2.499 دلار.
  • اگر بخواهید یک M1 Max با پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای را به یک مک‌بوک پرو 14 اینچی اضافه کنید، هزینه آن 200 دلار بیشتر به عنوان گزینه ساخت سفارشی است (ارتقاء مدل پایه هزینه بیشتری دارد). اگر بخواهید یک M1 Max با پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای را به یک مک‌بوک پرو 14 اینچ اضافه کنید، هزینه آن 400 دلار است (باز هم، ارتقاء مدل پایه هزینه بیشتری دارد). همچنین گزینه‌های مختلف دیگری نیز برای ساخت سفارشی وجود دارد، از جمله رم 64 گیگابایتی و اس اس دی 8 ترابایتی.

 

قیمت مک‌بوک پرو 16 اینچ:

  • M1 Pro، پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای، حافظه مشترک 16 گیگابایتی، اس اس دی 512 گیگابایتی: 2.499 دلار.
  • M1 Pro، پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای، حافظه مشترک 16 گیگابایتی، اس اس دی 1 ترابایتی: 2.699 دلار.
  • M1 Max، پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای، حافظه مشترک 32 گیگابایتی، اس اس دی 1 ترابایتی: 3.499 دلار.
  • همچنین اگر ترجیح می‌دهید که گزینه استاندارد M1 Pro را ارتقاء دهید، یک گزینه M1 Max با پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای با 200 دلار هزینه بیشتر نیز وجود دارد. همانند مک‌بوک پرو 14 اینچ، گزینه‌های ساخت سفارشی دیگری نیز وجود دارد، از جمله رم 64 گیگابایتی و اس اس دی 8 ترابایتی.

 

جمع‌بندی

همان طور که از توضیحات بالا شاهد بودید، تصمیم در مورد انتخاب مک‌بوک پرو 16 اینچ یا مک‌بوک پرو 14 اینچ مربوط به قدرت یا قابلیت نیست، زیرا هر دو مدل می‌توانند از تراشه‌های M1 Pro یا M1 Max یکسانی استفاده کنند. بلکه انتخاب بین صفحه نمایش 16 اینچی بزرگ‌تر و دوام باتری بیشتر یا لپتاپ مک سبک‌تر است. در صورتی که بیشتر کارهایی که انجام می‌دهید پشت میز است و یک مانیتور خارجی به آن وصل شده باشد، اندازه‌ی صفحه نمایش اهمیت کم‌تری دارد؛ به همین ترتیب دوام باتری تنها زمانی اهمیت دارد که اغلب از منبع تغذیه دور باشید.

تصمیم واقعی این است که آیا به M1 Pro یا M1 Max نیاز دارید. اگر فقط به پیشنهاد پایه M1 Pro با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 14 هسته‌ای نیاز دارید، فقط مک‌بوک پرو 14 اینچ این گزینه را دارد. از طرف دیگر، اگر به M1 Max نهایی نیاز دارید، می‌توانید آن را با مک‌بوک پرو 14 اینج یا 16 اینچ داشته باشید - و انتخاب مک‌بوک پرو 14 اینچ باعث صرفه‌جویی در هزینه شما خواهد شد.

عنصری که احتمالاً بیش از همه بر تصمیم شما تأثیر می‌گذارد، بودجه شما است و اساساً اگر مک‌بوک پرو 14 اینچ را انتخاب کنید، می‌توانید در ازای پولی که پرداخت می‌کنید چیزهای بیشتری را به دست آورید.

همچنین بخوانید:

راهنمای خرید مک 2022

سریع‌ترین مک 2022: قدرتمندترین مک یا مک‌بوک کدام است

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘