آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

5
آبان 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 1418 بازدید

 آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

اپل آیفون‌های جدیدی را با طراحی و ویژگی‌های به روز شده معرفی می‌کند. ما دو مورد را با هم مقایسه می‌کنیم که دارای ابعاد یکسانی هستند اما اهداف متفاوتی دارند. آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو. با سافت‌مک همراه باشید.

-----

آیا باید آیفون 12 اپل را بخرم یا آیفون 12 پرو را؟

آیفون 12 از یک طراحی جدید و زیبا، رنگ‌های عالی و پیشرفت‌های گسترده‌ای برخوردار است. این به لطف تراشهٔ A14 Bionic قدرتمندتر است و دوربین‌های به روز شده برای هر کسی که بخواهد زندگی را با جزئیاتی باور نکردنی ضبط کند، یک موهبت خواهد بود.

از آنجایی که آیفون 12 و آیفون 12 پرو از بسیاری از اجزای مشترک برخوردار هستند، در واقع به داشتن دوربین اضافی در آیفون 12 پرو خلاصه می‌شود. اگر عکاسی اولویت شما است، آیفون 12 پرو را خریداری کنید، اما برای هر چیز دیگری، آیفون 12 کفایت می‌کند.


قیمت در زمان بررسی

آیفون 12 اپل: 799 دلار (64 گیگابایت) | 849 دلار (128 گیگابایت) | 949 دلار (256 گیگابایت)
آیفون 12 پرو: شروع قیمت از 999 دلار


بررسی کامل آیفون 12 اپل در مقایسه با آیفون 12 پرو

اپل در رویداد Speed در 13 اکتبر، از آخرین نسخه‌های آیفون خود رونمایی کرد. در این رویداد آیفون 12 مینی جدید به همراه آیفون 12 استاندارد و آیفون 12 پرو معرفی شدند. با مقایسه‌ای بین آیفون 12 و آیفون 12 پرو، نگاهی به فرزندان میانه در این خانوادهٔ در حال رشد می‌اندازیم.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیفون جدید

 

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو: قیمت و در دسترس بودن

همان طور که انتظار دارید، اپل آیفون 12 را با چند پیکربندی مختلف ذخیره‌سازی ارایه می‌دهد که از این قرار هستند:

  • آیفون 12 اپل (64 گیگابایت): 799 پوند / 799 دلار
  • آیفون 12 اپل (128 گیگابایت): 849 پوند / 849 دلار
  • آیفون 12 اپل (256 گیگابایت): 949 پوند / 949 دلار

شما می‌توانید آیفون 12 را با تاریخ عرضهٔ 23 اکتبر از 16 اکتبر پیش‌خرید کنید.

همین ماجرا در مورد آیفون 12 پرو نیز صدق می‌کند که می‌توان آن را در پیکربندی‌های زیر داشت:

  • آیفون 12 پرو اپل (128 گیگابایت): 999 پوند / 999 دلار
  • آیفون 12 پرو اپل (256 گیگابایت): 1.099 پوند / 1.099 دلار
  • آیفون 12 پرو اپل (512 گیگابایت): 1.299 پوند / 1.299 دلار

شما می‌توانید آیفون 12 پرو را با تاریخ عرضهٔ 23 اکتبر از 16 اکتبر پیش‌خرید کنید.

اگر دستگاه بزرگ‌تر یا کوچک‌تری می‌خواهید، آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 مینی وجود دارند که هر دو در 13 نوامبر برای اولین بار عرضه می‌شوند.


آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو: طراحی

به دنبال موفقیت در لبه‌های مربعی آیپد پرو و آیپد ایر جدید، اپل زیبایی چشمگیرتری را برای تمام مدل‌های جدید آیفون 12 به ارمغان آورده است. از بسیاری جهات، یادآور آیفون 5 / 5S و SE اورجینال است، اما ظاهر آن قطعاً جدید است.

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

رنگ بار دیگر به پالت اپل بازگشت، و آیفون 12 دارای پنج رنگ جذاب - سفید، سیاه، قرمز، سبز و آبی - است که با رنگ‌های Graphite، Silver، Gold و Pacific Blueی آیفون 12 پرو رقابت می‌کند.

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

آیفون 12 دارای یک شاسی آلومینیومی است در حالی که آیفون 12 پرو دارای ترکیبی از استیل ضد زنگ و شیشه است. ابعاد از هر یک از مدل‌های قبلی کوچک‌تر است، اما هر دو صفحه نمایشی 6.1 اینچی دارند که در پنل‌های Super Retina XDR بسیار خیره کننده هستند.

بخشی از راز تقلیل ابعاد این است که اجزای آنتن 5G در باند اطراف شاسی تعبیه شده‌اند، که امیدوارم با موفقیت بهتری نسبت به آیفون 4 که منجر به جنجال «شما آن را اشتباه نگه می‌دارید» شد، همراه باشد.

به دلیل وجود دوربین‌های Face ID هنوز هم شکاف‌هایی در بالای هر دو نمایشگر وجود دارد، اما اپل شیشه را به مادهٔ جدید Ceramic Shield (سپر سرامیکی) ارتقاء داده است که دارای چهار برابر مقاومت بیشتر در برابر افتادن نسبت به مدل‌های قبلی آیفون است.

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

آیفون 12 دارای دوربین دوتایی پشتی است، یک دوربین زاویه باز و یک دوربین با زاویه خیلی باز. در حالی که آیفون 12 پرو یک لنز تله‌فوتو اضافی دارد.

یکی از موارد جالب توجه بازگشت MagSafe است. این فقط در مک‌ها برای نگه داشتن شارژرها در محل خود بود، اما اکنون در پنل پشتی تمام مدل‌های آیفون 12 به منظوری مشابه تعبیه شده است. ویژگی جدید امکان اتصال مغناطیسی شارژرهای بی‌سیم را فراهم می‌کند.

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

ضد آب بودن به رتبه‌بندی IP68 ارتقاء یافته است، به این معنی که دستگاه‌ها می‌توانند در غوطه‌ور شدن در عمق شش متری به مدت 30 دقیقه سالم بمانند. سرانجام، پورت‌های شارژ در هر دو دستگاه، به جای این که مانند آیپد پروها، آیپد ایر و تمام مک‌بوک‌های جدید که از پورت USB-C استفاده می‌کنند، پورت Lightning باقی می‌ماند.


آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو: ویژگی‌ها

اپل معرفی اتصال 5G را به عنوان ویژگی اصلی در تمام مدل‌های ردیف آیفون 12 معرفی کرده است. این باعث افزایش سرعت در کانکشن‌های LTE می‌شود و شما را از استفاده از وایفای عمومی به صورت بالقوه ناامن در خارج از خانه نجات می‌دهد، بعلاوه امکان بازی‌های آنلاین با تأخیر کم و دانلود فیلم، نمایش تلویزیونی و موسیقی با 4G LTE در کسری از زمان طول می‌کشد. در شرایط ایده‌آل، اپل افتخار می‌کند که مدل‌های جدید می‌توانند به سرعت 3.5 گیگابایت در ثانیه برسند. ویژگی کم‌ارزشی نیست.

همچنین این شرکت ادعا می‌کند که مدل‌های آیفون 12 دارای باندهای 5G بیشتری نسبت به سایر تلفن‌های هوشمند هستند و از Smart Data Mode (حالت داده هوشمند) استفاده می‌کنند تا به صورت خودکار بین 5G و 4G LTE سوئیچ کند که این به کاری که انجام می‌دهید و سرعت کانکشن شما بستگی دارد.


آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو: صفحه نمایش

در هر دو مدل شاهد صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED خواهید بود که طبق گفتهٔ اپل دارای یک نسبت کنتراست 2.000، 000:1 و تعداد 460 پیکسل در هر اینچ است، که 326 پیکسل موجود در آیفون 11 را کم جلوه می‌کند.

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

هر دو دارای HDR، True Tone، Wide Colour display P3، Haptic Touch هستند، اما حداکثر روشنایی آیفون 12 پرو 800 نیت است، در حالی که آیفون 12 دارای 625 نیت است، اگر چه هر دو برای پخش HDR می‌توانند به 1200 نیت برسند.


آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو: پردازنده‌ها

همان طور که انتظار می‌رفت، اپل پردازندهٔ A14 Bionic را برای تمام این رده در نظر گرفته است و آن را «سریع‌ترین تراشه در گوشی‌های هوشمند» خوانده است. این اولین تراشه‌ای است که اپل در آن از فناوری 5 نانومتری استفاده کرده است، که همچنان به کاهش اندازهٔ دستگاه‌ها کمک می‌کند. در زمان ارایه، اپل ادعاهای بزرگی در مورد سرعت و عملکرد این تراشه نسبت به سایر محصولات موجود در بازار ارایه کرد، با سرعت GPU تا 50٪ بیشتر از هر چیز دیگری، اما قبل از پذیرفتن هر چیزی، ما باید ابتدا آن را آزمایش کنیم.


آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو: دوربین‌ها

کاربران آیفون 12 باید به جای دوربین سه‌گانه در مدل‌های آیفون 12 پرو، به یک دوربین دوگانه رضایت دهند، اما ما فکر می‌کنیم که ترکیب Wide (زاویه دید باز) و Ultra Wide (زاویه دید فوق‌العاده باز) برای اکثر افراد بیش از اندازه کافی باشد. همچنین Smart HDR 3 وجود دارد که باعث افزایش کنترل در جزئیات، کنتراست و کاهش نویز می‌شود، بعلاوه یک Night Mode (حالت شب) جدید برای عکاسی بعد از ساعات کاری و یک Night Mode Time-Lapse برای خلق ویدیوهای هنری نیز وجود دارد.

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو

اگر نمی‌توانید بدون یک لنز Telephoto (تله‌فوتو) زندگی کنید، آیفون 12 پرو در کنار Optical Image Stabilisation پیشرفته که سنسور را به جای لنز حرکت می‌دهد، آن را به ارمغان آورده است. پردازش تصویر Deep Fusion افزایش سطح جزئیات برای عکس‌ها و ویرایش آنها در آیفون 12 پرو را به ارمغان می‌آورد، در حالی که Apple ProRAW مورد توجه عکاسان جدی‌ای که خواهان بالاترین سطح کنترل بر تصاویر خود هستند قرار خواهد گرفت.

ضبط ویدیوی HDR نیز برای اولین بار در آیفون با HDR 10 بیت انجام می‌گیرد و همچنین اپل نشان داد که آیفون 12 پرو اولین گوشی هوشمندی است که می‌تواند Dolby Vision HDR را به صورت 4K و با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند. و همچنین مهندسان اسکنر LiDAR را نیز عرضه کرده‌اند تا نقشه‌های محیط اطراف شما را برای استفاده با نرم‌افزار AR و عکاسی پرتره Night Mode (حالت شب) را فراهم کنند.

در جدول زیر مشخصات فنی هر دو دستگاه ذکر شده است:

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 12 پرو


جمع‌بندی

طراحی جدید برای رده آیفون 12 یک بهینه‌سازی ماهرانه است که بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت. افزودن تراشهٔ A14 Bionic و همچنین Ceramic Shield (محافظ سرامیکی) و بهتر شدن در ضد آب بودن، به این معنی است که این دستگاه‌ها نه تنها زیبا، بلکه قدرتمند و مقاوم هستند. آیفون 12 برای اکثر مردم بیش از اندازه کافی خواهد بود، اما اگر آن دوربین اضافی و نرم‌افزارهای همراه آن را می‌خواهید، پس ارزش صرف هزینهٔ اضافی را دارد.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘