روش عکس گرفتن در زیر آب با آیفون

30
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 7 دقیقه
0 نظر 1846 بازدید

روش عکس گرفتن در زیر آب با آیفون 

عکاسی در زیر آب می‌تواند باارزش باشد. اما هنگام بردن آیفون گران قیمت خود به استخر، احتیاط کنید. در اینجا 6 نکتهٔ مهم برای کسانی که در دریا یا استخر عکاسی می‌کنند، آورده شده است.

-----

سافت‌مک: عکاسی در زیر آب سرگرم کننده و ارزشمند است، و به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌ها و خاطرات خیره کننده‌ای از طبیعت را ثبت کنید. و مقاومت بسیار خوب در برابر آب در آیفون‌های فعلی به این معنی است که شما می‌توانید از این سرگرمی لذت ببرید بدون این که هزینه‌های زیادی را صرف تجهیزات خاصی کنید.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که کدام مدل‌های آیفون برای عکاسی در زیر آب مناسب هستند (و اگر آیفون شما مناسب این کار نیست کدام لوازم جانبی را خریداری کنید)، و نکاتی در مورد راه‌اندازی، نورپردازی، لنزها و موارد دیگر را ارایه خواهیم داد.

 

آیا به یک کاور ضد آب نیاز دارید؟

آیفون‌های امروزی مقاومت بسیار خوبی در برابر آب دارند، اما همیشه این طور نبوده است. آیا برای لذت بردن از عکاسی در زیر آب به خرید یک کاور ضد آب نیاز دارید؟

آیفون 7 که در سپتامبر 2016 منتشر شد، اولین گوشی اپل بود که در سطح عمومی به عنوان مقاوم در برابر آب شاخته شد، دارای رتبه‌بندی IP67 و تعهد سالم ماندن در عمق یک متری برای مدت 30 دقیقه بود.

از آن زمان، تمام آیفون به اندازهٔ آیفون 7 یا بیشتر از آن در برابر آب مقاوم هستند - آیفون XS و آیفون XS Max دارای رتبه‌بندی IP68 هستند که عمق دوام آوردن را به 2 متر افزایش می‌دهد.

روش عکس گرفتن در زیر آب با آیفون

اگر آیفونی قدیمی‌تر از این را داشته باشید، هیچگونه مقاومتی در برابر آب را تضمین نمی‌کند، اگر چه اعتقاد بر این است که - به صورت غیر رسمی و طبق گزارش iFixit - آیفون 6s نیز می‌تواند در برابر یک غوطه‌وری لحظه‌ای مقاومت کند.

  • آیفون 6s، آیفون SE و نسخه‌های قبلی - رتبه‌بندی نشده
  • آیفون 7 و آیفون 7 پلاس - رتبه‌بندی IP67
  • آیفون 8 و آیفون 8 پلاس - رتبه‌بندی IP67
  • آیفون X - رتبه‌بندی IP67
  • آیفون XR - رتبه‌بندی IP67
  • آیفون XS و آیفون XS Max - رتبه‌بندی IP68

کاملاً واضح است که ما به دارندگان آیفون‌های قبل از 7 توصیه می‌کنیم که یک کاور ضد آب برای این اهداف خریداری کنند. و حتی یک تلفن با رتبه‌بندی IP67 را نباید با تجهیزات ضد آب حرفه‌ای اشتباه گرفت: تهیهٔ یک آیفون X برای یک غواصی طولانی در نقاط عمیق فکر خوبی نیست.

اگر به دنبال استفاده از آیفون خود برای برنامه‌های عکاسی طولانی مدت هستید یا اگر یک آیفون قدیمی که ضد آب نیست دارید، اکیداً به شما توصیه می‌کنیم که یک کاور ضد آب خریداری کنید، که محافظت بیشتری را ایجاد می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که بدون این که دائماً نگران عملکرد نامناسب آن باشید، در زیر آب عکس بگیرید.


آماده شدن برای عکاسی در زیر آب

قبل از رفتن به زیر آب، مطمئن شوید که آیفون خود را به درستی تنظیم کرده‌اید تا بتوانید با سهولت عکس بگیرید.

وقتی در زیر آب هستید، استفاده از صفحه لمسی تلفن برای شما سخت خواهد بود. با این حال، می‌توانید از کلیدهای میزان صدا برای گرفتن عکس استفاده کنید - فقط اطمینان حاصل کنید که می‌دانید کدام دکمه را فشار دهید. یا وارد برنامهٔ Camera شوید و تنظیمات را پیکربندی کنید، از جمله رزولوشن مورد نظر برای عکس گرفتن، فیلترهایی که می‌خواهید اعمال کنید و رزولوشن ویدیو (اگر قصد استفاده از آن را دارید).

وقتی در زیر آب هستید، نباید از گرفتن چندین عکس خودداری کنید. مطمئناً عکس‌هایی خواهید گرفت که به طرز وحشتناکی از فوکوس خارج هستند یا نور نامناسبی دارند. موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند در زیر آب اشتباه پیش برود - مهم نیست که سطح مهارت شما در عکاسی چقدر است، وقتی در زیر آب هستید، این یک کار کاملاً متفاوت با در خشکی بودن است.

ممکن است بدیهی به نظر برسد، ولی مطمئن شوید که قبل از ورود به آب تلفن خود را کاملاً شارژ کرده باشید. با گرفتن عکس و فیلم زیاد، باتری زیادی مصرف خواهد شد و آخرین چیزی که می‌خواهید این است که شارژ باتری شما تمام شود.

اپل اظهار می‌کند که شما نباید سعی کنید یک آیفون مرطوب را شارژ کنید، و ما هم موافقت می‌کنیم. اگر پس از عکسبرداری در زیر آب به تلفن خود احتیاج دارید، توصیه می‌کنیم قبل ازاتصال آن به هر منبع تغذیه‌ای، آن را برای مدت چند ساعت خشک کنید - این مورد در هنگام استخراج عکس‌ها از آیفون شما نیز صدق می‌کند!


کدام لنزها را باید انتخاب کنید؟

روش عکس گرفتن در زیر آب با آیفون

برای کارهای زیر آب توصیه می‌کنیم که نگاهی به لنزهای افزودنی بیندازید - این موارد اغلب می‌توانند به عنوان یک لنز گیره‌دار ساده برای آیفون خریداری شوند.

گزینه‌های زیادی در آمازون موجود است. اینها معمولاً برای عکاسی در زیر آب نیستند، اما باید به خوبی عمل کنند؛ اگر شک دارید (و به خصوص اگر از یک کاور ضد آب استفاده می‌کنید که ممکن است برای یک لنز گیره‌دار مناسب نباشد)، با سازنده تماس بگیرید و در این مورد سؤال کنید.

با لنزهای مختلف آزمایش کنید، زیرا ممکن است یک لنز زاویه باز پیدا کنید، یا لنزهای فیش‌آی می‌توانند نتیجه‌ای کاملاً متفاوت داشته باشند.


نکاتی مربوط به نوردهی

نوردهی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های عکاسی است؛ تسلط بر آن آسان نیست و صبوری برای پیدا کردن نور مناسب برای عکس‌های خودتان را می‌طلبد. از آنجایی که در زیر آب قرار خواهید گرفت، باید به خاطر داشته باشید که آب نور را به روش‌های مختلفی می‌شکند، بنا بر این ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که به دلیل شرایط نوری غیر کافی، یک عکس ضعیف به دست آید.

ما توصیه می‌کنیم که در نور آفتاب عکس بگیرید، زیرا در این صورت درخشش نور طبیعی را در اختیار دارید. البته اگر در استخر سرپوشیده هستید، باید از قبل چراغ‌ها روشن شوند. ما توصیه نمی‌کنیم که عکس‌های زیر آب را شبانه تهیه کنید، زیرا با صحنه‌های تاریک و عکس‌های بسیار بی‌کیفیتی مواجه خواهید شد. تلفن‌های هوشمند، از جمله آیفون‌ها، با شرایط کم نوری و بدون فلاش دست و پنجه نرم می‌کنند، بنا بر این عکاسی در زیر آب با نور کم عملاً غیرممکن است.

می‌توان از فلاش در زیر آب استفاده کرد، اما ما به شما توصیه نمی‌کنیم، چون می‌تواند در فوکوس و رنگ‌های عکس شما اختلال ایجاد کند. اگر واقعاً به نور اضافی نیاز دارید، می‌توانید یک عدد چراغ قوهٔ غواصی را در آمازون با قیمت 32.99 پوند خریداری کنید.

به خاطر داشته باشید که یک چراغ قوه یک منبع نور غیر طبیعی به شما می‌دهد و در نتیجه رنگ‌های غیرعادی، حتی در زیر آب ایجاد می‌کند. با تاباندن یک چراغ قوه به سوژهٔ خود (مثلاً یک گیاه در زیر آب)، رنگ گیاه طبیعی نخواهد بود.


اطمینان از ثابت بودن

روش عکس گرفتن در زیر آب با آیفون

گرفتن عکس در هنگام حرکت زیاد می‌تواند سخت باشد، چه رسد به این که در زیر آب هم باشید. ثابت بودن بسیار مهم است و در هنگام عکس گرفتن در زیر آب باید دستی بدون حرکت داشته باشید، ضمن این که مطمئن شوید سوژهٔ شما خیلی سریع حرکت نمی‌کند.

برای کمک به ثابت بودن می‌توانید هنگام گرفتن عکس، بازوهای خود را قفل کنید یا یک چوب سلفی / مونوپاد خریداری کنید. این لوازم جانبی به شما کمک می‌کند تا گوشی را ثابت نگه دارید و عکس‌های زیبایی بگیرید، چه برای ویدیو و چه برای عکس‌های زیرآبی پانوراما.


چه لباسی مناسب است؟

روش عکس گرفتن در زیر آب با آیفون

در نهایت، آن چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد، لباس است.

داشتن چند جیب برای نگه داشتن آیفون و لوازم جانبی مفید است. به همان اندازه شما باید مطمئن شوید که لباس شما مانع عکاسی شما نمی‌شود، بنا بر این لباس‌های قالب بدن مناسب هستند. اگر شروع به جدی گرفتن کار عکاسی کرده‌اید، ممکن است لازم باشد استتار با محیط اطراف را هم در نظر داشته باشید، خواه این امر برای جلوگیری از ترساندن حیوانات حیات وحش باشد یا به دلیل این که نگران این هستید که ممکن است در یک سطح بازتابنده تصویر خود را مشاهده کنید.

شما در حال استفاده از فناوری زیر آب هستید، بنا بر این باید چگونگی محافظت و نگهداری از وسایل خود را نیز در نظر داشته باشید. داشتن بند مچ و همچنین یک شناور برای آیفون خودتان فکر خوبی می‌تواند باشد.

همچنین بخوانید:

- روش پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در آیفون

- بهترین برنامه‌های عکس و دوربین آیفون

- روش حذف کردن عکس‌ها از آیفون

- روش حذف عکس‌های تکراری در آیفون

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بهترین باشید، نه اولین.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘