آموزش استفاده از Live Text و Visual Look Up در مک او اس مانتری

21
تیر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 565 بازدید

آموزش استفاده از Live Text و Visual Look Up در مک او اس مانتری

اکنون شما می‌توانید متن موجود در یک عکس را انتخاب کرده، آن را کپی کرده و سپس در یک سند جایگذاری کنید. برای آشنایی با روش انجام این کار، با سافت مک همراه باشید.

-----

 

Live Text (متن پویا) یک ویژگی جدید در مک او اس مانتری است که به شما این امکان را می‌دهد که از متن داخل یک تصویر استفاده کنید. این ویژگی بسیار سودمند است. به عنوان مثال، اگر در یک جلسه یا سخنرانی حضور داشته‌اید و از یک وایت‌برد پر از اطلاعات نوشته شده عکس گرفته‌اید، اکنون می‌توانید متن عکس را انتخاب کرده، آن را کپی کرده و سپس در یک سند جایگذاری کنید.

راه‌های زیادی برای استفاده از ویژگی Live Text وجود دارد و این ابزار می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شما شود. ویژگی Live Text در آی او اس 15 و آیپد او اس 15 نیز وجود دارد، و چون احتمالاً اغلب از دوربین‌های این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید، ممکن است از Live Text در آیفون و آیپد خود بیشتر از مک استفاده کنید. اما این ویژگی در پاییز امسال به مک او اس مانتری نیز می‌آید و در برنامه Photos و Safari و Quick Look و عملکرد Screenshot عمل می‌کند.

در این آموزش، نگاهی به روش عملکرد Live Text در مک و مک او اس مانتری خواهیم انداخت. ویژگی Live Text هم بر روی مک‌های M1 و هم بر روی مک‌های اینتلی عمل می‌کند. برای مشاهده عملکرد این ویژگی، می‌توانید این ویدیو را در یوتیوب مشاهده کنید یا می‌توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با دستورالعمل استفاده از آن آشنا شوید.

 

استفاده از ویژگی Live Text در Photos، Quick Look و Safari

وقتی در حال تماشای یک تصویر هستید، مکان‌نما را بر روی متن حرکت دهید و بلافاصله ابزار انتخاب متن ظاهر می‌شود. (برخی برنامه‌ها، مانند Preview، از شما می‌خواهند که ابتدا به ابزار متن بروید تا بتوانید متن داخل تصویر را انتخاب کنید.) سپس می‌توانید متن را انتخاب کرده، آن را کپی کرده و سپس در یک سند جایگذاری (paste) کنید. همچنین گزینه‌ی دیگری نیز در اختیار دارید که می‌توانید متن تصویر را بگیرید و آن را به برنامه دیگری بکشید و سپس متن را رها کنید.

آموزش استفاده از Live Text و Visual Look Up در مک او اس مانتری

شما می‌توانید متن انتخابی را کپی کرده (Command+C) یا آن را کشیده و در یک سند دیگر رها کنید

ویژگی Live Text با تشخیص کاراکترها کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، کاراکتر تأکید بر روی حرف O را نیز تشخیص می‌دهد. همچنین همان طور که مشاهده می‌کنید چند علامت در گوشه برگه و قبل از حرف S در کلمه SOY وجود دارد؛ ویژگی Live Text آن علامت را به عنوان یک بولت در نظر می‌گیرد. همچنین Live Text حرف O در کلمه BASURERO را به عنوان D تشخیص داده است، اما Live Text به سختی دچار اشتباه می‌شود زیرا حرف O در تصویر شبیه حرف D نوشته شده است.

ما نگاهی به ویژگی Live Text انداختیم و آن را با سایر ابزارهای تشخیص کاراکتر مانند PDFpen و Google Docs و Microsoft OneNote مقایسه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که Live Text بهترین نتایج را به همراه دارد.

 

با استفاده از Look Up

با انتخاب متن، می‌توانید کلیک راست کرده و منوی متنی را باز کنید، و در منوی راست کلیک شما گزینه Look Up متن را مشاهده خواهید کرد. (اگر از سافاری استفاده می‌کنید، انتخاب Look Up در مرحله سوم منوی راست کلیک، در زیرمجموعه Save Image (ذخیره تصویر) و Copy Image (کپی تصویر) قرار دارد.)

آموزش استفاده از Live Text و Visual Look Up در مک او اس مانتری

پس از انتخاب متن، برای مشاهده منوی متنی کلیک راست کرده تا به Look Up دسترسی پیدا کنید.

سه گزینه Look Up ارائه شده است:

Siri Knowledge: که اطلاعات را بر اساس زمینه متن انتخاب شده نمایش می‌دهد.

آموزش استفاده از Live Text و Visual Look Up در مک او اس مانتری

گزینه Siri Knowledge در Look Up ویژگی Live Text

Maps: که بر اساس متن در برنامه Maps جستجو می‌کند و مکان را نمایش می‌دهد.

آموزش استفاده از Live Text و Visual Look Up در مک او اس مانتری

گزینه Maps در Look Up ویژگی Live Text

Siri Suggested Websites: که با استفاده از متن انتخاب شده جستجوی وب را انجام داده و وبسایتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید مطالعه کنید.

آموزش استفاده از Live Text و Visual Look Up در مک او اس مانتری

گزینه Siri Suggested Websites در Look Up ویژگی Live Text

به منظور آشنایی بیشتر با سایر ویژگی‌های مک او اس مانتری، توصیه می‌کنیم مقاله دیگر ما با عنوان «بررسی جامع مک او اس مانتری: ویژگی‌ها و مشکلات» را مطالعه کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
به ندرت پیش می‌آید که یک نفر بتواند تاریخ را رقم بزند؛ اما به این فکر کنید که اگر این اتفاق بیفتد چه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای شما رخ دهد. این اتفاق باید برای شما رخ دهد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘