بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

31
تیر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 14 دقیقه
1 نظر 776 بازدید

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

لپتاپ جدید اپل بین مک‌بوک‌های ارزان قیمت ایر و رده بالای M1 Pro و M1 Max قرار می‌گیرد. برای بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2 با سافت مک همراه باشید.

-----

 

نقاط مثبت:

  • تراشه M2 سرعت و گرافیک را افزایش می‌دهد
  • فن داخلی به تراشه M2 اجازه می‌دهد تا پایداری در عملکرد را حفظ کند
  • این تنها مدل دارای یک نوار لمسی (تاچ بار) است

نقاط منفی:

  • سایر مک‌بوک‌ها دارای صفحه نمایش‌هایی با کیفیت بهتر و حاشیه‌های باریک‌تر هستند
  • دوربین فیس‌تایم 720p در حد متوسط
  • بدون MagSafe
  • نوار لمسی به جای کلیدهای عملکردی

نظر ما: تولید کنندگان رسانه، توسعه دهندگان، گرافیست‌ها و سایر کاربرانی که خواهان سرعت و در عین حال ارزانی هستند، مک‌بوک پرو 13 اینچی هرآنچه را که نیاز داشته باشند، برآورده می‌کند. اما ترجیح داده می‌شود که مدل دیگری را انتخاب کنند.

همچنین بخوانید: بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M1

 

قیمت مک‌بوک پرو 13 اینچ M2 در زمان بررسی

1.299 دلار

 

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

مک‌بوک پرو 13 اینچ جدید یک لپتاپ مک منحصربه‌فرد است. وجه تمایز آن این است که اولین مک با سیستم مبتنی بر یک تراشه M2، نسل دوم اپل سیلیکون برای مک است. و با توجه به اینکه M1 تأثیر فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشت، مک‌بوک پرو 13 اینچ جدید بار موفقیت کمتری از نظر اولین بودن را متحمل می‌شود.

لپتاپ تأثیرگذاری است، اما محصولی خیره کننده و اعجاب‌انگیز نیست. شاید این گفته ناعادلانه به نظر برسد زیرا به هر حال، دنباله‌وری از باعث و بانی تجدید حیات مک کار سختی است. و مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی خود دارد.

آنچه که باعث کاهش شور و شوق در مورد مک‌بوک پرو 13 اینچ جدید می‌شود، تمام چیزهای دیگر در مورد آن است. گذشته از تراشه M2، این لپتاپ همان لپتاپ قبلی است. هرچند که لپتاپ خوبی است، اما وقتی به مک‌بوک‌های دیگر سری اپل نگاه می‌کنید که دارای بدنه‌های جدید و صفحه نمایش‌های خیره کننده‌ی جدید برای همراهی با تراشه‌های جدید خود هستند، دیدن مک‌بوک پرو 13 اینچی که همچنان همان طراحی قدیمی را دارد، کمی گیج کننده است.

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

از بیرون، مک‌بوک پرو 13 اینچ جدید M2 (سمت چپ) دقیقاً مشابه سلف خود M1 است.

 

بررسی مک‌بوک پرو 13 اینچ M2: افزایش سرعت با M2

این بررسی، نگاهی به مک‌بوک پرو 13 اینچ جدید با مشخصات زیر دارد:

  • سیستم مبتنی بر یک تراشه M2 با 8 هسته CPU
  • پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای
  • 16 گیگابایت حافظه یکپارچه
  • اس‌اس‌دی 1 ترابایت

قیمت این پیکربندی 1.899 دلار است که 400 دلار بیشتر از پیکربندی استاندارد 1.499 دلاری است که با 8 گیگابایت حافظه و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.

ویژگی برجسته مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید، تراشه M2 است. معماری CPUی آن بر اساس سلف خود، یعنی M1، با یک CPU هشت هسته‌ای همراه است، اما چهار هسته عملکردی و چهار هسته بازدهی با بهبودهایی همراه است که عملکرد آن را افزایش می‌دهد.

طبیعتاً، ما لپتاپ جدید را بنچمارک کرده و نتایج را با سلف آن مقایسه کردیم. اما همچنین نگاهی به مقایسه‌ی آن با مک‌بوک ایر M1 (2020) و مک‌بوک پرو 14 اینچ دارای تراشه M1 Pro انداختیم. در جدول زیر مشخصات این مک‌بوک‌ها آمده است:

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

قبل از اینکه نگاهی به بنچمارک‌ها بیندازیم، باید به این نکته مهم اشاره کنیم: مک‌بوک ایر مورد استفاده در آزمایش ما، همان طور که در جدول مشخصات ذکر شده است، مدل M1 است که تقریباً‌ دو سال پیش عرضه شد. اپل همزمان با معرفی مک‌بوک پرو 13 اینچ M2 مک‌بوک ایر را نیز معرفی کرد - در واقع، مک‌بوک ایر M2 در جریان سخنرانی کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2022 معرفی سخت‌افزاری شد، و مک‌بوک پرو M2 همراه با یک «ضمناً» معرفی شد. مک‌بوک ایر تا ماه جولای در دسترس نخواهد بود و امیدواریم به زودی آن را نیز بررسی کنیم.

بنچمارک‌های Geekbench 5

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

وقتی صحبت از ادعاهای عملکرد به میان می‌آید، اپل معمولاً در ارقامی که ارائه می‌دهد اغراق نمی‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که عملکرد کلی CPU برای M2 نسبت به M1 مقدار 18 درصد بهبود یافته است. بنابراین برای آزمایش آن از Geekbench 5 که یک بنچمارک مشهور برای سنجش عملکرد کلی سیستم است استفاده کردیم. در تست CPU چند هسته‌ای، می‌توانیم ادعای 18 درصدی اپل را تأیید کنیم. تست CPU تک هسته‌ای افزایش کمتر 13 درصدی را برای M2 نشان داد.

مک‌بوک پرو M2 مقدار 10 درصد کُندتر از مک‌بوک پرو 14 اینچی با یک M1 Proی ده هسته‌ای است - تا آنجا که عملکرد همه منظوره پیش می‌رود، در واقع برای مک‌بوک پرو M2 قابل توجه است. اما همان طور که در سایر بنچمارک‌ها مشاهده خواهید کرد، مک‌بوک پرو 14 اینچی مطمئناً ارزش آن را تأیید می‌کند.

بنچمارک‌های Cinebench R23

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بنچمارک Cinebench R23 مدل‌سازی سه بعدی را انجام می‌دهد و یک تست چند رشته‌ای است که استرس دائمی را به CPU وارد می‌کند. هر چه یک CPU هسته‌های بیشتری داشته باشد، بهتر است. در تست Cinebench چند هسته‌ای، مک‌بوک پرو نسبت به مک‌بوک پرو M1 مقدار 12 درصد افزایش داشت. و مک‌بوک پرو M2 هشت درصد کُندتر از مک‌بوک پرو 14 اینچی دارای M1 Pro است.

یک مقایسه جالب بین مک‌بوک پرو M2 و مک‌بوک ایر M1 است - لپتاپ M2 به مقدار 28 درصد سریع‌تر است. با نگاهی به مقایسه‌ی دو لپتاپ M1، مک‌بوک پرو M1 مقدار 14 درصد سریع‌تر از مک‌بوک ایر M1 بود، بنابراین مک‌بوک پروی جدید عملکرد را تا دو برابر افزایش می‌دهد. اگر چه مک‌بوک پرو 13 اینچی و مک‌بوک ایر دارای پردازنده یکسانی هستند، اما مک‌بوک پرو دارای فن داخلی است و مک‌بوک ایر فن داخلی ندارد. این فن به مک‌بوک پرو کمک می‌کند تا دمای عملکرد مناسبی را حفظ کند تا CPU بتواند به کار خود ادامه دهد. از سوی دیگر، CPUی مک‌بوک ایر وقتی داغ می‌شود از سرعت خود می‌کاهد که این امر بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که مک‌بوک پرو 13 اینچی M2 و مک‌بوک ایر M2 چگونه با فعالیت پایدار CPU مقایسه می‌شوند، مانند تست Cinebench R23. اما احتمالاً همان تفاوت مشابهی را که در لپتاپ‌های M1 مشاهده کردیم را شاهد خواهیم بود.

بنچمارک‌های iMovie 4K video

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

یکی از بهبودهای CPU که اپل در M2 انجام داد، ارتقاء موتور رسانه‌ای تراشه است. این کار انکدینگ و دیکدینگ صدا و تصویر را بهتر انجام می‌دهد و نتایج تست‌های iMovie ما پیشرفت زیادی را نشان می‌دهد. موتور رسانه شامل شتاب برای ویدیوی ProRes است و ما شاهد یک تغییر بسیار زیاد در هنگام اکسپورت کردن یک ویدیوی 4K با بهترین کیفیت (ProRes) بودیم: مک‌بوک پرو M2 تقریباً نیمی از زمان مک‌بوک پرو M1 ویدیو را اکسپورت کرد. هنگام اکسپورت کردن یک ویدیو با کیفیت بالا (نه ProRes)، عملکرد آنها عملاً یکسان بود.

موتور رسانه M2 همان موتوری است که در M1 Pro/Max یافت می‌شود، اما مک‌بوک پرو 14 اینچی در آزمایش ما دارای بسیاری از اجزای دیگری است که به آن کمک می‌کند تا از مک‌بوک پرو M2 پیشی بگیرد، مانند هسته‌های بیشتر CPU (و هسته‌های عملکردی بیشتر)، رم بیشتر و پهنای باند حافظه بیشتر.

بنچمارک‌های انکُد ویدیویی Handbrake 1.4

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

برای ارزیابی بیشتر عملکرد CPU، از Handbrake برای انکُد کردن ویدیوی Tears of Steel از 4K به یک فایل 1080p H.265 استفاده کردیم. هنگام انجام انُکد کردن به طور کامل در نرم‌افزار، کار مک‌بوک پروهای M2 و M1 همزمان به پایان رسید. Handbrake دارای تنظیماتی به نام H.265 VideoToolBox است که از شتاب سخت‌افزاری موجود بهره می‌برد و هنگام استفاده از VideoToolBox، مک‌بوک پرو M2 مقدار 9 درصد پیشرفت بیشتری داشته است.

Blackmagic Disk Test

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

وقتی صحبت از اس‌اس‌دی به میان می‌آید، قطعاً سرعت نوشتن در اس‌اس‌دی مک‌بوک پرو 13 اینچی M2 بهبود یافته است. در بنچمارک Blackmagic Disk Test با M2 شاهد افزایش 33 درصدی بودیم. نتایج خواندن M2 با M1 یکسان بود. این مربوط به اس‌اس‌دی 1 ترابایتی است.

Created Tech و Max Tech مک‌بوک پرو 13 اینچی 1.299 دلاری را با اس‌اس‌دی 256 گیگابایتی آزمایش کردند و نتایج آنها نشان می‌دهد که سرعت خواند اس‌اس‌دی به طور قابل توجهی کمتر از مک‌بوک پرو 13 اینچی مبتنی بر M1 است. لپتاپ جدید مبتنی بر M2 دارای سرعت خواندن اس‌اس‌دی است که 50 درصد کُندتر است، در حالی که سرعت نوشتن آن 30 درصد افزایش داشته است. به نظر می‌رسد که اپل از یک تراشه ذخیره‌سازی فلش 256 گیگابایتی NAND به جای یک جفت تراشه 128 گیگابایتی استفاده می‌کند که به صورت موازی کار می‌کنند و عملکرد سریع‌تری را ارائه می‌دهند.

مشکل این عملکرد کُندتر فراتر از باز کردن و ذخیره کردن فایل‌ها است. وقتی حافظه یکپارچه CPU تمام می‌شود، مواردی را که استفاده نمی‌کند به یک swapfile بر روی اس‌اس‌دی منتقل می‌کند. CPU موارد را بین حافظه یکپارچه و اس‌اس‌دی مبادله می‌کند تا زمانی که دیگر نیازی به این کار نباشد. اگر اس‌اس‌دی کُند باشد، مبادله‌ی CPU بیشتر طول می‌کشد و این بر عملکرد کلی مک تأثیر می‌گذارد. بنابراین اگر به فکر دریافت اس‌اس‌دی 256 گیگابایتی هستید، حافظه یکپارچه را به 16 یا 24 گیگابایت ارتقاء دهید تا مشکلات حافظه مبادله را به حداقل برسانید.

بنچمارک‌های Geekbench 5 Compute

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

مک‌بوک پرو M2 دو هسته گرافیکی بیشتر از سلف خود دارد، بنابراین جای تعجب نیست که سریع‌تر باشد. اپل از یک افزایش 35 درصدری در سرعت خبر می‌دهد و نتایج Geekbench 5 Metal ما با افزایش 37 درصدی چند امتیاز بهتر بود. در تست Geekbench 5 OpenCL، مک‌بوک پرو M2 حتی 41 درصد افزایش داشت - اما اپل از توسعه دهندگان می‌خواهد که از Metal برای گرافیک استفاده کنند و حتی زمان مناسبی را در سخنرانی کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2022 برای تبلیغ مزایای Metal 3 و بروزرسانی موتور رندر Metal اختصاص دادند.

بنچمارک‌های بازی ویدیویی

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

بنچمارک‌های بازی ویدیویی که ما اجرا کردیم شامل بازی‌های قدیمی‌تر بود، در حالی که Rise of the Tomb Raider و Civilization VI متداول بودند. با این حال، بازی‌های قدیمی به معنای اجرای گرافیک‌های قدیمی‌تر است. ما شاهد افزایش نرخ فریم برای مک‌بوک پرو M2 نسبت به لپتاپ‌های قدیمی‌تر M1 بودیم، اما می‌خواهیم ببینیم که چه نوع نرخ فریمی با بازی‌های Metal 3 خواهیم داشت.

 

بررسی مک‌بوک پرو 13 اینچ M2: دوام باتری

زمانی که M1 عرضه شد، در مورد بهره‌وری انرژی و دوام طولانی باتری مک‌بوک پرو 13 اینچ M1 صحبت‌های زیادی شد. M2 جدید سریع‌تر از M1 است، اما حتی بنچمارک‌های خود اپل نیز نشان می‌دهد که M2 برق بیشتری مصرف می‌کند، اگر چه هنوز هم نسبت به سایر CPUهای موجود در مصرف انرژی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

مک‌بوک پرو 13 اینچی از طریق یکی از دو پورت USB-C شارژ می‌شود.

اپل ادعا می‌کند که یک دوام باتری 20 ساعته برای پخش فیلم در برنامه Apple TV دارد و در تست پخش ویدیوی ما، این زمان 16 ساعت بود. این دو ساعت کمتر از چیزی است که با مک‌بوک پرو M1 تجربه کردیم، اما هنوز هم شش ساعت بیشتر از آنچه که در مک‌بوک پروهای 13 اینچی مبتنی بر اینتل در سال‌های 2019 و 2020 یافتیم است.

مک‌بوک پرو 13 اینچی با یک آداپتور برق 67 واتی با یک پورت USB-C عرضه می‌شود. اگر چشمتان به دنبال آداپتور برق جدید 35 واتی Dual USB-C Port Power Adapter یا یک آداپتور 35 واتی Dual USB-C Port Compact Power Adapter است تا بتوانید همزمان دو دستگاه را شارژ کنید، بدانید که اپل مک‌بوک پرو را به عنوان یک دستگاه سازگار فهرست نمی‌کند - تنها لپتاپ‌های فهرست شده، مک‌بوک ایر (2018 به بعد) و مک‌بوک 12 اینچی هستند که آخرین بار در سال 2017 فروخته شدند.

مک‌بوک پرو 13  اینچی دارای MagSafe نیست که در مک‌بوک ایر جدید و مک‌بوک پروهای رده بالاتر وجود دارد. این مایه تأسف است، زیرا به این معنی است که برای شارژ باید از یکی از دو پورت USB-C لپتاپ استفاده کنید. اگر نیاز به استفاده از هر دو پورت برای دستگاه‌های خارجی دارید و نیاز به شارژ هم داشته باشید، باید یکی از دستگاه‌ها را جدا کنید. برای این مورد، خرید یک هاب USB-C می‌تواند فکر خوبی باشد.

اگر به دنبال یک آداپتور برق با چند پورت هستید، ما به شدت توصیه می‌کنیم که از یک آداپتور شخص ثالث استفاده کنید - آنها مقرون‌به‌صرفه‌تر و کوچک‌تر هستند، ضمن اینکه ویژگی‌های بیشتری نیز دارند. به عنوان مثال، شارژر Anker 736 Charger به قیمت 80 دلار در آمازون موجود است، بنابراین گران‌تر از شارژرهای دو پورت اپل است، اما یک شارژر 100 واتی با سه پورت در اختیار دارید. پورت لپتاپ آن زمانی که فقط یک لپتاپ متصل باشد، 100 وات، زمانی که دستگاه دیگری نیز متصل باشد 60 وات یا 80 وات، و زمانی که هر سه پورت در حال استفاده هستند، با 40 وات شارژ می‌شود. بعلاوه از شارژر 67 واتی اپل کوچک‌تر است.

 

بقیه موارد مثل قبل است

پیش از این گفته شد که سیستم مبتنی بر یک تراشه M2 ویژگی اصلی مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید است. در واقع، این تنها ویژگی جدید مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید غیر از پشتیبانی از Spatial Audio و یک جک هدفون کمی بهتر است. اغراق نیست اگر بگوییم که اپل به سادگی M1 را خارج کرد و آن را با M2 و لپتاپ جدید جایگزین کرد. اما نکته اینجاست که، زمانی که اپل مک‌بوک پرو M1 را در سال 2020 عرضه کرد نیز همین کار را انجام داد. زیرساخت اینتل را از مک‌بوک پرو 13 اینچی خارج کرد و M1 را در آن قرار داد. در اصل، M2 در بدنه‌ی لپتاپی است که از سال 2016 مورد استفاده قرار گرفته است (بدون در نظر گرفتن خرابی کلی صفحه کلید به عنوان یک تغییر در طراحی).

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

مک‌بوک پرو 13 اینچ M2 (سمت چپ) و حاشیه‌های پهن آن باعث می‌شود که در کنار مک‌بوک پرو 14 اینچی M1 Pro قدیمی به نظر برسد.

از نظر عملکردی هیچ مشکلی در طراحی مک‌بوک پرو 13 اینچی وجود ندارد، اما وقتی آن را در کنار مک‌بوک پرو 14 اینچی قرار می‌دهید، با حاشیه‌های پهن و لبه‌های تیزتر، قدیمی به نظر می‌رسد، و مدل 14 اینچی دارای بدنه‌ی فلزی براق است که هنگام لمس کردن صاف‌تر به نظر می‌رسد. حتی مک‌بوک ایر M2 نیز از طراحی مجددی برخوردار است که آن را مدرن و جذاب‌تر از مک‌بوک پرو 13 اینچی می‌کند. در طول سخنرانی اصلی کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل 2022 در بخش مک، تصویری از مجموعه مک‌بوک‌ها ارائه می‌شود که مک‌بوک پرو 13 اینچی در میان چهار لپتاپ دیگر متمایز است، اما نه به روشی مناسب.

صفحه کلید و صفحه نمایش مانند قبل هستند، و هنوز هم اجزاء باکیفیت هستند، اما مک‌بوک ایر M2 اکنون یک صفحه نمایش Liquid Retina دارد که بزرگ‌تر است (به لطف حاشیه‌های باریک‌تر). این لپتاپ هنوز هم فقط دو پورت Thunderbolt/USB 4 در سمت چپ و یک جک هدفون در سمت دیگر دارد. و همچنان تاچ بار، نوار ورودی لمسی LCD را دریافت می‌کنید که در بالای صفحه کلید، جایی که معمولاً کلیدهای عملکردی قرار دارند، قرار می‌گیرد.

یک بدگویی بزرگ در مورد مک‌بوک پرو M2 (و همچنین مک‌بوک ایر M1 با قیمت 999 دلاری) این است که دارای یک دوربین فیس‌تایم 720p است، نه نسخه 1080p در مک‌بوک ایر M2 و مک‌بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی. بهترین چیزی که در مورد دوربین 720p می‌توان گفت این است که کار می‌کند، در غیر این صورت، یک گام بزرگ از دوربین 1080p عقب است. کاربران مک‌بوک پرو M2 می‌خواهند در پاییز به مک او اس ونتورا بروزرسانی کنند تا از قابلیت جدید Continuity Camera (دوربین پیوسته) استفاده کنند که به شما این امکان را می‌دهد که از آیفون به عنوان وبکم استفاده کنید.

 

آیا باید یک مک‌بوک پرو 13 اینچی خریداری کنید؟

دلیل ملاحظه در خرید مک‌بوک پرو M2، مک‌بوک ایر M2 است که در آینده عرضه می‌شود. ما هنوز آن را ندیده‌ایم، اما با توجه به ظواهر، مشخصات و قیمت آن، مک‌بوک ایر می‌تواند خرید بهتری باشد.

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

به طور خلاصه می‌توانیم به دلایل زیر بگوییم که مک‌بوک ایر انتخاب بهتری است:

  • مک‌بوک ایر M2 ارزشمندتر است.
  • مک‌بوک ایر M2 صفحه نمایش بزرگ‌تر و بهتری دارد.
  • مک‌بوک ایر M2 سبک‌تر است.
  • مک‌بوک ایر M2 امکان انتخاب رنگ بیشتری دارد.
  • مک‌بوک ایر M2 دارای یک پورت MagSafe است.

و در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا مک‌بوک پرو 13 اینچی لپتاپی دوست داشتنی است:

  • مک‌بوک پرو M2 دارای یک فن خنک کننده است که این امکان را به آن می‌دهد تا عملکرد بهتری در انجام وظایف طولانی CPU داشته باشد.
  • مک‌بوک پرو M2 دارای تاچ بار است و کسانی که از تاچ بار متنفر هستند باید سکوت کنند.
  • مک‌بوک پرو M2 باتری کمی بزرگ‌تری دارد، بنابراین دوام باتری آن کمی بیشتر است.
  • مک‌بوک پرو M2 عنوان پرو را به همراه دارد که مک‌بوک ایر فاقد آن است.

مک‌بوک پرو 13 اینچی چیزی شبیه به یک محصول نامناسب در خط تولید مک‌بوک است. قیمت آن از 1.299 دلار شروع می‌شود، 100 دلار بیشتر از مک‌بوک ایر M2 پایه که دارای همان سیستم مبتنی بر یک تراشه است و به نظر می‌رسد که لپتاپ 2020 باشد نه 2022. مک‌بوک پرو 13 اینچی لپتاپی مناسب و محکم است، اما به اندازه‌ی مدل‌های دیگر اپل جذاب نیست.

در حالی که ما هنوز مک‌بوک ایر M2 را ندیده‌ایم، اما تا زمان عرضه‌ی آن، مک‌بوک پرو 13 اینچی به نقش خود به عنوان یک لپتاپ ارزان‌تر که برای انجام کارهای مداوم با CPU ساخته شده است، برای کاربرانی که مک‌بوک پرو 14 اینچی M1 با قیمت 1.999 دلاری را بسیار گران می‌دانند، نقش خود را ایفا خواهد کرد. تولید کنندگان رسانه، توسعه دهندگان، هنرمندان گرافیک و سایر کاربرانی که خواهان سرعت و در عین حال ارزانی هستند، مک‌بوک پرو 13 اینچی هرآنچه را که نیاز داشته باشند، برآورده می‌کند. اما آنها آرزومندانه چشم به لپتاپ‌های مک دیگر خواهند داشت.

بررسی کامل مک‌بوک پرو 13 اینچ M2

 

 

مطالب مشابه
نظرات کاربران
1 نظر
A RM
2 سال قبل
اصلا ارزش خرید نداره با همین قیمت میشه مدل ایر 512 گیگ خرید خیلیم بهتر از اینه
تیم کوک
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘