سازگاری مک او اس ونتورا: آیا مک شما می‌تواند مک او اس ونتورا را اجرا کند؟

20
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 781 بازدید

سازگاری مک او اس ونتورا: آیا مک شما می‌تواند مک او اس ونتورا را اجرا کند؟

ببینید مک او اس ونتورا به چه سیستمی نیاز دارد و آیا سیستم عامل جدید با مک شما کار می‌کند یا خیر. با سافت مک همراه باشید

-----

 

شما چیزهای زیادی در مورد ویژگی‌های جدیدی که در اواخر امسال همراه با مک او اس ونتورا به مکها می‌آید شنیده‌اید. بدون شک اکنون از خودتان می‌پرسید که در هنگام عرضه نسخه بعدی مک او اس آیا مک من می‌تواند بروزرسانی کند. ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم تا ببینید آیا مک شما با مک او اس ونتورا سازگار است یا خیر.

نصب مک او اس ونتورا در هر مک‌ی امکانپذیر نخواهد بود. امسال نیز چند مک دیگر از بروزرسانی به آخرین نسخه مک او اس محروم خواهند شد.

سیستم مورد نیاز برای مک او اس 13 ونتورا به شرح زیر است. با این حال، به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که مک شما می‌تواند ونتورا را اجرا کند، به این معنی نیست که تمام ویژگی‌ها را در اختیار خواهید داشت. برخی از مک‌هایی که توسط ونتورا پشتیبانی می‌شوند ممکن است از تمام عملکردهای جدید پشتیبانی نکنند.

درباره مک او اس ونتورا و ویژگی‌های جدید آن بیشتر بخوانید:

مک او اس ونتورا: هرآنچه باید در مورد مک او اس 13 بدانید

مک او اس ونتورا در مقایسه با مک او اس مانتری

مک‌های زیر می‌توانند مک او اس ونتورا را اجرا کنند:

  • مدل‌های مک‌بوک از سال 2017 به بعد
  • مدل‌های مک‌بوک ایر از سال 2018 به بعد
  • مدل‌های مک‌بوک پرو از سال 2017 به بعد
  • مدل‌های مک مینی از سال 2018 به بعد
  • مدل‌های آی‌مک از سال 2017 به بعد
  • آی‌مک پرو (همه مدل‌ها)
  • مدل‌های مک پرو از سال 2019 به بعد
  • مک استودیو (همه مدل‌ها)

این بدان معناست که مک‌های زیر که قبلاً توسط مک او اس مانتری پشتیبانی می‌شدند، نمی‌توانند مک او اس ونتورا را اجرا کنند:

  • آی‌مک (مدل‌های 2015)
  • مک‌بوک ایر (مدل‌های 2015 و 2017)
  • مک‌بوک پرو (مدل‌های 2015 و 2016)
  • مک مینی (مدل‌های 2014)
  • مک پرو (مدل 2013: سیلندری / سطل زباله)
  • مک‌بوک (مدل 2016)

بدون شک تعدادی از کاربران مک هستند که از دیدن این لیست ناامید شده‌اند. بسیاری از مک‌هایی که توسط ونتورا پشتیبانی نمی‌شوند تا همین اواخر توسط اپل به فروش می‌رسید. مک مینی 2014 تا سال 2018، مک پرو سطل زباله تا سال 2019 و مک‌بوک ایر 2017 تا جولای 2019 به فروش می‌رسید. ما فکر می‌کردیم که اپل این مک‌ها را از لیست پشتیبانی حذف نخواهد کرد، زیرا ممکن است برخی افراد این مدل‌ها را مدت کوتاهی پیش خریداری کرده باشند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که این مک‌های «بدشانس» می‌توانند در مک او اس مانتری باقی بمانند (یا بروزرسانی شوند) و همچنان به طور رسمی حداقل تا دو سال دیگر توسط اپل پشتیبانی خواهند شد. آنها ممکن است نتوانند از جدیدترین ویژگی‌ها استفاده کنند، اما به دریافت وصله‌های امنیتی و سایر پشتیبانی‌های مداوم ادامه خواهند داد.

همچنین این احتمال نیز وجود دارد که حتی برخی از مک‌های «پشتیبانی شده» نتوانند از تمام ویژگی‌های جدید استفاده کنند. بسیاری از ویژگی‌های مانتری، مانند Universal Control (کنترل فراگیر)، Spatial Audio (صدای مکانمند) و AirPlay به یک مک با تراشه M1 یا یکی از مک‌های جدیدتر مجهز به اینتل نیاز دارند.

سازگاری مک او اس ونتورا: آیا مک شما می‌تواند مک او اس ونتورا را اجرا کند؟

 

آیا مک من ونتورا را اجرا خواهد کرد؟

آیا نمی‌دانید مک‌ی که دارید می‌تواند ونتورا را اجرا کنید یا خیر؟ ما در مورد مک‌های سازگار با نسخه جدید مک او اس در زیر توضیح خواهیم داد. امیدواریم از توضیحات زیر بتوانید به راحتی مک خود را تشخیص دهید، در غیر این صورت مقاله «من چه نوع مکینتاشی دارم؟» را مطالعه کنید.

 

مک‌بوک؛ مدل‌های از سال 2017 به بعد

این سری، از مدل‌های باریک‌تر و کوچک‌تر 12 اینچی مک‌بوک با صفحه نمایش رتینا است که اپل در مارس 2015 معرفی کرد - با این تفاوت که مدل‌های 2015 و 2016 دیگر شامل ونتورا نمی‌شوند. اگر یکی از مک‌بوک‌های 2017 را دارید که در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای یا خاکستری فضایی موجود است، برای ارتقاء به ونتورا مشکلی ندارید.

 

مک‌بوک ایر؛ مدل‌های از سال 2018 به بعد

اپل در سال 2018 ظاهر جدیدی به مک‌بوک ایر داد. اگر مدل قدیمی‌تر بزرگ‌تری دارید که فقط رنگ نقره‌ای دارد، ونتورا از آن پشتیبانی نمی‌کند. مدل 2017 دقیقاً تا سال 2019 به فروش می‌رسید، بنابراین به احتمال زیاد تعداد زیادی هنوز در حال استفاده از آن هستند.

 

مک‌بوک پرو؛ مدل‌های از سال 2017 به بعد

سال گذشته اعلام شد که مدل‌های مک‌بوک پرو 2015 و 2016 می‌توانند مک او اس مانتری را اجرا کنند، اما امسال آنها حذف شدند! مدل‌های 2017 در جولای 2017 وارد بازار شدند و دارای پردازنده‌های Kaby Lake (نسل هفتم) هستند.

 

مک مینی؛ مدل‌های از سال 2018 به بعد

اپل چند سالی است که مک مینی را بروزرسانی نکرده است، بنابراین به احتمال زیاد در حال حاضر تعداد زیادی از مدل‌های 2014 در حال استفاده نیستند، اما اگر شما یکی از آنها را داشته باشید، توسط ونتورا پشتیبانی نمی‌شود. اگر یکی از مدل‌های خاکستری فضایی سال 2018 یا مدل‌های تقریباً مشابه 2020 را دارید، می‌توانید ونتورا را بر روی آن اجرا کنید.

 

آی‌مک؛ مدل‌های از سال 2017 به بعد

مک او اس مانتری در آی‌مک 2015 در دسترس بود، اما اگر این چیزی است که دارید و می‌خواهید ونتورا را بر روی آن اجرا کنید، هیچ شانسی ندارید. برای اجرای ونتورا فقط مدل‌های اواسط سال 2017 (با پردازنده Kaby Lake یا نسل هفتم)، سال 2019 (با پردازنده Comet Lake یا نسل دهم)، و سال 2021 (با تراشه M1) پشتیبانی می‌شوند.

 

آی‌مک پرو؛ همه مدل‌ها

آی‌مک پرو فقط در سال 2017 معرفی شد، سپس در اوایل سال 2021 تولید آن متوقف شد. حداقل توسط ونتورا پشتیبانی می‌شود.

 

مک پرو؛ مدل‌های از سال 2019

تنها مدل مک پرو که توسط ونتورا پشتیبانی می‌شود، ایستگاه کاری «رنده پنیر» 2019 است. اگر یکی از تاورهای آلومینیومی قدیمی‌تر یا حتی «سطل زباله» استوانه‌ای سیاه را دارید، نمی‌توانید مک او اس ونتورا را بر روی آن اجرا کنید.

همچنین بخوانید:

آموزش نصب مک او اس 13 ونتورا با استفاده از VirtualBox در یک PC ویندوزی

آموزش نصب مک او اس 13 ونتورا با استفاده از VMware در یک PC ویندوزی

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘