آیفون 13 پرو در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس

7
تیر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 636 بازدید

آیفون 13 پرو در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس

ما آیفون‌های پرچمدار اپل را با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینید آیا باید به سراغ آیفون 13 پرو بروید یا آیفون 13 پرو مکس. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس در یک نگاه

هر دو دستگاه آیفون پرو و پرو مکس مملو از آخرین فناوری‌ها و ویژگی‌هایی هستند که اپل می‌تواند ارائه کند. بهترین بخش ماجرا اینجاست که، از آنجایی که هر دو گوشی پرو و پرو مکس اساساً از نظر اجزای داخلی یکسان هستند، تنها تصمیمی که باید بگیرید این است که آیا گوشی بزرگ را می‌خواهید یا گوشی خیلی بزرگ را؟

 

قیمت آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس در زمان بررسی

  • قیمت آیفون 13 پرو: | 128 گیگابایت: 999 دلار | 256 گیگابایت: 1.099 دلار | 512 گیگابایت: 1.299 دلار | 1 ترابایت: 1.499 دلار |
  • قیمت آیفون 13 پرو مکس: | 128 گیگابایت: 1.099 دلار | 256 گیگابایت: 1.199 دلار | 512 گیگابایت: 1.399 دلار | 1 ترابایت: 1.599 دلار |

 

آیفون 13 پرو در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس

پاییز سال گذشته اپل خط تولید گوشی‌های پرچمدار خود را با مدل‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس بروزرسانی کرد. چه تفاوت‌هایی بین این دو گوشی وجود دارد و پسوند مکس واقعاً از نظر عملکرد، اجزا و قیمت به چه معناست؟ در این مقاله، ما مقایسه‌ای بین آخرین آیفون‌های پرو خواهیم داشت.

همچنین بخوانید:

بررسی کامل آیفون 13 پرو

بررسی کامل آیفون 13 پرو مکس

 

مقایسه آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس: طراحی

همان طور که در مدل‌های پرو معمول شده است، هر دو گوشی دارای طراحی تقریباً یکسانی هستند. لبه‌های بدون انحنا که برای اولین بار در سری آیفون 12 عرضه شد حفظ شده‌اند، و از نظر ظاهری آیفون 13 پرو را شبیه به یک نسخه‌ی فوق مدرن از آیفون 5 کلاسیک کرده است.

بدیهی است که هر دو بسیار بزرگ‌تر از نسخه‌ی قدیمی خود هستند. ابعاد این دو گوشی از این قرار است:

  • آیفون 13 پرو: 146.7 × 71.5 × 7.65 میلیمتر؛ 203 گرم
  • آیفون 13 پرو مکس: 160.8 × 78.1 × 7.65 میلیمتر؛ 238 گرم

آیفون 13 پرو در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس

همان طور که مشاهده می‌کنید، مکس یک واحد بزرگ‌تر و سنگین‌تر است و 35 گرم اضافه وزن دارد، که آن را کمی سنگین می‌کند. دلیل این امر تعبیه پنل 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED است که نسبت به پنل 6.1 اینچی آیفون 13 پرو گسترده‌تر است.

به غیر از این تفاوت آشکار، تفاوت کمی بین این دو دستگاه وجود دارد. در هر کدام از آنها یک شاسی استنلیس استیل، محافظ سرامیکی روی صفحه نمایش، ضد آی و گرد و غبار با IP68، آرایه دوربین‌های سه‌گانه در پشت و فیس آیدی در جلو، کانکتورهای لایتنینگ، شارژ کننده MagSafe، بلندگوهای استریو، کنترل‌های صدا، دکمه کناری و سوئیچ کشویی بی‌صدا کردن وجود دارد. هر دو در طیف وسیعی از رنگ‌ها از جمله گرافیتی، طلایی، نقره‌ای، آبی سیرا و سبز آلپی عرضه می‌شوند.

آیفون 13 پرو در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس

بنابراین، آنها اساساً یکسان هستند، اما پرو مکس بزرگ‌تر، سنگین‌تر، با صفحه نمایشی بزرگ‌تر و قیمت آن کمی بیشتر است.

 

مقایسه آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس: ویژگی‌ها و مشخصات

از آنجایی که اینها عنوان پرو را یدک می‌کشند، خواهید دید که اپل از نظر اجزاء یا ویژگی‌ها چیزی در آنها کم نگذاشته است. هر یک از این دستگاه‌ها به تنهایی آیفون خوبی است که می‌توانید همین الان نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

 

صفحه نمایش

پرو مکس دارای یک صفحه نمایش 6.7 اینچی است، در حالی که پرو یک صفحه نمایش 6.1 اینچی فشرده‌تر دارد. این بدان معناست که شما رزولوشن و ppi (پیکسل در هر اینچ) کمی متفاوتی را در این دو خواهید داشت:

  • آیفون 13 پرو: رزولوشن 1170 × 2532، با 460ppi
  • آیفون 13 پرو مکس: رزولوشن 1284 × 2778، با 458ppi

به غیر از این، شما بهترین صفحه نمایش‌های موجود در حال حاضر را در آنها خواهید یافت، با پنل‌های Super Retina XDR که HDR را ارائه می‌دهند، ProMotion برای پیمایش فوق‌العاده روان که با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز فعال می‌شود، فناوری True Tone که دمای رنگ صفحه نمایش را متناسب با محیط شما تنظیم می‌کند، بعلاوه‌ی حداکثر روشنایی 1000 نیت در استفاده‌ی معمولی (1200 نیت در HDR) که دیدن صفحه نمایش در بیرون از منزل و زیر آفتاب شدید را آسان می‌کند.

با این حال، تمام این فضای اضافی برای حذف ناچ بدنام کافی نبوده است. اگر شما یک طرفدار نیستید، خودتان را برای این خبر آماده کنید که سال 2022 سالی نخواهد بود که شما آرزوی صفحه نمایشی لب‌به‌لب را داشته باشید. (در واقع تا سال 2024 چنین اتفاقی نخواهد افتاد.)

آیفون 13 پرو در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس

 

پردازنده

بار دیگر، اپل قدرتمندترین پردازنده سری A خود را در پرو و پرو مکس (و همچنین آیفون 13 و آیفون 13 مینی استاندارد) که امسال A15 Bionic است، قرار داده است.

این یک CPU شش هسته‌ای است که دارای 4 هسته عملکردی و 2 هسته بازدهی است، بنابراین آیفون به منظور صرفه‌جویی در شارژ باتری، وظایف کمتری را انجام می‌دهد. همچنین یک GPU پنچ هسته‌ای نیز وجود دارد که کارهای سنگین را برای امور گرافیکی انجام می‌دهد، بعلاوه‌ی یک موتور عصبی 16 هسته‌ای که برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر دوربین را که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، امکانپذیر می‌سازد.

این پردازنده یک SoC (سیستم مبتنی بر یک تراشه / System on a Chip) بسیار قدرتمند است که همان پیشرفت‌های سالیانه نسبت به نسل قبلی خود را ایجاد می‌کند که ما از آیفون‌های جدید انتظار داریم.

 

دوربین‌ها

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مردم آیفون پرو را انتخاب می‌کنند، قابلیت‌های اضافی دوربین آنها است. این مورد در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس یکسان باقی می‌ماند، زیرا یک آرایه دوربین سه‌گانه در قسمت پشت دارند که از این قرار است:

  • 12 مگاپیکسل Telephoto (تله فوتو): f/2.8
  • 12 مگاپیکسل Wide (زاویه دید عریض): f/1.5
  • 12 مگاپیکسل Ultra Wide (زاویه دید فوق عریض): f/1.8

تفاوت بین این سری و آیفون 13 استاندارد، لنز تله فوتو است، اما آیفون‌های پرو علاوه بر آن می‌توانند تصاویر را در Apple ProRAW و همچنین فیلمبرداری Apple ProRes تا 4K/30fps ضبط کنند. این فرمت‌ها واقعاً برای کسانی است که در مورد عکاسی و فیلمبرداری خود کاملاً جدی هستند، بنابراین اگر اهل سروکله زدن با پیکسل‌ها یا ویرایش حرفه‌ای نیستید، احتمالاً آیفون 13 انتخاب معقول‌تری خواهد بود.

آیفون 13 پرو در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس

شما می‌توانید پرتره‌های Night mode (حالت شب) بیشتری را در آیفون‌های پرو داشته باشید، بعلاوه زوم اپتیکال 3 برابری، زوم معکوس اپتیکال 2 برابری و یک دامنه زوم اپتیکال 6 برابری، بدون در نظر گرفتن زوم دیجیتال 15 برابری که زوم 5 برابری ارائه شده در آیفون 13 را شرم‌آور می‌کند.

اما به غیر از این، مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی بسیار مشابه با ویژگی‌های موجود در طیف وسیع آیفون 13 نیز وجود دارد. اینها شامل Shift Sensor Stabilisation برای فیلم‌های پیوسته، Portrait mode (حالت پرتره)، Portrait Lighting (نورپردازی پرتره)، Night mode (حالت شب)، Photographic styles (سبک‌های عکاسی)، ضبط ویدیوهای 4K شصت فریم در ثانیه، Audio Zoom (زوم صدا)، تایم‌لپس همراه با تثبیت کننده، بعلاوه‌ی Cinematic mode (حالت سینمایی) جدید برای ویدیو که این امکان را به شما می‌دهد تا عمق میدان کمی داشته باشید تا بتوانید پیش‌زمینه یا پس‌زمینه را محو کرده و فیلم خود را حرفه‌ای جلوه دهید، است.

دوربین 12 مگاپیکسلی TrueDepth با دیافراگم f/2.2 در جلو به خوبی عمل می‌کند، همراه با Smart HDR 4 که عکس‌ها را غنی و رنگارنگ نشان می‌دهد، حالت‌های پرتره و سبک‌های عکاسی این امکان را به شما می‌دهند که سلفی‌های جالبی تهیه کنید، بعلاوه حالت سینمایی برای ویدیو، حالت شب، اسلوموشن (1080p) و قابلیت‌های 4K/60fps نیز وجود دارد.

 

فضای ذخیره‌سازی

شما می‌توانید هر مدل را در یکی از این چهار ظرفیت ذخیره‌سازی خریداری کنید:

  • 128 گیگابایت
  • 256 گیگابایت
  • 512 گیگابایت
  • 1 ترابایت

 

باتری

فریم بزرگ‌تر آیفون 13 پرو مکس به این معنی است که اپل توانسته است باتری بزرگ‌تری نسبت به آیفون 13 پرو در آن قرار دهد. پرو مکس دارای یک باتری 4352 میلی آمپر ساعتی است، در حالی پرو دارای یک باتری 3095 میلی آمپر ساعتی است. اپل اعلام کرده است که این باتری‌ها به ترتیب 28 ساعت و 22 ساعت پخش ویدیو را دوام می‌آورند.

زمانی که شارژ باتری رو به اتمام است، قابلیت شارژ سریع هر دو گوشی باعث می‌شود که ظرف 30 دقیقه به 50 درصد شارژ برسید. البته باید خودتان شارژر را خریداری کنید، زیرا اپل دیگر شارژر را در جعبه گوشی قرار نمی‌دهد. اگر یک شارژر Qi یا شارژر MagSafe دارید، هر دو باید به خوبی با هر یک از دستگاه‌های پرو کار کنند.

 

قابلیت اتصال

اپل 5G را همراه با سری آیفون 12 ارائه کرد و اکنون در تمام مدل‌های آیفون 13 موجود است. همچنین Wi-Fi 6، Bluetooth 5، GPS، و NFC را برای پرداخت با Apple Pay پیدا خواهید کرد.

در جدول زیر، مشخصات فنی هر دو مدل آیفون پرو را مشاهده می‌کنید:

آیفون 13 پرو در مقایسه با آیفون 13 پرو مکس

 

سخن آخر

اپل تصمیم‌گیری بین مدل‌های فعلی آیفون 13 پرو را بسیار ساده کرده است. این تصمیم‌گیری در اندازه‌ی دستگاه خلاصه می‌شود. اگر بزرگ‌ترین صفحه نمایش و دوام باتری بیشتری می‌خواهید، مسلماً پرو مکس انتخاب شما خواهد بود. اما کسانی که یک دستگاه فشرده‌تر را ترجیح می‌دهند، از پرو راضی خواهند بود. در غیر این صورت، این دو گوشی عملاً یکسان هستند و تمام آخرین ویژگی‌ها و اجزایی که این شرکت می‌تواند ارائه دهد را شامل می‌شوند.

همچنین بخوانید:

بررسی کامل آیفون 13

بررسی کامل آیفون 13 مینی

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘