بررسی کامل آیفون 13 مینی

12
اردیبهشت 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 19 دقیقه
0 نظر 1171 بازدید

بررسی کامل آیفون 13 مینی

آیفون 13 مینی تقریباً به همان خوبی است که از گوشی‌های کوچک می‌توان انتظار داشت. اما آیا در دنیای گوشی‌های بزرگ هم می‌تواند جایگاهی داشته باشد؟ با سافت مک همراه باشید.

----

 

آیا باید آیفون 13 مینی را بخرم؟

برای پاسخ به این سؤال، بهتر است ابتدا نگاهی به نقاط مثبت و منفی آیفون 13 مینی داشته باشیم.

نقاط مثبت:

  • پردازنده فوق‌العاده سریع
  • اندازه‌ی قابل حمل
  • دوربین‌های عالی

نقاط منفی:

  • طول عمر باتری همچنان جای نگرانی دارد
  • قیمت بالا
  • بدون پروموشن

نظر ما: این یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند همراه با یک صفحه نمایش و دوربین عالی در یک قاب کاملاً مناسب است که استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود. اما مواردی که در سال گذشته باعث ناامیدی مردم بودند، مانند کوچک بودن صفحه نمایش، قیمت بالا و عمر باتری کوتاه، همچنان وجود دارند، و من نمی‌توانم شاهد این باشم که این موضوع باعث تغییر ذهنیت بسیاری از مردم شده است.

 

قیمت آیفون 13 مینی در زمان بررسی

شروع قیمت از 679 پوند

 

همچنین بخوانید: | بررسی کامل آیفون 13 | بررسی کامل آیفون 13 پرو | بررسی کامل آیفون 13 پرو مکس |

 

بررسی کامل آیفون 13 مینی

در مورد آیفونی که کسی آن را نمی‌خواست چه می‌توانیم بگوییم؟

پس از فروش ناامید کننده‌ی آیفون 12 مینی - که تنها 6 درصد از فروش را به خود اختصاص داد. این فروش‌ها به قدری ناامید کننده بودند که اپل مجبور شد تولید خود را کاهش دهد - بسیاری از کارشناسان به شرکت توصیه کردند که پروژه ساخت گوشی‌های کوچک را متوقف کند و به گوشی‌‌های بزرگ بپردازد.

اما اپل تصمیم گرفت که یک سال دیگر نیز به این گوشی فرصت دهد. در سال 2022 این احتمال وجود دارد که انتخاب خریداران گوشی‌های بزرگ یا خیلی بزرگ باشد، و شاید هم از اینکه زمانی قدر گوشی‌های جیبی پرسرعتی که موجود بود را ندانستند پشیمان شوند.

در بررسی کامل آیفون 13 مینی، سرعت، دوربین و عملکرد باتری دستگاه را آزمایشگاه خواهیم کرد، طراحی و سهولت استفاده از آن را ارزیابی می‌کنیم و به طور کلی به شما کمک می‌کنیم تصمیم بگیرید که آیا این گوشی - که به نظر می‌رسد آخرین بازمانده از یک گونه‌ی در حال انقراض باشد - برای شما مناسب است خیر.

بررسی کامل آیفون 13 مینی

 

بررسی آیفون 13 مینی: طراحی و ساخت

طراحی فیزیکی آیفون 13 مینی نسبت به سال گذشته چندان تغییری نکرده است، با همان لبه‌های مربعی و زیبایی نوستالژیک آیفون 4 و گوشی‌های سری 12.

اپل معمولاً چهار سال یا بیشتر بین طراحی مجدد بدنه فاصله می‌اندازد (آیفون SE سال 2020، به عنوان یکی از نمونه‌های کاملاً بازگردانی شده‌ی این شرکت، بر اساس طرحی از سال 2014 ساخته شده است)، بنابراین این امر غیرعادی نبوده و در هر صورت چیز بدی نیست: آیفون 13 مینی دستگاهی است که به زیبایی ساخته شده و به نظر عالی می‌رسد. من فقط به دارندگان آیفون 12 مینی هشدار می‌دهم که انتظار تغییرات ظاهری ارزشمندی را نداشته باشند.

بررسی کامل آیفون 13 مینی

البته عامل منحصربه‌فرد جذب مشتری اندازه‌ی آن است، و در حالی که این امر به وضوح جزو گزینه‌های خریداران معمول آیفون نیست، اما من عاشق راحتی و قابل حمل بودن صفحه نمایش 5.4 اینچی و بدنه‌ی 140 گرمی آن هستم. من یک سال است که از آیفون 12 پرو استفاده می‌کنم و انتظار داشتم که سازگار شدن با صفحه نمایش کوچکتر برایم مشکل باشد، اما در واقع قضیه برعکس بود. من مشاهده کردم که صفحه نمایش کاملاً برای بازی و تلویزیون قابل استفاده است، ضمن اینکه از کوچک بودن گوشی در جیب خودم شگفت‌زده شدم. چندین بار نگران شدم و فکر کردم که آن را در مکانی جا گذاشته‌ام، اما نه؛ در جیبم بود، فقط نمی‌توانستم وجود آن را احساس کنم.

وزن 140 گرمی آن نسبت به سال گذشته کمی افزایش یافته است، و آیفون 13 مینی یک‌چهارم میلیمتر ضخیم‌تر از آیفون 12 مینی است. نمی‌توانم تصور کنم که شما حتی متوجه هر یک از این تغییرات بشوید. تغییر قابل توجه‌تر، تغییر تراز لنزهای دوربین پشتی از یک تراز عمودی به مورب است که اپل آن را از نظر فنی توجیه نکرده است. اما من فقط می‌توانم تصور کنم که برای قرار دادن سنسورهای بزرگتر در یک ماژول دوربین با اندازه‌ی مشابه طراحی شده است. همچنین ممکن است به عنوان یک نشان افتخار در نظر گرفته شود: نگاه کنید، من یک گوشی جدید دارم.

 

بررسی آیفون 13 مینی: گزینه‌های رنگ

توجه داشته باشید که اپل، طبق معمول، از فرصت عرضه‌ی یک آیفون استفاده کرده و گزینه‌های رنگی را تغییر داده است.

بررسی کامل آیفون 13 مینی

آیفون 12 مینی در رنگ‌های بنفش، سبز، آبی، قرمز، سفید و مشکی عرضه شد. اپل برای سال 2021 گزینه‌های سبز و بنفش را حذف کرده و صورتی را اضافه کرده است، اما حتی سایر رنگ‌ها نیز اصلاح شده‌اند: رنگ قرمز در حال حاضر به مقدار قابل توجهی تیره‌تر است، آبی روشن‌تر است، و مشکی، با نام تجاری Midnight، نسبت به سال گذشته رنگ آبی بیشتری دارد.

(رنگ سفید نیز به Starlight تغییر نام داده است. تا حد زیادی یکسان به نظر می‌رسد، اما من نگاه دقیقی به گوشی Starlight نداشته‌ام.)

 

بررسی آیفون 13 مینی: صفحه نمایش

همچون آیفون 12 مینی، آیفون 13 مینی نیز دارای یک صفحه نمایش 5.4 اینچی (2340 × 1080 در 476ppi) OLED همراه با یک بریدگی است. اما وقتی از نزدیک نگاه می‌کنید شاهد برخی تغییرات هستید. اول از همه اینکه، بریدگی نسبت به سال گذشته باریک‌تر است: نه آنقدر چشمگیر، و اپل هیچ تغییر آشکاری در رابط کاربری آی او اس برای استفاده از فضای اضافی اعمال نکرده است (این اتفاق ممکن است در آی او اس 16 رخ دهد)، اما به آن اندازه‌ای هست که تجربه‌ی کلی را کمی دلپذیرتر کرده و بریدگی کمی کمتر مزاحمت داشته باشد.

بررسی کامل آیفون 13 مینی

اپل همچنین حداکثر روشنایی صفحه نمایش را از 625 نیت به 800 نیت افزایش داده است. (حداکثر روشنایی HDR 1200 نیت باقی می‌ماند.) من از این تغییر کاملاً بی‌اطلاع بودم، اما گذشته از آن، افزایش روشنایی در آیفون 12 مینی را ضروری یا مطلوب ندیدم. همچون قبل، صفحه نمایش آیفون 13 مینی به سادگی مانند یک صفحه نمایش کاملاً روشن، واضح، رنگارنگ و درخشان به نظر می‌رسد که وجودش را احساس نمی‌کنید: قرار است یک پنجره‌ی شفاف به دنیای دیجیتال باشد نه اینکه خودش فی‌نفسه یک عنصر طراحی باشد، و به خوبی به این امر دست می‌یابد.

توجه داشته باشید که هیچ پروموشنی وجود ندارد: ProMotion یک فناوری صفحه نمایش در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس است که نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش را بسته به نیاز هر کاری که گوشی در آن زمان خاص انجام می‌دهد تنظیم می‌کند تا در صورت نیاز حرکت‌های بسیار نرم و روان ایجاد کرده و در عین حال دوام باتری را نیز حفظ کند. شما می‌توانید در بررسی کامل آیفون 13 پرو و همچنین در بررسی کامل آیفون 13 پرو مکس بیشتر در مورد آن بخوانید.

 

بررسی آیفون 13 مینی: دوربین

من آیفون 13 مینی را برای یک سری آزمایش دوربین در دنیای واقعی بیرون بردم و عملکرد آن را با 12 سال قبل - که مشخصاً باید از آن پیشی بگیرد - و همچنین آیفون 12 پرو که آن را نیز شکست داد، مقایسه کردم.

بررسی کامل آیفون 13 مینی

ما با آزمایش سنتی Smart HDR شروع کردیم: عکاسی از یک سوژه در حالی که خورشید مستقیماً در پشت آن قرار دارد.

(این کار اصولاً یک ایده‌ی وحشتناک است که باید سعی کنید از آن اجتناب کنید، صرفاً به دلیل تابش نور شدیدی که به دوربین شما دارد و اغلب نتیجه‌ی آن آسمان‌هایی با نوردهی بیش‌ازحد و سوژه‌هایی کم‌نور خواهد بود. اما مواقعی وجود دارد که چاره‌ای ندارید، و در هر صورت پیشرفت‌های سالانه در دوربین‌های گوشی به قدری ناچیز شده‌اند که برای نشان دادن این تفاوت‌های اندک باید گوشی را در معرض آزمایشات سخت‌گیرانه‌تری قرار دهیم.)

فرضیه‌ی پشت Smart HDR - ویژگی Smart HDR 3 در آیفون 12 و آیفون 12 پرو، و الگوریتم جدید Smart HDR 4 در آیفون 13 مینی - این است که عکسی را با چندین نوردهی می‌گیرد و به طرز هوشمندانه‌ای آنها را برای به دست آوردن تنظیمات بهینه برای هر بخش از تصویر با هم ترکیب می‌کند. به این ترتیب می‌تواند بدون اینکه آسمان آفتابی نوردهی بیش‌ازحدی داشته باشد، جزئیات سوژه که در سایه هستند را نیز به خوبی نشان دهد.

نتایج غافلگیر کننده بود. با ترجیحات شخصی خودم سه عکس مختلف گرفتم و هر سه عملکرد مناسبی داشتند - با وجود نور شدید در پس‌زمینه، به راحتی می‌توانید جزئیات صورت و لباس سوژه را تشخیص دهید - اما در کل احساس می‌شد که آیفون 13 مینی  ضعیف‌ترین عملکرد را دارد. در حالی که آیفون 12 و آیفون 12 پرو هر دو رنگ‌های زنده‌تری را از صحنه بیرون می‌آوردند، به ویژه آسمان آبی و لباس صورتی، آیفون 13 مینی رنگ خاکستری قابل توجهی را اضافه کرد. شاید این نتیجه‌ای واقع‌بینانه‌تر بود (اما من به خاطر نمی‌آورم که تا این حد غم‌انگیز بوده باشد) اما مطمئناً از نظر هنری نتیجه‌ی آن کمتر دلپذیر است.

اضافه می‌کنم که آیفون 13 مینی تصویر بزرگتری نسبت به بقیه ثبت کرده است (3024 × 4032 به جای 1536 × 2048)، بنابراین می‌توانید عکس را عمیق‌تر برش بزنید بدون اینکه وضوح آن پایین بیاید.

به طور عجیبی، این سه مورد در میان 12 رنگ پوست، بهترین رنگ را داشتند. اما این ممکن است نتیجه‌ی خوش‌شانسی تغییرات در شرایط بین عکس گرفتن‌ها باشد. بنابراین بیایید مورد دیگری را امتحان کنیم.

بررسی کامل آیفون 13 مینی

هر سه گوشی سطح قابل توجهی از جزئیات را در نزدیکی درختان حفظ می‌کنند، که در واقع توسط خورشید درخشان که از میان شاخه‌ها می‌تابد، در سایه قرار گرفته‌اند. این طور به نظر می‌رسد که آیفون 12 بیشترین جزئیات را به تصویر کشیده است، اگر چه در عین حال بیشترین آسیب را نیز با بازتاب نور در لنز داشته است. این مسئله کاملاً سلیقه‌ای است، اما می‌توانم بگویم که از بین این سه گوشی، من کار آیفون 13 مینی را می‌پسندم، با وضوح بیشتری نسبت به آیفون 12 پرو و با آفتابی که نسبت به سایرین کمتر در لنز بازتاب یافته است.

بررسی کامل آیفون 13 مینی

یک آزمایش دیگر از Smart HDR نسخه‌های 3 و 4 یک بار دیگر نشان می‌دهد که آیفون 12 و آیفون 12 پرو با وجود نور پس‌زمینه‌ی مزاحم، کاملاً قادر به ثبت جزئیات هستند و پیشرفت‌های آیفون 13 مینی بیشتر در مورد کاهش خیره‌کنندگی منبع نور با حفظ جزئیات پیش‌زمینه است تا بهبود جزئیات.

با این حال، فقط برای تکرار این نکته که سنسورهای آیفون 13 مینی برتر هستند و تصاویر بزرگتری تولید می‌کنند که باعث می‌شود در زمان برش دادن تصویر کیفیت آن حفظ شود، در اینجا نمای نزدیکی از برگ‌های تصویر قبلی را نشان می‌دهیم.

بررسی کامل آیفون 13 مینی

توجه داشته باشید که آیفون 13 مینی از قابلیت‌های ماکرو جدید ارائه شده در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس برخوردار نیست، بنابراین انتظار نداشته باشید که بتوانید نماهای بی‌نظیری از مورچه‌ها بگیرید.

 

بررسی آیفون 13 مینی: حالت پرتره

آیفون 13 مینی حالت پرتره (Portrait Mode) را در هر دو دوربین جلو و عقب ارائه می‌دهد، و من ژرفادریابی آن را در آزمایش مناسب یافتم.

همان طور که انتظار دارید، جلوه‌ی بوکه دقیق‌تری را با لنزهای دوقلوی پشتی ارائه می‌کند. حتی با وجود یک خورشید تابان در پشت سوژه، آیفون 13 مینی کناره‌ای تمیز و مشخص، و رفتار هنری دلپذیری با موهای پریشان ایجاد کرد: در فوکوس، اما با کناره‌ای نرم‌تر.

در استفاده از دوربین جلو برای سلفی پرتره با دو سوژه، آیفون 13 مینی کمی بیشتر با جزئیات دقیق دست و پنجه نرم می‌کرد، هرچند جلوه‌ی کلی آن خوشایند بود. وقتی بزرگنمایی کردم، متوجه شدم که این بار موهای پریشان در پس‌زمینه‌ی تار از بین می‌روند - با توجه به اینکه در این مورد این اثر از طریق نرم‌افزار تولید می‌شود، وجود چنین نقصی قابل درک است، اما هنوز هم کمی ناامید کننده است.

در مجموع من از طرفداران حالت پرتره هستم، اما به نظر نمی‌رسد که از آیفون 12 مینی پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته باشد.

همچنین بخوانید: روش استفاده از Portrait Mode (حالت پرتره) آیفون

 

بررسی آیفون 13 مینی: عکاسی در نور کم

در صحبت از ویژگی‌هایی که توسط مدل قبلی نیز ارائه شده بود، بیایید در مورد عکاسی در نور کم صحبت کنیم. من آیفون 13 مینی را در شب بیرون آوردم تا عملکرد آن در شب را آزمایش کنم. این ویژگی که شب را به روز تبدیل می‌کند برای اولین بار در آیفون‌های سری 11 استفاده شد و تصاویری از نظر فنی باور نکردنی اما (به نظر من) از نظر هنری کمی مشکوک تولید می‌کند.

جالب اینجاست که آیفون 13 مینی نسبت به مدل‌هایی که در سال‌های گذشته آزمایش کرده‌ام، بسیار تمایل به استفاده از فلاش دارد. هر زمان که عکسی در شب گرفتم، به طور پیش‌فرض فلاش را فعال می‌کرد، حتی اگر این گزینه به ندرت موردنیاز باشد - شما سوژه را روشن می‌کنید، اما پس‌زمینه اساساً سیاه خواهد بود.

با غیرفعال کردن فلاش به صورت دستی، Night Mode (حالت شب) را برای وارد عمل شدن در اختیار گرفتم، این کار به خوبی انجام شد، و آسمان شب از تقریباً سیاه به خاکستری روشن تبدیل شد و جزئیات رضایت‌بخشی هم در جلو و هم در پس‌زمینه قابل مشاهده بود. اما مانند قبل و به دلیل نوردهی طولانی، آن را بسیار مستعد لرزش دیدم. بسیار مهم است که تلفن را روی یک دوپایه نگه دارید (یا در حالت ایده‌آل از سه‌پایه استفاده کنید) تا نتایج واضحی به دست آورید.

 

بررسی آیفون 13 مینی: ویدیو

یکی از جالب‌ترین ارتقاءهای دوربین را برای آخر گذاشته‌ام. و آن Cinematic Mode (حالت سینمایی) است، یک شباهت تقریبی با Portrait Mode (حالت پرتره) برای ضبط ویدیو.

این حالت نیز مانند حالت پرتره با یک اسلات اختصاصی در منوی چرخنده‌ی گزینه‌های برنامه‌ی Camera فعال می‌شود. در زمان فیلمبرداری به صورت بلادرنگ کار می‌کند، چهره‌ها را به طور خودکار تشخیص می‌دهد و فاصله‌ی کانونی را بر اساس آنها تنظیم می‌کند؛ اما می‌توانید روی نواحی مختلف کادر ضربه بزنید و فوکوس را به جای دیگری هدایت کنید. (البته این کار غیرمخرب است و بعداً می‌توانید ویدیو را ویرایش کنید تا روی چیز دیگری فوکوس کنید.)

من شاهد بوده‌ام که منتقدان این حالت را به عنوان یک حقه توصیف کرده‌اند و نمی‌دانم چه زمانی ممکن است از آن استفاده شود: البته کسانی که فیلم‌های کوتاه می‌سازند می‌توانند با آن سرگرم شوند، اما چند نفر از ما چنین کاری را انجام می‌دهیم؟ اما احساس من این است که، همچون حالت پرتره، ممکن است به حالت پیش‌فرضی تبدیل شود که تقریباً همیشه از آن استفاده می‌کنم (حداقل هنگام فیلمبرداری از اشخاص). من این افکت را دوست دارم و فکر می‌کنم که به خوبی اجرا شده است. واقعاً نمی‌توانم هیچ نقطه ضعفی در استفاده از آن مشاهده کنم، زیرا همیشه می‌توانید در فرصتی دیگر آن را حذف کنید.

 

بررسی آیفون 13 مینی: تست‌های سرعت

طبق معمول، هر چهار آیفون سری 13 دارای پردازنده یکسانی هستند: A15 Bionic، جدیدترین و سریع‌ترین سیستم تلفن همراه بر روی تراشه‌ای که توسط کارخانه‌های اپل عرضه می‌شود. با این حال، این بدان معنا نیست که عملکرد یکسانی داشته باشند، زیرا آیفون 13 و آیفون 13 مینی دارای 4 گیگابایت رم هستند، در حالی که آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس دارای 6 گیگابایت رم هستند.

در عین حال، آیفون 13 مینی می‌تواند عملکرد پردازشی فوق‌العاده‌ای داشته باشد و امتیازهای برجسته‌ای را در تمام بنچمارک‌های ما به دست آورد. در تست CPUی Geekbench 5، امتیاز استثنایی 1725 (تک هسته‌ای) و 4622 (چند هسته‌ای) را در مقایسه با 1594 و 4094 آیفون 12 مینی کسب کرد. این افزایش، نسبت به سال قبل به ترتیب 8.2 درصد و 12.9 درصد است.

iPhone 13 mini Geekbench 5 tests - Single-core

iPhone 13 mini Geekbench 5 tests - Single-core

iPhone 13 mini Geekbench 5 tests - Multi-core

iPhone 13 mini Geekbench 5 tests - Multi-core

مانند همیشه، باید متذکر شویم که این پیشرفت نظری در استفاده در دنیای واقعی بسیار کمتر قابل توجه خواهد بود، به این دلیل ساده که تراشه‌ی A14 آیفون 12 مینی به اندازه‌ی کافی سریع است تا بتواند هر چیزی را که در اپ استور است اجرا کند. من آیفون 13 مینی را در طول آزمایش نرم و پاسخگو یافتم، اما در مورد نمونه‌های آیفون 12 و آیفون 12 پروی خود نیز دقیقاً همین احساس را دارم، و اگر هنوز از یک آیفون سری 11 استفاده می‌کنید، احتمالاً در همان مرتبه خواهید ماند.

در واقع این یک سؤال در مورد تضمین ماندگاری در آینده است: تراشه‌های A15 و A14 هر دو بسیار سریع هستند، اما آیا تراشه‌ی A15 همچنان برای مدت تقریباً یک سال طولانی بیشتر از A14 سریع خواهد بود؟ زیرا توسعه دهندگان برنامه به تدریج عناصر پرتقاضا‌تری را برای استفاده از سخت‌افزار قدرتمندتر معرفی می‌کنند.

 

بررسی آیفون 13 مینی: گرافیک

یکی دیگر از تفاوت‌های گوشی‌های استاندارد و پرو در سال جاری، تعداد هسته‌های پردازنده گرافیکی (GPU) آنها است: آیفون 13 و آیفون 13 مینی پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای دارند، در حالی که آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس پردازنده‌ی 5 هسته‌ای دارند، و اگر می‌خواهید بهترین عملکرد گرافیکی را داشته باشید، پس باید دومی را در نظر بگیرید. اما باز هم، تست‌های آیفون 13 مینی خود به خوبی گویا هستند.

در پرتقاضاترین بخش Aztec Ruins (High تست GFXBench Metal، آیفون 13 مینی نرخ فریم فریم استثنایی 51.5 فریم در ثانیه (میانگین در سه اجرا) را ثبت کرد، در مقایسه با رقمی معادل فقط 42 فریم در ثانیه برای آیفون 12 مینی. برتری آن در بخش‌های دیگر کمتر مشهود بود، اما فقط به این دلیل که آنها به اندازه‌ی کافی برای مهار قدرت آن تقاضا نداشتند.

iPhone 13 mini GFXBench Metal tests - Manhattan 3.1

iPhone 13 mini GFXBench Metal tests - Manhattan 3.1

iPhone 13 mini GFXBench Metal tests - Car Chase

iPhone 13 mini GFXBench Metal tests - Car Chase

iPhone 13 mini GFXBench Metal tests - Aztec Ruins (Normal)

iPhone 13 mini GFXBench Metal tests - Aztec Ruins (Normal)

iPhone 13 mini GFXBench Metal tests - Aztec Ruins (High)

iPhone 13 mini GFXBench Metal tests - Aztec Ruins (High)

البته توجه داشته باشید که سونی در مجموعه‌ی فوق به جای بنچمارک Metal از حالت باز استفاده می‌کند، هرچند ایده‌ای تقریبی از عملکرد مقایسه‌ای را به ما می‌دهد.

 

بررسی آیفون 13 مینی: عملکرد باتری

یکی از نگرانی‌های ما در مورد آیفون 12 مینی - و همین طور در مورد SE 2020 که ظاهراً ضعف ذاتی آیفون‌های کوچک است - عملکرد نسبتاً ضعیف باتری آن بود. با توجه به اینکه اپل مجبور است در چنین دستگاه‌هایی از باتری کوچک‌تری استفاده کند، جای تعجبی هم ندارد، اما با این وجود نگران کننده است.

من دوست دارم بتوانم بگویم که اپل چنین دلواپسی‌هایی را کنار گذاشته است، اما فکر نمی‌کنم چنین چیزی حقیقت داشته باشد.

بررسی کامل آیفون 13 مینی

مطمئناً این شرکت از یک برنامه عمل مناسب صحبت می‌کرد. عملکرد باتری موضوع اصلی ارائه بود، که در آن اپل گفت که مینی جدید تقریباً یک ساعت و نیم بیشتر از نسل قبلی خود بدون اتصال به برق دوام خواهد داشت؛ در حالی که تخمین‌های صفحه مشخصات از 15 به 17 ساعت برای پخش ویدیو، از 10 به 13 ساعت برای پخش آنلاین ویدیو، و از 50 به 55 ساعت برای پخش صدا افزایش یافته است.

(به غیر از بهینه‌سازی سالانه‌ی نرم‌افزاری که به اپل این امکان را می‌دهد تا عملکرد بیشتری را از همان سخت‌افزار دریافت کند، آیفون 13 مینی در واقع باتری با ظرفیت بیشتری نسبت به آیفون 12 مینی دارد و از 2227 میلی آمپر ساعت به 2406 میلی آمپر ساعت رسیده است.)

اما در استفاده از آن در دنیای واقعی، همه چیز چندان متفاوت به نظر نمی‌رسید.

دقیقاً همچون سال گذشته، مینی معمولاً در برخی از ساعات بعدازظهر Low Power Mode (حالت کم مصرف) را پیشنهاد می‌کند (این حالت زمانی که شارژ باتری به 20 درصد می‌رسد، به صورت خودکار رخ می‌دهد)، و معمولاً روز را با مقدار شارژی بین 10 درصد تا 20 درصد به پایان می‌رساند.

با نگاهی مثبت، می‌توان به این نکته اشاره کرد که آیفون 13 مینی هرگز نتوانست یک روز کامل را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد، و معمولاً این کار را به صورت قابل قبولی انجام داد: این مطمئناً آستانه‌ی اصلی قابل قبولی برای عملکرد باتری یک گوشی است. اما من می‌گویم که باتری‌ها از روز اولی که از آنها استفاده می‌کنید شروع به ضعیف شدن می‌کنند، و چون در حال آزمایش یک نمونه‌ی کاملاً جدید بودم، این بهترین عملکردی است که می‌توانید انتظار داشته باشید. یک روز کامل استفاده از باتری در واقع حداقل عملکرد مورد انتظار است. اما یک سال بعد ممکن است نتوانید تا این اندازه از آن انتظار داشته باشید.

در مورد اعداد تأیید شده چطور؟ آیفون 13 مینی در تست باتری Geekbench 4 به مدت 6 ساعت و 33 دقیقه دوام آورد، در مقایسه با 8 ساعت و 11 دقیقه برای آیفون 13، و 9 ساعت 15 دقیقه برای آیفون 13 پرو، و 11 ساعت و 41 دقیقه برای آیفون 13 پرو مکس. از این لحاظ، آیفون 13 مینی ضعیف‌ترین عضو گروه است. اما لطفاً توجه داشته باشید که Geekbench یک آزمایش سخت است که به جای بازنمایی از استفاده‌ی معمولی، طراحی شده است که تا سرحد امکان به گوشی‌ها فشار بیاورد.

 

بررسی آیفون 13 مینی: قیمت و در دسترس بودن

فروش آیفون 13 مینی از 24 سپتامبر 2021 آغاز شد و در حال حاضر برای خرید در دسترس است.

قیمت آیفون 13 مینی از 679 پوند / 699 دلار شروع می‌شود: این ارزان‌ترین آیفون اواخر سال 2021 اپل است، اما از یک گزینه‌ی اقتصادی فاصله دارد. این لیست قیمت کامل آیفون 13 مینی است:

  • 128 گیگابایت: 679 پوند / 699 دلار
  • 256 گیگابایت: 779 پوند / 799 دلار
  • 512 گیگابایت: 979 پوند / 999 دلار

این همان قیمت پیشنهادی خرده‌فروشی است و قیمتی که در صورت خرید مستقیم از اپل، می‌پردازید.

 

همچنین بخوانید: | بررسی کامل آیفون 13 | بررسی کامل آیفون 13 پرو | بررسی کامل آیفون 13 پرو مکس |

بررسی کامل آیفون 13 مینی

 

نتیجه‌گیری

شک دارم که این توضیحات نظر کسی را تغییر دهد. من بسیاری از آنچه را که سال گذشته گفته‌ام را تکرار می‌کنم: این یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند با یک صفحه نمایش عالی و دوربین‌هایی به راحتی در دسترس در یک قاب مناسب که به راحتی قابل حمل است و چیزهای بسیار زیادی برای توصیه کردن دارد. اگر یک آیفون کوچک می‌خواهید و آماده‌ی پرداختن هزینه‌های سنگین آن نیز هستید، این یک انتخاب عالی برای شما است.

مشکل اینجاست که افراد بسیار کمی تحت عنوان متقاضی قرار می‌گیرند، زیرا می‌توان تصور کرد که اکثر کاربران سال گذشته آیفون 12 مینی را خریداری کرده‌اند. و بهینه‌سازی نسبت به آیفون 12 مینی به اندازه‌ی کافی قابل توجه نیستند که ارتقاء دادن گوشی را توجیه کنند: حالت سینمایی جذاب است، اما تشخیص سایر تغییرات در تنظیمات دوربین در هر شرایطی به جز سخت‌ترین شرایط مصنوعی دشوار است، در حالی که قدرت پردازش اضافی نیز نمی‌تواند تا یک یا دو سال دیگر احساس شود.

احساس من این است که اکثر دارندگان آیفون 12 مینی به خاطر یک (یا چند) عامل از این سه عامل خرید آیفون 13 را به تعویق انداخته‌اند: صفحه نمایش برای خوش‌آمدن آنها خیلی کوچک است؛ باتری به اندازه‌ی کافی دوام نمی‌آورد؛ و قیمت خیلی بالا است. اولی و سومی که تغییر نکرده‌اند، و در عین حالی که اپل با دومی مانور می‌دهد، به نظر نمی‌رسد که در تست‌های آن تغییرات زیادی داشته باشد.

بنابراین، این یک بررسی 4.5 ستاره دیگر است که توصیه شخصی من را به همراه دارد. اما من نمی‌توانم شاهد این باشم که این گوشی در حال تغییر در بخش تلفن‌های کوچک اپل است

اما من نمی‌بینم که این گوشی از بخش گوشی‌های کوچک اپل بتواند سرمایه خود را برگرداند (آیفون SE بعدی که هم کوچک و هم ارزان است، می‌تواند کلید اصلی باشد)، همچنین بعید می‌دانم که اپل آیفون 14 مینی را در سال آینده عرضه کند. که واقعاً مایه‌ی تأسف است، اما قابل درک است.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘