بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

6
خرداد 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 18 دقیقه
0 نظر 568 بازدید

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

این کامل‌ترین آیفونی است که تا به حال ساخته شده است. آیا این گوشی ارزش این قیمت بالا را دارد؟ بررسی ما در مورد آیفون 12 پرو مکس را مطالعه کنید تا به این مسئله پی ببرید. با سافت مک همراه باشید.

-----

 

نقاط مثبت:

  • صفحه نمایش بزرگ
  • دوام باتری طولانی
  • پیشرفت‌های اضافی دوربین

نقاط منفی:

  • در دست گرفتن آن راحت نیست
  • صفحه نمایش فقط 60 هرتز است
  • شارژ باتری بزرگ‌تر زمان بیشتری می‌برد

نظر ما: اگر یک دوربین عالی و بهترین دوام باتری آیفون تا به امروز را می‌خواهید و شکل نامناسب آن برایتان مهم نیست، این آیفون برای شما مناسب است.

 

قیمت آیفون 12 پرو مکس در زمان بررسی

  • قیمت آیفون 12 پرو مکس، 128 گیگابایتی: 1099 دلار
  • قیمت آیفون 12 پرو مکس، 256 گیگابایتی: 1199 دلار
  • قیمت آیفون 12 پرو مکس، 512 گیگابایتی: 1399 دلار

 

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

اپل چهار آیفون جدید برای سال 2020 دارد. به طور کلی، مدل‌های آیفون پرو و پرو مکس به جز اندازه و دوام باتری تفاوت زیاد دیگری با هم ندارند. اما در سال 2020 مدل پرو مکس تعدادی ویژگی دارد که آیفون 12 پرو فاقد آنها است.

سؤال اصلی این است که آیا این ویژگی‌های اضافی به اندازه‌ی کافی خوب هستند که نه تنها هزینه‌ی اضافی، بلکه حجم اضافی این گوشی بسیار بزرگ‌تر را توجیه کنند. البته این امکان نیز وجود دارد که گوشی بزرگ‌تر دقیقاً همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید، اما اگر در استفاده از آن احساس راحتی نداشته باشید، می‌تواند یک نقطه ضعف محسوب شود. در این بررسی، ما به این سؤالات خواهیم پرداخت و همچنین برخی از چشمگیرترین ویژگی‌های آیفون 12 پرو مکس - آیفون پرچمدار 2020 - 2021 - را بررسی خواهیم کرد.

همچنین بخوانید:

بررسی کامل آیفون 12

بررسی کامل آیفون 12 پرو

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

 

بررسی آیفون 12 پرو مکس: غولی در میان آیفون‌ها

اگر شما نیز مانند من در ابتدا با مجموعه ویژگی‌های چشمگیر آیفون 12 پرو مکس تحت تأثیر قرار گرفته‌اید، وقتی گوشی را در دست می‌گیرید، ممکن است از غول‌پیکر بودن آن حیرت‌زده شوید. با توجه به اندازه‌ی آیفون XR (که اندازه‌ای مشابه با آیفون 12 پرو دارد)، فکر نمی‌کردم که آیفون 12 پرو مکس خیلی بزرگ‌تر باشد. اما پرو مکس وقتی در کنار آنها قرار می‌گیرد بسیار بلندتر است: 14.1 میلیمتر بلندتر از آیفون 12 پرو، و 9.9 میلیمتر بلندتر از آیفون XR. از نظر عرض گوشی، تفاوت اندکی کمتر است: 6.6 میلیمتر عریض‌تر از آیفون 12 پرو، و 2.4 میلیمتر عریض‌تر از آیفون XR. توجه داشته باشید که لنز دوربین همچنان بیرون زده است، اما آن را در این اندازه‌گیری نگنجانده‌ایم.

تفاوت کمتری بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 12 پرو مکس وجود دارد، مدل 2019 نسبت به آیفون 2020 به اندازه‌ی 2.8 میلیمتر کوتاه‌تر و 0.3 میلیمتر باریک‌تر است. با این حال، آیفون 12 پرو مکس، و در واقع تمام مدل‌های آیفون 12، نسبت به مدل سال گذشته باریک‌تر هستند.

اگر بخواهید که بتوانید گوشی را به راحتی استفاده کنید و حتی اگر بخواهید با یک دست از آن استفاده کنید، این اندازه‌گیری‌ها اهمیت پیدا می‌کنند. این گوشی‌ای نیست که بتوانید با یک دست از آن استفاده کنید، زیرا بعید است که انگشت شست شما بتواند به تمام قسمت‌های صفحه نمایش برسد. برای اینکه بتوانید تجسم کنید، در تصویر زیر نشان داده‌ایم که انگشت شست شما چقدر از صفحه نمایش آیفون 12 پرو مکس را می‌تواند پوشش دهد. البته ممکن است دستان شما از دست ما بزرگتر باشد.

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

این فقط مشکل منحصربه‌فرد آیفون 12 پرو مکس نیست - ما به کل صفحه نمایش آیفون XR هم نمی‌توانیم دسترسی داشته باشیم - اما به این معنی است که برای استفاده از آن به هر دو دست خودتان نیاز دارید. اگر اغلب مجبور هستید در قطار شهری بایستید یا نوزادی را در آغوش داشته باشید، در چنین مواقعی این موضوع اهمیت خودش را نشان می‌دهد. اگر این موضوع در مورد شما صدق می‌کند، احتمالاً باید آیفون 12 پرو کوچک‌تر را در نظر بگیرید: بسیاری از ویژگی‌های مشابه را بدون نیاز به حجم زیاد در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته افرادی هم هستند که خواهان یک گوشی بزرگ‌تر هستند، که صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی برای آنها بهانه‌ی اصلی خرید آیفون 12 پرو مکس است. این بزرگ‌ترین صفحه نمایش تا به امروز در یک آیفون است و این واقعیت که اپل بدون بزرگتر کردن ابعاد آیفون 11 پرو مکس به آن دست یافته است شگفت‌آور است.

اگر بخواهید ویدیو تماشا کنید، به عکس‌ها نگاه کنید، کتاب بخوانید یا فقط یک صفحه وب یا فید رسانه‌های اجتماعی خود را مشاهده کنید، صفحه نمایش بزرگ یک امتیاز محسوب خواهد شد. به عنوان مثال، هنگام خواندن متن در iBooks، حدود پنج خط بیشتر در هر صفحه خواهید دید (و اگر چشمان شما به خوبی قبل نیست، می‌توانید متن را بزرگتر کنید).

آخرین چیزی که در مورد آیفون 12 پرو مکس باید بگوییم وزن آن است. وزن آیفون 12 پرو مکس با وزن آیفون 11 پرو مکس یکسان است (باز هم با توجه به صفحه نمایش بزرگتر، این امر قابل توجه است)، اما در مقایسه با سایر آیفون‌ها، با 226 گرم وزن، 39 گرم سنگین‌تر از آیفون پروی 187 گرمی، 32 گرم سنگین‌تر از آیفون 194 گرمی XR، و از آیفون 12 که 162 گرم وزن دارد، 64 گرم سنگین‌تر است.

 

بررسی آیفون 12 پرو مکس: طراحی

جدای از تفاوت در ابعاد، طراحی آیفون 12 پرو مکس تفاوتی با آیفون 12 پرو ندارد.

هر دو گوشی در رنگ‌های استاندارد طلایی و نقره‌ای و همچنین گرافیتی و آبی اقیانوسی موجود هستند. محصول قرمز رنگ (که شامل کمک‌های خیریه می‌شود) فقط یک گزینه برای آیفون 12 و ایفون 12 مینی است. جلاکاری مدل‌های پرو فلزی‌تر از مدل‌های 12 و 12 مینی است.

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

معمولاً اپل مدل‌های پرو را از آیفون‌های استاندارد متمایز می‌کند: با آیفون‌های پرو، شما ظاهری حرفه‌ای‌تر و موادی باکلاس‌تر خواهید داشت. مدل‌های استاندارد تنوع رنگ بیشتری دارند.

ما برای بررسی مدل طلایی را در اختیار داریم. کناره‌های گوشی طلایی براق هستند - کاملاً از جنس استیل با روکش طلایی - اما پشت آن را به رنگ بژ توصیف می‌کنیم. کاش می‌توانستیم نام بهتری به آن بدهیم، اما این یک پوشش مرواریدی جذاب است که ما آن را دوست داریم.

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

ما در مورد پوشش شیشه‌ای پشت و جلو کمتر مطمئن هستیم. تمام گوشی‌های سری آیفون 12 یک شیشه محافظ سرامیکی جدید در قسمت جلو دارند که قرار است سختی و مقاومت گوشی را افزایش دهد. بنابراین باید محکم‌تر بوده و احتمال شکستن آن کمتر باشد، اما پشت گوشی همچنان گوریلا گلس است. گوریلا گلس نیز قرار است مقاوم باشد، اما ما قبلاً شیشه‌ی پشت آیفون را شکسته‌ایم و مطمئن هستیم که باز هم این اتفاق خواهد افتاد. بنابراین استفاده از یک کاور ضرورت دارد، مگر اینکه پولدار باشید.

این واقعیت که محافظت بیشتری در قسمت جلوی گوشی وجود دارد اطمینان‌بخش است، زیرا بسیاری از کاورها جلوی آیفون را نمی‌پوشانند. اما همچنان استفاده از گلس برای محافظت از صفحه نمایش را به شما پیشنهاد می‌کنیم، مخصوصاً اگر حواس‌پرت هستید (از این نظر که ممکن است بچه‌ها به گوشی شما دست پیدا کنند).

یکی دیگر از مزایای آیفون 12 پرو مکس (و در واقع تمام مدل‌های آیفون 12) این است که طراحی جدید که به جای لبه‌های خمیده دارای لبه‌های صافی است، کمتر از دست شما خارج می‌شود. اما در هر صورت مراقب باشید.

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

این لبه‌ها یادآور آیفون 8 هستند که در سال 2010 عرضه شد - یعنی بیشتر از 10 سال پیش. برخی افراد طراحی جدید را به همین دلیل یکپارچه‌سازی با سیستم عامل توصیف کرده‌اند. از زمان عرضه‌ی آیفون 6 در سال 2016 آیفون دارای لبه‌های خمیده بوده است، بنابراین احتمالاً زمان یک تغییر فرا رسیده است. این طراحی غیرجذاب نیست، اما در مورد آیفون 12 پرو مکس حداقل می‌توان گفت که لبه‌های صاف آن چندان راحت در دست قرار نمی‌گیرد. اگر این موضوع شما را آزار می‌دهد، احتمالاً باید یک کاور برای گوشی خودتان بگیرید.

 

بررسی آیفون 12 پرو مکس: دوربین

اگر عاشق عکاسی هستید، احتمالاً دوربین همان چیزی است که باعث می‌شود شما آیفون 12 پرو مکس را خریداری کنید. همان طور که در بالا نیز گفتیم، معمولاً دوربین در مدل‌های آیفون پرو و پرو مکس یکسان است. اما این بار بین قابلیت‌های این دو دوربین تفاوت‌های وجود دارد که در ادامه به طور خلاصه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد:

من واقعاً تحت تأثیر دوربین آیفون 12 پرو مکس قرار گرفته‌ام. اما من از آیفون XR استفاده می‌کردم که فقط دیافراگم ƒ/1.8 و زوم دیجیتال 5 برابری را ارائه می‌دهد. اگر شما نیز از چنین مدلی به آیفون 12 پرو مکس ارتقاء می‌دهید، بدون شک قابلیت‌های دوربین‌ها برای شما بسیار جذاب خواهد بود. اما اگر از آیفون 11 پرو مکس که سه دیافراگم و زوم 10 برابری را ارائه می‌کند ارتقاء می‌دهید، تفاوت کمتری را شاهد خواهید بود - یا ممکن است این طور فکر کنید.

آیفون 12 پرو مکس سه دیافراگم در اختیار شما قرار می‌دهد - ƒ/2.4 و ƒ/1.6 و ƒ/2.2 (دیافراگم آیفون 12 پرو و آیفون 11 پرو مکس ƒ/2.0 است). در هنگام کادربندی یک عکس، سه مقیاس را مشاهده خواهید کرد: 0.5x و 1x و 2.5x که این امکان را به شما می‌دهد تا بین سه دوربین با دیافراگم خودشان سوئیچ کنید. آیفون 12 پرو مانند نسل قبلی خود زوم 2 برابری دارد. 2.5 مربوط به فاصله کانونی 65 میلیمتر است در حالی که زوم 2 برابری 52 میلیمتر است. شما می‌توانید زوم را تا 12 برابر افزایش دهید، در حالی که آیفون 12 پرو فقط تا 10 برابر زوم می‌کند.

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

برای جابجایی بین 0.5x و 1x و 2.5x مانند تغییر سطح زوم کردن است، اما چیزی بیشتر از این وجود دارد. ضمن اینکه دیافراگم بر میزان ورودی نور هنگام عکاسی تأثیر می‌گذارد - بنابراین می‌توانید در نور کم نیز عکس‌های بهتری داشته باشید. برعکس، وقتی زوم 2.5 برابری را انتخاب می‌کنید، 12 پرو مکس در واقع دیافراگم کوچک‌تری نسبت به آیفون 12 پرو دارد، که در تئوری می‌تواند به معنای دریافت نور کمتر باشد، اما همکاران من هیچ تفاوتی از نظر کیفیت عکس در نور کم مشاهده نکردند.

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که فقط آیفون 12 پرو مکس ارائه می‌دهد و باید برای عکاسی در نور کم مفید باشد. به طور خاص، سنسور اصلی در آیفون 12 پرو مکس بزرگتر است - در واقع 47 درصد بزرگتر - و از پیکسل‌های 1.7 میکرونی استفاده می‌کند. با داشتن مساحت بیشتر در هر پیکسل، حساسیت به نور بالاتری خواهید داشت. سنسور ممکن است که مانند سایر آیفون‌ها 12 مگاپیکسل باشد، اما با آنها یکسان نیست.

وجود همین سنسور یکی از دلایلی است که اپل می‌تواند ادعا کند که عملکرد 87 درصدی در نور کم نسبت به آیفون 11 پرو مکس بهبود یافته است. متأسفانه من یک آیفون 11 پرو مکس ندارم که بتوانم با آن مقایسه کنم (به دلیل مشکلات کار در خانه به دلیل همه‌گیری کرونا)، اما همکاران ما در سوئد این کار را انجام دادند. آنها گفتند که: «طبق گفته‌ی اپل، پرو مکس باید 87 درصد بهتر از سایر مدل‌های آیفون 12 از نظر عکاسی در تاریکی باشد. معنای «بهتر» در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما می‌توانیم بگوییم که در Night Mode (حالت شب) به طور قابل توجهی سریع‌تر است. نتیجه‌ی نهایی تصویری با جزئیات بیشتر در قسمت‌های تاریک و نتیجه‌ای است که فکر می‌کنیم با آنچه در واقعیت مشاهده می‌کنیم مطابقت بیشتری دارد.»

همچنین تثبیت کننده‌ی «تغییر سنسور» مبتنی بر لنز در پرو مکس وجود دارد که باید فوکوس خودکار سریع‌تر و پایدارتری مشابه آنچه از یک DSLR دریافت می‌کنید ارائه دهد. این تثبیت کننده موقعیت سنسور را تنظیم می‌کند، نه اینکه فقط حرکت لنز را جبران کند یا حرکت را به صورت دیجیتالی جبران کند. این فناوری باید یک مزیت واقعی برای عکاسی در شب باشد.

همه چیز در این خلاصه نمی‌شود. آیفون 12 پرو مکس همچنین قابلیت Night Mode (حالت شب) را که با مدل‌های آیفون 11 معرفی شده بود، بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، پرو و پرو مکس اکنون Night Mode Portraits (پرتره‌های حالت شب) و Night Mode (حالت شب) را در دوربین سلفی نیز ارائه می‌دهند. من متوجه شدم که Night Mode Portraits کمی بگیر و نگیر دارد، اما بخشی از مشکل این بود که از کودکانی عکس می‌گرفتم که بی‌حرکت نمی‌ماندند.

سنسور جدید Lidar که با آیفون 12 پرو مشترک است، به لطف اضافه شدن اسکن عمیق، باید بر عکاسی شما نیز تأثیر بگذارد. سنسور Lidar این امکان را برای شما فراهم می‌کند که آیتم‌های دنیای واقعی را اسکن کرده و از آنها یک کپی سه بعدی تهیه کنید، یا یک نمایش سه بعدی از اتاق نشیمن خودتان را ایجاد کنید. در مورد آنچه که می‌تواند به عکاسی شما بیاورد، باید دقت و سرعت فوکوس را بهبود بخشد - به خصوص در نور کم و زمانی که Lidar از مادون قرمز برای ایجاد نمایشی از آنچه در مقابل دوربین قرار دارد استفاده می‌کند.

من خودم تحت تأثیر عکاسی در شب قرار گرفتم. اما همان طور که قبلاً نیز گفته‌ام، به عنوان یک کاربر آیفون XR، برای اولین بار طعم برخی از ویژگی‌هایی که قبلاً در اختیار دارندگان آیفون 11 بود را چشیدم. در مقایسه با آیفون XR، فوکوس بسیار سریع‌تر بود، و تأخیر کمتری در گرفتن عکس وجود داشت، که می‌تواند یک مزیت واقعی باشد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که تصویر به دست آمده بسیار بهتر از آن چیزی است که با چشمان خود دیدم (وقتی عکس زیر را گرفتم چراغ‌ها خاموش بودند و اتاق تاریک بود).

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

همه‌ی اینها عالی هستند، اما آیا تفاوت چشمگیری در دوربین آیفون 12 پرو مکس و مدل پرو وجود دارد که نشان دهنده‌ی ارتقاء باشد؟ از نظر تئوری بله، اما در عمل، تصاویری که همکاران من در سراسر جهان با آیفون 12 پرو گرفته‌اند، به هر حال فوق‌العاده بود - بنابراین به نظر نمی‌رسد که این یک نقطه ضعف بزرگ باشد. همکاران من خاطرنشان کردند که نمی‌توانند عکس بهتری در نور کم با پرو مکس بگیرند و ادعا کردند که هر دو گوشی نتایج خوبی داشته‌اند.

چیزهای زیادی می‌توان در مورد دوربین‌های آیفون 2020 گفت، از جمله اینکه می‌توانید با Dolby Vision HDR ضبط کنید. هر چند که این ویژگی واقعاً برای مصرف کننده‌ی معمولی نیست.

در انتهای این بخش، پیشنهاد می‌کنم که پرو مکس را فقط به این دلیل که دوربین آن بهتر است، خریداری نکنید. روی کاغذ همه چیز بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد، اما در عمل تفاوت زیادی ندارد، و اگر یک گوشی بزرگ نمی‌خواهید، ارزش خریدن را ندارد.

 

بررسی آیفون 12 پرو مکس: صفحه نمایش

جدای از دوربین، تفاوت عمده‌ی دیگر بین دو گوشی پرو، اندازه‌ی صفحه نمایش است. در آیفون 12 پرو مکس صفحه نمایش بزرگ است: 6.7 اینچ. این بزرگترین صفحه نمایشی است که تا به حال در یک آیفون وجود داشته است.

صفحه نمایش غول‌پیکر آن برای مشاهده‌ی فیلم‌ها و عکس‌ها و برای بازی کردن بسیار عالی است. و همچنین خواند صفحات وب و iBooks. من پیش از این با آیپد کتاب می‌خواندم، اما مدتی است که این کار را با آیفون انجام می‌دهم، و مطالعه کردن در این گوشی عالی است (چشم‌های من ضعیف شده‌اند، بنابراین می‌توانم متن بیشتری را در صفحه قرار دهم و در یک اندازه‌ی مناسب عالی است).

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

به غیر از اندازه‌ی صفحه نمایش (و در نتیجه تعداد پیکسل‌ها) هیچ تفاوتی بین صفحه نمایش آیفون 12 پرو مکس و صفحه نمایش آیفون 12 پرو وجود ندارد. مشخصات صفحه نمایش مشابه قبلی است: طیف رنگی DCI-P3، TrueTone، حداکثر روشنایی 800 نیت (تا حداکثر روشنایی 1200 نیت HDR)، نسبت کنتراست 2,000,000:1، و موارد دیگر. این ارقام بهتر از آیفون 12 هستند که حداکثر روشنایی آن تنها 625 نیت است.

ما قبلاً به این واقعیت اشاره کردیم که صفحه نمایش دارای یک محافظ سرامیکی است که به گفته‌ی اپل تا 4 برابر در مقابل افتادن مقاوم‌تر شده است. ما مطمئن نیستیم که اپل چگونه این را آزمایش کرده است و نمی‌خواهیم که آن را آزمایش کنیم و بدانیم که چند بار گوشی می‌تواند از دستمان بیفتد تا خراب شود. در کل به این معنی است که احتمال خراش یا ترک خوردن صفحه نمایش کمتر است، که باید چیز خوبی باشد.

انتقاداتی در مورد این واقعیت وجود دارد که آیفون‌های 2020 نرخ فریم بالاتر از 120 هرتز نداشته‌اند و در همان 60 هرتز مانده‌اند. مخصوصاً که برخی از گوشی‌های اندرویدی در حال حاضر صفحه نمایش‌های 120 هرتزی دارند. این نرخ تازه‌سازی است: یک صفحه نمایش 60 هرتزی 60 بار در ثانیه تازه‌سازی می‌شود، در حالی که یک صفحه نمایش 120 هرتزی 120 بار در ثانیه تازه‌سازی می‌شود. نرخ تازه‌سازی سریع‌تر می‌تواند برای بازی مفید باشد، اما معایبی مانند کاهش دوام باتری را نیز به همراه دارد. اگر واقعاً مشتاق خرید یک آیفون 120 هرتزی هستید، شایعات حاکی از آن است که چنین آیفونی در آیفون‌های سال 2021 عرضه خواهد شد.

 

بررسی آیفون 12 پرو مکس: دوام باتری

یک تفاوت دیگر نیز بین آیفون 12 پرو و پرو مکس وجود دارد و آن هم باتری است. یکی از مزایای یک آیفون بزرگتر این است که فضای بیشتری برای داشتن یک باتری بزرگ‌تر دارد. آیفون 12 و آیفون 12 پرو دارای یک باتری 2815 میلی آمپر ساعت در مقایسه با باتری آیفون 12 پرو مکس تا 3687 میلی آمپر ساعت هستند. آیفون 12 پرو مکس برای آن صفحه نمایش بزرگ به کمی انرژی بیشتر نیاز دارد، اما نه خیلی بیشتر، بنابراین ظرفیت اضافی باتری زمان استفاده از دستگاه را افزایش می‌دهد. اپل ادعا می‌کند که آیفون 12 پرو مکس (همانند آیفون 11 پرو مکس) تا 20 ساعت دوام باتری دارد، در حالی که دوام باتری آیفون 12 پرو 17 ساعت است.

اندازه‌گیری اپل بر اساس پخش ویدیو (در حالی که فیلم در دستگاه ذخیره شده است) بود. در شرایط مختلف باید انتظار دوام باتری کم‌تر و بیش‌تری را داشته باشید.

برای اینکه متوجه شویم باتری چقدر بهتر است، با استفاده از تست باتری Geekbench 4 با صفحه نمایش روی 200 نیت تست کردیم. 10 ساعت و 20 دقیقه طول کشید تا باتری تمام شود، که به طور قابل توجهی طولانی‌تر از مدیریت آیفون 12 پرو و بهترین امتیازی است که تا به حال در یک آیفون شاهد بوده‌ایم.

همچنین بخوانید:

روش بررسی سلامت باتری آیفون و فهمیدن زمان تعویض آن

هر آنچه که باید برای صرفه جویی در مصرف ، سلامت و طول عمر باتری آیفون و آیپد بدانید

 

بررسی آیفون 12 پرو مکس: مشخصات و بنچمارک‌ها

پردازنده‌ی داخلی آیفون 12 پرو مکس همانند پردازنده‌های آیفون 12 پرو، آیفون 12 و آیفون 12 مینی است. با این حال داشتن پردازنده‌ی مشترک A14 Bionic به این معنی نیست که هر چهار گوشی از نظر عملکرد یکسان هستند.

در مقایسه با مدل‌های 12 و 12 مینی، مدل‌های پرو دارای رم بیشتری هستند که مزیت‌هایی را به همراه خواهد داشت. اما علاوه بر این، این واقعیت که آیفون 12 پرو مکس دارای یک شاسی بزرگ‌تر است، باید عملکرد بهتری داشته باشد، زیرا می‌تواند گرمای پردازنده را بهتر توزیع کند. اگر واقعاً با یک برنامه‌ی کاربردی سنگین یا یک بازی گرافیکی فشرده به آیفون فشار بیاورید، ممکن است متوجه شوید که کارها کُندتر می‌شوند تا از داغ شدن بیش‌ازحد جلوگیری شود. گوشی بزرگ‌تر باید بتواند برای مدت طولانی‌تری از این موضوع جلوگیری کند.

ما بنچمارک Geekbench 5 را اجرا کردیم تا آیفون‌های جدید را با هم مقایسه کنیم. در تست چند هسته‌ای CPU، آیفون 12 پرو مکس امتیاز 3795 را در مقابل 3797 آیفون 12 پرو به دست آورد که بسیار به هم نزدیک هستند. آیفون 12 امتیاز 3746 را کسب کرد. صادقانه بگویم که این امتیازها همگی بسیار نزدیک به هم هستند. نکته‌ی مهم‌تر این است که امتیازهای سری آیفون 11 کمتر بود. بنابراین می‌توانید در مقایسه با هر نسل قبلی انتظار بهتر شدن را داشته باشید. شما هر گوشی که از سری آیفون 12 خریداری کنید، فوق‌العاده سریع است.

تست‌های Geekbench 5 آیفون 12 پرو مکس

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

در مورد گرافیک، نتایج به شرح زیر است:

تست GFXBench Metal آیفون 12 پرو مکس: T-Rex

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

تست GFXBench Metal آیفون 12 پرو مکس: Manhattan

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

تست GFXBench Metal آیفون 12 پرو مکس: Manhattan 3.1

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

تست GFXBench Metal آیفون 12 پرو مکس: Car Chase

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

تست GFXBench Metal آیفون 12 پرو مکس: Aztec Ruins (Normal)

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

تست GFXBench Metal آیفون 12 پرو مکس: Aztec Ruins (High)

بررسی کامل آیفون 12 پرو مکس

 

بررسی آیفون 12 پرو مکس: 5G

قابلیت 5G بیشتر در مورد آینده‌نگری است تا استفاده در حال حاضر. اگر در شهرهای بزرگ و پیشرفته زندگی می‌کنید، ممکن است فوراً بتوانید از مزایای 5G استفاده کنید. داشتن این فناوری به این معنی است که می‌توانید انتظار سرعت اتصال 50 تا 100 درصد بالاتر از 4G LTE را داشته باشید. اما واقعیت این است که 5G تازه شروع به ورود به برخی از شهرها کرده است. اگر در یک شهر بزرگ مستقر هستید، ممکن است در برخی از شبکه‌ها به 5G دسترسی داشته باشید، اما اگر در حومه‌ی شهر هستید، شانس شما بسیار کمتر است. با این حال، 5G رو به گسترش است، بنابراین به احتمال زیاد سال 2021 سالی باشد که 5G شروع به تأثیرگذاری کند.

اگر می‌خواهید برای زمانی که 5G به محل زندگی‌تان می‌رسد آماده باشید، خرید یک گوشی آماده برای 5G می‌تواند فکر خوبی باشد. در عین حال، می‌توانید از آن در شبکه‌ی 4G استفاده کنید، اما زمانی که 5G رسید، فقط باید قرارداد خود را با ارائه دهنده‌ی شبکه‌ی خود ارتقاء دهید.

کسانی که 5G را به صورت محلی در دسترس دارند، گزارش می‌دهند که احتمالاً استاندارد جدید، باتری شما را سریع‌تر تخلیه می‌کند.

برای بسیاری از ما، این به فکر آینده بودن است. و هر کسی که در اواخر سال 2020 یک گوشی هوشمند جدید خریداری می‌کند، اگر تصمیم دارد که آن را برای چندین سال نگه دارد، واقعاً باید پشتیبانی از 5G را در نظر باشد.

 

بررسی آیفون 12 پرو مکس: قیمت

با توضیحاتی که دادیم، آیا تمام این ویژگی‌ها ارزش چنین قیمتی را دارد؟

قیمت آیفون 12 پرو مکس برای مدل 128 گیگابایتی 1099 دلار، برای مدل 256 گیگابایتی 1199 دلار، و برای مدل 512 گیگابایتی 1399 دلار است. در هر مورد، قیمت آیفون 12 پرو 100 دلار کمتر خواهد بود. این بدان معنی است که از بسیاری جهات، انتخاب بین ویژگی‌های اضافی پرو مکس یا فضای ذخیره‌سازی اضافی است.

ما همیشه ویژگی‌ها را به فضای ذخیره‌سازی ارجحیت می‌دهیم، زیرا برای تمام نیازهای ذخیره‌سازی خود به آیکلود متکی هستیم (من فقط 60 گیگابایت از 256 گیگابایت موجود در آیفون XR خودم استفاده کرده‌ام). آیا باید 100 دلار برای خود صرفه‌جویی کنید و از این ویژگی‌های اضافی صرف نظر کنید؟

اگر بزرگی گوشی برایتان مهم نیست و عاشق عکاسی هستید، این آیفون برای شما مناسب است. وقتی دارید اینقدر پول خرج می‌کنید، 100 دلار هزینه‌ی کمی برای داشتن یک آیفون برتر است.

اما اگر فکر می‌کنید که با انتخاب آیفون 12 پرو رتبه‌ی دوم را کسب خواهید کرد، سخت در اشتباه هستید. آیفون 12 پرو هنوز هم یک گزینه‌ی عالی برای دوستداران عکاسی است.

همچنین بخوانید:

بررسی کامل آیفون 12

بررسی کامل آیفون 12 پرو

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
باور کنید که ما همه محدود به چیزی نیستیم، تنها به ما خودمان محدود می‌شویم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘