آموزش AirPlay کردن از آیفون به مک

5
تیر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 590 بازدید

آموزش AirPlay کردن از آیفون به مک

AirPlay یک روش سودمند برای پخش کردن فیلم و موسیقی از آیپد، آیفون یا مک بر روی صفحه تلویزیون است. اما آیا می‌توانید از آیپد و آیفون بر روی مک خود نیز پخش کنید؟ در این مقاله روش انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید صفحه نمایش آیفون یا آیپد خود را بر روی مک منعکس کنید. یک دلیل منطقی این است که صفحه نمایش مک بسیار بزرگ‌تر از آیفون و آیپد است.

اپل ویژگی AirPlay را عرضه کرده است، که راهی آسان برای پخش کردن فیلم و موسیقی از آیپد، آیفون یا مک بر روی صفحه تلویزیون است. اما AirPlay هنوز به شما اجازه نمی‌دهد که از آیفون یا آیپد خود بر روی صفحه نمایش مک پخش کنید.

عجیب است که شما می‌توانید با استفاده از Sidecar صفحه نمایش مک خود را با یک آیپد به اشتراک بگذارید (بخوانید: روش استفاده از یک آیپد به عنوان صفحه نمایش دوم همراه با مک)، اما برعکس آن عمل نمی‌کند.

اگر چه این وضعیت در حال تغییر است. هنگامی که در اواخر سال 2021 آی او اس 15 به آیفون، آیپد او اس 15 به آیپد، و مک او اس مانتری به مک وارد شوند، می‌توان از AirPlay برای ارسال محتوا از یک آیفون، آیپد، یا یک مک دیگر، به مک خودتان استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از مک خودتان به عنوان یک بلندگو برای AirPlay نیز استفاده کنید.

در ادامه، روش عملکرد AirPlay در مک او اس مانتری و آی او اس 15 را بررسی کرده‌ایم. همچنین چند راه‌حل جایگزین نیز وجود دارد که در مورد آنها نیز صحبت خواهیم کرد.

 

روش AirPlay کردن به مک

یکی از ویژگی‌های جدید در آی او اس 15، آیپد او اس 15 و مک او اس مانتری، قابلیت AirPlay کردن از آیفون یا آیپد به صفحه نمایش مک است.

متأسفانه زمانی که این سیستم عامل‌های جدید در پایان سال 2021 منتشر شود، با همه‌ی مک‌ها، آیفون‌ها و آیپدها کار نمی‌کند. برای استفاده‌ی کامل از این ویژگی، باید یکی از مک‌ها، آیفون‌ها یا آیپدهای زیر را داشته باشید:

  • مک‌بوک پرو (2018 به بعد)
  • مک‌بوک ایر (2018 به بعد)
  • آی‌مک (2019 به بعد)
  • آی‌مک پرو (2017)
  • مک مینی (2020 به بعد)
  • مک پرو (2019)
  • آیفون 7 به بعد
  • آیپد پرو (نسل دوم به بعد)
  • آیپد ایر (نسل سوم به بعد)
  • آیپد (نسل ششم به بعد)
  • آیپد مینی (نسل پنجم به بعد)

اگر آیفون، آیپد یا مک شما قدیمی‌تر از مدل‌های ذکر شده در بالا است، ممکن است همچنان امکان اشتراک‌گذاری محتوا وجود داشته باشد، اما رزولوشن آن پایین‌تر خواهد بود. Allow AirPlay for (اجازه ایرپلی برای) را بر روی Everyone (همه) یا Anyone on the same network (هر کسی که در همان شبکه است) تنظیم کنید.

تا زمانی که سیستم عامل‌های جدید عرضه شوند، این قابلیت کار نمی‌کند - مگر اینکه نسخه بتا را نصب کرده باشید (بخوانید: روش پیوستن به برنامه بتا اپل و مشارکت در آزمایش کردن نرم‌افزار جدید). با این حال، زمانی که مک او اس مانتری و همراهانش از راه برسند، این روش باید کار کند:

  1. مطمئن شوید که دستگاه‌های شما در یک شبکه وایفای هستند.
  2. در آیفون خود Control Centre (مرکز کنترل) را باز کنید. (یک سوایپ از بالا سمت راست، روی یک گوشی بدون دکمه هوم).
  3. بر روی Screen Mirroring (آینه کردن صفحه نمایش) ضربه بزنید.
  4. در حال حاضر فقط یک Apple TV یا یک TV همراه با AirPlay را مشاهده خواهید کرد، اما پس از بروزرسانی نرم‌افزار، مک خود را نیز مشاهده خواهید کرد.
  5. مک خود را انتخاب کنید.
  6. حالا Control Centre را ببندید.
  7. اکنون می‌توانید از آیفون یا آیپد خود محتوا را در مک خودتان پخش کنید.

 

روش پخش محتوا از آیپد یا آیفون در مک

در حالی که منتظر هستیم تا اپل سیستم عامل‌های مک، آیفون و آیپد را برزورسانی کند، چند گزینه برای پخش از آیفون یا آیپد در مک شما وجود دارد، اما باید یک برنامه را روی مک خودتان نصب کنید.

دو برنامه‌ی AirServer یا Reflector وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه، نگاهی به هر دو خواهیم انداخت.

 

برنامه Reflector

برنامه Reflector یک نسخه آزمایشی 7 روزه رایگان دارد و قیمت آن 14.99 دلار است. این برنامه این امکان را به شما می‌دهد تا آیفون و آیپد خود را بر روی صفحه نمایش مک (و سایر دستگاه‌ها) آینه کنید. شما می‌توانید با استفاده از لینک زیر، این برنامه را به صورت رایگان از سایت سافت مک دانلود کنید:

| دانلود نرم افزار Reflector برای مک |

  1. نرم‌افزار Reflector را در مک خود دانلود و آن را نصب کنید (پیامی را مشاهده خواهید کرد که در مورد نصب آن به شما هشدار می‌دهد. اما از آنجایی که می‌دانید این یک برنامه مطمئن است، بهتر است ادامه دهید و آن را باز کنید).
  2. اگر فقط از نسخه‌ی آزمایشی استفاده می‌کنید، می‌توانید بر روی Try Reflector 4 کلیک کنید. در غیر این صورت، نرم‌افزار را خریداری کرده و کلید لایسنس را وارد کنید. (اگر از نسخه آزمایشی استفاده کنید، واترمارک‌ها را مشاهده خواهید کرد و پس از هفت روز مهلت استفاده از آن تمام می‌شود).
  3. هیچ رابط کاربری ظاهر نمی‌شود، اما باید آیکون Reflector را در داک مشاهده کنید و گزینه‌های Reflector نیز باید در منو ظاهر شوند. هر چند نیازی نیست که در این مرحله کاری انجام دهید.
  4. هنگامی که Reflector در مک شما اجرا می‌شود، به آیفون یا آیپد خود بروید، هر چیزی که می‌خواهید پخش کنید را باز کنید و بر روی آیکون اشتراک‌گذاری (که به شکل مربعی است که فلشی از آن بیرون آمده) ضربه بزنید.
  5. گزینه AirPlay را انتخاب کنید.
  6. اکنون گزینه‌ی پخش در مک خودتان را مشاهده خواهید کرد که به محض وارد کردن کد AirPlay که بر روی صفحه نمایش مک شما ظاهر می‌شود، می‌توانید این کار را انجام دهید.

آموزش AirPlay کردن از آیفون به مک

 

برنامه AirServer

برنامه AirServer یک نسخه آزمایشی 14 روزه رایگان دارد و قیمت آن 14.99 دلار است. نسخه آزمایشی آن یک واترمارک نیز دارد، هر چند واترمارک این برنامه چندان مزاحم نیست. شما می‌توانید با استفاده از لینک زیر، این برنامه را به صورت رایگان از سایت سافت مک دانلود کنید:

| دانلود نرم افزار AirServer برای مک |

  1. نرم‌افزار AirServer را در مک خود دانلود و آن را نصب کنید. قبل از نصب باید نصب آن را تأیید کنید زیرا از اپ استور مک دانلود نشده است. همچنین ممکن است مجبور شوید که در تنظیمات Security & Privacy (امنیت و حریم خصوصی) به نرم‌افزار اجازه دهید که کامپیوتر شما را کنترل کند (Control your Computer).
  2. در اینجا نیز هیچ رابط کاربری را مشاهده نخواهید کرد. این بار تنها نشانه‌ای مبنی بر اینکه AirSever در مک شما اجرا شده است، یک آیکون در نوار منو است که کمی شبیه AirDrop یا آیکون‌های اشتراک‌گذاری در یک مک است.
  3. اکنون آیفون یا آیپد خود را باز کرده و چیزی را که می‌خواهید در مک خود پخش کنید را پیدا کرده و بر روی آیکون Share (اشتراک‌گذاری) ضربه زده و AirPlay را انتخاب کنید.
  4. در اینجا نیز مک خود را به عنوان گزینه‌ای برای پخش در لیست مشاهده خواهید کرد. بر روی آیکون آن ضربه بزنید و بلافاصله بدون نیاز به وارد کردن کد، پخش را شروع می‌کند.

آموزش AirPlay کردن از آیفون به مک

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از اپل تی‌وی، مقاله «روش راه‌اندازی اپل تی.وی» را مطالعه کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘