مک او اس مانتری در مقایسه با مک او اس بیگ سِر

2
تیر 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 19 دقیقه
0 نظر 1344 بازدید

مک او اس مانتری در مقایسه با مک او اس بیگ سِر

نسخه جدید سیستم عامل مک با نام مک او اس مانتری عرضه شده است. ما در این مقاله، مک او اس مانتری را با نسخه‌ی قبلی سیستم عامل مک یعنی مک او اس بیگ سِر مقایسه خواهیم کرد. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

آخرین نسخه مک او اس اپل با نام مانتری عرضه شده است. این نسخه مملو از ویژگی‌های جدید است و جایگزین مک او اس بیگ سِر خواهد شد. اما آیا پیشرفت‌های این نسخه از سیستم عامل به اندازه‌ای هست که شما را وسوسه کند که از نسخه‌ی قبلی ارتقاء دهید؟ ما در این مقاله، دو سیستم عامل مک او اس مانتری (macOS Monterey) و مک او اس بیگ سِر (macOS Big Sur) را با هم مقایسه خواهیم کرد.

قبل از اینکه در مورد ویژگی‌های جدیدی که در مانتری عرضه شده است هیجان‌زده شوید، لازم است که یک نکته را متذکر شویم: ممکن است که مک شما اصلاً نتواند آن را اجرا کند یا فقط با برخی از ویژگی‌ها در مک شما سازگار باشد.

اپل مک او اس مانتری را برای بسیاری از مک‌های قدیمی‌تر نیز در دسترس قرار داده است، اما به ناچار برخی از مک‌ها این کار را انجام نخواهند داد. برای اینکه ببینید آیا دستگاه شما واجد شرایط ارتقاء است یا خیر، در اینجا لیستی از تمام مک‌های سازگار ذکر شده است:

  • آی‌مک، اواخر 2015 و بعد از آن
  • آی‌مک پرو، 2017 و بعد از آن
  • مک‌بوک ایر، اوایل 2015 و بعد از آن
  • مک‌بوک پرو، اوایل 2015 و بعد از آن
  • مک پرو، اواخر 2013 و بعد از آن
  • مک مینی، اواخر 2014 و بعد از آن
  • مک‌بوک، اوایل 2016 و بعد از آن

حتی اگر مدل مک خود را در لیست پیدا کردید، برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر در مک او اس مانتری نیازمندی‌های سخت‌افزاری دارند که به این معنی است که فقط دستگاه‌های جدیدتر قادر به استفاده از آنها هستند، مانند حالت پرتره در فیس‌تایم که به مک‌های دارای تراشه M1 اپل محدود می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از مجموعه مقالات زیر استفاده کنید:

بررسی جامع مک او اس مانتری: ویژگی‌ها و مشکلات

آموزش بروزرسانی به مک او اس مانتری

آیا مک من می‌تواند مک او اس مانتری را اجرا کند؟

چگونه مک خود را برای مک او اس مانتری آماده کنیم

روش نصب مک او اس مانتری در یک مک قدیمی

برخی از ویژگی‌های مک او اس مانتری که در مک‌های اینتلی کار نمی‌کنند

 

ویژگی‌های جدید در مک او اس مانتری

مک او اس بیگ سِر تغییرات بزرگی را در شکل ظاهری و رابط کاربری گرافیکی مک او اس ایجاد کرد، از جمله جلای بیشتر آیکون‌های داک، یک جانمایی ساده شده، بعلاوه Control Centre (مرکز کنترل) الهام گرفته از آی او اس برای دسترسی سریع‌تر به تنظیمات مختلف، و Notifications Centre (مرکز اطلاع‌رسانی) بروزرسانی شده با ویجت‌های جدید.

مک او اس مانتری هیچکدام از این موارد را تغییر نداده است، در عوض بر روی برخی ویژگی‌های فنی جدید، در کنار بروزرسانی‌های قابل توجه برنامه‌های خود اپل، وارد کردن چند برنامه‌ی دیگر از آی او اس و برخی تغییرات حفظ حریم خصوصی تمرکز می‌کند. در اینجا از آنچه که در نسخه‌ی جدید ارائه می‌شود، بعلاوه‌ی چند ویژگی که کمی بعدتر ارائه خواهد شد، صحبت خواهیم کرد.

 

آوردن AirPlay به مک

اتفاق جدید در مک او اس مانتری، آوردن AirPlay به مک است. در مانتری، شما می‌توانید محتوا را از آیفون، آیپد یا مک دیگر خودتان مستقیماً بر روی صفحه نمایش یک آی‌مک یا مک‌بوک پخش کرده و به اشتراک بگذارید. نه تنها این، بلکه حتی مک می‌تواند به عنوان یک بلندگوی AirPlay عمل کند، به این معنی که می‌توانید آهنگ‌ها را از سایر دستگاه‌های اپل خودتان در آن پخش کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از این ویژگی برای ایجاد صدای چند اطاقه در مهمانی‌ها استفاده کنید.

متأسفانه، این یک ویژگی است که محدود به مک‌های جدیدتر است، بنابراین اگر تنها ویژگی است که برای شما جذاب است، بررسی کنید که آیا مک شما جزو مک‌های ذکر شده در زیر هست یا خیر:

برای استفاده از این ویژگی، شما به یک مک‌بوک پرو (2018 به بعد)، مک‌بوک ایر (2018 به بعد)، آی‌مک (2019 به بعد)، آی‌مک پرو (2017)، مک مینی (2020 به بعد)، مک پرو (2019) و آیفون 7 به بعد، آیپد پرو (نسل دوم به بعد)، آیپد ایر (نسل سوم به بعد)، آیپد (نسل ششم به بعد)، و آیپد مینی (نسل پنجم به بعد)، احتیاج دارید.

 

ویژگی Focus

یکی از ویژگی‌های شاخصی که در مک او اس مانتری ارائه می‌شود، Focus است. این ویژگی تنظیمات اولیه Do Not Disturb (مزاحم نشوید) در مک او اس بیگ سِر را می‌گیرد و پیکربندی آن را برای نیازها یا موقعیت‌های خاص شما بسیار قدرتمندتر و آسان‌تر می‌کند. همچنین در مدیریت ظاهر شدن Notifications (اعلان‌ها) یک گام فراتر می‌رود، چیزی که اپل در سال 2012 با Mountain Lion معرفی کرد و از آن زمان تا کنون باعث به ستوه آوردن کاربران مک شده است.

شما می‌توانید از میان طیف وسیعی از حالت‌های Focus موجود، مانند Personal (شخصی) یا Work (کاری) انتخاب کنید، که پس از آن از اعلان‌های مزاحم برنامه‌ها یا مخاطبین ممانعت می‌کند تا وقتی می‌خواهید بر روی چیزی تمرکز کنید، مزاحم شما نباشند.

مک او اس مانتری در مقایسه با مک او اس بیگ سِر

همچنین این ویژگی به هر کسی که می‌خواهد در برنامه Messages و برنامه‌های مشابه با شما ارتباط برقرار کند، وضعیت شما را نشان می‌دهد، بنابراین آنها متوجه می‌شوند که شما مشغول به کار هستید و آنها را نادیده نگرفته‌اید. همانند Shortcuts (میانبرها)، شما می‌توانید به راحتی حالت‌های Focus جدیدی ایجاد کنید که متناسب با کار مورد نظر شما باشند. بعلاوه اینکه، حالت جدیدی که ایجاد کرده‌اید در تمام دستگاه‌های اپلی شما کار می‌کند. بنابراین، روشن کردن آن در مک، Focus را در آیپد و آیفون شما نیز فعال می‌کند.

 

ویژگی‌های Live Text و Visual Look Up

 یکی از جذاب‌ترین و مفیدترین ویژگی‌ها در مک او اس مانتری، ویژگی Live Text و Visual Look Up است. این ویژگی‌ها به نرم‌افزار امکان تجزیه و تحلیل متن، اعدا و اشیاء در تصاویر را می‌دهد تا بتوانید با آنها تعامل داشته باشید. به عنوان مثال، اگر از رستورانی که ظاهر آن را دوست داشته‌اید عکس گرفته‌اید و آدرس یا شماره تلفن آن در عکس وجود دارد، مانتری شماره تلفن موجود در عکس را تشخیص می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد بر روی آن کلیک کنید تا یک تماس تلفنی برقرار کنید یا آن را در مخاطبین خود ذخیره کنید.

در نسخه‌های قبلی مک او اس می‌توانید با سه انگشت ضربه بزنید یا روی کلمات کلیک راست / کنترل کلیک کنید تا پنجره Look Up نشان داده شود، که شامل تعاریف و ورودی‌های ویکیپدیا درباره متن است. در مک او اس مانتری ویژگی Visual Look Up همین کارها را برای تصاویر انجام می‌دهد.

بر روی بخشی از یک عکس یا یک تصویر آنلاین کلیک کنید و مک شما اطلاعات بیشتری در مورد آن پیدا خواهد کرد. اپل می‌گوید که برای مکان‌های دیدنی، آثار هنری، نژاد سگ‌ها و موارد دیگر عالی است، بنابراین ما بسیار مشتاقیم که احتمالاتی را که در هنگام عرضه مک او اس مانتری ارائه می‌شود، بررسی کنیم.

متأسفانه، و احتمالاً قابل پیش‌بینی نیز بود، این تشخیص مفید متن در تصاویر فقط بر روی مک‌های M1 کار می‌کند. پس اگر یک مک M1 ندارید، خیلی هیجان‌زده نشوید.

همچنین بخوانید: تراشه M1 و فراتر از آن: هرآنچه باید در مورد تراشه‌های بومی مک اپل بدانید

 

ویژگی Shortcuts

در حالی که مک او اس همیشه ابزار Automator را برای اتوماسیون ساختاری در دسترس داشته است، مک او اس مانتری با آوردن ویژگی Shortcuts از آی او اس به مک، کارها را افزایش می‌دهد. این ویژگی باید ایجاد روتین‌هایی که می‌توانند به طور خودکار کارهای تکراری را که هر روز انجام می‌دهید را تکمیل کند، بسیار آسان‌تر کند. شما می‌توانید از یک کتابخانه‌ی از پیش ساخته شده، اقداماتی را انتخاب کنید، مانند اینکه مک شما پوشه‌های دانلودهای شما را براساس انواع فایل‌های مختلف مرتب‌سازی کند، برنامه‌هایی را که برای کار کردن نیاز دارید راه‌اندازی کند، تنظیمات صدا را تغییر دهد، و هنگام رفتن به یک جلسه Do Not Disturb (مزاحم نشوید) را فعال کند. علاوه بر این، به جای اینکه مجبور باشید کدنویسی را یاد بگیرید، به لطف ویرایشگری که به شما اجازه می‌دهد تا فرامین را بکشید و رها کنید، ایجاد میانبرهای جدید باید آسان باشد.

 

حریم خصوصی و iCloud+

iCloud+ یک نسخه پیشرفته و جدید از iCloud است - ویژگی‌ها به اشتراک آیکلود مرتبط هستند، بنابراین ممکن است حتی کاربران سیستم عامل‌های قدیمی‌تر نیز بتوانند از برخی بروزرسانی‌ها بهره ببرند.

ویژگی‌های جدید شامل یک ویژگی Private Relay (انتقال خصوصی) است که به عنوان نوعی VPN در هنگام مرور عمل می‌کند، و ویژگی Hide My Email (ایمیل من را مخفی کن) که به شما امکان ایجاد آدرس‌های ایمیل یکبار مصرف را می‌دهد که می‌توانید هنگام ثبت نام آنلاین در سرویس‌ها از آنها استفاده کنید، اما به آدرس ایمیل واقعی شما بازارسال (فوروارد) می‌شوند.

اپل اشاره می‌کند که ویژگی Hide My Email به عنوان بخشی از بروزرسانی نرم‌افزار آی او اس 15، آیپد او اس 15، مک او اس مانتری در Mail خواهد بود، اما به iCloud.com نیز خواهد آمد. به نظر می‌رسد که حداقل برخی از عملکردهای روی مک فقط در مانتری خواهد بود.

 

بروزرسانی برنامه‌های مک

در WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) 2021، اپل با معرفی ویژگی‌ها و طراحی‌های جدید، ایجاد بهینه‌سازی در چندین برنامه‌ی خود در مک را اعلام کرد. در حالی که این مربوط به بخش ارائه مک او اس مانتری بود، ممکن است برخی از ویژگی‌ها به دستگاه‌هایی که مک او اس بیگ سِر را اجرا می‌کنند نیز راه پیدا کنند. باید منتظر بمانیم و ببینیم، زیرا بخش‌هایی از کد مورد نیاز می‌تواند در سیستم عامل ترکیب شده باشد و بنابراین مختص بروزرسانی مک او اس مانتری خواهد بود.

 

برنامه FaceTime

با عقب ماندن فیس‌تایم از شرکت‌هایی مانند Zoom و Microsoft Teams، با مک او اس مانتری (و آی او اس 15)، اپل در نهایت این برنامه را ارتقاء خواهد داد تا ویژگی‌های مورد نیاز یک پلتفرم ارتباطی مدرن در دوران شیوع کرونا را شامل شود.

مهم‌ترین اتفاق این است که اکنون کاربران غیر اپلی نیز می‌توانند به تماس‌های فیس‌تایم شما بپیوندند. یک پورتال وب برای فیس‌تایم اکنون در دسترس است و اشخاص از دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی که از طریق لینکی که از فیس‌تایم برایشان ارسال می‌کنید، می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله «آموزش برقراری تماس فیس تایم با یک کاربر اندرویدی» را مطالعه کنید.

فیس‌تایم در مک او اس مانتری شامل امکان تنظیم این تماس‌ها از قبل می‌شود - بنابراین شما در نهایت می‌توانید یک دعوتنامه را با یک لینک پیش از موعد ارسال کنید، نه اینکه مجبور باشید تماس را شروع کرده و کاربران را به آن جلسه اضافه کنید. در نهایت می‌توانید جلسات را برنامه‌ریزی کنید و فیس‌تایم را برای سازمان‌ها و تیم‌ها بسیار مفیدتر کنید. به نظر می‌رسد که این قابلیتی است که با بروزرسانی‌های سیستم عامل گره خورده است، هرچند سایر کاربران فیس‌تایم نیز می‌توانند بر روی لینک کلیک کرده و به تماس بپیوندند.

یکی از ویژگی‌های جدید فیس‌تایم نه تنها به مک او اس مانتری نیاز دارد، بلکه به یک مک M1 (یا جدیدتر) نیز نیاز دارد. Portrait mode (حالت پرتره) در فیس‌تایم این امکان را به شما می‌دهد که پس‌زمینه تماس فیس‌تایم خود را محو کنید و بدون شک برای کاربرانی که تماس‌های تجاری فیس‌تایم خود را از اتاق خواب یا هر اتاق نامرتب دیگری برقرار می‌کنند، بسیار محبوب خواهد بود (اگر چه وقتی آن را امتحان کردیم، از اینکه پس‌زمینه خیلی تار نمی‌شود ناامید شدیم).

SharePlay یکی دیگر از ویژگی‌های جدید است که همراه با نسخه‌های جدید فیس‌تایم (مک او اس / آی او اس / آیپد او اس) ارائه می‌شود. این ویژگی این امکان را به کاربرانی که در یک تماس فیس‌تایم هستند می‌دهد که محتوای موسیقی و ویدیویی را به اشتراک بگذارند و همه‌ی افراد حاضر در تماس می‌توانند همزمان مشاهده کنند. این قابلیتی است که ممکن است شما و دوستانتان را ملزم به خرید اشتراک سرویس‌هایی مانند Disney+ یا Apple Music برای استفاده کامل از تمام ویژگی‌ها کند.

همچنین شما می‌توانید صفحه نمایش خود را از طریق فیس‌تایم به اشتراک بگذارید، بنابراین ارائه آمار و ارقام یا محتوای دیگر برای یک جلسه‌ی آنلاین امکانپذیر است. ما فرض می‌کنیم که حداقل اشتراک‌گذاری صفحه نمایش به مک او اس مانتری نیاز دارد.

مک او اس مانتری در مقایسه با مک او اس بیگ سِر

کیفیت صدا نیز در فیس‌تایم مورد توجه قرار گرفته است. ویژگی Spatial Audio (صدای مکانمند) باعث می‌شود که صداها از همان جهتی که شخص روی صفحه نمایش صحبت می‌کند به گوش برسد (اگر چه این ویژگی محدود به مدل‌های مک از سال 2018 به بعد است).

همچنین یک ویژگی کاهش نویز برای میکروفون نیز وجود دارد. حالت Voice Isolation صداهای پس‌زمینه را مسدود می‌کند، در حالی که حالت Wide Spectrum به این معنی است که می‌توانید همه چیز را بشنوید. به نظر می‌رسد که این ویژگی‌ها برای تمامی مک‌هایی که می‌توانند مک او اس مانتری را اجرا کنند در دسترس خواهد بود.

همچنین یک طرح شبکه‌بندی ظاهری جدید نیز در راه است تا به تمام شرکت کنندگان در تماس فیس‌تایم فضای یکسانی داده شود، که دیدن واکنش‌های همه را آسان می‌کند (اگر چه ما مطمئن نیستیم که با تماس‌های دارای 30 شرکت کننده یا بیشتر چگونه عمل می‌کند). کادر فردی که صحبت می‌کند بزرگ می‌شود تا بتوانید او را ببینید، اما مشخص نیست که آیا یک مجری صفحه نمایش را در اختیار خواهد داشت یا خیر (که می‌تواند یک ویژگی مفید برای جلسات کاری باشد).

 

برنامه Messages

برنامه Messages یک ویژگی جالب جدید در قالب Shared With You (اشتراک‌گذاری شده با شما) دریافت خواهد کرد. این ویژگی به صورت خودکار لینک‌ها، موسیقی، عکس‌ها و سایر مواردی که افراد در پیام‌ها برای شما ارسال می‌کنند را می‌گیرد و به بخش Shared With You در برنامه مربوطه اضافه می‌کند، خواه برنامه Apple Music، Apple News، Apple Podcasts، Safari، Photos یا Apple TV باشد.

آن را به عنوان Pocket یا Instapaper برای تمام چیزهایی که مردم برای شما ارسال می‌کنند، در نظر بگیرید. این بدان معناست که شما می‌توانید بدون اینکه نیازی به جستجو در برنامه Messages برای یافتن آنها داشته باشید، از محتوایی که دریافت کرده‌اید لذت ببرید.

ما فکر می‌کنیم که مهم‌ترین چیزی که باعث ایجاد تفاوت برای مردم می‌شود، امکان دیدن عکس‌هایی که دیگران در Messages برای شما ارسال می‌کنند در داخل برنامه Photos است. این یک ویژگی منطقی است که برای سال‌ها به آن دسترسی نداشته‌ایم و باعث سردرگمی زیادی شده است و افراد در این فکر بودند که عکس‌های ارسال شده در Messages کجا ذخیره می‌شوند و چگونه‌ها عکس‌ها را از iMessage ذخیره کنند.

در نهایت، شما می‌توانید از تمام عکس‌هایی که به داخل برنامه Photos ارسال شده است لذت ببرید - جایی که مردم به طور منطقی انتظار داشتند که عکس‌هایشان آنجا باشد. انتظار این را داشته باشید که برنامه Photos شما از این پس فضای بسیار بیشتری را اشغال کند و طبیعتاً برنامه Messages شما فضای کمتری را اشغال کند! شما این پیام‌ها را در مسیر For You > Shared with You section پیدا خواهید کرد، هرچند باید گفت که از زمانی که این ویژگی در آی او اس 15 در سپتامبر 2021 معرفی شد، برای ما خیلی خوب کار نمی‌کرد.

ویژگی Shared With You همچنین نشان می‌دهد که چه کسی محتوای اصلی را برای شما ارسال کرده است، بنابراین می‌دانید که از چه کسی باید تشکر کنید. بعلاوه، می‌توانید از داخل برنامه‌ای که استفاده می‌کنید به آنها پاسخ دهید. جالب است.

 

برنامه Safari

سافاری 15 در واقع از ماه سپتامبر برای دانلود در دسترس بوده و در مک او اس بیگ سِر و مک او اس کاتالینا نیز اجرا خواهد شد. بنابراین، این یک بروزرسانی برنامه‌ی خاص مک او اس مانتری نیست. اما ما آن را در اینجا اضافه می‌کنیم زیرا ممکن است تا زمانی که مانتری را نصب نکنید متوجه تغییرات آن نشوید.

سافاری دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید است، از جمله یک رابط کاربری هوشمند و ساده برای برگه‌ها که به جای نوار سنتی، آنها را در بالای صفحه شناور می‌کند. همچنین برگه‌ها رنگ پس‌زمینه‌ی صفحه‌ای را که مشاهده می‌کنید به خود می‌گیرند و باعث می‌شوند که به خوبی تفکیک شوند. شاید بهترین افزونه Tab Groups (گروه‌بندی برگه‌ها) باشد. اگر در وضعیتی قرار داشته‌اید که مجبور شده‌اید چندین برگه را در مرورگر خود باز بگذارید زیرا صفحاتی وجود داشته‌اند که باید مجدداً به آنها مراجعه می‌کرده‌اید و نباید آنها را از دست می‌داده‌اید، خُب، در چنین مواقعی Tab Groups یک موهبت واقعی محسوب می‌شود.

اکنون می‌توانید به سادگی یک گروه ایجاد کنید، برگه‌ها در داخل آن قرار دهید، سپس در تاریخ دیگری به سادگی گروه را باز کنید و بالافاصله به آن صفحات بازگردید. این ویژگی باید صفحه اصلی مرورگر شما را از درهم برهم شدن دور نگه‌دارد و مانع از وجود تعداد زیادی برگه باز شود.

یکی از بهترین جنبه‌های این تمرکز بر روی برگه‌ها این است که کاربران متوجه می‌شوند که برگه‌هایی که ذخیره می‌کنند در تمام دستگاه‌های اپلی آنها در دسترس است. این بدان معناست که اگر برگه‌ها را در مک خود پین کنید و به مک دیگری بروید یا یک مک جدید بخرید، تمام برگه‌های پین شده شما به طور خودکار منتقل می‌شوند. به طور غیر قابل درکی، در مک او اس بیگ سِر و نسخه‌های قبل از آن منتقل نمی‌شوند.

شگفت اینجاست که به نظر می‌رسد اپل این بروزرسانی‌های سافاری را به جای اعمال به نسخه‌های قدیمی مک او اس همچون گذشته، در مک او اس مانتری نگه می‌دارد.

 

ویژگی Quick Notes

برنامه Notes یکی از مفیدترین برنامه‌های اپل است که اغلب در حاشیه قرار دارد. در مک او اس مانتری ویژگی جدید Quick Notes را دریافت می‌کند که به طور شگفت‌انگیزی به شما امکان را می‌دهد که در حالی که از برنامه‌های دیگری استفاده می‌کنید، یادداشت‌های جدید را به سرعت و به راحتی در پنجره‌های پاپ‌آپ کوچک ایجاد کنید. این ویژگی برای یادداشت کردن جزئیات یک صفحه وب، یادداشت‌برداری در حین ویرایش یک سند، یا ذخیره دستور غذایی که دوستتان به تازگی برای شما شرح داده است، عالی خواهد بود. شما حتی می‌توانید Quick Note را به برنامه‌های سازگار متصل کنید، در این صورت آیکون کوچکی را در گوشه‌ی صفحه نمایش به شما می‌دهد و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بدون خارج شدن از برنامه، یادداشت را باز کنید.

 

ویژگی‌هایی که در آینده ارائه می‌شوند

اپل نتوانسته است که تمام ویژگی‌هایی را که برای مک او اس مانتری وعده داده بود به موقع و برای عرضه در 25 اکتبر آماده کند.

 

ویژگی Digital Legacy

ویژگی Digital Legacy (وارث دیجیتال)، زمانی که در اواخر سال 2021 وارد شود، دسترسی اقوام یا دوستان به عکس‌های دیجیتال و سایر داده‌های شخصی متعلق به یکی از عزیزان فوت شده را بسیار آسان‌تر می‌کند.

هر شخصی می‌تواند مشخص کند که در صورت فوت کردن، کدام‌یک از مخاطبین آنها مجاز به دسترسی به حساب کاربری‌شان هستند. اینها به عنوان Legacy Contacts (مخاطبین وارث) تعیین می‌شوند، که می‌توانند پس از فوت شخص، درخواست دسترسی به حساب او را داشته باشند - و امیداریم که به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند.

 

ویژگی Universal Control

هنگامی که ویژگی جدید Universal Control به مک او اس مانتری وارد شود (اپل می‌گوید که این ویژگی در سال 2021 عرضه خواهد شد) متوجه خواهید شد که استفاده از سایر آیپدها یا مک‌ها همراه با دستگاه اصلی‌تان آسان‌تر از همیشه خواهد بود. این ویژگی چیزی شبیه به نسخه‌ی پیشرفته‌ی ویژگی Sidecar است که با مک او اس کاتالینا ارائه شد. اما در جایی که Sidecar به شما امکان می‌دهد که از آیپد خود به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنید، Universal Control دستگاه‌های سازگار در نزدیکی خود را شناسایی می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که مکان‌نمای ماوس خود را به لبه‌ی صفحه نمایش ببرید، و به راحتی در آیپد یا مک دیگر ظاهر شود! از آن نقطه به بعد می‌توانید از ماوس و صفحه کلید مک خود برای کنترل دستگاه دیگر استفاده کنید.

نه تنها این، بلکه جادوی واقعی در این قابلیت است که می‌توانید فایل‌ها را از یک دستگاه به دستگاه دیگر بکشید. بنابراین می‌توانید در آیپد خود بر روی یک پروژه کار کنید، سپس آن را به داخل مک خود بکشید تا کارهای نهایی را در آنجا انجام دهید.

متأسفانه همچون Sidecar، این یک ویژگی است که تمام مک‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. Universal Control تنها در صورتی در دسترس خواهد بود که یک مک‌بوک پرو 2016 یا جدیدتر، مک‌بوک 2016 یا جدیدتر، مک‌بوک ایر 2018 یا جدیدتر، آی‌مک 21 یا 15 اینچی 2017 یا جدیدتر، آی‌مک 27 اینچی 2015 یا جدیدتر، آی‌مک پرو، مک مینی 2018 یا جدیدتر، یا مک پرو 2019 داشته باشید. همچنین به یک آیپد پرو، آیپد ایر (نسل سوم به بعد)، آیپد (نسل ششم به بعد)، یا آیپد مینی (نسل پنجم به بعد) نیاز دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله «روش اشتراک‌گذاری یک ماوس و کیبورد بین مک و آیپد» را مطالعه کنید.

 

آیا باید به مک او اس مانتری ارتقاء دهم؟

در حالی که مک او اس بیگ سِر نسبه به نسخه‌ی قبلی از نظر عملکرد و طراحی پیشرفت زیادی داشت، مک او اس مانتری با برخی از ویژگی‌های جدید و عالی که مطمئناً تجربه‌ی استفاده روزمره از مک شما را بهبود می‌بخشد، همان مسیر را ادامه می‌دهد. و همه‌ی اینها را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

ویژگی Focus باعث می‌شود که هنگام فکر کردن یا کار کردن، وقفه‌ای ایجاد نشود، در حالی که ویژگی Shared With You در برنامه Messages به این معنی است که زمان کمتری را برای جستجوی چیزها و زمان بیشتری را برای لذت بردن از آنها صرف خواهید کرد. فیس‌تایم اکنون به یک جایگزین جدی برای برنامه‌ی Zoom و Microsoft Teams تبدیل شده است و اضافه شدن کاربران اندرویدی و ویندوزی یک گام بزرگ رو به جلو محسوب می‌شود.

ویژگی Universal Control، ویژگی Shortcuts، آوردن AirPlay به مک، بعلاوه‌ی پیشرفت‌های مختلف در برنامه‌های مک اپل، مک او اس مانتری را تبدیل به یک نسخه‌ی قابل توجه می‌کند که تمایل دارید هر چه سریع‌تر مک او اس بیگ سِر را پشت سر گذاشته و وارد دنیای جدید شود.

فقط در جریان باشیدکه برخی از بهترین ویژگی‌های جدید فاقط با مک‌های M1 کار می‌کنند و برخی دیگر هنوز به یک مک نسبتاً جدید نیاز دارند. بنابراین فقط به این دلیل که می‌توانید مک او اس مانتری را بر روی مک خود اجرا کنید، به این معنی نیست که تمام ویژگی‌ها را به دست خواهید آورد.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘