مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

13
شهریور 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 16 دقیقه
0 نظر 867 بازدید

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

آی‌مک 24 اینچ و مک‌بوک ایر دنیاها از هم فاصله دارند: مک‌بوک ایر قدرتمندترین تراشه را دارد و در عین حال ارزان‌ترین است، اما آی‌مک مزایای خاص دیگری دارد. کدام یک از این دو برای شما بهتر است؟ برای رسیدن به پاسخ با سافت مک همراه باشید.

-----

 

در یک نگاه

این که بگوییم آی‌مک 24 اینچ نسبت به مک‌بوک ایر بهتر است و آن را توصیه کنیم کار دشواری است. قیمت آن بیشتر است و فقط یک تراشه M1 برای انتخاب دارد، در حالی که مک‌بوک ایر دارای تراشه‌های M1 و M2 است. اما دلایلی برای انتخاب آی‌مک به جای مک‌بوک ایر وجود دارد.

***

مک‌بوک ایر همیشه یکی از محبوب‌ترین مک‌های اپل بوده است، در حالی که آی‌مک احتمالاً معروف‌ترین آنها است. این دو شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، اما چیزهای زیاد دیگری آنها را از هم متمایز می‌کند.

در یک طرف ما دو مک‌بوک ایر با تراشه M2 داریم که در جولای 2022 به خط تولید پیوستند و در کنار آنها یک مک‌بوک ایر M1 از سال 2020 جای می‌گیرد. در طرف دیگر سه آی‌مک قرار دارد که همگی دارای تراشه M1 هستند. اگر در حال تصمیم‌گیری بین مک‌بوک ایر جدید و آی‌مک جدید هستید، یا اگر می‌خواهید از آی‌مک به مک‌بوک ایر یا از مک‌بوک ایر به آی‌مک بروید و می‌خواهید بدانید که آیا این تصمیم کار درستی خواهد بود، ادامه مطلب را مطالعه کنید. در این مقاله ما به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که بین این دستگاه چه چیزی یکسان است و چه چیزی متفاوت است تا بتوانید مطمئن شوید که تصمیم درستی خواهید گرفت.

در این بین ملاحظات مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، اما مهم‌ترین آنها احتمالاً این است که آیا شما باید به سادگی دستگاهی که می‌خواهید خریداری کنید را با جدیدترین تراشه - مک‌بوک ایر مجهز به M2 - به جای M1 تقریباً دو ساله انتخاب کنید؟ در زیر به تفاوت‌های بین M2 و M1 خواهیم پرداخت و توجه ویژه‌ای به مزایای طراحی آی‌مک در مقایسه با طراحی مک‌بوک ایر خواهیم داشت.

قبل از اینکه به قیمت و مشخصات این دو نوع مک بپردازیم، با نگاهی به تفاوت‌های طراحی بین آنها شروع می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

بررسی کامل آی‌مک 24 اینچ M1

بررسی کامل مک‌بوک ایر M1

مک‌بوک ایر M2: هر آنچه که باید بدانید

مک‌بوک ایر M2 در مقایسه با مک‌بوک ایر M1

 

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک: طراحی

آی‌مک M1 در سال 2021 با ظاهری کاملاً جدید و اندازه جدید وارد بازار شد. آی‌مک 21.5 اینچی قدیمی، با فریم آلومینیومی‌اش که در طول یک دهه واقعاً هیچ تغییری نکرده بود، به یک آی‌مک 24 اینچی تبدیل شد که در هفت رنگ مختلف عرضه می‌شود. رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی، قرمز، بنفش، آبی یا نقره‌ای برای انتخاب وجود دارد که رنگ قسمت پشتی تیره‌تر از قسمت جلویی است. و صفحه نمایش نیز با یک حاشیه سفید احاطه شده است.

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

مک‌بوک ایر با تراشه M1 (که هنوز هم به فروش می‌رسد) همان طراحی را دارد که اپل از سال 2018 استفاده کرده است، اما مک‌بوک ایر M2 که در ژوئن 2022 معرفی شد و در ماه جولای فروش آن آغاز شد، ظاهر جدیدی دارد. برخی انتظار داشتند که مک‌بوک ایر از طراحی آی‌مک پیروی کند، با همان طیف رنگ‌های روشن. چنین اتفاقی نیفتاد، اما دو رنگ جدید وجود دارد که تعداد رنگ‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید را به چهار رنگ می‌رساند: نیمه شب (آبی/سیاه)، نور ستاره‌ای (طلایی)، خاکستری فضایی و نقره‌ای.

در طراحی مجدد سال 2022، مک‌بوک ایر طراحی شیب‌دار خود را از دست می‌دهد، اما هنوز هم فوق‌العاده باریک و سبک است. اگر به یک لپتاپ قابل حمل مک نیاز دارید، بهتر از آن پیدا نمی‌کنید. این یکی از جذاب‌ترین لپتاپ‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. در مورد مک‌بوک ایر (و هر مک دیگری که اپل تولید می‌کند)، صفحه نمایش با یک حاشیه سیاه احاطه شده است.

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

البته چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که آیا باید بتوانید کامپیوتر را با خود حمل کنید یا اینکه همیشه در یک مکان قرار دارد. اگر نیازی به جابجا کردن آن ندارید، آی‌مک گزینه مناسبی خواهد بود، اما اگر قرار است آن را به محل کار یا دانشگاه حمل کنید، باید از لپتاپ استفاده کنید.

طراحی آی‌مک مزایایی دارد که نباید نادیده گرفته شود. مک‌بوک ایر بسیاری از اجزای مشابه را در یک کیس بسیار کوچک جای می‌دهد که این امر اشکالاتی را به همراه دارد. آی‌مک دارای دو فن است در حالی که مک‌بوک ایر اصلاً فن ندارد (مک مینی و مک‌بوک پرو هر کدام یک فن دارند). داشتن دو فن به آی‌مک اجازه می‌دهد تا در هنگام انجام کارهای سنگین پردازنده دمای خنک‌تری داشته باشد، در حالی که وقتی مک‌بوک ایر تحت فشار قرار می‌گیرد کاربران شاهد کاهش عملکرد آن هستند. در چنین وضعیتی آی‌مک می‌تواند قابلیت‌های خود را گسترش داده و کارهای بیشتری را انجام دهد. در واقع، این همان چیزی است که در بنچمارک‌های مدل‌های M1 شاهد آن بودیم، که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

کیس بزرگ‌تر آی‌مک مزایای دیگری مانند گنجاندن سیستم صوتی شش بلندگویه دارد که در بخش صوتی زیر به آن نیز خواهیم پرداخت.

 

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک: قیمت

سه گزینه استاندارد از آی‌مک 24 اینچی برای انتخاب وجود دارد. شما می‌توانید تغییراتی را در زمان خرید ایجاد کنید تا مواردی مانند رم و فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید. چیزی که موجود است از این قرار است:

آی‌مک 24 اینچ:

  • تراشه M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 256 گیگابایتی، صفحه نمایش 5K رتینا، به قیمت 1.299 دلار
  • تراشه M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 256 گیگابایتی، صفحه نمایش 5K رتینا، به قیمت 1.499 دلار
  • تراشه M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 512 گیگابایتی، صفحه نمایش 5K رتینا، به قیمت 1.699 دلار

مک‌بوک ایر:

  • تراشه M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 256 گیگابایتی، به قیمت 999 دلار
  • تراشه M2، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 256 گیگابایتی، به قیمت 1.199 دلار
  • تراشه M2، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 512 گیگابایتی، به قیمت 1.499 دلار

 

کدام مک نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید بهتر است؟

اگر این سؤال برای شما مطرح است که بین آی‌مک و مک‌بوک ایر کدام یک نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید بهتر است، مقایسه‌ی فوق این مسئله را کاملاً روشن می‌کند. شما می‌توانید با خرید مک‌بوک ایر M1 با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای به جای آی‌مک M1 با همان مشخصات، مبلغ 300 دلار صرفه‌جویی کنید.

پس چرا باید بخواهید برای خرید آی‌مک هزینه بیشتری بپردازید؟ آی‌مک چه چیزی دارد که این هزینه‌ی اضافه را توجیه می‌کند؟ همه‌ی ما با مزایای یک لپتاپ آشنا هستیم - واضح است که قابل حمل بودن - اما یک کامپیوتر دسکتاپ چه مزایایی دارد؟

به طور کلی کامپیوترهای دسکتاپ دارای اجزای بزرگ‌تر و برتری در داخل خود هستند - اما در مورد آی‌مک 24 اینچی و ارزان‌ترین مک‌بوک ایر باید بگوییم که اجزاء آنها دقیقاً یکسان هستند. اپل نسخه متفاوتی از تراشه M1 را برای آی‌مک طراحی نکرده است. دسکتاپ‌ها اغلب نسبت به لپتاپ‌ها قابل ارتقاء هستند، اما باز هم، در مورد آی‌مک باید بگوییم که این مک قابل ارتقاء نیست - در واقع حتی کم‌تر از نسل قبلی آی‌مک قابل ارتقاء است.

با این حال، اگر به معایب یک لپتاپ نگاه کنید، مزایای دسکتاپ کمی واضح‌تر می‌شود. مک‌بوک ایر باریک و سبک است، که اگر بخواهید مک شما قابلیت حمل را داشته باشد، یک مزیت محسوب می‌شود. اما این بدان معناست که فضای کمتری در داخل کیس برای چیزهایی مانند خنک کننده و بلندگوها وجود دارد. از این رو، مک‌بوک ایر فاقد فن است، در حالی که آی‌مک دو فن دارد. همچنین بلندگوهای مک‌بوک ایر، در عین حالی که کاملاً قابل قبول هستند اما با سیستم صوتی شش بلندگویه داخل آی‌مک قابل مقایسه نیستند.

اگر یک مک قابل حمل نیاز دارید، مک‌بوک ایر کاملاً ایده‌آل است. اما با کمی بیشتر هزینه کردن برای خرید یک دسکتاپ، از مزایای دیگری نیز بهره‌مند خواهید شد.

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

 

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک: مشخصات

می‌توان استدلال کرد که یک دسکتاپ باید بیشتر از یک لپتاپ قیمت داشته باشد، اما آیا ارزش آی‌مک 200 تا 300 دلار بیشتر از مک‌بوک ایر است؟ شاید نگاهی عمیق‌تر به مشخصات این دو دستگاه بتواند در تعیین این مسئله به ما کمک کند.

 

صفحه نمایش

ما با صفحه نمایش شروع می‌کنیم، زیرا این احتمالاً واضح‌ترین تفاوت بین این دو مک است - غیر از اینکه یکی لپتاپ و دیگری دسکتاپ است.

آی‌مک دارای یک صفحه نمایش 24 اینچی بسیار بسیار بزرگ‌تر (در واقع 23.5 اینچی) است که با رزولوشن 4.5K بسیار بهتر از مک‌بوک ایر M1 با اندازه 13.3 اینچ است.

با این حال، یک مک‌بوک ایر M2 نیز وجود دارد که صرفاً از طراحی جدید برخوردار نیست، بلکه دارای یک صفحه نمایش بزرگ‌تر 13.6 اینچی نیز هست که روشن‌تر و بهتر از صفحه نمایش مک‌بوک ایر M1 است.

هر دوی آی‌مک و مک‌بوک ایر دارای صفحه نمایش رتینا هستند، اگر چه صفحه نمایش مک‌بوک ایر M2 رسماً یک صفحه نمایش Liquid Retina است که پیشرفت‌هایی را در نسبت کنتراست و طیف رنگ‌های موجود به ارمغان می‌آورد. هر دوی مک‌بوک ایر M2 و آی‌مک 24 اینچ روشنایی 500 نیت دارند که در مقایسه با 400 نیت مک‌بوک ایر M1 بهبود یافته است. هر سه مدل دارای True Tone هستند که فناوری‌ای است که می‌تواند روشنایی و رنگ را تنظیم کند تا اطمینان حاصل شود که رنگ‌ها بسته به نور محیط شما درست به نظر می‌رسند.

اگر اندازه برای شما مهم است، صفحه نمایش 24 اینچی آی‌مک صرفاً به این دلیل که بزرگ‌تر از صفحه نمایش مک‌بوک ایر است، برتر است - رزولوشن 2.520 × 4.480 پیکسل در مقایسه با رزولوشن 1.664 × 2.560 پیکسل مک‌بوک ایر 13.6 اینچی M2. اما کیفیت صفحه نمایش مک‌بوک ایر M2 نسبت به مک‌بوک ایر M1 شامل یک جهش می‌شود که به خریداران دلیل خوبی برای در نظر داشتن مدل M1 را می‌دهد.

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

اگر تنها دلیل شما برای انتخاب دسکتاپ صفحه نمایش بزرگ است، به خاطر داشته باشید که همیشه می‌توانید یک مانیتور خارجی را به مک‌بوک ایر وصل کنید و دو صفحه نمایش داشته باشید. البته اگر فکر می‌کنید که حتی صفحه نمایش 24 اینچی هم برای شما کم است، می‌توانید دقیقاً همین کار را با آی‌مک نیز انجام دهید. در ضمن، مک‌بوک ایرها، به صورت رسمی، فقط از یک صفحه نمایش اضافی پشتیبانی می‌کنند، اما روش‌هایی برای افزودن تعداد بیشتری صفحه نمایش وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

روش استفاده از صفحه نمایش دوم با یک مک

روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک

 

پردازنده

در اینجا ما مک‌های دارای دو تراشه مختلف ساخت اپل را در نظر داریم: تراشه M1 که در نوامبر 2021 معرفی شد و تراشه M2 که در ژوئن 2022 وارد بازار شد. ما هنوز بنچمارکی از تراشه M2 در مک‌بوک ایر نداریم، اما M2 را در مک‌بوک پرو آزمایش کرده‌ایم، بنابراین می‌توانیم تصور کنیم که باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم (اگر چه مک‌بوک پرو دارای نسخه بهتری از M2 با تراشه‌های گرافیکی بیشتر است و همچنین فن نیز دارد، بنابراین انتظار نتایج بهتری از این مدل داشته باشید).

به صورت خلاصه، دستگاه‌های موجود از این قرار هستند:

آی‌مک 24 اینچ:

  • تراشه M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 256 گیگابایتی، صفحه نمایش 5K رتینا، به قیمت 1.299 دلار
  • تراشه M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 256 گیگابایتی، صفحه نمایش 5K رتینا، به قیمت 1.499 دلار
  • تراشه M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 512 گیگابایتی، صفحه نمایش 5K رتینا، به قیمت 1.699 دلار

مک‌بوک ایر:

  • تراشه M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 256 گیگابایتی، به قیمت 999 دلار
  • تراشه M2، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 256 گیگابایتی، به قیمت 1.199 دلار
  • تراشه M2، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، 8 گیگابایت رم، اس اس دی 512 گیگابایتی، به قیمت 1.499 دلار

آی‌مک و مک‌بوک ایر سطح پایه مشابه همان M1 با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای هستند.

دو آی‌مک دیگر یک هسته پردازنده گرافیکی بیشتر دارند - یک تراشه M1 با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای.

مک‌بوک ایر M2 یا یک پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای دارد یا یک پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای / پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای.

پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای در M2 احتمالاً پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای در M1 را شکست می‌دهد زیرا پیشرفت‌هایی در تراشه‌های جدیدتر وجود دارد.

ما بنچمارک‌هایی را بر روی مک‌بوک پرو M2 اجرا کرده‌ایم، که ممکن است ایده‌ای به شما بدهد که از مک‌بوک ایر M2 چه انتظاری داشته باشید. همان طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، مک‌بوک پرو M2 با 8 هسته، عملکردی بهتر نسبت به آی‌مک M1 با همان تعداد هسته دارد.

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

همچنین بخوانید:

تراشه M1 و فراتر از آن: هرآنچه باید در مورد تراشه‌های بومی مک اپل بدانید

راهنمای تراشه M1 (تراشه‌های M1 و M1 Pro و M1 Max و M1 Ultra)

تراشه M2 اپل: آنچه باید در مورد آن بدانید

 

گرافیک

از نظر گرافیک طیف وسیعی از گزینه‌ها در اینجا وجود دارد، از M1 با پردازنده گرافیکی 7 یا 8 هسته‌ای گرفته تا M2 با پردازنده گرافیکی 8 یا 10 هسته‌ای. هر چه هسته‌های بیشتری داشته باشید مک‌بوک ایر توانایی بیشتری برای کارهای گرافیکی سنگین خواهد داشت. بنابراین اگر باید برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین گرافیکی را اجرا کنید، ممکن است به این نتیجه برسید که مک‌بوک ایر 10 هسته‌ای ترجیح داده می‌شود.

اگر به برگه Metal در تصاویر بالا توجه کنید، خواهید دید که M2 هشت هسته‌ای از M1 هشت هسته‌ای جلوتر است، اما M1 هشت هسته‌ای در مک‌بوک ایر به خوبی مشابه آن در آی‌مک نیست. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که M2ی معادل در مک‌بوک ایر عملکرد ضعیفی داشته باشد. با این حال، همان طور که انتظار دارید، مک‌بوک ایر با پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای امتیاز بهتری نسبت به مک‌بوک پرو 8 هسته‌ای دریافت می‌کند.

بنابراین، در حالی که ممکن است به دلیل قیمت پایین‌تر و هسته‌های اضافی پردازنده گرافیکی به سمت مک‌بوک ایر کشیده شوید، به خاطر داشته باشید که اگر منتظر یک آی‌مک M2 باشید که ممکن است تا پایان سال 2022 وارد بازار شود، می‌توانید نتایج بهتری را شاهد باشید.

همچنین بخوانید: آی‌مک در مقایسه با مک‌بوک پرو

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

 

رم و فضای ذخیره‌سازی

تمام مک‌های M1 با 8 گیگابایت رم به صورت استاندارد و امکان ارتقاء به 16 گیگابایت عرضه می‌شوند. مک‌بوک پرو M2 پشتیبانی رم را تا 24 گیگابایت افزایش می‌دهد، اما همچنان با 8 گیگابایت رم به صورت استاندارد عرضه می‌شود.

اپل از رم خود با عنوان Unified Memory Architecture (معماری حافظه مشترک) یا UMA یاد می‌کند که هم برای پردازنده مرکزی و هم پردازنده گرافیکی قابل دسترسی است. اپل خاطرنشان می‌کند که این امر مزایایی در عملکرد دارد، زیرا حافظه را می‌توان با توجه به جایی که بیشتر مورد نیاز است تخصیص است. برای کسانی که به دلیل محدودیت‌های رم از مک‌های M1 جا مانده بودند، تراشه M2 می‌تواند پاسخگوی آنها باشد. حتی اگر به رم بیشتری نیاز داشته باشید، M1 Pro تا 32 گیگابایت، M1 Max تا 64 گیگابایت و M1 Ultra حتی بیشتر از 128 گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند.

همچنین بخوانید: با مک‌های M1، حافظه آن چیزی نیست که قبلاً بود

در مورد فضای ذخیره‌سازی، اساساً دو گزینه‌ی 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی وجود دارد.

اگر 256 گیگابایت برای شما کافی است، یک مک‌بوک ایر 999 دلاری یا 1.199 دلاری یا یک آی‌مک 1.299 دلاری یا 1.499 دلاری را انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید که فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی در مک‌بوک ایر 1.199 دلاری عملکرد ضعیفی دارد، احتمالاً به این دلیل که از یک تراشه 256 گیگابایتی به جای دو تراشه 128 گیگابایتی مانند مک‌بوک ایر M1 استفاده می‌کند.

اگر نیاز به 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارید، گزینه‌ها عبارتند از یک مک‌بوک ایر 1.499 دلاری یا یک آی‌مک 1.699 دلاری.

تنها سؤال این است که آیا شما به 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید یا خیر؟ اگر از آیکلود اپل برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنید، ممکن است به این نتیجه برسید که به فضای فیزیکی زیادی در داخل مک خود نیاز ندارید.

همچنین بخوانید:

روش راه‌اندازی آی‌کلود

روش استفاده از آی‌کلود

روش مدیریت فضای ذخیره‌سازی و تنظیمات پشتیبان‌گیری آی‌کلود

اگر به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارید، ممکن است بخواهید میزان فضای ذخیره‌سازی را که می‌توانید به این مک‌های مختلف اضافه کنید، در نظر بگیرید. مسئله این است که همه‌ی آنها تا 2 ترابایت را ارائه می‌دهند - و این یک هزینه 600 دلاری اضافی را برای شما خواهد داشت، صرف نظر از اینکه کدام مک را خریداری می‌کنید. (آی‌مک سطح پایه فقط تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد، در حالی که مدل‌های گران‌تر می‌توانند تا 2 ترابایت افزایش داشته باشند).

 

پورت‌ها و تجهیزات جانبی

در نهایت نوبت به بخشی می‌رسد که آی‌مک بر مک‌بوک ایر برتری دارد.

مک‌بوک ایر M1 دو پورت Thunderbolt دارد (که دو برابر پورت USB 4 هستند)، مک‌بوک ایر M2 یک پورت MagSafe را به این محصول اضافه می‌کند، بنابراین حداقل یکی از پورت‌های USB شما به شارژ اختصاص داده نمی‌شود. آی‌مک 24 اینچ سطح پایه دو پورت Thunderbolt/USB 4 نیز دارد، در حالی که آی‌مک 24 اینچی گران‌تر، دو پروت USB 3 اضافه دارد که در صورت داشتن تجهیزات جانبی قدیمی‌تر می‌تواند سودمند باشد. آی‌مک‌ها اترنت گیگابیتی را نیز ارائه می‌کنند (اگر چه این یک گزینه ساخت سفارشی در مدل پایه است). برای داشتن پورت‌های بیشتر، شما همیشه می‌توانید یک هاب USB جداگانه خریداری کنید.

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

تفاوت دیگر صفحه کلید است. مک‌بوک ایر دارای یک صفحه کلید با تاچ آیدی است. تمام مدل‌های آی‌مک 24 اینچی با صفحه کلید جادویی با تاچ آیدی عرضه نمی‌شوند - اگر صفحه کلید 1.299 دلاری را بخرید، آی‌مک همراه با صفحه کلید جادویی دارای Lock Key (کلید قفل) عرضه می‌شود، اما این صفحه کلید برای داشتن گزینه تاچ آیدی قابل پیکربندی است.

برای انتخاب صفحه کلید تاچ آیدی هنگام خرید آی‌مک سطح پایه، باید بر روی Change to another keyboard (تغییر به صفحه کلید دیگر) کلیک کرده و Magic Keyboard with Touch ID (صفحه کلید جادویی با تاچ آیدی) را انتخاب کنید (و هر زبانی که از آن استفاده می‌کنید). هزینه آن 50 پوند اضافه است. آی‌مک‌های دیگر با صفحه کلید تاچ آیدی عرضه می‌شوند.

مک‌بوک ایر در مقایسه با آی‌مک

تاچ آیدی این امکان را به شما می‌دهد که قفل مک خود را باز کنید، وارد برنامه‌ها شوید و با استفاده از اثر انگشت خودتان با استفاده از Apple Pay هزینه‌ها را پرداخت کنید. شما می‌توانید چندین اثر انگشت را برای کاربران مختلف مک تنظیم کنید - بنابراین هیچ خطری وجود ندارد که کاربر دیگری بتواند پول شما را خرج کند.

اترنت گیگابیت فقط برای آی‌مک ارائه می‌شود، اما هر دوی مک‌بوک ایر و آی‌مک دارای 802.11ax Wi‑Fi 6 هستند.

هر دوی مک‌بوک ایر و آی‌مک می‌توانند از یک صفحه نمایش خارجی با حداکثر رزولوشن 6K با 60 هرتز پشتیبانی کنند.

هر دوی مک‌بوک ایر و آی‌مک دارای یک دوربین FaceTime HD هستند که در صفحه نمایش تعبیه شده است. مک‌بوک ایر M1 دارای یک دوربین 720p FaceTime HD است، در حالی که آی‌مک و مک‌بوک ایر M2 هر دو با یک دوربین 1080p FaceTime HD با پردازنده سیگنال تصویر برتری دارند.

 

سخن آخر

هر بار که به مقایسه آی‌مک 24 اینچ با یک مک دیگر نگاه می‌کنیم، از بد بودن آی‌مک در رقابت شگفت‌زده می‌شویم. دسکتاپ اپل نمی‌تواند با مک‌بوک ایر M2 رقابت کند و به طور قابل توجهی گران‌تر است. در عین حالی که قدردان مزایای یک دسکتاپ و صفحه نمایش 4.5K آن هستیم، اما توصیه کردن آن در شرایطی که قیمت آن بسیار بیشتر است دشوار است. اگر اپل یک تراشه M1 Pro به آی‌مک می‌داد، دفاع از آی‌مک آسان‌تر بود، حداقل می‌توانستیم انتظار افزایش قدرت را داشته باشیم. اما همان طور که مشخص می‌شود، وقتی می‌توانید همان مشخصات را به صورت قابل حمل داشته باشید، آی‌مک بسیار گران به نظر می‌رسد.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘