آموزش تبدیل رایگان HEIC به JPG در مک

11
شهریور 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 683 بازدید

آموزش تبدیل رایگان HEIC به JPG در مک

 

برنامه Shortcuts در مک او اس مانتری و مک او اس ونتورا این امکان را به شما می‌دهد که یک مبدل رایگان فرمت HEIC به JPG تنظیم کنید. اگر به این نتیجه رسیدید که برای تبدیل دستی فایل‌های تصویری وقت زیادی از شما گرفته می‌شود، می‌توانید فرامین ساده‌ای را تنظیم کنید تا مک به صورت خودکار فرمت HEIC را به JPG تبدیل کند. هنگامی که فرامین خود را تنظیم کردید، تنها کلیک کردن یک دکمه لازم است تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید. برای تبدیل رایگان تصاویر HEIC به JPG لازم نیست از هیچ ابزار پولی استفاده کنید، بلکه تنها از برنامه Shortcuts استفاده خواهید کرد.

همچنین با این آموزش شما می‌توانید همزمان چندین فایل HEIC را به فایل JPG تبدیل کنید. برنامه Shortcuts ابزاری ایده‌آل برای استفاده توسط آن دسته از کاربران مک است که به دنبال خودکارسازی کارهای دستی معمولی و صرفه‌جویی در وقت خود هستند. برای یادگیری تبدیل فایل HEIC به JPG با سافت مک همراه باشید.

 

JPG و JPEG چه تفاوتی با هم دارند؟

هیچ تفاوتی بین فرمت‌های عکس JPG و JPEG به جز تعداد کاراکترها و متفاوت بودن پسوندها وجود ندارد. سیستم فایل MS-DOS 8.3 و FAT-16 که در نسخه‌های قبلی ویندوز استفاده می‌شد دارای محدودیت نامگذاری حداکثر سه حرفی بودند و بنابراین از JPG استفاده می‌شد. با این حال، مک او اس برای نامگذاری هیچ محدودیتی در تعداد کاراکتر ندارد. بنابراین، در سیستم‌های مک، فایل تصویری JPEG با پسوند jpeg. ذخیره می‌شدند. در ضمن در ویندوز فایل‌های تصویری به صورت JPG با پسوند jpg. ذخیره می‌شدند.

 

روش تبدیل رایگان HEIC به JPG در مک

این فرآیند شامل تنظیم یک میانبر تبدیل HEIC به JPG و تغییر نام فایل‌های تصویری JPG تبدیل شده است. در ادامه، میانبرهایی را برای تبدیل HEIC به JPG تنظیم خواهیم کرد.

مرحله 1: برنامه Shortcuts را از پوشه Application در مک خود اجرا کنید. همچنین می‌توانید آن را از Spotlight نیز اجرا کنید. برای شروع ایجاد یک میانبر جدید، بر روی دکمه + در گوشه‌ی بالا سمت راست برنامه کلیک کنید.

آموزش تبدیل رایگان HEIC به JPG در مک

برنامه Shortcuts را در مک او اس مانتری باز کنید

مرحله 2: عبارت Select File را در نوار جستجو وارد کرده و گزینه میانبر آن را به پنجره سمت چپ بکشید تا ساخت میانبر شما شروع شود. بر روی Show More (نمایش بیشتر) کلیک کرده و Select Multiple (انتخاب ترکیبی) را فعال کنید.

آموزش تبدیل رایگان HEIC به JPG در مک

فایل HEIC را در برنامه Shortcuts انتخاب کنید

مرحله 3: عبارت Convert Image (تبدیل تصویر) را جستجو کرده و گزینه میانبر آن را به زیر عمل Select Files بکشید. اطمینان حاصل کنید که در عمل فوق به Convert File to JPEG اشاره شده باشد.

آموزش تبدیل رایگان HEIC به JPG در مک

Convert HEIC to JPEG

مرحله 4: عبارت Repeat with Each (با هر کدام تکرار شود) را در کادر جسجو وارد کرده و گزینه میانبر را به زیر عمل Convert File to JPEG بکشید.

آموزش تبدیل رایگان HEIC به JPG در مک

آیتم Repeat with Each

مرحله 5: عبارت Rename File (تغییر نام فایل) را جستجو کرده و گزینه میانبر را به بالای عمل End Repeat (پایان تکرار) بکشید. بر روی Name (نام) کلیک کرده و عبارت HEIC to JPG را تایپ کنید. کلیک راست کرده و Variable > Repeat Index را انتخاب کنید.

آموزش تبدیل رایگان HEIC به JPG در مک

تغییر نام تصویر تبدیل شده

مرحله 6: حالا به انتهای آن jpg. را اضافه کنید. عمل شما باید به این صورت باشد:

آموزش تبدیل رایگان HEIC به JPG در مک

تغییر نام با پسوند JPG

مرحله 7: عبارت Save File (ذخیره فایل) را جستجو کرده و گزینه میانبر را به زیر عمل End Repeat بکشید. میانبر خود را با عنوان Convert HEIC to JPG نامگذاری کرده و یک آیکون انتخابی و یک رنگ برای شناسایی آن اضافه کنید.

آموزش تبدیل رایگان HEIC به JPG در مک

ذخیره فایل

اکنون، بر روی دکمه Play (اجرا) کلیک کرده و میانبر خود را آزمایش کنید. باید اعلانی برای انتخاب فایل‌ها مشاهده کنید. یک یا چند فایل با فرمت HEIC را برای تبدیل کردن آنها به JPG انتخاب کنید، بر روی OK در اعلان Privacy access (دسترسی به حریم خصوصی) کلیک کرده و مکان ذخیره فایل‌های JPG تبدیل شده و تغییر نام یافته را انتخاب کنید.

تمام کاری که باید انجام می‌دادید همین بود. به پوشه مقصدی که فایل‌های JPG را در آن ذخیره کرده‌اید بروید تا فایل‌های JPG تغییر نام یافته را با شماره فهرست پیدا کنید. برنامه Shortcuts امکان تبدیل رایگان HEIC به JPG را تنها با کلیک یک دکمه فراهم می‌کند. برای تبدیل HEIC به JPG در مک نیازی به استفاده از برنامه‌های شخص ثالث و طی کردن مراحل پیچیده‌ای نیست.

همچنین بخوانید:

آموزش تبدیل رایگان MP4 به MOV در مک

آموزش تبدیل رایگان MOV به MP4 در مک (مک‌های M1 و M2)

آموزش پیدا کردن آدرس آی پی در مک با برنامه Shortcuts

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘