بهترین مک برای طراحان و طراحی گرافیک 2022

25
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 20 دقیقه
0 نظر 1659 بازدید

بهترین مک برای طراحان و طراحی گرافیک 2022

مک‌ها برای طراحی گرافیک عالی هستند، اما طراحان گرافیک چه نوع مک‌ی را باید انتخاب کنند؟ مک‌ی که انتخاب می‌کنند باید گرافیک، رم و پردازنده مورد نیاز کار آنها را فراهم کند. برای انتخاب بهترین مک برای طراحان و طراحی گرافیک با سافت مک همراه باشید.

-----

 

شما به یک مک برای انجام کارهای طراحی گرافیکی خود نیاز دارید. اما کدام مک برای شما مناسب است؟ ما طیف وسیعی از مک‌های اپل را بررسی کرده‌ایم و بهترین دستگاه را برای انواع خاصی از طراحان پیدا کرده‌ایم، اما ابتدا می‌خواهیم نکات کلی که باید هنگام خرید یک مک جدید به آنها توجه داشته باشید را با شما در میان بگذاریم. در این مقاله خلاصه‌ای در مورد بهترین مک‌ها برای کارهای خلاقانه و طراحی آمده است.

در ادامه، به شما خواهیم گفت که چرا مک‌ها برای طراحی گرافیک عالی هستند، اجزای مختلف (رم، گرافیک و فضای ذخیره‌سازی) را بررسی خواهیم کرد و توصیه‌هایی در مورد مشخصات ایده‌آل یک مک برای طراحی را با شما در میان خواهیم گذاشت.

همچنین در مورد جوانب مثبت و منفی مک‌های M1 صحبت خواهیم کرد، از آی‌مک مجهز به M1 گرفته تا M1 Pro و M1 Max و M1 Ultra که در مارس 2022 با مک استودیو عرضه شد.

سپس مک‌های مختلفی را که اپل به فروش می‌رساند بر اساس مناسب بودن آنها برای انواع مختلف کارهای طراحی انتخاب خواهیم کرد.

 

چرا طراحان مک را ترجیح می‌دهند

در سال‌های اولیه، مک‌ها در خط مقدم انقلاب عرضه دسکتاپ قرار داشتند و در زمینه دقت رنگ و چاپ، حریف بهتری برای PC محسوب می‌شدند. این روزها تفاوت‌های بین مک او اس و ویندوز کمتر دیده می‌شود و معمولاً سازگاری فایل‌ها هنگام استفاده از مجموعه‌های نرم‌افزاری موجود در هر دو سیستم، مانند Creative Cloud شرکت ادوبی بسیار قوی است. با این وجود، مک همچنان مورد توجه اکثر طراحان است.

این امر به چندین عامل بستگی دارد: پایداری و قابلیت اطمینان؛ برنامه‌های خاص‌پسند عالی فقط برای مک در دسترس هستند (مانند Sketch)؛ عقیده رایج؛ و صادقانه بگویم، مک‌ها بسیار زیباتر از PCها به نظر می‌رسند. (طراحان سطحی‌نگر نیستند، اما به طرز ساخت و جنبه هنری اهمیت می‌دهند!)

 

آنچه طراحان در یک مک به آن نیاز دارند

هر چه در زمان به عقب‌تر برگردید، مشاهده خواهید کرد که نقش‌های خلاقانه مشخص‌تر و متمرکزتر بوده‌اند. اما این روزها، یک طراح ممکن است در بسیاری از زمینه‌ها مشغول فعالیت باشد. این بدان معنا نیست که هنوز افرادی وجود ندارند که فقط در ایندیزاین چینش صفحات مجلات را طراحی می‌کنند، بلکه یک طراح امروزی به احتمال زیاد به همان اندازه در حال واکاویدن در مورد تصویرسازی، طراحی رابط کاربری و سه بعدی است، و تمام اینها می‌تواند وظایف سخت متمرکز بر پردازنده محسوب شود.

تغییر پر شتاب به سمت دیجیتالی شدن مسائل را پیچیده‌تر می‌کند. یک دهه پیش، تولید رنگ کامل ممکن بود دغدغه اصلی یک طراح در هنگام خرید یک کیت جدید باشد. اما امروزه، طراحان به طور فزاینده‌ای بر روی طراحی مبتنی بر صفحه نمایش کار می‌کنند و کارشان ممکن است در نمایشگرهایی با هر هشکل و اندازه‌ای دیده شود. با در نظر گرفتن این موضوع، انتخاب نمایشگر می‌تواند برای یک طراح اهمیت زیادی داشته باشد، که ممکن است به سمت نمایشگرهای 5K یا حتی 6K کشیده شود.

ماهیت شغلی نیز ممکن است مستلزم این باشد که آنها بیشتر سیار باشند. بعلاوه، به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، کار از خانه افزایش یافته است. بنابراین، در جایی که سابقاً بسیاری از طراحان مک پرو یا آی‌مک را انتخاب می‌کردند، اکنون مک‌بوک پرو و یک نمایشگر ثانویه ممکن است جذاب‌تر باشد.

دو چیزی که در طی این سال‌ها هیچ تغییری نکرده است، تمایل و نیاز برنامه‌های طراحی به رم بیشتر و نیاز اکثر پروژه‌های طراحی به مقدار نسبتاً زیادی فضای ذخیره‌سازی است. در هر دو مورد، دیگر نمی‌توانید بعداً رم یا فضای ذخیره‌سازی بیشتری اضافه کنید، بنابراین ممکن است در زمان خرید نیاز به سفارش پیکربندی خاصی برای مک خود داشته باشید.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، ما توصیه‌های خودمان را از نظر سرعت پردازنده و تعداد هسته‌ها، رم، گرافیک، فضای ذخیره‌سازی، کیفیت نمایشگر و پورت‌ها به شما ارائه خواهیم کرد.

بهترین مک برای طراحان و طراحی گرافیک 2022

 

رم (RAM)

همان طور که در بالا ذکر کردیم، برنامه‌های طراحی نیاز به رم زیادی دارند و از آنجایی که رم در اکثر مک‌ها (یا هر مک‌ی با تراشه M1) نمی‌تواند در آینده ارتقاء داده شود، توصیه می‌کنیم که هنگام خرید یک مک، بیشترین رم موجود را انتخاب کنید. اپل گزینه ارتقاء رم (که اپل از آن با عنوان Universal Memory (حافظه مشترک) یاد می‌کند) را در اکثر مدل‌ها در هنگام خرید ارائه می‌دهد، بنابراین انتخاب بیشترین رمی که می‌توانید خریداری کنید، می‌تواند فکر پسندیده‌ای باشد.

برخی از مک‌ها امکان ارتقاء رم در آینده را می‌دهند - برای مثال آی‌مک 27 اینچ دارای یک دریچه در پشت صفحه نمایش بود که می‌توانست باز شده و رم جدید به آن اضافه شود. با این حال، از مارس 2022، اپل دیگر این آی‌مک را نمی‌فروشد. ممکن است همچنان بتوانید یکی از آنها را در بازار پیدا کنید، اما ما خرید آن را توصیه نمی‌کنیم.

در مک پرو و نسخه مجهز به اینتل مک مینی می‌توان رم را ارتقاء داد. اگر می‌خواهید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید به جای خرید رم از اپل، از رم‌های شخص ثالث استفاده کنید - اما به خاطر داشته باشید که اگر خودتان آن را به مک اضافه کنید، گارانتی آن را از بین خواهید برد. در این مورد می‌توانید دو مقاله دیگر ما با عنوان «روش ارتقاء رم در مک» و «چه مقدار رم در مک من وجود دارد و آیا به بیشتر از آن نیاز دارم؟» را مطالعه کنید.

رم (حافظه مشترک) در مک‌های دارای تراشه‌های سری M1 اپل (M1 و M1 Pro و M1 Max و M1 Ultra) قابل ارتقاء نیست، زیرا بخشی از تراشه M1 است. چنین ترتیبی با مزایایی همراه است: حافظه، پردازنده و پردازنده گرافیکی همه بر روی یک تراشه قرار دارند و این باعث افزایش سرعت انتقال داده‌ها و بهبود عملکرد می‌شود. این بدان معناست که رم 8 گیگابایتی در یک مک M1 واقعاً با رم 8 گیگابایتی در یک مک اینتلی قابل مقایسه نیست - بناربراین می‌توانید متوجه شوید که حتی اگر مک اینتلی فعلی شما با 8 گیگابایت رم مشکل داشته باشد، یک مک M1 نباید چنین باشد. بخوانید: با مک‌های M1، حافظه آن چیزی نیست که قبلاً بود.

با این حال، از آنجایی که مک‌های M1 به صورت استاندارد با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شوند، توصیه می‌کنیم که در زمان خرید یک مک M1 آن را به 16 گیگابایت رم ارتقاء دهید، فقط به این دلیل که بعداً نمی‌توانید این کار را انجام دهید. همچنین شایان ذکر است که حافظه رم در مک‌های M1 به 16 گیگابایت محدود شده است. پس اگر می‌خواهید بتوانید بیش از 16 گیگابایت رم اضافه کنید، باید به دنبال M1 Pro (حداکثر 32 گیگابایت رم)، M1 Max (تا 64 گیگابایت رم) یا M1 Ultra (تا 128 گیگابایت رم) باشید.

توصیه ما این است که هنگام خرید یک مک، تا آنجایی که می‌توانید رم سفارش دهید، حتی اگر قیمت‌گذاری اپل در این مورد شبیه خفت‌گیری باشد.

همچنین بخوانید: تراشه M1 و فراتر از آن: هرآنچه باید در مورد تراشه‌های بومی مک اپل بدانید

 

فضای ذخیره‌سازی

این احتمال وجود دارد که به عنوان یک طراح گرافیک لازم باشد که با فایل‌های بزرگ زیادی سر و کار داشته باشید. شما احتمالاً به دنبال یک مک با بزرگ‌ترین اس اس دی که می‌توانید پیدا کنید خواهید بود - و ارزش ارتقاء دادن آن در زمان خرید را دارد، زیرا مانند رم، نمی‌توانید اس اس دی را نیز در آینده ارتقاء دهید.

ممکن است برخی از طراحان از این که اپل دیگر مک‌های مجهز به فیوژن درایو - که ترکیبی از یک اس اس دی با یک هارد دیسک بزرگ است - نمی‌فروشد، ناامید شوند. به نظر ما، این حرکت خوبی از سوی اپل بود، اما البته به این معنی نیست که شما در ازای پول خود فضای ذخیره‌سازی کمتری دریافت می‌کنید (به عنوان مثال، آی‌مک‌های سطح پایه که با درایوهای یک ترابایتی عرضه می‌شدند).

همچنین بخوانید: هارد دیسک و اس اس دی و فیوژن درایو مک در مقایسه با هم

با این حال، مزایای قابل توجهی برای ذخیره‌سازی حالت جامد وجود دارد: آنها در دسترسی به داده‌ها بسیار سریع‌تر هستند و کم‌تر احتمال دارد که آسیب ببینند.

اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، حداقل می‌توانید از هاردهای اکسترنال برای نگهداری پوشه‌ها و آرشیوهای سنگین خود استفاده کنید.

 

پردازنده

با ورود اولین مک‌های M1 در نوامبر 2020، این سؤال که کدام پردازنده را باید بخرم پیچیده‌تر از همیشه شده است. تراشه M1 (معروف به SoC یا سیستم مبتنی بر یک تراشه) اولین پردازنده سیلیکونی اپل بود که جایگزین پردازنده‌های اینتل شد که از سال 2006/2007 توسط این شرکت استفاده می‌شد. اپل اعلام کرده است که تا اواسط سال 2022 تمام گستره مک‌ها را به تراشه‌های مبتنی بر ARM خود منتقل خواهد کرد و به نظر می‌رسد که در مسیر انجام این کار قرار دارد و فقط مک پرو و یک مک مینی هنوز از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند.

پس از اینکه تراشه M1 معرفی شد، اپل متعاقباً انواع سریع‌تر و قدرتمندتر آن را نیز معرفی کرده است. ما اکنون M1 Pro و M1 Max و M1 Ultra را در اختیار داریم.

همچنین بخوانید: M1 Ultra در مقایسه با M1 Max: دو برابر بهتر، اما نه دو برابر سریع‌تر

تراشه M1 دارای 8 هسته پردازنده، M1 Pro و M1 Max هر دو دارای 10 هسته پردازنده، و M1 Ultra دارای 20 هسته پردازنده هستند (تراشه M1 Ultra حاصل ترکیب دو تراشه M1 Max است). مک‌های مجهز به اینتل به طور کلی چهار، هشت یا ده هسته‌ای بودند. مک پرو 2019 به 28 هسته می‌رسد.

مک‌های M1 نه تنها بسیار سریع‌تر از پردازنده‌های اینتلی هستند که جایگزین آنها شده‌اند، بلکه در حال شکست دادن بسیاری از پردازنده‌های اینتلی هستند که قبلاً مک‌های قدرتمندتر محسوب می‌شدند. به عنوان مثال، مک‌بوک ایر M1 تست Geekbench مک‌بوک پرو 16 اینچ 2019 را شکست داد! بررسی ما از مک‌بوک ایر M1 را مطالعه کنید.

اما، در عین حالی که مک‌های M1 دستگاه‌های فوق‌العاده‌ای هستند، شخصی که با گرافیک و تصاویر کار می‌کند ممکن است از انتخاب حداقل یک M1 Pro بهره‌مند شود.

دلیل اینکه هسته‌های بیشتر بهتر هستند این است که هر هسته می‌تواند کارهای خاصی را انجام دهد، یا می‌توان کارها را بین هسته‌های مختلف تقسیم کرد. اساساً هر چه تعداد هسته‌های شما بیشتر باشد، کارهای بیشتری را می‌توان همزمان انجام داد. با این فرض که برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید برای استفاده از چندین هسته نوشته شده‌اند. اما در مورد برنامه‌های طراحی گرافیک و هر چیزی که توسط خلاقان و طراحان استفاده می‌شود، احتمالاً چنین است.

یکی از تفاوت‌ها در بخش پردازنده یک مک سری M1 و یک پردازنده اینتلی این است که دو نوع هسته پردازنده در M1 وجود دارد. به عنوان مثال، پردازنده 8 هسته‌ای در M1 دارای چهار هسته عملکردی و چهار هسته بازدهی است. هسته‌های بازدهی با پردازش پس‌زمینه روزانه سروکار دارند و به برنامه‌های سنگین‌تر اجازه می‌دهند تا بدون محدودیت از هسته‌های عملکردی استفاده کنند. این بدان معناست که در زمانی که در یک برنامه مشغول کار هستید، در حالی که برنامه دیگری در پس‌زمینه مشغول پردازش است، نباید سرعتش کم شود.

M1 Pro و M1 Max نسبت هسته‌های عملکردی به بازدهی متفاوتی دارند. در اینجا شما 6 هسته با عملکرد بالا و 2 هسته با بازدهی بالا پیدا خواهید کرد. و در M1 Ultra، شما 12 هسته با عملکرد بالا و 4 هسته با بازدهی بالا پیدا خواهید کرد.

این تنها هسته‌های پردازنده نیستند که M1 Pro و M1 Max یا M1 Ultra را بهتر از M1 برای طراحان مناسب‌تر می‌سازند - هسته‌های گرافیکی موضوع بعدی هستند که در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

گرافیک

قبلاً این طور بود که اگر در زمینه طراحی گرافیک کار می‌کردید، بر خلاف گرافیک یکپارچه‌ای که بر روی تراشه تعبیه شده بود و حافظه مشترکی با پردازنده داشت، از یک کارت گرافیک مجزا با حافظه‌ی اختصاصی خود نیز بهره می‌بردید.

به همین دلیل بود که بسیاری از طراحان به سمت آی‌مک یا مک‌بوک پرو 16 اینچ قبل از سال 2021 کشیده می‌شدند: این گزینه‌های مک گزینه‌های گرافیکی مجزایی را ارائه می‌کردند که نسبت به گرافیک‌های یکپارچه اینتلی که در مک‌های قبل از M1 استفاده می‌شد، برتری داشتند.

ظهور M1 همه‌ی اینها را تغییر داده است. مک‌های M1 گزینه گرافیکی متفاوتی را ارائه می‌دهند: پردازنده (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU) و رم همه بر روی یک سیستم مبتنی بر یک تراشه (SoC) یکپارچه شده‌اند، بنابراین GPU و CPU می‌توانند به سرعت اطلاعات را مبادله کنند و رم می‌تواند به طور مؤثر به اشتراک گذاشته شود - اپل به Unified Memory Architecture (معماری حافظه یکپارچه) خود اشاره می‌کند که این امکان را فراهم می‌کند. این باعث می‌شود که گرافیک در مک M1 نسبت به گرافیک یکپارچه اینتل (همان طور که در آزمایش‌هایمان شاهد بوده‌ایم) برتری داشته باشد.

راه‌حل گرافیکی اپل در M1 کاملاً قادر به رقابت در همان سطح گرافیک گسسته AMD نبود، اما خیلی هم فاصله نداشت. در تست‌های ما، پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای در مک‌بوک پرو M1 به طور قابل توجهی بهتر از مک‌بوک پرو اینتلی با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بود. با گرافیک اینتلی، مطمئن باشید که نمی‌تواند به پای پردازنده گرافیکی در مک‌بوک پرو 16 اینچی برسد، اما خیلی هم بد عمل نکرد.

با این حال، نسخه‌های Pro و Max و Ultra تراشه M1 همگی گرافیک بسیار برتری نسبت به M1 ارائه می‌دهند و بهترین گزینه‌های گرافیکی را نسبت به مک‌های مجهز به اینتل دارند.

تراشه M1 دارای 7 یا 8 هسته پردازشگر گرافیکی، M1 Pro دارای 14 یا 16 هسته گرافیکی، M1 Max دارای 24 یا 32 هسته گرافیکی، و M1 Ultra دارای 48 یا 64 هسته گرافیکی است (در M1 Ultra در اصل دو تراشه M1 Max با هم ترکیب شده است). اپل زمانی که M1 Ultra را معرفی کرد، ادعا کرد که بهترین گرافیک را در مک پرو شکست داده است، بنابراین ما به دنبال گرافیک‌های بسیار سریع هستیم. برای اینکه ایده‌ای از تفاوت سرعت به شما ارائه دهیم، در زیر بهترین آی‌مک ساخت سفارشی که 4.499 دلار قیمت دارد را با مک استودیو 2022 (مدل 32 هسته‌ای M1 Max با قیمت 2.199 دلار) مقایسه کرده‌ایم.

بنچمارک‌های مک استودیو در مقایسه با آی‌مک 27 اینچ

بهترین مک برای طراحان و طراحی گرافیک 2022

بهترین مک برای طراحان و طراحی گرافیک 2022

 

صفحه نمایش

طراحان به صفحه نمایش‌های خوب نیاز دارند. لپتاپ‌های اپل همگی دارای صفحه نمایش رتینا هستند، همان طور که آی‌مک 24 اینچی هم دارد. اپل فناوری‌های مختلف صفحه نمایش مانند True Tone (که رنگ‌ها را متناسب با نور محیط تنظیم می‌کند)، Wide colour (رنگ گسترده) (P3) و روشنایی 500 نیت تا 1000 نیت ثابت (یا حداکثر 1600 نیت) را ارائه می‌کند. اگر نگران تأثیر True Tone بر دقت رنگ هستید، می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید.

همچنین مک‌بوک‌های 14 و 16 اینچ فناوری ProMotion را برای نرخ‌های تازه‌سازی تطبیقی تا 120 هرتز را ارائه می‌کنند که امکان اسکرول فوق‌العاده روان و رابط کاربری پاسخگوتر را فراهم می‌کند. این مک‌ها بسته به چیزی که بر روی صفحه نمایش داده می‌شود، می‌توانند نرخ تازه‌سازی را بین 24 هرتز و 120 هرتز تغییر دهند، که می‌تواند به حفظ دوام باتری کمک کند، اما اگر بخواهید می‌توانید ProMotion را غیرفعال کنید. از اینها گذشته، زمانی که در حال کار کردن بر روی قسمت کوچکی از یک تصویر هستید و چیز زیادی بر روی صفحه نمایش تغییر نمی‌کند، مطمئناً نمی‌خواهید که مک انرژی خود را بیهوده هدر دهد.

همه‌ی مک‌ها دارای صفحه نمایش نیستند، به خصوص اکنون که اپل دیگر آی‌مک 27 اینچ را نمی‌فروشد. به جای آی‌مک بزرگ‌تر، ما اکنون مک استودیو را داریم که به نظر می‌رسد تکامل یافته‌ی مک مینی است که همچنان فاقد یک صفحه نمایش است.

نکته مهم در مورد همه‌ی مک‌ها، چه با صفحه نمایش همراه باشند چه نباشند، این است که می‌توانید چند صفحه نمایش را به آنها وصل کنید. ممکن است که یک مک‌بوک پرو 14 اینچ را انتخاب کنید، به این دلیل که می‌خواهید قابل حمل باشد، اما وقتی پشت میزتان هستید، آرزوی این را دارید که بتوانید تصاویر یا گرافیک‌ها را بر روی یک صفحه نمایش بزرگ ویرایش کنید، در این صورت ترجیح می‌دهید که از یک مانیتور اکسترنال استفاده کنید.

ما انتظار داریم که هر طراحی، هر مک لپتاپ یا دسکتاپی را که خریداری می‌کند، به فکر خرید یک صفحه نمایش اضافی برای استفاده با آن باشد. یا ممکن است که از قبل یک صفحه نمایش داشته باشید. اگر قصد دارید به مک خود صفحه نمایش وصل کنید، باید بدانید که مک جدید شما از چند صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند:

  • اکثر مک‌های M1 تنها از یک صفحه نمایش اضافی با حداکثر رزولوشن 6K با 60 هرتز پشتیبانی می‌کنند (به غیر از مک مینی M1 که به لطف پورت HDMI از دو صفحه نمایش اکسترنال پشتیبانی می‌کند).
  • مک‌های M1 Pro از دو صفحه نمایش اکسترنال پشتیبانی می‌کنند: دو صفحه نمایش با حداکثر رزولوشن 6K با 60 هرتز (یکی از طریق HDMI).
  • مک‌های M1 Max از چهار صفحه نمایش اکسترنال پشتیبانی می‌کنند: سه صفحه نمایش اکسترنال با حداکثر رزولوشن 6K و یک صفحه نمایش اکسترنال با حداکثر رزولوشن 4K با 60 هرتز (یکی از طریق HDMI).
  • مک‌های M1 Ultra حداکثر از پنج صفحه نمایش پشتیبانی می‌کنند: چهار صفحه نمایش Pro Display XDRs (رزولوشن 6K با 60 هرتز) از طریق USB‑C و یک صفحه نمایش 4K (رزولوشن 4K با 60 هرتز) از طریق HDMI.

یک زمانی، می‌خواستید یک صفحه نمایش مات باکیفیت از شرکتی مانند Eizo با بازتولید رنگ تقریباً عالی داشته باشید، اما ممکن است امروزه این مسئله آنقدرها هم مهم نباشد. این روزها اغلب پروژه‌ها به جای چاپ بر روی صفحه نمایش داده می‌شوند - از جمله مجلات دیجیتالی، وبسایت‌ها و رابط کاربری برنامه‌ها.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بخوانید:

روش استفاده از صفحه نمایش دوم با یک مک

روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک

 

پورت‌ها

هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام مک برای نیازهای شما بهترین است، پورت‌ها یکی دیگر از مواردی است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

خبر خوب این است که لپتاپ‌های مک مانند سال‌های اخیر از نظر پورت محدود نیستند. در حالی که مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر 13 اینچی فقط دو پورت Thunderbolt/USB 4 دارند، مک‌بوک‌های 14 اینچی و 16 اینچی دارای سه پورت Thunderbolt 4 (USB‑C)، یک پورت HDMI و یک اسلات کارت SDXC هستند.

تعداد پورت‌هایی که در یک آی‌مک 24 اینچی دریافت می‌کنید به مدلی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد: هر دو دارای دو پورت Thunderbolt/USB 4 هستند، اما فقط مدل گران‌تر دو پورت USB 3 نیز دارد (به جای پورت استاندارد USB قدیمی‌تر). مک مینی مجموعه‌ای عالی از پورت‌ها شامل دو پورت Thunderbolt/USB 4، دو پورت USB-A و یک پورت HDMI دارد.

مک استودیو با یک پورت HDMI و اسلات کارت SDXC و همچنین چهار پورت Thunderbolt 4 در نسخه M1 Max و شش پورت Thunderbolt 4 در نسخه M1 Ultra بر دیگران برتری دارد. همچنین در هر دو مدل دو پورت USB-A نیز خواهید یافت، اما فقط Ultra دو پورت USB-C اضافی نیز دارد.

البته شما محدود به پورت‌های موجود در مک نیستید. بخوانید: روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک

همچنین بخوانید: راهنمای کامل پورت‌های مک، آیپد و آیفون

 

دسکتاپ مک در مقایسه با لپتاپ مک

در مورد روش انجام کارها، شما جزو کدام دسته از طراحان هستید؟ آیا شما جزو آن دسته از طراحانی هستید که هرگز دفتر کار اداری یا خانگی خود را ترک نمی‌کنند؛ در این صورت ممکن است یک سیستم دسکتاپ برای شما مناسب باشد. آیا شما یک فریلنسر هستید که هر ماه با یک تیم متفاوت و در مکان‌های مختلفی همکاری می‌کنید؟ اگر چنین است، احتمالاً نمی‌خواهید که یک مک استودیو را همراه خود جابجا کنید.

اغلب، نوت‌بوک‌ها به عنوان بهترین مصالحه در نظر گرفته می‌شوند، زیرا انعطاف‌پذیری زیادی دارند. حتی اگر به ندرت به مشتریان خود مراجعه می‌کنید یا دور از دفتر کار می‌کنید، می‌توانید یک مک قابل حمل همراه خود ببرید. اما آنها معمولاً گران‌تر از دسکتاپ‌های مشابه هستند.

به عنوان مثال، یک مک‌بوک پرو 16 اینچ با پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای M1 Max، رم 32 گیگابایتی، و اس اس دی یک ترابایتی، 3.299 دلار قیمت دارد. اگر بخواهید یک مک استودیو با همان مشخصات را خریداری کنید: پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای M1 Max، رم 32 گیگابایتی، و اس اس دی یک ترابایتی، 2.199 دلار قیمت دارد. برای مشخصات ظاهری و صفحه نمایش لپتاپ باید 1100 دلار بیشتر پرداخت کنید.

اما حالا بیایید به بحث اصلی خودمان بپردازیم: بهترین مک‌ها برای انواع خاصی از طراحان...

 

بهترین مک برای طراحان

بهترین مک برای طراحان، مک‌بوک پرو 14 اینچ (با یک یا دو صفحه نمایش) است.

بهترین مک برای طراحان و طراحی گرافیک 2022

در گذشته، ما به لطف صفحه نمایش 5K با 2.880 × 5.120 پیکسل، آی‌مک 27 اینچ را توصیه می‌کردیم. با این حال، اکنون که اپل دیگر آن مدل را به فروش نمی‌رساند، باید به مک‌بوک پرو 14 یا 16 اینچ با یک صفحه نمایش اکسترنال یا مک استودیو مراجعه کنیم.

دلیل اینکه ما مک‌های M1 را در نظر نگرفتیم این است که آنها از رم بیشتر از 16 گیگابایت پشتیبانی نمی‌کنند، هر چند ممکن است این مسئله مشکلی برای شما نباشد. بنابراین اگر کافی است (و در محدوده قیمتی شما قرار دارد) یک آی‌مک 24 اینچ، مک مینی یا مک‌بوک 13 اینچ برای خودتان تهیه کنید.

ما واقعاً فکر نمی‌کنیم که به چیزی بیشتر از یک M1 Pro نیاز داشته باشید، که حداقل این امکان را به شما می‌دهد تا حافظه رم را تا 32 گیگابایت افزایش دهید و از دو مانیتور پشتیبانی می‌کند (به جای پشتیبانی از یک مانیتور در اکثر مک‌های M1).

اگر می‌خواهید آن را به یک یا دو صفحه نمایش اکسترنال (در مجموع به سه نمایشگر) متصل کنید، یک مک‌بوک پرو 14 اینچ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. وقتی قرار است اغلب بر روی یک صفحه نمایش اکسترنال کارهای خود را انجام دهید، هیچ دلیلی ندارد که برای خرید مدل 16 اینچی بیشتر هزینه کنید. (مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچ هر دو مشخصات یکسانی دارند.)

تنها دلیلی که ما در اینجا مک‌بوک پرو 14 اینچ را توصیه می‌کنیم این است که اپل یک مک دسکتاپ با تراشه M1 Pro نمی‌فروشد. اگر چنین کاری را می‌کرد، ما به احتمال زیاد آن را به شما توصیه می‌کردیم.

همچنین بخوانید: بررسی کامل مک‌بوک پرو 14 اینچ M1 Pro

 

بهترین مک برای حرفه‌ای‌های خلاق

بهترین مک برای افراد خلاق، مک استودیو با تراشه M1 Max است.

بهترین مک برای طراحان و طراحی گرافیک 2022

اگر نیازهای شما کمی بیشتر باشد، مک استودیو می‌تواند به شما امکان دسترسی به M1 Max را بدهد (یا حتی M1 Ultra، اگر چه ما فکر می‌کنیم که احتمالاً بیش از حد نیاز خواهد بود).

این مک دسکتاپ در مقایسه با مبلغی که باید برای M1 Max در مک‌بوک پرو بپردازید بسیار عالی است، بنابراین توصیه کردن آن بدون اشکال است.

M1 Max از 64 گیگابایت رم و 24 یا 32 هسته گرافیکی پشتیبانی می‌کند. این بیش از توانایی انجام آنچه شما نیاز دارید است.

همچنین بخوانید: بررسی کامل مک استودیو

 

بهترین مک برای طراحان با بودجه محدود

بهترین مک برای طراحانی که بودجه محدودی دارند، مک مینی است.

بهترین مک برای طراحان و طراحی گرافیک 2022

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، هر مک جدیدی به طور کلی برای اکثر کارهای طراحی مناسب است - فقط دستگاه‌های کم‌قدرت باعث می‌شوند که سرعت شما کاهش یابد. ضمن اینکه خرید هر مک یک سرمایه‌گذاری برای حرفه شما محسوب می‌شود. اما اگر تازه شروع کرده‌اید و واقعاً نمی‌توانید هزینه‌های سنگینی که در مراحل قبل توصیه کردیم را بپردازید، یک مک مینی هم کار شما را راه می‌اندازد.

مک مینی M1 سال 2020 مبلغ 699 دلار خرج روی دست شما می‌گذارد، اما در ازای پولی که پرداخت می‌کنید یک دستگاه بسیار قدرتمند در اختیار خواهید داشت. سپس می‌توانید یک صفحه نمایش شخص ثالث کاملاً مناسب از شرکت‌هایی مانند Dell را با 100 یا 200 دلار دیگر تهیه کنید.

همچنین بخوانید: بررسی کامل مک مینی M1

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘