آموزش نصب رایگان VMware Fusion Player در مک

9
شهریور 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 900 بازدید

آموزش نصب رایگان VMware Fusion Player در مک

 

برنامه VMware Fusion Player این امکان را به شما می‌دهد که سیستم عامل‌هایی مانند ویندوز، مک او اس، لینوکس و سایر سیستم عامل‌های مبتنی بر x86 را به صورت ماشین‌های مجازی نصب و اجرا کنید. با VMware Fusion Player برای مک، شما می‌توانید بدون راه‌اندازی مجدد مک خود مجوز استفاده شخصی را به صورت رایگان برای اجرای سیستم عامل‌ها دریافت کنید.

یک حساب کاربری معتبر VMware این امکان را به شما می‌دهد که VMware Fusion را برای مک رایگان دریافت کنید. Fusion Player می‌تواند توسط مشارکت کنندگان متن باز، دانشجویان، کاربران خانگی و دیگران که از نرم‌افزار برای مقاصد غیرتجاری استفاده می‌کنند، به صورت رایگان استفاده شود.

ما در این مقاله نگاهی به ویژگی‌های مختلف VMware Fusion Player خواهیم داشت تا بفهمیم چرا برای آزمایش، توسعه، بازی و اهداف دیگر سودمند است. با سافت مک همراه باشید.

 

ویژگی‌های VMware Fusion Player

 

1. نصب سیستم عامل Any Guest

آموزش نصب رایگان VMware Fusion Player در مک

ویندوز 11 را در VMware Fusion Player اجرا کنید

VMware Fusion Player این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید هر سیستم عامل میهمان را نصب و اجرا کنید. این برنامه یک محیط آزمایشی ایمن و قدرتمند دسکتاپی برای اجرای ویندوز، لینوکس، مک او اس و سایر سیستم عامل‌ها را در مک فراهم می‌کند. هنگامی که شما به محیط‌های مختلفی برای آزمایش و توسعه نیاز دارید، VMware Fusion Player نیازهای شما را برآورده می‌کند، زیرا می‌توانید سیستم عامل‌های مختلفی، از توزیع‌های مختلف لینوکس کمتر شناخته شده گرفته تا آخرین سیستم عامل ویندوز را بدون راه‌اندازی مجدد مک اجرا کنید.

 

2. حالت Unity Mode

آموزش نصب رایگان VMware Fusion Player در مک

VMware Unity Mode در Fusion Player

حالت Unity Mode این امکان را به شما می‌دهد تا برنامه‌ها را مستقیماً بر روی دسکتاپ سیستم میزبان نمایش دهید. اگر تمایل دارید که تمام تب‌ها را بر روی یک دسکتاپ داشته باشید و بین سیستم میزبان و ماشین مجازی جابجا نشوید، این بهترین کار است.

تمام برنامه‌هایی که در حالت Unity باز هستند، همچون برنامه‌های سیستم میزبان در نوار وظیفه دستگاه میزبان ظاهر می‌شوند.

شما می‌توانید با رفتن به مسیر VM > Settings، کلیک کردن بر روی برگه Options و انتخاب Unity، حالت Unity را برای یک سیستم عامل میهمان پیکربندی کنید.

گزینه‌هایی برای حالت Unity وجود دارد که می‌توانید آنها را پیکربندی کنید تا به راحتی برنامه‌های میزبان و برنامه‌های ماشین مجازی را شناسایی کرده و بین آنها سوئیچ کنید. باید توجه داشته باشید که نمی‌توانید تنظیمات حالت Unity را برای یک ماشین مجازی راه دور یا یک ماشین اشتراکی پیکربندی کنید.

 

3. VMware Tools

آموزش نصب رایگان VMware Fusion Player در مک

نصب VMware Tool در ویندوز 11

ابزارهای VMware این امکان را به شما می‌دهند که قابلیت‌های بیشتری را به ماشین مجازی خود اضافه کنید. اگر یک مانیتور 4K دارید، ابزار VMware را نصب کنید، سپس می‌توانید از رزولوشن صفحه نمایش 4K برای ماشین‌های مجازی خود پشتیبانی کنید.

اشتراک‌گذاری و کپی فایل‌ها و پوشه‌ها از دستگاه میزبان به ماشین مجازی به سادگی یک کشیدن و رها کردن است. VMware Tools برای کاربرانی که بین چندین سیستم عامل مجازی جابجا می‌شوند، کشیدن و رها کردن فایل‌ها و پوشه‌ها بین سیستم عامل‌ها را آسان می‌کند.

همچنین بخوانید: آموزش تغییر رزولوشن صفحه نمایش مک او اس در VirtualBox (ونتورا، مانتری، بیگ سِر)

 

روش نصب رایگان VMware Fusion Player در مک

شما می‌توانید با یک مجوز استفاده شخصی، VMware Fusion Player را به صورت رایگان نصب کنید. برای دریافت مجوز، می‌توانید یک حساب کاربری VMware ایجاد کرده و یک کلید مجوز (license key) دریافت کنید.

 

1. یک حساب کاربری VMware ایجاد کنید

برای مشارکت کنندگان منبع باز، دانشجویان، کاربران خانگی و سایر افرادی که می‌خواهند از VMware Fusion Player برای مقاصد غیر تجاری استفاده کنند، این برنامه به صورت رایگان در دسترس است. برای ثبت نام می‌توانید به سایت مراجعه کرده، فرم Create an Account (ایجاد یک حساب کاربری) را پر کرده و VMware Fusion Player را به صورت رایگان نصب کنید.

 

2. ورود به حساب کاربری و دریافت کلید مجوز برای VMware Fusion Player

آموزش نصب رایگان VMware Fusion Player در مک

کلید مجوز رایگان VMware Fusion Player را دریافت کنید

پس از ثبت نام، شما می‌توانید وارد حساب کاربری خودتان شوید. در آنجا کلید مجوزی را مشاهده خواهید کرد که برای فعال کردن مجوز خودتان برای VMware Fusion Player لازم است.

 

3. برنامه VMware Fusion Player را نصب کنید

آموزش نصب رایگان VMware Fusion Player در مک

VMware Fusion را با کلید مجوز رایگان نصب کنید

حالا، می‌توانید کار را ادامه داده و نصب کننده dmg. را دانلود کنید. پس از باز کردن برنامه، از شما خواسته می‌شود که برای ادامه کار کلید مجوز را وارد کنید. کلید مجوز را وارد کرده و مراحل نصب را ادامه دهید تا VMware Fusion رایگان برای مک را دریافت کنید.

آموزش نصب رایگان VMware Fusion Player در مک

دستیار نصب VMware Fusion Player

اگر سخت‌افزار مورد نیاز را در اختیار داشته باشید، می‌توانید ماشین‌های مجازی زیادی ایجاد کنید. در صورت داشتن سخت‌افزار مورد نیاز، کاربران می‌توانند ماشین‌های مجازی با حداکثر 32 هسته پردازنده مرکزی، 128 گیگابایت رم، 10 ترابایت دیسک مجازی، و 8 گیگابایت vRAM برای موارد مورد نیاز خود ایجاد کنند.

 

ماشین‌های مجازی این امکان را به شما می‌دهند تا برنامه‌های کاربردی را در سیستم عامل‌های مختلف توسعه داده و آزمایش کنید. همچنین گیمرها را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به پارتیشن‌بندی دیسک و داشتن سیستم عامل مجزا، بازی‌ها را بر روی سیستم عامل‌های سازگار نصب و اجرا کنند. راحتی اجرای سیستم عامل‌های مختلف بر روی یک دستگاه میزبان به صورت رایگان، VMware Fusion Player را به یک برنامه نرم‌افزار ماشین مجازی ترجیحی تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید:

آموزش جامع روش نصب ویندوز روی مک

بهترین نرم‌افزار ماشین مجازی برای مک

آموزش نصب مک او اس 13 ونتورا با استفاده از VMware در یک PC ویندوزی

آموزش نصب مک او اس 13 ونتورا با استفاده از VirtualBox در یک PC ویندوزی

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
به ندرت پیش می‌آید که یک نفر بتواند تاریخ را رقم بزند؛ اما به این فکر کنید که اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای شما رخ دهد. این اتفاق باید برای شما رخ دهد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘