آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

21
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 2392 بازدید

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

 

مایکروسافت جدیدترین سیستم عامل خود یعنی ویندوز 11 را در 5 اکتبر 2021 به صورت عمومی عرضه کرد. آخرین نسخه سیستم عامل برای کاربران ویندوز مایکروسافت چیزهای جدید و هیجان‌انگیزی به ارمغان آورده است. ویندوز 11 دارای ویژگی‌ها و ابزارهایی است که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و بهره‌وری را به حداکثر می‌رساند. طراحی سازگارتر و زیباتر برای فضای صفحه نمایش بهینه شده است تا تمرکز و توجه بیشتری را فراهم کند. ویژگی‌های افزایش دهنده عملکرد، گزینه‌های چیدمان پنجره، پشتیبانی از برنامه‌های اندروید، فناوری ایکس‌باکس برای بازی، و عملکرد چند مانیتوره دلایلی برای هیجان‌انگیز بودن آخرین سیستم عامل ویندوز هستند.

اگر از کاربران مک هستید و می‌خواهید ویندوز 11 جدید را امتحان کنید، می‌توانید آن را با یک ماشین مجازی بر روی مک خود نصب کنید. حتی یک ماشین مجازی رایگان مانند VirtualBox برای اجرای ویندوز 11 در مک کافی است. با این حال، باید توجه داشته باشید که VirtualBox فقط در صورتی کار می‌کند که کاربر یک مک اینتلی باشید. اگر یک کاربر مک M1 هستید، برای نصب ویندوز 11 به Parallels Desktop نیاز دارید. با سافت مک همراه باشید.

 

ماشین مجازی چیست؟

ماشین مجازی (Virtual Machine = VM) مجازی‌سازی / شبیه‌سازی یک کامپیوتر فیزیکی با استفاده از یک نرم‌افزار است. از آنجایی که ماشین‌های مجازی مبتنی بر معماری کامپیوتر هستند، می‌توانند برنامه‌ها را اجرا کرده و عملکرد یک کامپیوتر فیزیکی را در یک کامپیوتر میزبان ارائه کنند.

به عنوان مثال، یک ماشین مجازی ویندوز 11 می‌تواند در کنار مک او اس در مک‌بوک پرو اجرا شود. موارد استفاده زیادی برای اجرای ماشین‌های مجازی از جمله آزمایش برنامه‌ها در یک محیط امن و محدود شده وجود دارد.

از آنجایی که ماشین‌های مجازی جدای از کامپیوتر میزبان اجرا می‌شوند، می‌توانید کارهایی را که خطرناک در نظر گرفته می‌شوند را در کامپیوتر میزبان انجام دهید. این شامل آزمایش سیستم‌های مختلف و دسترسی به اسناد آلوده به ویروس است. برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی که در داخل ماشین‌های مجازی اجرا می‌شوند نمی‌توانند بر روی کامپیوتر میزبان تأثیر بگذارند.

شما می‌توانید از یک ماشین مجازی رایگان مانند VirtualBox یا از یک ماشین مجازی پولی مانند Parallels و VMWare Fusion در کامپیوتر خود استفاده کنید.

 

برنامه VirtualBox رایگان برای مک اینتلی

نرم‌افزار VirtualBox یک ابزار مجازی‌سازی همه منظوره و قدرتمند x86 و AMD64/Intel64 است. این برنامه به شما امکان می‌دهد که بدون نصب مجدد سیستم عامل، ماشین‌های مجازی را بر روی کامپیوتر فیزیکی خود اجرا کنید. سیستم عامل و برنامه‌هایی که در داخل ماشین مجازی اجرا می‌شوند مانند یک دستگاه فیزیکی جداگانه عمل می‌کنند.

VirtualBox یک محصول رایگان و متن باز است که هر کسی می‌تواند آن را دانلود کرده و استفاده کند. شما می‌توانید آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید تا تست‌های مجزا را بر روی ماشین‌های مجازی مختلف اجرا کنید بدون اینکه نگران تأثیرگذاری بر سیستم عامل میزبان خود باشید.

شما می‌توانید سیستم عامل‌های میهمان مختلفی را در داخل VirtualBox اجرا کنید. ماشین‌های مجازی می‌توانند ویندوز، مک او اس، لینوکس، سولاریس، FreeBSD، و سایر سیستم عامل‌ها را اجرا کنند. افزودنی‌های میهمان VirtualBox نیز وجود دارد که شامل برنامه‌های کاربردی سیستم و درایورهای دستگاه برای بهبود عملکرد و قابلیت استفاده است.

 

روش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

شما با استفاده از VirtualBox می‌توانید ویندوز 11 را بر روی مک اجرا کنید. مراحل زیر را برای اجرای ویندوز 11 بر روی مک توسط یک ماشین مجازی رایگان دنبال کنید.

 

1. فایل ISO ویندوز 11 را دانلود کنید

برای نصب آخرین سیستم عامل ویندوز بر روی ماشین مجازی رایگان خود به یک ایمیج ISO ویندوز 11 نیاز دارید. شما می‌توانید فایل ISO ویندوز 11 را از وبسایت مایکروسافت دانلود کنید. برای شروع دانلود، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

  1. به صفحه دانلود فایل ISO ویندوز 11 بروید.
  2. ویندوز 11 را در منوی کشویی بخش Download Windows 11 Disk Image (ISO) انتخاب کنید.
  3. زبان را انتخاب کرده و بر روی Confirm (تأیید کردن) کلیک کنید.
  4. برای دانلود فایل ISO ویندوز 11 بر روی دکمه Download کلیک کنید.

 

2. VirtualBox را دانلود و نصب کنید

شما باید VirtualBox برای مک او اس را دانلود و نصب کنید. برای نصب VirtualBox مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

VirtualBox را بر روی مک نصب کنید

  1. به وبسایت VirtualBox بروید.
  2. به بخش Downloads (دانلودها) مراجعه کرده و Mac Version (نسخه مک) را انتخاب کنید.
  3. پس از دانلود فایل VirtualBox DMG، بر روی آن دو بار کلیک کنید تا نصب شود.

| دانلود نرم افزار VirtualBox برای مک از سایت سافت مک |

 

3. یک ماشین مجازی جدید ایجاد کنید

هنگامی که VirtualBox را بر روی مک خود نصب کردید، می‌توانید ادامه داده و یک ماشین مجازی جدید ایجاد کنید. فرآیند انجام این کار ساده است و می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

Virtual Manager را در مک باز کنید

مرحله 1: VirtualBox را اجرا کرده و بر روی New (جدید) کلیک کنید تا یک ماشین مجازی جدید ایجاد شود. نسخه ویندوز را انتخاب کرده و تعیین کنید که چه مقدار حافظه باید برای PC ویندوزی مجازی خود اختصاص دهید. ویندوز 11 به حداقل 2 گیگابایت حافظه نیاز دارد.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

سیستم عامل میهمان و اندازه حافظه

مرحله 2: گزینه Create a virtual hard disk now (اکنون یک هارد دیسک مجازی ایجاد کنید) را انتخاب کرده و VDI را به عنوان فرمت فایل هارد دیسک انتخاب کرده و بر روی Continue (ادامه دادن) کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

هارد دیسک و فرمت فایل

مرحله 3: در کادر محاوره‌ای بعدی Dynamically allocated (تخصیص داده شده به صورت پویا) را انتخاب کرده و محل فایل و اندازه هارد دیسک را انتخاب کرده و بر روی Create (ایجاد کردن) کلیک کنید تا یک ماشین مجازی جدید ایجاد شود.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

Dynamically allocated و محل فایل

 

4. ایمیج ISO ویندوز 11 را به VirtualBox اضافه کنید

شما باید ایمیج ISO ویندوز 11 را به VirtualBox اضافه کنید. می‌توانید تنظیمات مختلفی را برای ماشین مجازی جدیدی که ایجاد کرده‌اید در سمت راست مشاهده کنید. برای افزودن ایمیج ISO ویندوز 11 مراحل زیر را دنبال کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

ایمیج ISO ویندوز 11 را در VirtualBox قرار دهید

مرحله 1: ماشین مجازی ویندوز 11 خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه Settings (تنظیمات) کلیک کنید. در قسمت Storage (فضای ذخیره‌سازی) آیکون Live CD/DVD را انتخاب کرده و فایل ایمیج ISO ویندوز 11 را اضافه کنید.

مرحله 2: برای پایان دادن به کارها بر روی Ok کلیک کنید.

 

5. 3D Acceleration را فعال کنید

در قسمت برگه‌های Display گزینه Enable 3D acceleration (فعال کردن شتاب دهنده سه بعدی) را انتخاب کرده و بر روی دکمه Ok کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

شتاب دهنده سه بعدی را فعال کنید

 

6. ویندوز 11 را بدون TPM 2.0 بر روی VirtualBox نصب کنید

با دو بار کلیک کردن بر روی منوی سمت چپ یا با کلیک کردن بر روی آیکون سبز رنگ داخل کنسول VM، ماشین مجازی جدیدی را که ایجاد کرده‌اید، اجرا کنید. و دکمه اینتر را فشار دهید تا تنظیمات با استفاده از ایمیج ISO ویندوز 11 بوت شود.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

ویندوز 11 را بر روی VirtualBox در مک نصب کنید

مرحله 1: برای باز کردن CMD در Windows 11 Assistant (دستیار ویندوز 11) کلیدهای ترکیبی fn+shift +F10 را فشار دهید.

مرحله 2: کلمه notepad را تایپ کنید تا ویرایشگر متن باز شود.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

یک فایل Reg با Notepad ایجاد کنید

برای ایجاد یک فایل دور زدن TPM کُد زیر را تایپ کنید:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\LabConfig]
"BypassTPMCheck"=dword:00000001
"BypassSecureBootCheck"=dword:00000001
"BypassRAMCheck"=dword:00000001 

 

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

به عنوان فایل Bypass ذخیره کنید

مرحله 3: بر روی File و سپس Save as (ذخیره با نام) کلیک کنید، به پارتیشن بوت بروید. و All Files را برای Save as type تنظیم کنید و File Name را BypassTPM.reg تایپ کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

فایل BypassTPM را اجرا کنید

مرحله 4: دوباره بر روی File و Save as کلیک کنید، بر روی فایل BypassTPM راست کلیک کرده و بر روی Merge کلیک کنید تا این فایل اجرا شود. سپس Notepad و CMD را ببندید.

 

7. ویندوز 11 را نصب کرده و یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید

از طریق ویزارد نصب کار را ادامه داده و تنظیمات را کامل کنید تا یک PC با ویندوز 11 کاملاً کاربردی در یک محیط مجازی در مک شما اجرا شود.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

Virtual Disk را برای نصب ویندوز 11 انتخاب کنید

برای ایجاد یک حساب کاربری جدید در ویندوز 11، ماشین مجازی خود را به اینترنت وصل کنید. بر روی Devices (دستگاه‌ها)، سپس Network (شبکه) و در نهایت Connect Network Adapter (اتصال آداپتور شبکه) کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

یک حساب کاربری ویندوز 11 ایجاد کنید

 

8. Guest Tools را نصب کنید

پس از اتمام نصب ویندوز 11، باید Guest Tools (ابزار میهمان) را از VirtualBox نصب کنید. PC ویندوزی مجازی را اجرا کنید. در منوی Devices (دستگاه‌ها) بر روی Install Guest Additions (نصب افزونه‌های میهمان) کلیک کنید. CD Drive را در ویندوز 11 باز کرده و بر روی VboxWindowsAdditions کلیک کنید تا ابزار سیستم عامل میهمان نصب شود.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

VirtualBox Guest Tool را برای ویندوز 11 نصب کنید

پس از تکمیل فرآیند، ویندوز 11 را به طور کامل بر روی مک خود خواهید داشت. شما می‌توانید به تنظیمات Display رفته و اندازه متن و برنامه را تغییر دهید.

آموزش نصب ویندوز 11 بر روی مک با ماشین مجازی رایگان

تغییر اندازه متن

یک ماشین مجازی رایگان مانند VirtualBox این امکان را به شما می‌دهد که برنامه‌های مختلف را در یک محیط جداگانه در مک خود به صورت یکپارچه آزمایش کنید. هنگام اجرای برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها در یک محیط مجازی، احتمال آسیب رساندن به کامپیوتر میزبان وجود ندارد. ماشین‌های مجازی برای توسعه دهندگان و کاربرانی که می‌خواهند برنامه‌های مختلف را بر روی سیستم عامل‌های مختلف اجرا کنند بسیار مناسب هستند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی، می‌توانید مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

آموزش جامع روش نصب ویندوز روی مک

بهترین نرم‌افزار ماشین مجازی برای مک

آموزش نصب مک او اس 13 ونتورا با استفاده از VMware در یک PC ویندوزی

آموزش نصب مک او اس 13 ونتورا با استفاده از VirtualBox در یک PC ویندوزی

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘