آموزش دانلود مستقیم مک او اس با استفاده از ترمینال

14
مرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1239 بازدید

آموزش دانلود مستقیم مک او اس با استفاده از ترمینال

 

اپل هجدهمین نسخه مک او اس خود را با نام مک او اس مانتری در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2021 معرفی کرد. سیستم عامل جدید در 25 اکتبر 2021 برای عموم منتشر شد. مک او اس مانتری بهتر از نسخه قبلی خود، مک او اس بیگ سر است. مانتری با بسیاری از ویژگی‌های جالب عرضه شد، اگر چه برخی از ویژگی‌های پیشرفته نیازمند سخت‌افزار هستند و فقط مک‌های جدیدتر قادر به استفاده از آنها خواهند بود.

در حالی که مک او اس بیگ سر تغییر در شکل ظاهری و رابط کاربری گرافیکی مک او اس بود، آخرین سیستم عامل بر روی ویژگی‌های فنی جدید،‌بروزرسانی برنامه‌های اپل و اصلاحات حریم خصوصی تمرکز کرده است. برخی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز موجود در مک او اس مانتری عبارتند از Universal Control (کنترل فراگیر)، Live Text (متن پویا) و Visual Look Up (جستجوی تصویری)، Shortcuts (میانبرها)، iCloud+ (آیکلود پلاس)، و بهبود حریم خصوصی.

کاربران مک می‌توانند نصب کننده کامل مک او اس را مستقیماً و با استفاده از خط فرمان دانلود کنند. این یک ویژگی سودمند برای دانلود سریع بسته‌های برنامه برای ساخت درایوهای USB بوتیبل یا داشتن نصب کننده کامل به عنوان یک نسخه پشتیبان از مک او اس برای اهداف دیگر است. برای یادگیری روش دانلود مستقیم مک او اس با استفاده از ترمینال، با سافت مک همراه باشید.

 

ابزار بروزرسانی نرم‌افزار چیست؟

فرمان softwareupdate یک ابزار بروزرسانی نرم‌افزار سیستم مک او اس است. این ابزار این امکان را به شما می‌دهد که به جای استفاده از تنظیمات برگزیده سیستم GUI، بروزرسانی سیستم را مستقیماً از ترمینال انجام دهید. برای دریافت فرامین اولیه برای نصب بروزرسانی‌های نرم‌افزار جدید، می‌توانید به سادگی softwareupdate را در خط فرمان تایپ کنید. هنگام تایپ فرمان man softwareupdate می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری دریافت کنید.

آموزش دانلود مستقیم مک او اس با استفاده از ترمینال

برای فهرست کردن تمام بروزرسانی‌های موجود برای مک او اس خودتان، از گینه l- یا list- بعد از فرمان softwareupdate استفاده کنید. برای نصب بروزرسانی‌ها، از فرمان i- یا install- استفاده کنید. می‌توانید آن را با a- یا all- ترکیب کنید تا تمام بروزرسانی‌های موجود را نصب کنید. فرمان softwareupdate برای یافتن تمام بروزرسانی‌های موجود برای مک او اس و نصب تمام آنها یا انتخاب مواردی که می‌خواهید بر روی مک خودتان نصب کنید قابل استفاده است.

 

روش دانلود مستقیم مک او اس با ترمینال

شما می‌توانید مک او اس را با استفاده از ترمینال به صورت مستقیم دانلود کنید. همچنین می‌توانید از بین نسخه‌های مختلف سیستم عامل یکی را انتخاب کنید تا نسخه‌ی مورد نظر خود را دانلود کرده باشید. دانلود macOS Installer با استفاده از فرامین در ترمینال، دانلود آخرین نسخه سیستم عامل را برای نصب در مک یا اهداف دیگر برای شما بسیار آسان می‌کند.

 

مرحله 1: ترمینال را باز کنید

برنامه Terminal یک سیستم خط فرمان است که این امکان را به شما می‌دهد تا مک خود را با یک خط فرمان کنترل کنید. هنگامی که شناخت اولیه‌ای از فرامین به دست آوردید، می‌توانید کارهای ساده و پیچیده را انجام داده و کنترل سیستم عامل خود را در دست بگیرید.

شما می‌توانید برنامه Terminal را از پوشه Utilities در Applications باز کنید. همچنین می‌توانید کلیدهای ترکیبی Command + Space برای اجرای Spotlight استفاده کرده، Terminal را تایپ کنید و بر روی نتیجه جستجو دو بار کلیک کنید تا ترمینال باز شود.

 

مرحله 2: نصب کننده‌های مک او اس موجود را فهرست کنید

همراه با مک او اس جدید، فرمان softwareupdate با قابلیت‌های جدید بروزرسانی شده است. شما می‌توانید با اسکن فید Apple’s Software Update (بروزرسانی نرم‌افزار اپل)، فهرست نصب کننده‌های کامل سیستم عامل فعلی را مشاهده کنید.

برای دسترسی به لیست نصب کننده‌های کامل مک او اس، فرمان زیر را اجرا کنید:

softwareupdate --list-full-installers

آموزش دانلود مستقیم مک او اس با استفاده از ترمینال

نصب کننده‌های مک او اس موجود را فهرست کنید

بسته به تنظیمات مک‌ی که فرمان را بر روی آن اجرا می‌کنید، نسخه‌های نصب کننده مک او اس مختلفی را برای دانلود دریافت خواهید کرد.

 

مرحله 3: دانلود مک او اس مانتری

شما می‌توانید فایل کامل مک او اس مانتری را از ترمینال دانلود کنید. چه بخواهید درایوهای USB بوتیبل بسازید، چه بخواهید جدیدترین مک او اس را بر روی چندین مک نصب کنید، یا صرفاً یک نصب کننده در دسترس بخواهید، نصب کننده کامل منظور شما را برآورده خواهد کرد.

شما از پرچم fetch-full-installer-- برای ابزار softwareupdate خط فرمان به منظور دانلود آخرین سیستم عامل مک استفاده خواهید کرد.

با این حال، باید توجه داشته باشید که باید از مک او اس کاتالینا 10.15 یا نسخه‌های جدیدتر استفاده کنید. اگر از یک نسخه قدیمی مک او اس استفاده می‌کنید، باید راه‌های دیگری را برای دانلود مک او اس مانتری دنبال کنید.

در اینجا روش دانلود مستقیم مک او اس مانتری با استفاده از ترمینال آمده است. برنامه Terminal را اجرا کرده و از سینتکس فرمان زیر استفاده کنید. نسخه نصب کننده‌ای را که می‌خواهید دانلود کنید، جایگزین version-number کنید.

softwareupdate --fetch-full-installer version-number

macOS Monterey, Version: 12.1, Build: 21C52

macOS Monterey, Version: 12.0.1, Build: 21A559

macOS Big Sur,, Build: 20G224

macOS Big Sur, Version: 11.6, Build: 20G165

macOS Big Sur, Version: 11.5.2, Build: 20G95

macOS Catalina, Version: 10.15.7, Build: 19H15

macOS Catalina, Version: 10.15.7, Build: 19H2

macOS Catalina, Version: 10.15.6, Build: 19G2021

آموزش دانلود مستقیم مک او اس با استفاده از ترمینال

دانلود مستقیم مک او اس مانتری با استفاده از ترمینال

برای دانلود مک او اس مانتری می‌توانید فرمان زیر را وارد کنید:

softwareupdate --fetch-full-installer 12.1

اکنون مک شما مک او اس مانتری نسخه 12.1 را دانلود می‌کند. می‌توانید پیامی را در ترمینال مشاهده کنید که می‌گوید نصب کننده در حال دانلود و نصب است. نصب کننده مک او اس در دایرکتوری Applications در مک شما دانلود می‌شود. هنگامی که مک او اس دانلود شد، پیام نصب موفقیت‌آمیز را در ترمینال مشاهده خواهید کرد.

می‌توانید با رفتن به پوشه Applications و اطمینان از اینکه برنامه Install macOS Monterey را مشاهده می‌کنید، نصب را تأیید کنید. می‌توانید کار را ادامه داده و جدیدترین مک او اس را بر روی مک خود نصب کنید، می‌توانید یک USB بوتیبل ایجاد کنید، می‌توانید مک او اس مانتری را بر روی دیگر مک‌ها نصب کنید، یا آن را به عنوان یک نسخه پشتیبان برای استفاده‌های اضطراری نگه دارید.

ابزار خط فرمان softwareupdate یک راه ساده و قدرتمند برای پیدا کردن و نصب بروزرسانی‌های نرم‌افزار برای مک شما است. بر اساس اطلاعات مربوط به کامپیوتر شما و نرم‌افزار فعلی که در حال اجرای آن هستید، این ابزار نسخه‌های جدید و به روز شده‌ی نرم‌افزار شما را بررسی می‌کند. با دسترسی به لیست تمام نصب کننده‌های سیستم عامل کامل موجود، می‌توانید فرامینی را برای دانلود و نصب جدیدترین مک او اس به صورت مستقیم از ترمینال اجرا کنید.

همچنین بخوانید:

روش استفاده از ترمینال در مک

30 نکته و ترفند ترمینال برای مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘