چگونه از ورود هرزنامه به تقویم آیفون جلوگیری کنیم

2
اردیبهشت 1401
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 386 بازدید

چگونه از ورود هرزنامه به تقویم آیفون جلوگیری کنیم

در این مقاله، در مورد روش جلوگیری از هک شدن تقویم آیفون توسط ویروس تقویم آیفون و همچنین روش حذف هرزنامه‌های تقویم صحبت خواهیم کرد. با سافت‌مک همراه باشید.

-----

 

اگر تجربه‌ی ظاهر شدن قرار ملاقات‌ها یا یادآوری‌های عجیب و غریب در برنامه‌ی تقویم (Calendar) آیفون خود را دارید، ممکن است نگران این مسئله باشید که به ویروس تقویم آیفون آلوده شده باشید یا تقویم آیفون شما هک شده باشد. آنچه که بیشتر از همه محتمل است، این است که مشترک یک تقویم شخص ثالث شده باشید که قرار ملاقات‌های هرزنامه‌ای آزاردهنده‌ای را برای شما ارسال می‌کند.

این نوع تقویم‌ها در حال شیوع هستند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. بنابراین، مطمئناً تنها شما نیستید که چنین قرارهای مزاحمی را در آیفون خود مشاهده می‌کنید. در واقع ما و همکارانمان نیز از این پدیده‌ی آزار دهنده در امان نمانده‌ایم.

خوشبختانه، خلاص شدن از شر ویروس تقویم آیفون می‌تواند آسان باشد. هرچند که واقعاً این یک ویروس نیست، ولی زمانی که مشاهده می‌کنید قرارهای زیادی به تقویم آیفون شما اضافه شده است، حس ویروسی شدن به شما دست می‌دهد.

در ادامه، روش حذف هرزنامه‌های تقویم در آیفون و همچنین روش جلوگیری از دوباره مورد حمله قرار گرفتن، ذکر شده است.

متأسفانه، از آنجایی که محصولات اپل بسیار با یکدیگر مرتبط هستند، اگر در تقویم آیفون خود هرزنامه دریافت کنید، ظاهر شدن این هرزنامه‌ها در سایر دستگاه‌های اپلی شما نیز اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

 

«ویروس تقویم آیفون» چگونه وارد آیفون شما شده است

مسیر معمول برای رسیدن به آیفون شما، از طریق ایمیل‌ها و پیام‌های متنی است که شامل دعوت به رویدادها در قالب یک فایل ics. است. حتی در صورتی که شما آنها را رد کنید، با این وجود این می‌تواند فرصتی برای هکرها ایجاد کند تا دعوت‌های بیشتری را به تقویم شما ارسال کنند که می‌تواند منجر به عواقب خطرناکی شود.

قانون شماره یک: هرگز بر روی لینک‌ها یا سایر بخش‌های فعال قرار ملاقات‌ها کلیک نکنید. اگر می‌توانید، خیلی ساده رویداد را به طور معمول حذف کنید. اما به احتمال زیاد باید از تقویم نیز لغو اشتراک (unsubscribe) کنید، که در بخش بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت.

ما پیامی را دریافت کردیم که از طریق Messages و از طریق آیکلود وارد شده بود. خوشبختانه ما پیام را باز نکردیم، اما در هر حال بدین صورت وارد شده بود. و از آنجایی که پیام به برنامه‌ی Messages رفته بود، بر روی تمام محصولات اپل ما وجود دارد، که این مسئله کمی آزاردهنده است!

چگونه از ورود هرزنامه به تقویم آیفون جلوگیری کنیم

دیگران یک متن هرزنامه‌ی DHL دریافت کرده‌اند که از آنها خواسته شده است که بسته‌ای را ردیابی کنند و یک لینک ارائه دهند. البته به محض اینکه افراد بر روی لینک کلیک کنند، بلافاصله مشترک تقویمی می‌شوند که آیفونِ آنها را با پیام‌هایی مانند هراس‌افکنی‌های معاندانه و سایر هشدارها انباشته می‌کند.

چگونه از ورود هرزنامه به تقویم آیفون جلوگیری کنیم

ما همچنین از دوستان خود شنیده‌ایم که نگران ملاقات‌هایی هستند که به آنها در مورد نیاز به محافظت از دستگاه‌شان را به آنها هشدار می‌دهد. به عنوان مثال، ممکن است چنین پیامی را مشاهده کنید: «ممکن است آیفون شما محافظت شده نباشد! برای محافظت از آن کلیک کنید!» و در ادامه‌ی پیام نیز یک لینک وجود داشته باشد. تحت هیچ شرایطی نباید بر روی آن لینک کلیک کنید!

چگونه از ورود هرزنامه به تقویم آیفون جلوگیری کنیم

 

در صورت دریافت هرزنامه‌ی ویروس تقویم آیفون چه باید کرد؟

بهترین توصیه در مورد متن‌ها یا ایمیل‌های اینچنینی، این است که با آنها مانند ایمیل‌های فیشینگ رفتار کنید که سعی می‌کنند شما را فریب دهند تا اطلاعات شخصی خود را در اختیارشان قرار دهید. به هیچ وجه با چنین قرار ملاقات‌هایی تعامل نداشته باشید، و فقط آنها را حذف کنید.

اگر قرار ملاقات را از طریق یک متن در برنامه‌ی Messages دریافت کرده‌اید، برای حذف آن باید انگشت خود را از راست به چپ کشیده و بر روی Delete (حذف کردن) ضربه بزنید. سپس ممکن است که آیفون پیشنهاد گزارش ناخواسته را بدهد، که پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام بدهید و آن را به عنوان یک مورد ناخواسته معرفی کنید.

سپس مراحل بعدی را دنبال کنید.

 

روش حذف هرزنامه‌ی ویروس تقویم در آیفون

اگر مقدار زیادی قرار ملاقات به صورت ناگهانی وارد آیفون شما شده است، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ چگونه می‌توانید از شر هرزنامه‌های تقویم آیفون خلاص شوید؟

یک روش حذف آنها این است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه‌ی Apple Calendar (تقویم اپل) را باز کنید.
  2. بر روی Calendars (تقویم‌ها) در پایین صفحه ضربه بزنید.
  3. به دنبال هر چیزی که نمی‌شناسید و برای شما ناآشناست باشید. هنگامی که آن را پیدا کردید، بر روی دایره‌ی قرمز رنگ با یک i در داخل آن ضربه بزنید تا پنل اطلاعات باز شود.

چگونه از ورود هرزنامه به تقویم آیفون جلوگیری کنیم

  1. در نهایت به پایین صفحه بروید تا گزینه‌ی Delete Calendar (حذف تقویم) را پیدا کنید. بر روی آن ضربه بزنید و امیدوار باشید که به دعوت‌های ناخواسته پایان دهد.

اگر باز هم مشکل حل نشد، به مرحله‌ی بعد بروید...

 

روش حذف تقویم‌های هرزنامه از طریق تنظیمات آیفون

اگر همچنان دعوت‌نامه‌های هرزنامه را دریافت می‌کنید، این احتمال وجود دارد که این تقویمِ مشکل‌ساز دارای یک اشتراک در آیفون شما باشد. حذف آن آسان است.

  1. برنامه‌ی Settings (تنظیمات) را باز کنید.
  2. به مسیر Calendar > Accounts بروید.
  3. به دنبال گزینه‌ی Subscribed Calendars (تقویم‌های مشترک شده) بگردید و بر روی آن ضربه بزنید.

چگونه از ورود هرزنامه به تقویم آیفون جلوگیری کنیم

  1. هر تقویمی را که نمی‌خواهید، پیدا کرده و آنها را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه‌ی Delete Account (حذف حساب کاربری) ضربه بزنید.

چگونه از ورود هرزنامه به تقویم آیفون جلوگیری کنیم

این تنها کاری است که باید انجام دهید تا از نمایش قرار ملاقات‌ها و یادآوری‌های ناخواسته در تقویم خود جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید:

آیا مک نیاز به آنتی ویروس دارد؟

بهترین آنتی ویروس‌ها برای مک

روش حذف یک ویروس از یک آیفون یا آیپد

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘