بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم)

23
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 815 بازدید

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم)

یک سال دیگر نیز با پیشرفت‌هایی اندک گذشت، اما با این قیمت، رقیبی برای آیپد نسل نهم وجود ندارد. برای بررسی کامل آیپد 2021 با سافت مک همراه باشید.

-----

 

نقاط مثبت:

  • فضای ذخیره‌سازی سال گذشته دو برابر شده است
  • دوربین جلویی با زاویه دید فوق عریض 12 مگاپیکسلی
  • قیمت مناسب

نقاط منفی:

  • طراحی قدیمی تکراری
  • هنوز هم با نسل اول قلم اپل کار می‌کند

نظر ما: دیگر برای اعمال پیشرفت‌های گسترده‌تر در آیپد سطح پایه توسط اپل گذشته است، اما اکوسیستم نرم‌افزاری قوی با چنین قیمتی، این تبلت را تبدیل به یک تبلت برتر کرده است.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

 

قیمت آیپد 2021 (نسل نهم) در زمان بررسی

329 دلار

 

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم)

وقتی صحبت از تبلت‌ها می‌شود، حداقل تبلت‌های مقرون به صرفه، هم آیپد وجود دارد و هم بسیاری تبلت‌های دیگر. تنها رقیب واقعی برای مقرون به صرفه‌ترین آیپد اپل (که از 329 دلار شروع می‌شود) Kindle Fires و برخی تبلت‌های اندرویدی واقعاً ناامید کننده وجود دارند که قیمت‌هایی در محدوده 150 دلار دارند و اغلب به عنوان هدایای رایگان هنگام خرید اشتراک خدمات یا سایر تجهیزات فنی گران‌تر استفاده می‌شوند.

اگر آن چیزی که می‌خواهید یک تبلت ارزان قیمت با سیستم عامل خوب و برنامه‌های کاربردی بهینه شده برای تبلت است، آیپد استاندارد برای شما مناسب است (نه آیپد ایر یا آیپد پرو). مدل امسال، آیپد 10.2 اینچی «نسل نهم»، به سختی از مدل سال قبل ارتقاء یافته است، و مدل سال قبل نیز ارتقاء مهمی نسبت به مدل سال قبل خود نداشت.

اپل در مورد مقرون به صرفه‌ترین آیپد خود درجا می‌زند، و این جای تأسف دارد، اما این باعث نمی‌شود که تبلت بدی باشد. اصلاً هم این طور نیست. با توجه به قیمت، این دستگاه بسیار توانا است و استفاده از آن لذتبخش خواهد بود و سال‌ها دوام می‌آورد. برای نیازهای اولیه‌ای مانند مرور وب، انجام بازی‌های معمولی، چک کردن ایمیل، انجام تماس‌های ویدیویی و تماشای فیلم، این تبلت بسیار کاربردی‌تر است. اگر یک وسیله آموزشی و سرگرمی برای کودک خود نیاز دارید، این تبلت می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

فقط اگر از قبل یک آیپد ساخته شده در سال‌های اخیر را دارید، نیازی نیست زحمت ارتقاء دادن را به خود بدهید.

 

بررسی آیپد 2021 (نسل نهم): پردازنده سریع‌تر، فضای ذخیره‌سازی بیشتر

در حقیقت دو ارتقاء در نسل هشتم آیپد اتفاق افتاده بود که پردازنده جدید A13 مورد استفاده در آیپد نسل نهم یکی از آنها نبود. بله، سریع‌تر از A12 در آیپد سال گذشته است و طبق معمول، سریع‌تر از پردازنده آیفون دو سال پیش است.

اما برای مواردی که از این تبلت ساده استفاده می‌کنید، 20 تا 30 درصد سرعت بیشتر معنی خاصی ندارد. مرور صفحات وب و پیام‌ها و ایمیل‌ها همان حالت همیشگی را دارد. بازی‌های معمولی به خوبی اجرا می‌شوند، اما قبل از این هم به خوبی اجرا می‌شدند. می‌توانید برخی از بازی‌های پریمیوم را پیدا کنید که به خوبی از پردازنده و قدرت گرافیکی اضافی بهره می‌برند، اما تجربه کلی با A13 همان است که با A12 در عملکردهای روزمره داشته‌اید.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم)

این آخرین آیپد باقیمانده است که هنوز از کانکتور Lightning به جای USB-C استفاده می‌کند

واقعیتی که وجود دارد این است که شما با همان قیمت قبلی دو برابر فضای ذخیره‌سازی دریافت می‌کنید که بلافاصله متوجه این موضوع خواهید شد. مدل پایه اکنون به جای 32 گیگابایت، 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد (مدل 479 دلاری نیز به جای 128 گیگابایت، 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد)، و این تفاوتی است که وقتی شروع به پر کردن آن با برنامه‌ها یا مجموعه‌ای از ویدیوهای دانلود شده کنید تا بچه‌ها را در سفر با ماشین مشغول نگه دارید، واقعاً قدردان آن خواهید بود. برنامه‌های موجود اپل عالی هستند و صدها برنامه شخص ثالث باور نکردنی برای انتخاب در اپ استور وجود دارد که این همان چیزی است که واقعاً مزیت داشتن یک آیپد را نشان می‌دهد. هیچ پلتفرم دیگری حتی نزدیک به چنین وضعیتی هم نیست.

بنچمارک‌های آیپد 2021 (نسل نهم)

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم)

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم)

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم)

در تست‌های باتری که انجام دادیم، آیپد نسل نهم تقریباً به اندازه آیپد نسل هشتم دوام آورد: در تست تخلیه باتری Geekbench 4 با صفحه نمایش ثابت در 200 نیت، حدود هشت ساعت دوام آورد. اپل می‌گوید که باتری حدود 10 ساعت دوام می‌آورد، درست مانند هر آیپد دیگری، و در تجربه ما، امید به دوام باتری «تقریباً در تمام طول روز» در حد مطلوب است. در استفاده منظم روزمره، به نظر نمی‌رسد که چیزی دستخوش تغییری آنچنانی شده باشد.

 

بررسی آیپد 2021 (نسل نهم): دوربین جلو با زاویه دید فوق عریض

تغییر دیگری که بلافاصله متوجه آن خواهید شد، دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض 122 درجه است. تا سال گذشته، آیپد پایه یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی Facetime HD داشت که عکس‌های افتضاح و ویویوهایی با رزولوشن پایین 720p می‌گرفت.

در حالی که دوربین پشتی همان دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض قبلی است (با پردازش تصویر تا حدودی بهتر به لطف A13)، عکس‌های بسیار بهتری می‌گیرد، ویدیوهای 1080p واضح‌تری می‌گیرد و از فناوری جدید Center Stage اپل پشتیبانی می‌کند که بر روی افراد داخل کادر تمرکز می‌کند و در حین حرکت به صورت دیجیتالی شخص را دنبال می‌کند تا همیشه در کادر قرار داشته باشد.

Center Stage یک ویژگی عالی است که تماس‌های فیس تایم یا Zoom شما را بسیار بهتر می‌کند و من آرزو می‌کنم که اپل آن را به مک‌ها نیز بیاورد.

 

بررسی آیپد 2021 (نسل نهم): زمان بهبود ظاهر فرا رسیده است

جدای از پردازنده سریع‌تر (که اکثراً متوجه آن نمی‌شوند)، فضای ذخیره‌سازی دو برابری (که مورد توجه قرار می‌گیرد) و دوربین جلوی بسیار بهتر، آیپد نسل نهم تقریباً مشابه آیپد نسل هشتم است. که آن هم مشابه آیپد نسل هفتم بود.

اپل در فضای تبلت‌های مقرون به صرفه، کمتر با یک رقابت واقعی مواجه است، و برای همین برای بهبود آیپد کار زیادی انجام نمی‌دهد. واقعاً نیازی نیست! باعث تأسف است، زیرا زمان برخی ارتقاءهای اساسی دیگر گذشته است. در حال حاضر آیپد ایر همان جایی است که امیدوار بودیم آیپد استاندارد تا به حال رسید باشد - حاشیه‌های باریک‌تر، صفحه نمایش بهتر، پشتیبانی از نسل دوم Apple Pencil (قلم اپل) (جای تعجب است که اپل هنوز دو سبک ناسازگار و متفاوت را با همین نام می‌فروشد) و تاچ آیدی در دکمه کناری.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2021 (نسل نهم)

هنوز همان حاشیه‌های بسیار پهن سال 2015 وجود دارند. وقت آن است که این طرح قدیمی کنار گذاشته شود

شاید سال آینده سالی باشد که آیپد ظاهری را که شایسته آن است به دست آورد، و امیدواریم که بدون افزایش قیمت باشد. تا آن زمان، این تبلت ارزان قیمتی است که هنوز هم تجربه کلی بهتری را نسبت به تبلت‌های اندرویدی قابل مقایسه ارائه می‌دهد، و تا حد زیادی آن را مدیون اکوسیستم نرم‌افزار تبلت اپل است.

همچنین بخوانید:

راهنمای خرید آیپد 2022

بررسی کامل آیپد مینی 6 (2021)

بررسی کامل آیپد ایر 2022

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2021

بررسی کامل آیپد پرو 11 اینچ 2021

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘