بهترین مک یا مک‌بوک برای دانشجویان و دانش‌آموزان 2022

26
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 14 دقیقه
0 نظر 1570 بازدید

بهترین مک یا مک‌بوک برای دانشجویان و دانش‌آموزان 2022

برای مدرسه یا دانشگاه یک مک‌بوک ایر یا مک‌بوک پرو بهتر است یا یک مک دیگر؟ ما در این مقاله اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

به فکر خرید یک مک یا مک‌بوک برای مدرسه یا دانشگاه هستید؟ در این مقاله، بهترین راهنمای مک برای دانشجویان و دانش‌آموزان، ما نگاهی به تولیدات فعلی اپل می‌اندازیم تا بفهمیم کدام مک برای دانش‌آموزان و دانشجویان بهترین است. ما بررسی خواهیم کرد که آیا باید یک مک‌بوک ایر یا مک‌بوک پرو برای دانشگاه تهیه کنید یا اینکه مک دیگری می‌تواند انتخاب بهتری باشد یا نه.

اگر به دنبال ثبات، امنیت و یک سیستم عامل قابل اعتماد و آسان برای استفاده هستید، مک اپل به شدت توصیه می‌شود. اگر به نظر می‌رسد که مک‌ها در مقایسه با جایگزین‌های ویندوزی خود گران هستند، در عوض مزایایی دریافت می‌کنید که این اختلاف قیمت را توجیه می‌کند.

 

بهترین مک‌بوک (یا مک) برای کالج

انتخاب بهترین مک برای کالج یا دانشگاه هم به این بستگی دارد که قرار است در چه رشته‌ای تحصیل کنید و هم به این که تا چه میزان می‌توانید هزینه کنید.

ما این راهنمای دانشجویی برای خرید مک را تهیه کرده‌ایم تا به شما در انتخاب مک مناسب برای کالج، مدرسه یا دانشگاه کمک کنیم. ما در نظر می‌گیریم که دانش‌آموزان و دانشجویان احتمالاً به چه چیزهایی از مک خود نیاز دارند، چه ویژگی‌هایی ارزش پرداخت هزینه بیشتر برای آنها را دارد و چگونه می‌توانند در خرید مک جدید خود صرفه‌جویی کنند.

همچنین نگاهی به گستره مک‌های اپل و گزینه‌های موجود که ممکن است سودمند باشند می‌اندازیم. بعلاوه، ما برخی از لوازم جانبی، نرم‌افزار و خدماتی را که می‌توانند در طول دوره شما مفید باشند، گردآوری کرده‌ایم.

در ادامه، به هر گزینه لپتاپ اپل و همچنین آی‌مک و مک مینی نگاهی خواهیم انداخت.

اگر به دنبال مک‌ی هستید که فرزندانتان از آن برای کارهای مدرسه استفاده کنند، مک‌بوک ایر یا مک مینی ممکن است به عنوان گزینه‌های کم‌هزینه جذاب باشند. اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است بتوانید یک مک قدرتمند را با هزینه کمتری تهیه کنید، ما گزینه‌هایی که در اختیار دارید را در ادامه توضیح خواهیم داد. توجه داشته باشید که فقط دانش‌آموزان تحصیلات عالی می‌توانند از تخفیف اپل استفاده کنند، اما کودکان سن مدرسه فقط در صورتی می‌توانند از این مزیت استفاده کنند که تجهیزات توسط مدرسه خریداری شده باشد.

بهترین مک یا مک‌بوک برای دانشجویان و دانش‌آموزان 2022

 

مک‌بوک ایر در مقایسه با مک‌بوک پرو برای دانشجویان و دانش‌آموزان

به احتمال زیاد این سؤالی است که امیدوار هستید به پاسخ آن دست یابید: آیا باید یک مک‌بوک ایر خریداری کنم یا یک مک‌بوک پرو؟ ما در مقاله دیگری به تفصیل مک‌بوک ایر را با مک‌بوک پرو مقایسه کرده‌ایم، اما از دیدگاه یک دانش‌آموز، چیزهایی که باید مد نظر داشته باشید از این قرار است:

 

مک‌بوک پرو

مک‌بوک پرو لپتاپ‌های مک گران‌تر و قدرتمندتر از مک‌بوک ایر هستند. برای خرید کردن، محدوده قیمت از 1.299 دلار برای مک‌بوک پرو 13 اینچی شروع شده و تا 3.499 دلار برای نسخه رده بالای 16 اینچی افزایش می‌یابد (شما به این مدل نیاز ندارید!)

این چیزی است که در حال حاضر عرضه می‌شود:

  • مک‌بوک پرو 13 اینچ، تراشه M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 256 یا 512 گیگابایتی، 8 گیگابایت حافظه مشترک، دو پورت Thunderbolt/USB 4. شروع قیمت از 1.299 دلار
  • مک‌بوک پرو 14 اینچ، تراشه M1 Pro، پردازنده مرکزی 8 یا 10 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 14 یا 16 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت یا 1 ترابایت، حافظه مشترک 16 گیگابایتی، سه پورت Thunderbolt 4، یک پورت HDMI، یک اسلات کارت SDXC، یک پورت MagSafe 3. شروع قیمت از 1.999 دلار.
  • مک‌بوک پرو 16 اینچ، تراشه M1 Pro، پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 16 یا 32 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت یا 1 ترابایت، حافظه مشترک 16 گیگابایتی، سه پورت Thunderbolt 4، یک پورت HDMI، یک اسلات کارت SDXC، یک پورت MagSafe 3. شروع قیمت از 2.499 دلار.

ما در مقاله‌های دیگری هر یک از این سیستم‌ها را به تفصیل بررسی کرده‌ایم:

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

بررسی کامل مک‌بوک پرو 14 اینچ M1 Pro

بررسی کامل مک‌بوک پرو 16 اینچ 2021 M1 Max

بعید است که شما به مک‌بوک پرو 14 یا 16 اینچی نیاز داشته باشید و در هر صورت قیمت آن برای دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار زیاد است. خبر خوب این است که مهم نیست زیرا اگر یک دانش‌آموز معمولی هستید، مک‌بوک پرو 13 اینچ بیش‌ازحد برای شما کافی است.

اگر به یک مک قدرتمندتر نیاز دارید زیرا دوره آموزشی شما چنین می‌طلبد، می‌توانید با انتخاب مک‌بوک پرو 14 اینچی به جای مدل 16 اینچی کمی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید - هر دو مدل مشخصات یکسانی دارند، بنابراین شما هیچ گزینه‌ای با قدرت بالا را از دست نمی‌دهید.

دو نسخه از مک‌بوک پرو 13 اینچ برای انتخاب وجود دارد: یکی دارای 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، در حالی که دیگری دارای 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است، و اختلاف قیمت آنها 200 دلار است. هیچ تفاوت دیگری بین این دو مدل وجود ندارد. بنابراین باید تصمیم بگیرید که آیا فضای ذخیره‌سازی بیشتر لازم است یا خیر. پیشنهاد ما این است که اگر کتابخانه عکس یا موسیقی شما فضای زیادی را در مک شما اشغال می‌کند، باید به راه‌حل‌های ذخیره‌سازی آیکلود مانند iCloud Photos و iTunes Match فکر کنید.

یکی دیگر از مزایای مک‌بوک پرو 13 اینچ دوام باتری 20 ساعته آن است. باتری این مک‌بوک، 2 ساعت بیشتر از مک‌بوک ایر و 3 ساعت بیشتر از مک‌بوک پرو 14 اینچ دوام می‌آورد. باتری لپتاپ‌های قدیمی مک فقط 10 ساعت دوام داشتند، بنابراین چنین قابلیتی مزیت قطعی M1 و مک‌های بعدی است.

این مک‌بوک پرو سطح پایه با دو پورت Thunderbolt 3 (که دو برابر USB 4 هستند) عرضه می‌شود. شما پورت USB-A قدیمی‌تر را در هیچکدام از لپتاپ‌های جدید مک پیدا نخواهید کرد. اگر می‌خواهید پورت USB-A داشته باشید، باید یک لپتاپ دست دوم مک یا یک مک دسکتاپ را در نظر داشته باشید، یا یک آداپتور تهیه کنید، یا فقط از شر ماوس و صفحه کلید قدیمی خود خلاص شوید و از نوع بی‌سیم آنها استفاده کنید. مک‌بوک پرو 14 یا 16 اینچی انتخاب بسیار گسترده‌تری از پورت‌ها از جمله HDMI، کارتخوان SD و شارژ MagSafe را علاوه بر پورت‌های USB/Thunderbolt ارائه می‌دهند.

برای اکثر افراد، مک‌بوک پرو سطح پایه باید به اندازه کافی مشخصات مناسبی داشته باشد که کار شما را بدون هیچ مشکلی راه بیندازد.

بهترین مک یا مک‌بوک برای دانشجویان و دانش‌آموزان 2022

مک‌بوک ایر M2 و مک‌بوک پرو M2 در کنار هم

 

مک‌بوک ایر

شاید تصور کنید که مک‌بوک ایر در مقایسه با مک‌بوک پرو کم‌مصرف‌تر است، اما مک‌بوک ایر همان تراشه M2 موجود در مک‌بوک پرو 13 اینچی را دارد. همچنین دارای یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، دوربین‌های فیس‌تایم بهتر و برخی مزایای دیگر در مقایسه با دستگاه جایگزین است.

اگر به دنبال مک‌بوکی هستید که به هیچ وجه با مشکلی مواجه نشود و قابلیت حمل و دوام باتری عالی داشته باشد، مک‌بوک ایر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

و بهترین چیز اینکه؛ شما می‌توانید یک مک‌بوک ایر را با قیمت 999 دلار تهیه کنید.

انواع موجود مک‌بوک ایر از این قرار است:

  • مک‌بوک ایر M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم، دو پروت Thunderbolt/USB 4. قیمت 999 دلار
  • مک‌بوک ایر M2، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم، دو پورت Thunderbolt/USB 4 و یک پورت شارژ MagSafe. قیمت 1.199 دلار
  • مک‌بوک ایر M2، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم، دو پورت Thunderbolt/USB 4 و یک پورت شارژ MagSafe. قیمت 1.499 دلار

ما در مقاله‌های دیگری هر یک از این سیستم‌ها را به تفصیل بررسی کرده‌ایم:

بررسی کامل مک‌بوک ایر M1

مک‌بوک ایر M2: هر آنچه که باید بدانید

با فرض اینکه تصمیم دارید کمترین هزینه ممکن را برای خرید یک مک داشته باشید، ممکن است مدل 999 دلاری را در نظر بگیرید و فکر کنید که این انتخاب خوبی خواهد بود. اما به خاطر داشته باشید که این مدل در نوامبر 2020 عرضه شد، بنابراین تقریباً دو سال از عمر آن می‌گذرد. مک‌بوک ایر M2 جدیدتر 200 دلار قیمت بیشتری دارد و ممکن است ارزش این هزینه کردن بیشتر را داشته باشد. نه فقط به این دلیل که جدیدتر است، بلکه به این دلیل که از یک طراحی مجدد سود می‌برد که صفحه نمایش بزرگ‌تر، بهتر و روشن‌تر، دوربین بهبود یافته برای تماس‌های ویدیویی و همچنین تراشه قدرتمندتر M2 را به ارمغان آورده است.

مک‌بوک ایر بدون شک بهترین لپتاپ مک‌ی است که می‌توانید تهیه کنید، بنابراین اگر مشخصات آن برای شما مناسب است می‌توانید آن را خریداری کنید. ضمن اینکه تا حدودی سبک‌تر از مک‌بوک پرو است.

همانند مک‌بوک پرو، هیچ پورت USB-A در مک‌بوک ایر وجود ندارد، و فقط دو پورت USB-C و یک جک هدفون وجود دارد. با این حال، مک‌بوک ایر M2 یک پورت MagSafe نیز دارد. بنابراین می‌توانید در هنگام شارژ لپتاپ خود، همچنان دو پورت USB آزاد داشته باشید.

همان طور که در بخش مک‌بوک پرو ذکر کردیم، طبق گفته اپل، مک‌بوک ایر 18 ساعت دوام باتری دارد. این دو ساعت کمتر از 20 ساعت مک‌بوک پرو M1 است، اما برای گذراندن یک روز و یک شب کافی است.

به نظر ما شما می‌توانید با اطمینان یک مک‌بوک ایر M1 2020 خریداری کنید، زیرا برای نیازهای یک دانش‌آموز، به خصوص آنهایی که عمدتاً مقاله می‌نویسند و تحقیق می‌کنند، بیش از اندازه کافی است. و این واقعیت که قیمت آن 999 دلار است، یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.

اگر می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید، مک‌بوک ایر M2 با صفحه نمایش بزرگ‌تر و دوربین فیس‌تایم بهتر برای زمانی که مطالعه نمی‌کنید، سودمند خواهد بود.

بهترین مک یا مک‌بوک برای دانشجویان و دانش‌آموزان 2022

اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی اکسترنال تهیه کنید یا حتی فضای ذخیره‌سازی آیکلود می‌تواند ارزان‌تر تمام شود. (به عنوان مثال، اگر یک کتابخانه موسیقی بزرگ دارید، می‌توانید از iTunes Match استفاده کنید تا بتوانید موسیقی‌های خود را در فضای ابری نگه دارید. اگر یک کتابخانه عکس بزرگ دارید، می‌توانید از iCloud Photos استفاده کنید).

 

لپتاپ مک در مقایسه با دسکتاپ مک برای دانشجویان

زندگی دانشجویی معمولاً شامل مقدار زیادی تحرک است - رفتن به سخنرانی‌ها، کتابخانه‌ها، کافی‌شاپ‌های گاه‌به‌گاه، و احتمالاً رفتن به خانه برای تعطیلات آخر هفته و آخر ترم - بنابراین منطقی است که به جای یک مک دسکتاپ، لپتاپ را در نظر داشته باشید.

در عین حالی که اندازه صفحه نمایش در مک‌بوک‌ها کوچک‌تر از آی‌مک است، همیشه می‌توانید یک صفحه نمایش ارزان خریداری کرده و زمانی که در خانه هستید با لپتاپ خود از آن استفاده کنید. یا، اگر آیپد هم دارید، ممکن است بتوانید آیپد خود را به مک‌بوک متصل کرده و از صفحه نمایش آیپد نیز استفاده کنید (در مقاله دیگری در مورد روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک صحبت کرده‌ایم). همچنین می‌توانید از آن آیپد برای یادداشت‌برداری در هنگام سخنرانی نیز استفاده کنید.

با این حال، خرید دسکتاپ مک مزایایی را به همراه دارد. معمولاً در مقایسه با مشخصات مشابه در دسکتاپ، باید هزینه بیشتری برای لپتاپ مک پرداخت کنید. به عنوان مثال، مک مینی، با وجود داشتن برخی مشخصات بسیار چشمگیر، ارزان‌ترین مک اپل است. در عین حال، اگر آی‌مک 24 اینچی را با یک لپتاپ مک با مشخصات مشابه مقایسه کنید، آی‌مک گران‌تر است.

 

چه چیزی را نباید خریداری کنید...

مک‌ی که به راحتی می‌توانید از لیست خرید خود خارج کنید، مک پرو است. این دستگاه بسیار قوی‌تر (و گران‌تر) از آن چیزی است که یک دانش‌آموز یا دانشجوی معمولی به آن نیاز داشته باشد، و اگر چنین کاری را انجام دادید، ممکن است بعداً متوجه شوید که دانشگاه شما یک دستگاه دسکتاپ در آزمایشگاه دارد.

در زمینه‌هایی مانند انیمیشن‌های سه بعدی، ممکن است یک مک‌بوک پرو 16 اینچی رده بالا یا مک استودیو (اگر قابلیت حمل برای شما مهم نیست) شما را فریفته کند. اما در اکثریت قریب به اتفاق، می‌توانید با اطمینان مدل ارزان‌تری را انتخاب کنید.

 

آی‌مک در مقایسه با مک مینی برای دانشجویان

در حالی که ما قدردان مزایای زیاد انتخاب لپتاپ برای دانشگاه هستیم، اما در مواردی ممکن است بهتر باشد از یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید. همان طور که قبلاً خرید مک پرو و آی‌مک پرو را رد کردیم چون بیش از حد قدرتمند هستند، شما می‌توانید مک مینی یا آی‌مک را انتخاب کنید.

 

آی‌مک

آی‌مک می‌تواند مورد توجه دانشجویان قرار گیرد؛ اما یک مک غیر قابل حمل است که ممکن است بسیاری از دانشجویان را از خرید آن منصرف کند. شما نمی‌توانید آن را با خودتان به یک سخنرانی ببرید - یا آن را در تعطیلات به خانه ببرید - اما می‌توانید از طریق صفحه نمایش 24 اینچی بزرگ‌تر آن، بهتر کار کنید.

در ماه مه 2021 اپل یک آی‌مک 24 اینچی با طراحی کاملاً جدید معرفی کرد که در انتخابی از هفت رنگ مختلف و دارای پردازنده M1 است، درست مانند مک‌بوک پرو، مک مینی و مک‌بوک ایر. مطمئناً این مک‌ی است که برای هر کسی که وارد اتاق شما می‌شود جلوه باشکوهی دارد.

بهترین مک یا مک‌بوک برای دانشجویان و دانش‌آموزان 2022

تا مارس 2022 یک آی‌مک 27 اینچی نیز وجود داشت. آن مدل دارای یک پردازنده اینتلی و گرافیک مجزا بود و اگر بتوانید هنوز هم یکی از آنها را در بازار پیدا کنید، ممکن است دستگاهی باشد که احتمالاً در دوره آموزشی بتوانید از برنامه‌های گرافیکی سنگین استفاده کنید. با این حال، ما پیشنهاد می‌کنیم که آی‌مک 27 اینچی اکنون که تولید آن توسط اپل متوقف شده است خرید خوبی نیست.

مدل‌های آی‌مک از این قرار است:

  • آی‌مک 24 اینچ M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 7 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم، دو پورت Thunderbolt/USB 4. قیمت 1.299 دلار
  • آی‌مک 24 اینچ M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم، دو پورت Thunderbolt/USB 4، دو پورت USB 3. قیمت 1.499 دلار
  • آی‌مک 24 اینچ M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم، دو پورت Thunderbolt/USB 4، دو پورت USB 3. قیمت 1.699 دلار

ما در مقاله دیگری آی‌مک 24 اینچ را به تفصیل بررسی کرده‌ایم: بررسی کامل آی‌مک 24 اینچ M1

در مورد آی‌مک دو مشکل اصلی وجود دارد. یکی این که قابل حمل نیست، بنابراین ممکن است بر همین اساس با نیازهای شما مطابقت نداشته باشد. دیگر این که قیمت آن بسیار بالاتر از لپتاپ‌های مک است که در گذشته با پردازنده قدرتمندتر یا گرافیک مجزا توجیه می‌شد، اما این روزها چنین نیست. آی‌مک 24 اینچی اساساً همان مک‌بوک پرو 13 اینچ است. مطمئناً صفحه نمایش 24 اینچی 4K، دوربین فیس‌تایم بهبود یافته و بلندگوهای عالی را ارائه می‌دهد، اما هنوز هم نسبت به اینکه قابلیت حمل لپتاپ را از دست می‌دهید، هزینه زیادی را باید پرداخت.

 

مک مینی

گزینه بسیار بهتر مک مینی است که دارای یک تراشه M1 است و آخرین بار در نوامبر 2020 ارتقاء یافته است. با شروع قیمت از 699 دلار، ارزان‌ترین مک موجود است. تنها مشکل در اینجا نبود مانیتور و صفحه کلید است.

سه مدل مک مینی وجود دارد. دو مدل دارای تراشه M1 هستند و یک مدل نیز دارای یک پردازنده 6 هسته‌ای نسل هشتم اینتل است. مدل‌های مک مینی در زمان نوشتن این مقاله از این قرار است:

  • مک مینی M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم؛ 699 دلار
  • مک مینی M1، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم؛ 899 دلار
  • مک مینی، 4 هسته‌ای 3.0 گیگاهرتزی، گرافیک Intel UHD Graphics 630، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم؛ 1.099 دلار

ما در مقاله دیگری مک مینی M1 را به تفصیل بررسی کرده‌ایم: بررسی کامل مک مینی M1

مدل اینتلی که هنوز هم به فروش می‌رسد، احتمالاً برای شما مناسب نخواهد بود. این مدل به این دلیل هنوز به فروش می‌رسد که کسانی را که هنوز به آپشن اینتل نیاز دارند راضی نگه دارد. توصیه می‌کنیم یکی از گزینه‌های M1 را انتخاب کنید که رنگ نقره‌ای روشن‌تری دارد (مدل اینتلی با رنگ آلومینیومی تیره‌تر Space Grey عرضه می‌شود).

بهترین مک یا مک‌بوک برای دانشجویان و دانش‌آموزان 2022

با وزن 1.3 کیلوگرم، تقریباً به اندازه یک مک دسکتاپ قابل حمل است. به طور کلی می‌توانید آن را با خود به خانه ببرید، به شرطی که مثلاً وقتی به آنجا رسیدید، یک مانیتور یدکی در انتظار شما باشد.

اگر بودجه شما کم است، این راهی است که باید طی کنید. یک مک مینی سطح پایه خریداری کرده و از یک صفحه کلید، ماوس و مانیتور قدیمی استفاده کنید. ممکن است مجبور باشید از لوازم جانبی دست دوم استفاده کنید، اما مک شما در مرکز همه چیز قرار خواهد داشت. حتی می‌توانید مک مینی را به تلویزیون خود وصل کنید، اگر چه ما نوشتن پایان‌نامه روی صفحه تلویزیون را توصیه نمی‌کنیم.

در واقع، از میان تمام مک‌های M1، مک مینی همانی است که خرید آن را توصیه می‌کنیم، چرا که تمام قدرت تراشه M1 را با قیمتی عالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کدام مک برای دانشگاه مناسب‌تر است؟

بهترین مک یا مک‌بوک برای دانشجویان و دانش‌آموزان 2022

اگر یک دانشجو هستید، انتخاب ما از بین تمام مک‌ها، مک‌بوک ایر M1 است. این لپتاپ سبک و سریع با قیمت 999 دلار برای مدل پایه، به عنوان یک دستگاه عالی ارزش زیادی دارد و یک لپتاپ همه‌کاره است.

اگر قابلیت حمل برای شما اهمیتی ندارد، مک مینی M1 نیز می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد (به طور قابل توجهی قابل حمل‌تر از آی‌مک است، بنابراین حداقل حمل‌ونقل آن به دانشگاه و خانه نباید مشکل‌ساز باشد). مک مینی قدرتمند است و قیمت پایین 699 دلاری آن بسیار جذاب است. فقط به یک مانیتور، ماوس و صفحه کلید نیاز دارید.

اگر بتوانید مبلغ بیشتری برای خرید یک مک‌بوک ایر M2 هزینه کنید، یک صفحه نمایش بهتر، وبکم بهتر و طراحی جدید جذاب برای نمایش در سخنرانی‌ها در اختیار دارید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در دنیای امروز انتخاب بین «خوب عمل کردن» و «عالی عمل کردن» اشتباه‌ترین کار ممکن است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘