بهترین مک برای بازی 2022

24
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 16 دقیقه
0 نظر 1521 بازدید

بهترین مک برای بازی 2022

آیا مک‌ها برای بازی مناسب هستند؟ در گذشته، پاسخ به این سؤال منفی بود، اما این وضعیت تغییر کرده است: شما می‌توانید بازی‌ها را با مک انجام دهید، اما با کدام مک؟ برای رسیدن به پاسخ با سافت مک همراه باشید.

-----

 

این چیزی شبیه به یک شوخی در بین کاربران ویندوز است که مک‌ها برای بازی آشغال هستند. معمولاً مک‌ها به عنوان یک انتخاب مناسب برای بازی در نظر گرفته نشده‌اند. مک‌هایی وجود دارند که می‌توانند بازی‌ها را به خوبی انجام دهند، اما به طور کلی چنین مک‌هایی بسیار گران‌تر از PCهای مشابه هستند. عقب ماندن مک‌ها همیشه به دلیل نبود گرافیک مجزا در تمام آنها به جز گران‌ترین مدل‌ها بوده است.

همچنین این واقعیت که ارتقاء یک مک برای برآورده کردن الزامات یک بازی جدید که از نظر گرافیکی سطح بالایی دارد ناممکن است، مک‌ها را به حداقل گزینه برای گیمرها تبدیل کرده است (آنهایی که اغلب دوست دارند بتوانند کامپیوتر خود را از نظر سخت‌افزاری تغییر دهند تا دستگاه ایده‌آلی برای هدف خود بسازند).

اما با ظهور اولین مک‌های M1 اپل در سال 2020، و متعاقب آن M1 Pro و M1 Max و M1 Ultra بعدی، بعلاوه‌ی این وعده که مک‌های حتی بهتری بر اساس فناوری مبتنی بر ARM اپل در راه خواهند بود، همراه با قابلیت جدید برای اجرای بومی برنامه‌های آی او اس بر روی مک‌های M1 (مانند Among Us)، می‌تواند مک را به گزینه‌ای بسیار بهتر برای علاقه‌مندن به بازی تبدیل کند.

در حالی که اولین تولیدات مک‌های M1 از گرافیک مجزا به تعبیر مرسوم برخوردار نیستند، اما قابلیت‌های گرافیکی آنها بسیار فراتر از IntWhile یکپارچه بوده و بسیار فراتر از گرافیک‌های مجتمع قدیمی اینتل است. و نه تنها این، بلکه در آزمایش‌ها مشاهده شد که پردازنده گرافیکی M1 بر کارت‌های گرافیکی مانند GeForce 1050 Ti و Radeon RX 560 غلبه کرده است - حتی فاصله زیادی با GeForce 1650 Max-Q و Radeon 5500M جدیدتر نیز ندارد. اکنون با ورود M1 Pro و M1 Max و M1 Ultra، گزینه‌های گرافیکی خود اپل به سطح پردازنده‌های گرافیکی مجزا رسیده‌اند. شکی نیست که تراشه M1 عصر جدیدی را آغاز کرده است که در آن حتی گرافیک در دستگاه‌های ارزان قیمت اپل نیز به سطح مناسبی رسیده است.

این بدان معناست که دیگر این طور نیست که مک‌های ارزان‌تر اپل - مانند مک مینی، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی - برای بازی مناسب نباشند. برعکس، آنها ممکن است در نهایت جزو بهترین گزینه‌های موجود باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، این سؤال که کدام مک برای بازی بهتر هستند، پیچیده‌تر از همیشه می‌شود.

 

وضعیت بازی در مک

بهترین مک برای بازی 2022

در حقیقت مشکل بازی‌های مک این است که بازی‌های زیادی برای مک در دسترس نیست، چه به رسد به مک‌های M1 که آن هم در حال حاضر زیاد در دسترس نیست. اگر یک مک بازی‌هایی که می‌خواهید بازی کنید را اجرا نکند، مهم نیست که چقدر می‌تواند به عنوان یک دستگاه بازی مناسب باشد.

در نسخه قبلی این مقاله که برای قبل از تراشه M1 بود، در مورد اینکه چگونه وضعیت بازی مک از زمانی که مک‌ها شروع به استفاده از پردازنده‌های اینتلی مشابه PCهای ویندوزی کردند (در سال 2007) به تدریج بهبود یافت، صحبت کردیم. فروش بالای مک در سال‌های اخیر نیز به توسعه دهندگان کمک کرد تا بازی‌های A-List بیشتری را نسبت به قبل برای مک در دسترس قرار دهند.

با این حال، با ورود تراشه M1 این وضعیت تغییر کرده است. با توجه به اینکه توزیع اکثر بازی‌های AAA در ویندوز شروع می‌شوند، توسعه دهندگان یا ناشران بازی‌ها مانند Feral یا Aspyr اکنون باید بازی‌های خود را برای تراشه جدید مبتنی بر ARM و همچنین اینتل بنویسند. انتقال بازی‌های ویندوزی به مک در زمانی که اینتل از آنها پشتیبانی می‌کرد، کار سختی نبود، زیرا مجموعه دستورالعمل‌ها مشترک بود. اما اکنون که مک‌های M1 مبتنی بر اینتل نیستند، مجموعه دستورالعمل‌ها بیش از هر زمان دیگری از PCها فاصله گرفته‌اند و کار بسیار پیچیده‌تر شده است.

اما در این بین فقط تراشه M1 مقصر نیست - زمانی که مک او اس کاتالینا در سال 2019 عرضه شد، پشتیبانی از کد 32 بیتی را متوقف کرد - به این معنی که بسیاری از بازی‌هایی که از کد 32 بیتی استفاده می‌کردند دیگر با مک سازگار نیستند. در همان زمان اپل Metal را نیز برای گرافیک سه بعدی معرفی کرد. بنابراین حتی قبل از ورود M1، بسیاری از توسعه دهندگان بازی از قبل تصمیم گرفته بودند که دیگر نسخه‌های جدید بازی‌های خود را برای مک تولید نکنند.

خبر خوب این است که همه توسعه دهندگان نیازی به بازنویسی کد خود برای تراشه M1 ندارند. اپل شامل Rosetta 2 نیز می‌شود که دستورالعمل‌ها را از اینتل به ARM ترجمه می‌کند تا نرم‌افزار بتواند بر روی تراشه M1 اجرا شود. به لطف Rosetta، تعدادی از بازی‌ها بر روی M1 کار می‌کنند - هر چند همه‌ی آنها بی‌عیب و نقص کار نمی‌کنند.

برخی از توسعه دهندگان بازی، نسخه‌های بومی بازی‌های خود را برای مک M1 ساخته‌اند. چند بازی مک وجود دارد که در حال حاضر به صورت بومی بر روی تراشه M1 اجرا می‌شوند. به عنوان مثال، بازی World of Warcraft شرکت Blizzard از روزی که مک M1 عرضه شد، برای آن آماده بود. و بازی‌های Asphalt 8 و Asphalt 9 شرکت Gameloft هر دو به صورت بومی بر روی M1 اجرا می‌شوند.

بهترین مک برای بازی 2022

بازی‌های Gate، Disco Elysium، Myst، Asphalt 8، Doom، EVE Online، Minecraft، Star Treck Legends، و موارد دیگری نیز برای M1 آماده هستند.

Fortnite یکی دیگر از بازی‌های محبوب است که بر روی مک‌های M1 اجرا می‌شود، البته از طریق Rosetta. با این حال، به خاطر درگیری Epic با اپل، توسعه دهنده دیگر بروزرسانی‌های بازی را منتشر نمی‌کند.

این بازی‌های Aspyr از طریق Rosetta اجرا می‌شوند: Borderlands 3، Call of Duty، Civilization VI، و Planet Coaster. شرکت Aspyr در فوریه 2021 توسط Embrace Group به قیمت 100 میلیون دلار خریداری شد که گفته است رشد Aspyr را تسریع می‌بخشد و حتی بازی‌های بیشتری را مجوز می‌دهد.

تعدادی از بازی‌های Feral نیز اکنون از طریق Rosetta در مک‌های M1 قابل اجرا هستند. از جمله A Total War Saga: Troy، Bioshock 2، Deus Ex: Manking Divided، Dirt and Dirt Rally، و Shadow of the Tomb Raider که به خوبی اجرا می‌شوند.

بهترین مک برای بازی 2022

Steam نیز یکی دیگر از منابع بازی در مک است. پلتفرم Steam اکنون با تراشه M1 اپل سازگار است، اما تمام بازی‌های موجود در کتابخانه Steam بر روی مک‌های M1 اجرا نمی‌شوند.

بهترین مک برای بازی 2022

در روزهای قبل از M1، مک یک ترفند حیله‌گرانه دیگر نیز در آستین مهندسی دقیق خود در قالب Boot Camp داشت. نصب ویندوز از طریق Boot Camp به این معنی است که می‌توان بازی‌های ویندوزی را در مک‌های مبتنی بر اینتل نیز اجرا کرد. از طرف دیگر، Parallels یا VMware نیز ممکن است به عنوان گزینه‌هایی برای اجرای بازی‌های PC در مک در نظر گرفته شوند.

در مورد نصب ویندوز بر روی مک و همچنین اجرای بازی‌ها و برنامه‌های ویندوزی در مک، می‌توانید از مجموعه مقاله‌های زیر کمک بگیرید:

آموزش جامع روش نصب ویندوز روی مک

روش انجام بازی‌های ویندوزی در مک

روش اجرای برنامه‌های ویندوز در مک

متأسفانه، اگر یک مک M1 دارید، Boot Camp دیگر در دسترس نیست و Parallels و VMware نمی‌توانند نسخه اینتلی ویندوز را بر روی مک M1 اجرا کنند (Parallels اکنون می‌تواند نسخه ARM ویندوز را اجرا کند، اما هنوز در حال توسعه است و به هر حال بازی‌هایی که می‌خواهید اجرا کنید بر روی آن اجرا نخواهند شد).

اگر واقعاً تصمیم دارید بازی‌های ویندوزی پورت نشده را بر روی یک مک M1 اجرا کنید، Crossover Mac از شرکت Codeweavers بهترین گزینه موجود در حال حاضر است. این برنامه می‌تواند کد x86-64 ویندوز را به کد ARM64 برای مک او اس ترجمه کند.

اگر این آن چیزی نیست که می‌خواهید، باید منتظر بمانید تا Feral Interactive و Aspyr و دیگران بازی‌های PC را به مک‌های سری M منتقل کنند.

همه‌ی اینها ممکن است به این معنی باشد که بازی‌های PC کمتری به مک وارد می‌شوند، اما شاید این مسئله‌ی چندان مهمی نباشد. مک‌های مبتنی بر ARM به طور طبیعی می‌توانند هر برنامه آی او اس یا آیپد او اس‌ی را اجرا کنند، که باید تعدادی بازی را از آیفون و آیپد به مک بیاورد، اما جالب‌تر این که، برخی از دستگاه‌های بازی، مانند Nintendo Switch با پردازنده‌های ARM کار می‌کنند. در واقع از نظر تئوری امکان اجرای بازی‌های Switch در مک M1 وجود دارد.

این، وضعیت بازی‌های مک در حال حاضر است. اگر می‌خواهید روی مک بازی کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید، اما بسته به اینکه یک پردازنده اینتلی دارید یا یک مک M1، محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت. اما در درازمدت، نوید لیست گسترده‌تری از بازی‌ها برای مک M1 وجود دارد.

بنابراین، با وجود تمام این سرگرمی‌های تعاملی که در دسترس خریدار احتمالی وجود دارد، کدام مک را باید برای بازی انتخاب کنید.

 

بازی در مک: آنچه نیاز دارید

اجرا کردن جدیدترین بازی‌ها، هم از نظر گرافیک و هم از نظر عملکرد پردازنده، نیازهای زیادی را در کامپیوتر می‌طلبد. برای اطمینان از داشتن بهترین پلتفرم برای ماجراجویی‌های دیجیتالی خود، بدیهی است که به دستگاهی نیاز دارید که یک پردازنده سریع (CPU) داشته باشد، اما داشتن یک پردازنده گرافیکی قدرتمند و یک درایو حالت جامد با ظرفیت نسبتاً بالا نیز کمک می‌کند، زیرا بازی‌ها می‌توانند گیگابایت‌های زیادی را اشغال کنند.

ما همچنین 16 گیگابایت رم را توصیه می‌کنیم. 8 گیگابایت استاندارد در بسیاری از مک‌ها، حداقل مطلق خواهد بود. توصیه ما این است که در زمان خرید، حداکثر رمی را که می‌توانید تهیه کنید، زیرا بعداً ارتقاء رم غیرممکن است. شما می‌توانید 32 گیگابایت حافظه یکپارچه (نام اپل برای رم) با M1 Pro (در مک‌بوک پرو)، 64 گیگابایت با M1 Max (در مک‌بوک پرو یا مک استودیو) و 128 گیگابایت با M1 Ultra (فقط مک استودیو) داشته باشید.

داشتن یک صفحه نمایش مناسب نیز یک امتیاز محسوب می‌شود، اما از آنجایی که تقریباً هر مک (ردیف سطح پایه آی‌مک 21.5 اینچی و مک مینی) دارای یک صفحه نمایش رتینا با رزولوشن بالا است، می‌توانید مطمئن باشید که بازی‌ها در مک شما عالی به نظر خواهند رسید. با این حال، یک صفحه نمایش رتینا برای هدایت تمام پیکسل‌ها به قدرت زیادی نیاز دارد، بنابراین شما به یک پردازنده گرافیکی نیاز دارید که بتواند عملکرد سه بعدی واقعاً مناسبی داشته باشد.

داشتن یک سیستم ذخیره‌سازی سریع نیز به بهبود عملکرد بازی کمک خواهد کرد، بنابراین باید از هارد دیسک اجتناب کنید. خوشبختانه اپل دیگر هیچ مک‌ی را با هارد دیسک یا درایو فیوژن که ترکیبی از هارد دیسک و حافظه فلش باشد را نمی‌فروشد (اما اگر یک مک بازسازی شده یا یک مک دست دوم خریداری می‌کنید، مراقب این قضیه باشید). در این مورد بخوانید: هارد دیسک و اس اس دی و فیوژن درایو مک در مقایسه با هم.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که کامپیوتر تا چه حد از عهده بازی‌های متمرکز بر پردازنده برمی‌آید. به عنوان مثال، ما مک‌بوک ایر را توصیه نمی‌کنیم، زیرا اگر چه مک‌بوک ایر M1 ممکن است مشخصاتی مشابه مک‌بوک پرو داشته باشد، اما فاقد فن است. بنابراین، ممکن است برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، سرعت آن کاهش یابد.

ما همچنین یک صندلی بازی راحت، مقداری تنقلات که بتوان با یک دست مصرف کرد، و استراحت گاه‌به‌گاه برای حفظ سلامت ستون فقرات را به شما توصیه توصیه می‌کنیم.

 

الزامات گرافیکی

ما یک بخش اختصاصی برای گرافیک در نظر گرفته‌ایم، زیرا در تصمیم‌گیری برای این که کدام مک برای نیازهای بازی شما بهترین است، گرافیک بزرگ‌ترن عامل محسوب می‌شود.

بسیاری از بازی‌های معمولی از گرافیک‌های دو بعدی ساده استفاده می‌کنند که به قدرت گرافیکی زیادی نیاز ندارند؛ و اکثر مک‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی از پس آن برآیند. اما گرافیک سه بعدی همراه با جزئیات کامل مورد استفاده در بازی‌های اکشن پرسرعت می‌تواند فشار زیادی را به دستگاه شما وارد کند. (توجه داشته باشید که وقتی به بازی‌های سه بعدی اشاره می‌کنیم، منظور ما بازی‌های متمرکز بر گرافیک است، مانند Call of Duty: Modern Warfare).

اینجاست که همه چیز می‌تواند کمی پیچیده شود. بدیهی است که برای انجام بازی‌های سه بعدی به یک پردازنده سریع نیاز دارید. تراشه M1 اپل برای این امر باید کافی باشد، اما در دنیای مک اینتلی به یک Core i5 یا Core i7 اینتل نیاز دارید که با فرکانس 2.0 گیگاهرتز یا بیشتر کار می‌کند. اما حتی یک پردازنده سریع هم همچنان با بازی‌های سه بعدی جدید دست و پنجه نرم می‌کند. بنابراین به یک کارت گرافیک مناسب نیاز دارید که گاهی اوقات به عنوان واحد پردازش گرافیکی یا GPU شناخته می‌شود.

جدای از چیزی که اپل ارائه می‌کند، دو نوع اصلی GPU موجود است. برخی پردازنده‌های اینتل شامل یک GPU یکپارچه هستند که بر روی خود CPU اصلی تعبیه شده است. یک GPU یکپارچه حافظه اصلی مک شما (RAM) را با CPU اصلی به اشتراک می‌گذارد، که نوعی میانگیری محسوب می‌شود - به خصوص اگر فقط 8 گیگابایت حافظه برای شروع داشته باشید - بنابراین برای بازی‌های سه بعدی پرتوقع واقعاً ایده‌آل نیست.

یک گزینه بهتر، استفاده از یک کارت گرافیک مجزا است - یک پردازنده گرافیکی کاملاً مجزا که به طور خاص برای پردازش گرافیک‌های سه بعدی طراحی شده است. یک GPU مجزا نیز حافظه پرسرعت مخصوص به خود را دارد (که گاهی اوقات VRAM یا Video RAM نامیده می‌شود) تا عملکرد گرافیکی را افزایش دهد. این بهترین گزینه است، زیرا CPU و RAM اصلی مک شما را آزاد می‌کند و به GPU اجازه می‌دهد تا تمام گرافیک‌های سه بعدی واقعاً فشرده را به تنهایی مدیریت کند.

گزینه سوم از اپل می‌آید. تراشه‌های M1 دارای یک GPU (پردازنده گرافیکی) 8 هسته‌ای هستند که با یک CPU (پردازنده) 8 هسته‌ای جفت شده‌اند و هر دوی آنها بر روی یک تراشه قرار دارند. اما این بدان معنا نیست که آنها به همان روش گرافیک‌های یکپارچه در گزینه‌های اینتلی یکپارچه شده باشند. برای اثبات این موضوع، همان طور که در بالا توضیح دادیم، به این واقعیت اشاره می‌کنیم که پردازنده گرافیکی M1 در واقع بر کارت‌های گرافیکی مانند GeForce 1050 Ti و Radeon RX 560 برتری دارد و با GeForce 1650 Max-Q و Radeon 5500M جدیدتر قابل مقایسه است. گرافیک مک M1 حقیقتاً بر Radeon RX 5700 XT که یک گزینه برای آی‌مک 27 اینچی است، غلبه نمی‌کند، اما آنها کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. ما فقط می‌توانیم فرض کنیم که گزینه‌های گرافیکی که با نسل بعدی مک‌های اپل سیلیکونی ارائه می‌شوند، تحسین برانگیز خواهند بود.

اما شما می‌توانید گزینه‌های گرافیکی بهتری را از اپل دریافت کنید. M1 Pro یک پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای، M1 Max یک پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای و M1 Ultra یک پردازنده گرافیکی 64 هسته‌ای ارائه می‌دهند. قدرت گرافیکی هر یک از این دستگاه‌ها برای انجام بازی در مک مناسب خواهد بود.

یکی از گزینه‌ها برای مک‌های غیر M1، وصل کردن یک eGPU (کارت گرافیک اکسترنال) است (مک‌های M1 با eGPU کار نمی‌کنند). اپل یک Blackmagic eGPU شامل Radeon Pro 580 (به قیمت 699 دلار) را به فروش می‌رساند. اپل قبلاً یک Blackmagic eGPU Pro شامل Radeon RX Vega 56 (به قیمت 1.199 دلار) را می‌فروخت، اما تولید آن متوقف شده است. یک eGPU را وصل کنید تا یک پردازنده گرافیکی مجزا به مک خود اضافه کنید و از قابلیت‌های بهبود یافته بهره‌مند شوید.

 

مک‌هایی که گیمرها باید از آنها اجتناب کنند

بدیهی است که عملکرد گرافیکی بسته به نوع بازی‌هایی که دوست دارید انجام دهید متفاوت خواهد بود. قاعده کلی این است که اگر قصد دارید بازی‌های اکشن سه بعدی و سریع را انجام دهید، احتمالاً هر مک‌ی که مجهز به گرافیک اینتل باشد، شما را ناامید خواهد کرد.

مک‌های اینتلی قدرت اجرای عناوین گرافیکی پرتوقع را ندارند، و زمانی که شخصیت‌های زیادی روی صفحه با یکدیگر مبارزه می‌کنند، نرخ فریم به سرعت به سطح غیرقابل بازی کردن کاهش می‌یابد. این اتکا به گرافیک یکپارچه به این معنی است که چندین مدل مک وجود دارد که گیمرها احتمالاً باید از آنها اجتناب کنند:

  • مک مینی (از مدل‌های اینتلی آن اجتناب کنید)
  • مک‌بوک (تولید آن در سال 2019 متوقف شد)
  • مک‌بوک ایر (از مدل‌های اینتلی آن اجتناب کنید)
  • آی‌مک 21.5 اینچ (از مدل‌های دارای گرافیک یکپارچه آن اجتناب کنید)
  • مک‌بوک پرو 13 اینچ (از مدل‌های اینتلی با گرافیک یکپارچه آن اجتناب کنید)

البته اگر سرگرمی شما شامل بازی کردن با بازی‌های سبک‌تری همچون Football Manager و Limbo یا بسیاری از بازی‌های مستقلی است که در اپ استور مک پیدا خواهید کرد، تقریباً هر مک‌ی نیازهای شما را برآورده خواهد کرد - همان طور که یک آیپد نیز این کار را برای شما انجام می‌دهد.

 

مک‌هایی که گیمرها باید در نظر داشته باشند

ما می‌خواهیم انتخاب بی‌طرفانه را نقض کنیم، بنابراین اکنون اجازه دهید نگاهی به برخی از مک‌‌هایی بیندازیم که اگر می‌خواهید جدیدترین بازی‌های سه بعدی را در آنها اجرا کنید، می‌توانید در نظر داشته باشید.

  • مک‌بوک پرو 14 اینچ (2021) با پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای M1 Pro، پردازنده 14 هسته‌ای: شروع قیمت از 1.999 دلار
  • مک‌بوک پرو 14 اینچ (2021) با پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای M1 Pro، پردازنده 16 هسته‌ای: شروع قیمت از 2.499 دلار
  • مک‌بوک پرو 16 اینچ (2021) با پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای M1 Pro، پردازنده 16 هسته‌ای: شروع قیمت از 2.499 دلار
  • مک استودیو (2022) با پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای M1 Max، پردازنده 24 هسته‌ای: شروع قیمت از 1.999 دلار

شما می‌توانید مک‌بوک پرو M1 Max یا مک استودیو را انتخاب کنید، اما اینها قیمت بالایی دارند و ما فکر می‌کنیم که M1 Pro را کافی خواهید یافت.

مدل‌های اینتلی، اگر دست دوم پیدا شوند:

  • مک‌بوک پرو 16 اینچ (2020) با پردازنده 2.6 گیگاهرتز، AMD Radeon Pro 5300M: شروع قیمت از 2.399 دلار
  • آی‌مک 21.5 اینچ (2019) با پردازنده 4 هسته‌ای 3.6 گیگاهرتز، Radeon Pro 555X یا بهتر: شروع قیمت از 1.299 دلار
  • آی‌مک 27 اینچ (2020) با پردازنده 6 هسته‌ای 3.1 گیگاهرتز، Radeon Pro 5300 یا بهتر: شروع قیمت از 1.799 دلار

 

کدام مک برای بازی بهتر است؟

نبود بازی‌هایی که برای مک‌های M1 آماده شده باشند، حالا چه به صورت بومی اجرا شوند چه از Rosetta کمک بگیرند، برای مدتی مشکل‌ساز بود. اما اکنون وضعیت بسیار بهتر شده است. بنابراین توصیه کردن کردن مک‌های سری M1 برای بازی آسان‌تر است.

ما مک استودیو را دوست داریم، اگر مدل M1 Max آن را انتخاب کنید (مدل Ultra زیاده‌روی است) می‌توانید در مقایسه با مک‌بوک پرو M1 Pro خرید مناسبی داشته باشید. البته تا زمانی که با خرید یک صفحه نمایش برای همراهی با آن مشکلی نداشته باشید.

اگر ترجیح می‌دهید که مک شما قابل حمل باشد، مک‌بوک پرو 14 اینج M1 Pro یک گزینه عالی است.

اگر بودجه کمی دارید، مک‌بوک پرو 13 اینچ M1 ارزش بررسی کردن را دارد، مانند آی‌مک M1 که یک صفحه نمایش رتینا دارد.

هر مک‌ی را که انتخاب کنید، مسلماً باید بیش از 1000 دلار هزینه کنید. اگر چه می‌توانید مک مینی را انتخاب کنید که می‌تواند مشخصاتی مشابه مک‌بوک پرو 13 اینچی با هزینه‌ای بسیار کمتر داشته باشد.

این مک‌ها ممکن است قیمت پایین‌تری داشته باشند، اما اگر واقعاً یک دستگاه بازی مناسب می‌خواهید، باید به دنبال قیمت اولیه بسیار بالاتری باشید - و به همین دلیل است که مک‌ها به مناسب نبودن برای بازی شهرت دارند. با قیمت یک مک مینی، شما می‌توانید یک PC بازی مبتنی بر ویندوز پرقدرت تهیه کنید که تقریباً از هر مک دیگری برای بازی مناسب‌تر است و قابلیت تغییر سخت‌افزار نیز دارد.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
برنده شدن هرگز به معنای بهترین بودن نیست.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘