بررسی کامل آیپد ایر 2022

26
خرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 1878 بازدید

بررسی کامل آیپد ایر 2022

پس از گذشت یک سال، آیپد ایر به جایگاه اصلی خود بازگشت. برای بررسی کامل آیپد ایر 2022 با سافت مک همراه باشید.

-----

 

نقاط مثبت:

  • طراحی زیبا
  • قدرت پردازش و گرافیک عالی
  • ارزان‌تر از آیپد پرو

نقاط منفی:

  • بدون پروموشن
  • عدم بهبود باتری

نظر ما: آیپد ایر جدید با ترکیب عملکرد کلاس دسکتاپ همراه با یک طراحی زیبا، 5G و پشتیبانی جامع از لوازم جانبی، بهترین آیپد برای اکثر مردم است.

 

قیمت آیپد ایر 2022 در زمان بررسی

  • نسخه 64 گیگابایتی: 599 دلار
  • نسخه 256 گیگابایتی: 749 دلار

 

بررسی کامل آیپد ایر 2022

آیپد ایر که در طول سال 2021 نادیده گرفته شده بود، از وضعیت رده بالا به ضعیف‌ترین عضو گروه تبدیل شد و با نسخه‌های به روز شده‌ی آیپد 10.2 اینچی، آیپد مینی و آیپد پرو جایگزین شد. آیپد ایر نیاز به بروزرسانی داشت.

خوشبختانه اپل در رویداد بهاری Peek Performance دقیقاً اعلام کرد که در اوایل همین ماه، آیپد ایر با ارتقاء سال 2022 که یک پردازنده‌ی سطح حرفه‌ای M1، پشتیبانی از 5G و دوربین جلوی بسیار بهبود یافته را شامل می‌شود، دوباره به جایگاه خود بازگشته است. اما آیا این برای بازگرداندن وضعیت آن به عنوان بهترین آیپد در محدوده‌ی اپل کافی است؟

پاسخ کوتاه مثبت است. اما برای دریافت پاسخ کامل‌تر، ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

 

بررسی آیپد ایر 2022: طراحی

ما در لحظه به عناصری دست می‌یابیم که تغییر کرده‌اند، اما اینها (بیشتر) درونی هستند و در ابتدا آشکار نیستند. طراحی ظاهر فیزیکی آیپد ایر، اولین چیزی است که هنگام در دست گرفتن آن درک می‌کنید.

آیپد ایر 2022 ظاهری تر و تمیز و مدرن با لبه‌هایی صاف دارد، به همان سبکی که با گوشی‌های سری آیفون 12 محبوب شده است. زیبایی‌شناسی مینیمالیستی اپل به همان اندازه که ظریف است به راحتی قابل قبول نیست. هر بار که یک دستگاه تلفن همراه جدید اپل را از نظر ظاهری بررسی می‌کنیم، دوباره عاشق توجه به جزئیات، عدم پیچیدگی، تضاد بین براق بودن قسمت جلویی و بافت فلزی در پشت آن می‌شویم. از نظر زیبایی شناختی این مایه شرمساری است که بسیاری از آیپد ایرها در یک Smart Folio یا قاب مشابهی قرار گرفته‌اند.

بررسی کامل آیپد ایر 2022

آیپد ایر 2022 سبک وزن است (کمی بیشتر از یک پوند سنگین‌تر از آیپد ایر قبلی و کمی سبک‌تر از آیپد پرو 11 اینچی) و نگه داشتن آن با یک دست برای مدت کوتاهی راحت است، اگر چه برای فعالیت‌های طولانی‌تر باید از هر دو دست استفاده کنید یا آن را بر روی یک پایه قرار دهید.

آیپد ایر دکمه‌ی هوم ندارد، و همچنان انتظارات را در مورد این موضوع نادیده می‌گیرد. تمام تبلت‌ها و گوشی‌های اپل در دو دسته‌ی مشخص قرار می‌گیرند: یک دسته با دکمه‌ی هوم و تاچ آیدی، یک دسته بدون دکمه‌ی هوم و فیس آیدی. آیپد ایر در چنین مفاهیم کلیشه‌ای جای نمی‌گیرد و اسکنر اثر انگشت تاچ آیدی آن در دکمه‌ی پاور در لبه‌ی بالایی پنهان شده است - که چند سؤال ناخوشایند را مطرح می‌کند. به عنوان مثال، چرا دستگاه‌های Proی اپل نمی‌توانند از یک رویکرد استفاده کنند و هم فیس آیدی و هم تاچ آیدی را داشته باشند؟ و چرا حاشیه‌های صفحه نمایش آیپد ایر تا این حد پهن هستند، در حالی که لازم نیست دوربین TrueDepth در آنجا قرار بگیرد؟

بررسی کامل آیپد ایر 2022

محل اسکنر اثر انگشت تاچ آیدی با روکش شیری رنگ روی دکمه‌ی پاور مشخص شده است.

اسکنر اثر انگشت در دکمه‌ی پاور نسبت به اسکنر اثر انگشتی که در دکمه‌ی هوم دریافت می‌کنید کمی کمتر کاربرپسند است، زیرا انگشت شما ناحیه باریک‌تری را باید مورد هدف قرار دهد. ممکن است یک ثانیه یا بیشتر طول بکشد تا نقطه‌ی مطلوب را پیدا کنید تا زمانی که به روش صحیح این کار عادت کنید. (لزوماً بهتر است بیش از یک اثر انگشت را ثبت کنید، زیرا احتمالاً از انگشت دست راست خود در جهت عمودی و از یکی از انگشت‌های دست چپ به صورت افقی استفاده خواهید کرد.) اما این یک راه حل کاملاً مناسب برای مشکل نداشتن دکمه‌ی هوم است، و بار دیگر به ما یادآوری می‌کند که از بسیاری جهات تاچ آیدی نسبت به فیس آیدی کمتر مشکل دارد، زیرا ماسک، ریش، دوربین مسدود شده و حالات غیرمعمول چهره تأثیری بر آن ندارند. من طرفدار فیس آیدی هستم، اما خوب است که هر دو گزینه را داشته باشیم.

قبل از اینکه به جزئیات فنی بپردازیم، یک تغییر زیبایی‌شناختی وجود دارد که باید به آن نیز اشاره کرد. اپل رنگ‌ها را تغییر داده و نقره‌ای را با رنگ زرد ستاره‌ای، آبی آسمانی را با آبی تیره‌تر و سبز را با بنفش جایگزین کرده است. ما برای این بررسی از یک نمونه‌ی بنفش استفاده کردیم و آن را ظریف و چشم‌نواز یافتیم.

بررسی کامل آیپد ایر 2022

رنگ بنفش جذاب است، اما آن طور که باید به چشم نمی‌آید. این یک رنگ بزرگسالانه است.

 

بررسی آیپد ایر 2022: صفحه نمایش

صفحه نمایش نیز مانند طراحی ظاهری، نسبت به آیپد ایر 2020 تغییر نکرده است. شما یک پنل لمینت شده‌ی 10.9 اینچی با وضوح 1640×2360 و تراکم پیکسلی 264ppi در اختیار دارید. (وجود لمینت بسیار مهم است، زیرا هنگام فشار دادن صفحه نمایش آیپد 10.2 اینچی از ایجاد فرورفتگی در صفحه نمایش که به آن احساس پلاستیکی و ارزان بودن می‌دهد، جلوگیری می‌کند.)

اینها خصوصیات قابل اطمینانی هستند و از بسیاری جهات با آیپد پرو 11 اینچی مطابقت دارند، اگر چه این دستگاه کمی روشن‌تر و کمی بزرگ‌تر است. ضمن اینکه آیپد پرو پروموشن را به معادله اضافه می‌کند که در آیپد ایر ارائه نمی‌شود. هنگام پیمایش و مشاهده‌ی انیمیشن‌ها متوجه تفاوت بین دستگاه‌های دارای پروموشن و بدون پروموشن خواهید شد (اینها با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز آیپد پرو کمی نرم‌تر انجام می‌شود)، اما در بیشتر مواقع صفحه نمایش آیپد ایر بیش از حد راضی کننده است. روشن و واضح است و برای انجام بازی یا تماشای اپل تی‌وی فوق‌العاده است.

 

بررسی آیپد ایر 2022: دوربین

در گوشی‌ها، دوربین پشتی در اولویت است. اما تبلت‌ها به ندرت برای عکاسی عمومی استفاده می‌شوند. در عوض، مناسب بودن آنها برای فیس‌تایم و دیگر برنامه‌های تماس ویدیویی، دوربین جلو و به ویژه کیفیت ویدیویی آن را بیشتر حائز اهمیت می‌کند. به همین دلیل همیشه برای آیپدها عجیب به نظر می‌رسد که از استراتژی آیفون برای مگاپیکسل دوربین پشتی پیروی کنند.

در اینجا به نظر می‌رسد که اپل اولویت‌ها را تشخیص داده است، زیرا دوربین پشتی مانند مدل 2020 است اما دوربین جلو از 7 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل ارتقاء یافته است. همچنین از ویژگی مفید و مؤثر Center Stage بهره می‌برد که حرکات شما را تشخیص می‌دهد و به طور خودکار بزرگ‌نمایی و حرکت می‌کند تا شما را در مرکز کادر نگه دارد. به لطف بهبودهای دوربین‌های جلو، کیفیت ویدیو در تماس‌های آزمایشی ما عالی بود و شرکت کنندگان افزایش کیفیت قابل توجهی نسبت به دستگاه‌های قبلی گزارش کردند.

همان طور که از آن مگاپیکسل‌های اضافه انتظار می‌رود، سلفی‌ها نیز بسیار واضح‌تر و دقیق‌تر از آیپد ایر 2020 هستند.

بررسی کامل آیپد ایر 2022

برای کسانی که قصد دارند از آیپد ایر به عنوان یک دوربین عکاسی غول‌پیکر استفاده کنند، می‌توانیم بگوییم که تنظیمات دوربین پشتی و جلویی مانند همیشه مؤثر است، بدون هیچ تغییر قابل شناسایی نسبت به مدل قبلی اما با همان عملکرد قابل اطمینان. شما همچنان فقط یک لنز دارید - لنزهای دوقلو یکی از نقاط قوت آیپد پرو باقی می‌ماند، و آیپد ایر حتی مانند آیفون SE از طریق نرم‌افزار Portrait Mode (حالت پرتره) را ندارد - اما تصاویر آزمایشی ما واضح، دقیق و خوش‌رنگ بودند.

بررسی کامل آیپد ایر 2022

بررسی کامل آیپد ایر 2022

آیپد ایر نیز مانند جدیدترین آیپد پرو، از ویژگی Smart HDR 3 اپل برای ترکیب هوشمند نوردهی‌های متعدد برای مقابله با شرایط نوری پیچیده بهره می‌برد. این ویژگی این امکان را به آن داد تا به طرز چشمگیری با چالش معمول ما برای عکسبرداری از یک درخت در حالی که خورشید مستقیماً در پشت آن قرار دارد، به خوبی کنار بیاید و ضمن حفظ نور خورشید، جزئیات فضای سبزی که در سایه قرار داشتند را نیز به تصویر بکشد. این یک آزمون دشوار است، و چنین موفقیت کاملی برای یک تبلت قابل قبول و احتمالاً بیش از حد قابل قبول است.

بررسی کامل آیپد ایر 2022

با این حال، به خاطر داشته باشید که اپل نسخه‌ی بعدی Smart HDR را در پاییز گذشته منتشر کرد و تکرار آزمایش با آیفون 13 پرو مجهز به Smart HDR 4 کنتراست و جزئیات بهتری را ایجاد کرد. به دلایل متعدد، بهتر است که با گوشی هوشمند خودتان عکس بگیرید.

در نهایت توجه داشته باشید که در دوربین پشتی نه Night Mode (حالت شب) وجود دارد و نه فلاش، بنابراین عکاسی در نور کم مشکل خواهد بود. یک امتیاز دیگر به آیپد پرو که دارای یک فلاش است بدهید. (آیپد ایر یک فلاش برای دوربین جلو دارد: صفحه نمایش می‌تواند به رنگ سفید روشن چشمک بزند، چیزی که شرکت آن را Retina Flash می‌نامد. این بهتر از هیچ است، اما در تجربه‌ی ما ظاهراً تمایل دارد که سلفی‌های شبانه‌ی نسبتاً خشن و نامطلوبی بگیرد.)

 

بررسی آیپد ایر 2022: عملکرد

به لطف قدرت پردازنده M1 کلاس دسکتاپ، آیپد ایر جدید بنچمارک‌های سرعت را با موفقیت پشت سر گذاشت. در واقع در بخش تک هسته‌آی Geekbench 5 از آیپد پروی بزرگ‌تر سال گذشته پیشی گرفت و در تست‌های چند هسته‌ای با آن مطابقت داشت.

بنچمارک‌های Geekbench 5

بررسی کامل آیپد ایر 2022

بررسی کامل آیپد ایر 2022

بررسی کامل آیپد ایر 2022

این عملکرد به طور جدی چشمگیر است، و بلافاصله نگرانی‌هایی که ممکن است در مورد پردازنده قدیمی آیپد ایر 2020 داشته باشید را برطرف می‌کند. آیپد ایر 2022 تقریباً به همان سرعتی است که می‌توانید بخواهید.

شایان ذکر است، به خصوص برای کسانی که قصد دارند از آیپد کمتر برای برنامه‌های کاربردی استفاده کنند، که در موقعیت‌های روزمره نمی‌توانید تفاوت بین آیپد ایر جدید و نسل قبلی آن را تشخیص دهید. ما در هر برنامه‌ای که آزمایش کردیم، آن را روان و بلافاصله پاسخگو یافتیم، اما این در مورد مدل 2020 نیز صادق است. فضای پردازشی اضافی تراشه M1 بیشتر مربوط به محافظت از آینده است، یعنی تجهیز دستگاه شما به ابزارهایی که از پس سخت‌ترین برنامه‌های سال 2023 و بعد از آن برآید. A15 خوب بود، اما با این وجود این یک ارتقاء کلیدی است که ایراد اصلی به مدل قبلی را برطرف می‌کند.

در تست‌های گرافیکی، ما شاهد شکاف بزرگ‌تری بین آیپد ایر جدید و مدل 2020 بودیم. اگر چه آیپد پرو 12.9 اینچی در بنچمارک 3DMark’s basic Wild Life بسیار جلوتر از آیپد ایر بود - ما فکر می‌کنیم که این به صفحه نمایش پروموشن مربوط می‌شود که نرخ فریم‌هایی فراتر از 60 فریم در ثانیه را امکانپذیر می‌کند، زیرا آنها پردازنده‌های گرافیکی یکسانی دارند - آیپد ایر 2022 تا حدودی بهترین عملکرد را داشت. و در نسخه‌ی Unlimited این آزمایش، آیپد ایر و پرو به سختی قابل تشخیص بودند و امتیازهای اولویت‌های دوم را تقریباً دو برابر کردند.

بنچمارک‌های 3DMark Wild Life

بررسی کامل آیپد ایر 2022

بررسی کامل آیپد ایر 2022

در هیچ یک از بازی‌هایی که ما آزمایش کردیم، آیپد ایر مشکلی در عملکرد نداشت و قابلیت‌های گرافیکی آن، مانند قدرت پردازش عالی‌اش، آن را به خوبی برای ماندگاری برای سال‌های آینده آماده می‌کند.

 

بررسی آیپد ایر 2022: باتری

دستگاه‌های اپل همیشه بهترین مشخصات فنی را ارائه نمی‌دهند، اما این شرکت بهترین بهره را از بروزرسانی هر چه بیشتر نرم‌افزار می‌برد و عملکرد را هر چه بیشتر بهینه می‌کند. با توجه به اینکه آیپد ایر جدید دارای طراحی فیزیکی مشابه و ظرفیت باتری 28.6 وات ساعتی مشابه مدل قبلی خود است، ما نسبتاً خوشبین بودیم که بهینه‌سازی‌های ذکر شده در بالا، بدون ذکر بهره‌وری انرژی پردازنده M1، ممکن است منجر به بهبود دوام باتری شود.

مطمئناً دوام باتری بد نیست، و در تست بسیار سخت Geekbench 4 تقریباً هفت ساعت و نیم دوام آورد. استفاده در دنیای واقعی به میزان قابل توجهی طولانی‌تر از این خواهد بود، مگر اینکه تمام وقت خود را صرف بنچمارک کردن برنامه‌ها و بازی‌های گرافیکی کنید. ما متوجه شدیم که آیپد ایر مطمئناً می‌تواند یک روز را بدون نیاز به شارژ کردن دوام آورد، که بنچمارک اصلی موفقیت در همین مورد است. اما کاهش تدریجی عملکرد باتری که در سه نسل آیپد ایر شاهد بوده‌ایم، ادامه دارد. این موضوع کمی ناامید کننده است.

اپل پیش‌بینی می‌کند که دوام باتری باید مانند نسل قبلی باشد: 10 ساعت تماشای ویدیو یا گشت‌وگذار اینترنتی با وایفای، یا 9 ساعت استفاده از داده تلفن همراه. آیپد ایر در استفاده «معمولی» به راحتی از عهده‌ی آن برمی‌آید.

تست باتری Geekbench 4

بررسی کامل آیپد ایر 2022

تشخیص دقیق دلیل این کاهش ملایم دشوار است، اما ممکن است 5G بخشی از این معادله باشد. به هر حال، این سوءظن را تقویت می‌کند که اپل عملکرد باتری را معیاری حیاتی برای موفقیت نمی‌داند، و معمولاً ترجیح می‌دهد که به جای افزایش دوام باتری، آیپد را باریک‌تر کند یا در این مورد ویژگی‌ها را افزایش دهد.

همچنین بخوانید: هر آنچه که باید برای صرفه‌جویی در مصرف، سلامت و طول عمر باتری آیفون و آیپد بدانید

 

سخن آخر

خریداران تبلت که هزینه کردن برایشان مهم نیست، طبیعتاً آیپد پرو را خریداری خواهند کرد و ما برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم. اما تقریباً همه‌ی ما باید بین آنچه می‌خواهیم و آنچه می‌توانیم داشته باشیم مصالحه کنیم، و آیپد ایر باز هم بهترین گزینه برای کسانی است که نمی‌توانند زیاد هزینه کنند.

بررسی کامل آیپد ایر 2022

در هر صورت، در مقایسه با آیپد پرو 11 اینچی، 200 دلار صرفه‌جویی می‌کنید، بدون اینکه به نظر ما هیچ ویژگی مهمی را از دست بدهید. مطمئناً صفحه نمایش کمی کوچک‌تر است، و آن پیمایش کاملاً روان و لوکس را ندارید زیرا پروموشن وجود ندارد. در دوربین پشتی تنها یک لنز وجود دارد، بنابراین نمی‌توانید عکس‌هایی با Portrait Mode (حالت پرتره) بگیرید. (به هر حال، شرم‌آور است که اپل آن را در نرم‌افزار فعال نکرده است.) اما از تمام جهات مهم - از طراحی گرفته تا عملکرد، از 5G تا پشتیبانی از لوازم جانبی - آیپد ایر در تمام موارد به جز نام، یک آیپد پرو است.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هدف ما هرگز سود بیشتر نبوده است، هدف ما همیشه بهترین بودن بوده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘