بهترین آیپد برای دانشجویان 2022

31
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 12 دقیقه
0 نظر 3543 بازدید

بهترین آیپد برای دانشجویان 2022

در این مقاله در مورد بهترین آیپد برای دانشجویانی که نیاز به تحقیق، یادداشت‌برداری و تماس با خانه دارند صحبت خواهیم کرد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

آماده شدن برای زندگی دانشجویی می‌تواند هیجان‌انگیز و استرس‌زا باشد. برای آسان‌تر کردن کارها، خوب است بدانید که فناوری مناسبی در اختیار دارید که به شما کمک می‌کند تا مقاله‌های خود را بنویسید، در کلاس‌های درس یادداشت‌برداری کنید، و بتوانید پس از انجام دادن تکالیف با نتفلیکس و بازی‌ها خود را سرگرم کرده و استراحت کنید. آیپد در سال‌های اخیر به چیزی تبدیل شده است که اکنون می‌تواند به عنوان یک جایگزین لپتاپ برای بسیاری از دانشجویان عمل کند، همراه با لوازم جانبی مانند صفحه کلید جادویی و قلم اپل که آن را به یکی از همه‌کاره‌ترین دستگاه‌هایی که می‌توانید خریداری کنید تبدیل کرده است.

با این حال، انتخاب یک آیپد مناسب از میان انواع مدل‌های آن می‌تواند مشکل باشد، زیرا اپل در حال حاضر طیف گسترده‌ای از مدل‌ها را با قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف عرضه می‌کند. اما جای نگرانی نیست، این مقاله یک راهنمای کامل برای خرید آیپد مناسب برای روزهای دانشجویی شما است.

 

بهترین آیپد برای دانشجویان

در ادامه بهترین آیپدهای مناسب برای دانشجویان را که در بازار موجود است معرفی کرده و در مورد نقاط مثبت و منفی و توانایی‌ها و امکانات هرکدام به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

 

آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم): بهترین گزینه از نظر ارزانی

بهترین آیپد برای دانشجویان 2022

نقاط مثبت:

  • قیمت پایین
  • پشتیبانی از Centre Stage برای فیس تایم
  • سازگار با هر صفحه کلید بلوتوثی

نقاط منفی:

  • فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی ممکن است خیلی کم باشد

قیمت آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم): 329 دلار

از آنجایی که احتمال می‌دهیم دانشجویان به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود باشند، پیشنهاد ما آیپد 10.2 اینچی است که نزدیک‌ترین چیزی است که می‌توانید به یک آیپد ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

با وجود اینکه این آیپد ارزان‌ترین آیپد است، اما آنقدر عملکرد مناسب و ویژگی‌های کافی دارد که آن را به انتخابی عالی برای بسیاری از دانشجویان تبدیل کند. اپل این دستگاه را در سال 2021 ارتقاء داد و تراشه A13 قدرتمند را به آن اضافه کرد که قبلاً سری آیفون 11 را با آن تأمین می‌کرد. بعلاوه بهبودهای قابل توجهی در دوربین جلویی صورت گرفته و اکنون دارای یک لنز با زاویه دید بسیار گسترده است و از Centre Stage نیز پشتیبانی می‌کند.

خوشبختانه این آیپد می‌تواند برنامه‌های مایکروسافت آفیس برای آیپد را اجرا کند، بعلاوه برنامه‌های بهره‌وری مختلفی از اپل نیز وجود دارد که یادداشت‌برداری و کار بر روی تکالیف را به امری بسیار آسان تبدیل می‌کند. اگر یک صفحه کلید و ماوس بلوتوثی به آن اضافه کنید، یک لپتاپ بسیار کارآمد خواهید داشت که باید اکثر نیازهای درسی شما را برآورده کند. از قلم اپل پشتیبانی می‌کند و می‌توانید اسناد را حاشیه‌نویسی کنید، طراحی کنید و همچنین دستخط خود را تمرین دهید.

اگر نیازهای شما خیلی سنگین نباشد، آیپد 10.2 اینچ (نسل نهم) آیپد فوق‌العاده‌ای است. به راحتی از پس کارهای دانشجویی برمی‌آید و برای زمانی که تکالیف خود را انجام داده‌اید سرگرمی‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند. هر چند لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که مدل پایه آن تنها با 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود، که برای این روزها به نظر می‌رسد فضای کمی باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می‌کنیم که نسخه 256 گیگابایتی آن را انتخاب کنید زیرا کارآمدتر است.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم)

 

آیپد مینی 2021 (نسل ششم): قابل حمل‌ترین آیپد

بهترین آیپد برای دانشجویان 2022

نقاط مثبت:

  • کوچک و سبک
  • قابلیت Centre Stage برای تماس‌های فیس تایم

نقاط منفی:

  • فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی ممکن است خیلی محدود باشد

قیمت آیپد مینی 2021 (نسل ششم): 499 دلار

اگر مهم‌ترین عامل برای شما قابل حمل بودن است، به طور خاص یک آیپد وجود دارد که ممکن است بخواهید آن را در نظر داشته باشید.

آیپد مینی که در سپتامبر 2021 با یک تراشه A15 Bionic و طراحی کاملاً جدید بروزرسانی شد، کوچک‌ترین و سبک‌ترین آیپدی است که می‌توانید خریداری کنید. وزن آن 293 گرم است، در حالی که آیپد 10.2 اینچی 487 گرم و آیپد ایر 461 گرم وزن دارند. البته وزن کم آن به دلیل کوچک‌تر بودن آیپد به لطف صفحه نمایش 8.3 اینچی اپل و خلاص شدن از شر دکمه هوم و انتقال تاچ آیدی به دکمه پاور در لبه بالایی است. نتیجه‌ی آن یک دستگاه فشرده اما قدرتمند است که چندان هم کوچک به نظر نمی‌رسد. ما فکر می‌کنیم که این اندازه صفحه نمایش برای خواندن کتاب یا یادداشت‌برداری (مخصوصاً با قلم) عالی است، بنابراین اگر قصد دارید از آیپد برای همین منظور استفاده کنید، ممکن است برای شما ایده‌آل باشد.

به هر حال اجازه ندهید که کوچکی آن شما را فریب دهد، زیرا آیپد مینی دارای یک تراشه A15 Bionic، مشابه آیفون 13 پرو مکس است، بنابراین هیچ کمبودی از نظر قدرت ندارد. قابلیت اتصال آن نیز درجه یک است و بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید، از جدیدترین شبکه‌های Wi-Fi 6 و LTE 5G پشتیبانی می‌کند.

دوربین جلویی یک لنز با زاویه دید فوق عریض است، بنابراین می‌تواند شما را ردیابی کرده و به لطف ویژگی Centre Stage در تماس‌های ویدیویی شما را در مرکز کادر نگه دارد، در حالی که دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض در پشت آیپد می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های فوق‌العاده‌ای بگیرد که می‌توانند در ارائه‌ها یا برای انجام تکالیف مبتنی بر رسانه استفاده شوند.

دو گزینه ذخیره‌سازی در دسترس است - 64 گیگابایت و 256 گیگابایت - و مانند آیپد 10.2 اینچی، بزرگ‌تر از این فضای ذخیره‌سازی را توصیه می‌کنیم زیرا این امکان را به شما می‌دهد که علاوه بر تمام عکس‌ها و فیلم‌هایی که می‌گیرید، برنامه‌های بیشتری را در آیپد خود ذخیره کرده و موسیقی و فیلم نیز دانلود کنید.

یکی از معایب آیپد مینی این است که فقط با صفحه کلیدهای بلوتوثی کار می‌کند، نه با طیف گسترده‌ی صفحه کلیدهای مخصوص آیپد اپل - اما اینکه آیا این مسئله یک نقطه ضعف محسوب می‌شود یا نه، جای بحث دارد. احتمالاً باعث صرفه‌جویی در هزینه شما خواهد شد.

قیمت آن از 499 دلار برای مدل 64 گیگابایتی شروع می‌شود و گزینه 256 گیگابایتی آن به 649 دلار افزایش می‌یابد. قیمت آن بیشتر از نسل قبلی است، اما شما در آیپد مینی جدید از فناوری‌های به روز و مهمی بهره می‌برید.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آیپد مینی 6 (2021)

 

آیپد ایر 2022: بهترین دستگاه همه فن حریف

بهترین آیپد برای دانشجویان 2022

نقاط مثبت:

  • صفحه نمایش بزرگ‌تر
  • تاچ آیدی در دکمه پاور
  • گزینه‌های رنگی زیاد

نقاط منفی:

  • از مدل 64 گیگابایتی اجتناب کنید

قیمت آیپد ایر 2022: 64 گیگابایتی 599 دلار؛ 256 گیگابایتی 749 دلار

ما فکر می‌کنیم آیپد ایر که آخرین بار در مارس 2022 بروزرسانی شد، با صفحه نمایش 10.9 اینچی، طراحی مدرن، وزن سبک (461 گرم)، دوربین‌های عالی و پردازنده بسیار قدرتمند، انتخاب خوبی برای دانشجویان است.

متأسفانه مانند گذشته ارزان قیمت نیست و با فرمت‌ها و روش‌های ساخت جدید، هزینه‌ی آن به 599 دلار برای مدل 64 گیگابایتی و 749 دلار برای مدل 256 گیگابایتی (که ما توصیه می‌کنیم) می‌رسد.

این آیپد، به دلیل افزایش قیمت، دیگر انتخاب برتر ما برای دانشجویان نیست، اما اگر بتوانید از عهده هزینه آن برآیید، واقعاً ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

آیپد ایر در موارد زیادی پیشرفت کرده است. طراحی جدید اجازه داده است که حاشیه‌های آن باریک‌تر شده و در نتیجه صفحه نمایش بزرگ‌تر شود، زیرا دکمه هوم با تاچ آیدی تعبیه شده در دکمه پاور در کنار شاسی جایگزین شده است. رنگ‌های زیادی نیز برای انتخاب وجود دارد. اما بزرگ‌ترین ویژگی مدل 2022 مربوط به پردازنده M1 آن است. این همان تراشه‌ای است که نه تنها تعدادی از مک‌های جدید را، بلکه مدل‌های مختلف آیپد پرو را نیز تقویت می‌کند. وجود این تراشه در آیپد ایر، آن را به پرواز در می‌آورد.

دوربین آن دارای لنز با زاویه دید عریض 12 مگاپیسکلی (مانند آیپد پرو) است که می‌تواند ویدیو 4K تا 60 فریم در ثانیه ضبط کند و مانند سایر آیپدهای این لیست، دوربین جلو به 12 مگاپیکسل با زاویه دید فوق عریض ارتقاء یافته است که امکان Centre Stage را فراهم می‌کند.

در اصل، این آیپد ایر جدید یک آیپد پرو با قیمت ارزان‌تر است. تنها تفاوتی که با آیپد پرو دارد نداشتن ویژگی نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش پروموشن 120 هرتزی است، اما این چیزی است که اکثر مردم حتی متوجه آن هم نمی‌شوند.

ما آیپد ایر را به شدت به دانشجویان توصیه می‌کنیم.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آیپد ایر 2022

 

آیپد پرو 11 اینچ (2021): بهترین گزینه با قدرت بالا

بهترین آیپد برای دانشجویان 2022

نقاط مثبت:

  • صفحه نمایش پروموشن

نقاط منفی:

  • واقعاً گران است

قیمت آیپد پرو 11 اینچ (2021): 799 دلار

ممکن است شما جزو افرادی باشید که هیچ نگرانی مالی ندارند، آیا باید آیپد پرو گران‌تر و قدرتمندتر را در نظر داشته باشید؟

مطمئناً اگر می‌توانید از پس چنین هزینه‌ای برآیید، آیپد پرو یک انتخاب عالی است. قیمت آن از 799 دلار برای مدل پایه 11 اینچی شروع می‌شود، اما یک مدل 12.9 اینچی نیز دارد که قیمت آن از 1.099 دلار شروع شده و تا 2.199 دلار برای فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی افزایش می‌یابد.

هیچ تفاوت واقعی بین این دو مدل وجود ندارد، بنابراین در واقع فقط یک انتخاب بین صفحه نمایش 11 اینچی و 12.9 اینچی است.

در داخل آن، تراشه قدرتمند M1 استفاده شده که یکی از سریع‌ترین قطعات سیلیکونی در حال حاضر است، و صفحه نمایش از پروموشن فوق‌العاده روان (نرخ تازه‌سازی 120 هرتز) بهره می‌برد که فقط برای آیپدهایی که پسوند پرو را یدک می‌کشند در نظر گرفته شده است. راستش را بخواهید، خرید یک آیپد پرو برای دانشجویی که با آن فقط چند بازی انجام می‌دهد، نتفلیکس تماشا می‌کند و تعدادی مقاله را تایپ می‌کند، مقداری هدر دادن پول محسوب می‌شود، زیرا آیپد ایر بسیاری از ویژگی‌های مشابه را ارائه می‌دهد و در مقایسه با یک آیپد پرو، تغییرات زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

همان طور که گفته شد، وقتی وارد این محدوده قیمتی می‌شود، به ویژه زمانی که چیزی مانند صفحه کلید جادویی بسیار گران قیمت اپل را نیز به آن اضافه می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به طور جدی فکر کنید که آیا بهتر نیست به جای آن از یک مک‌بوک ایر مجهز به تراشه M1 با قیمت 999 دلار استفاده کنید.

اما اگر قوی‌ترین آیپد را با بهترین صفحه نمایش می‌خواهید، آیپد پرو همان چیزی است که می‌خواهید.

همچنین بخوانید: بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

 

آیا دانشجویان باید آیپد بخرند یا لپتاپ؟

قبل از اینکه نسبت به خرید آیپد اقدام کنید، ممکن است بهتر باشد ابتدا مناسب بودن آن را برای اهداف خود در نظر داشته باشید.

به عنوان یک دانشجو احتمالاً الزاماتی نیز دارید:

  • قیمت پایین
  • برنامه‌های عالی برای مواردی همچون یادداشت‌برداری، ضبط سخنرانی و بازبینی
  • به اندازه کافی سبک برای حمل در تمام طول روز
  • پشتیبانی از صفحه کلید و قلم
  • مناسب برای برقراری تماس تصویری با منزل

ممکن است این سؤال برایتان مطرح شود که برای این نیازها تبلت بهتر است یا لپتاپ. به نظر ما یک آیپد می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای باشد. آیپدها بسیاری از برنامه‌هایی را که در لپتاپ‌ها پیدا می‌شود، از جمله برنامه‌های آفیس مانند ورد و پاورپوینت و معادل‌های اپلی آنها را اجرا می‌کنند، و به لطف پردازنده‌های بسیار سریع اپل، در برخی موارد یک آیپد در واقع قدرتمندتر از یک لپتاپ است.

مزیت دیگر داشتن آیپد این است که می‌توانید تمام کتاب‌های مورد نیاز دوره خود را در آن داشته باشید و آنها را با خودتان به سخنرانی‌ها و کلاس‌ها حمل کنید. حتی می‌توانید از صفحات کتاب‌های موجود در کتابخانه عکس بگیرید و از تشخیص کاراکتر نوری (OCR) برای ذخیره متن آنها در آیپد خود استفاده کنید.

در این صورت نه تنها لازم نیست که تمام کتاب‌هایتان را با خودتان حمل کنید، بلکه آیپد حتی از سبک‌ترین لپتاپ‌ها نیز سبک‌تر است. بنابراین از حمل آن به محل سخنرانی و کتابخانه دچار کمردرد نخواهید شد.

بهترین آیپد برای دانشجویان 2022

با دوام باتری 10 ساعته که برای گذراندن یک روز در دانشگاه کافی است، دیگر نیازی به پیدا کردن جایی در کنار پریز برق ندارید.

فکر می‌کنید داشتن یک آیپد به این معنی است که برای تایپ کردن مجبور هستید روی صفحه نمایش تایپ کنید؟ خیر! شما می‌توانید هر صفحه کلید بلوتوثی را با آن همگام‌سازی کنید یا یکی از صفحه کلیدهای آیپد خود اپل را به آن وصل کنید و به طور مؤثری آیپد خود را به یک لپتاپ تبدیل کنید. همچنین قلم اپل نیز وجود دارد که اگر بخواهید در یک سخنرانی چند یادداشت را روی صفحه نمایش آیپد بنویسید، می‌تواند سودمند باشد. بخوانید: بهترین استایلوس یا قلم دیجیتالی برای آیپد، آیپد پرو و آیپد مینی

و هنگامی که مطالعه و تکالیف خود را انجام دادید، بازی‌ها و برنامه‌های زیادی برای تماس ویدیویی با والدین‌تان وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

هنوز هم نمی‌توانید تصمیم بگیرید؟ ما مقاله دیگری با عنوان «آیپد در مقایسه با مک‌بوک؛ کدام یک برای شما مناسب‌تر است» داریم که مطالعه آن می‌تواند در تصمیم‌گیری به شما کمک کند.

 

آیا آیپد برای دانشجویان مناسب است؟

سؤال دیگری که ممکن است بخواهید در مورد آن اطمینان خاطر داشته باشید این است که آیا آیپد بهترین گزینه برای یک دانشجو است یا خیر. بسیاری تبلت‌های دیگر نیز در دسترس هستند که بسیاری از آنها ارزان‌تر از آیپد هستند. بنابراین ممکن است بخواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

ما فکر می‌کنیم که اگر این کار را انجام دهید پشیمان خواهید شد. دلایل زیادی برای اینکه چرا آیپدهای اپل این قدر محبوب هستند وجود دارد:

  • اپ استور در حال انباشته شدن از برنامه‌های فوق‌العاده‌ای است که به طور خاص برای آیپد طراحی شده‌اند.
  • بسیاری از برنامه‌ها برای دانشجویان ایده‌آل خواهند بود: برنامه‌های یادداشت‌برداری، برنامه‌های تبدیل دستخط به متن، برنامه‌های ضبط سخنرانی، مدیریت جدول زمانی و البته تماس ویدیویی (تا بتوانید با والدین خود در تماس باشید).
  • اکوسیستمی از لوازم جانبی عالی برای کار با آیپد طراحی شده است.
  • آیپد او اس اپل پایدار است و استفاده از آن آسان است، مخصوصاً اگر از قبل یک آیفون داشته باشید.
  • اگر یک مک دارید، می‌توانید از آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنید، مشروط بر اینکه مک او اس بیگ سر یا مک او اس کاتالینا یا مک او اس مانتری را اجرا کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘