Apple Photos در مقایسه با Google Photos

28
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 13 دقیقه
0 نظر 752 بازدید

 Apple Photos در مقایسه با Google Photos

ما در این مقاله برنامه‌های Google Photos و Apple Photos را برای آیفون از نظر هزینه، حریم خصوصی، امنیت و سهولت در استفاده با هم مقایسه خواهیم کرد، تا بدانید کدام سرویس برای شما مناسب است. با سافت‌مک همراه باشید.

-----

آیا باید Apple Photos را بخرم؟

کدام یک بهتر است، Apple Photos یا Apple Photos؟ این تصمیم در درجهٔ اول به نظر شما در بارهٔ نظارت بر داده‌های شخصی شما توسط گوگل بستگی دارد؛ اگر از این کار راضی هستید، ادامه دهید و از Google Photos استفاده کنید - این یک سرویس رایگان عالی است. اما اگر نگران حریم خصوصی آنلاین خود هستید و استفاده از یک برنامهٔ بومی را ترجیح می‌دهید، Apple Photos راهی پیش روی شما است.


قیمت در زمان بررسی

رایگان


بررسی کامل Apple Photos

Google Photos برنامه‌ای است که تقریباً از هر دستگاهی می‌توانید از تمام کتابخانه عکس خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده و آنها را مرور کنید. بسیاری از افراد شباهت‌هایی بین برنامهٔ Photos گوگل و برنامهٔ Photos اپل می‌بینند که در آی. او. اس 7 معرفی شد و متعاقباً به مک نیز وارد شد. بنا بر این ما می‌خواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم و ببینیم دقیقاً چقدر به هم شبیه هستند و بهترین گزینه برای شما کدام است.

Google Photos یک دانلود رایگان برای آی. او. اس است، بنا بر این می‌توانید آن را در آیفون یا آیپد خود اجرا کنید - این فقط برای کاربران اندروید نیست.

همچنین بخوانید: آموزش جامع روش استفاده از برنامه Photos در مک

 

سازماندهی و جستجو

روشی که هم برنامهٔ Apple Photos و هم برنامهٔ Google Photos عکس‌های شما را سازماندهی می‌کنند بسیار شبیه به هم است. اپل کتابخانه عکس شما را با استفاده از گروه‌های هوشمند بر اساس زمان و مکان تحت عناوین Moments (لحظه‌ها) و Collections (مجموعه‌ها) و Years (سال‌ها) سازماندهی می‌کند.

Moments (لحظه‌ها) گروه‌هایی از عکس‌هایی هستند که در طول یک روز گرفته می‌شوند (گاهی اوقات مشاهده می‌کنید که یک روز به دو Moments تقسیم شده است). Collections (مجموعه‌ها) عکس‌هایی هستند که طی چند روز یا هفته گرفته شده‌اند: در صورت فعال بودن سرویس‌های موقعیت مکانی، مجموعه‌ای از عکس‌های تقریباً همزمان گرفته شده را مشاهده خواهید کرد. Years (سال‌ها) مروری بر عکس‌های گرفته شده در طول سال‌ها است.

با ضربه زدن بر روی یک نقطه از نمای Year، شما را به Collection (مجموعه) عکس‌های آن زمان می‌رساند، دوباره ضربه بزنید تا به آن Moment (لحظه) منتقل شوید که تمام عکس‌های آن مناسبت خاص خواهد بود.

همچنین در برنامهٔ اپل می‌توانید عکس‌های خود را به صورت Albums (آلبوم‌ها) مرتب کنید یا عکسی را با یک قلب تگ کنید تا به صورت خودکار به Favorites Album (آلبوم مورد علاقه‌ها) ی شما اضافه شود.

Apple Photos در مقایسه با Google Photos

گر چه ممکن است که این دو برنامه تا حدودی شبیه به هم باشند، اما Google Photos رویکرد متفاوتی در سازماندهی عکس دارد. اول از همه این که، نظم و ترتیب معکوس می‌شود: جدیدترین عکس‌ها در بالا نشان داده می‌شوند و برای دیدن تصاویر بیشتر انگشت خود را به بالا بکشید.

اگر می‌خواهید عکس‌های روز را در گوگل مشاهده کنید و بخواهید همهٔ عکس‌هایی را که در یک ماه گذشته گرفته‌اید را مشاهده کنید، برای کوچک کردن (زوم به عقب) دو انگشت خود را به سمت داخل بکشید. می‌خواهید بر روی یک عکس خاص زوم کنید؟ برای بزرگ کردن آن عکس (زوم به جلو)، دو انگشت خود را سمت بیرون بکشید. اگر از یک عکس زوم به عقب کنید، یک نوار کناری ظاهر می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا با ضربه زدن، نگه داشتن و کشیدن نوار کناری به یک ماه خاص، به سرعت به عقب برگردید. این نوار کناری نسبت به بالا و پایین کشیدن برنامهٔ اپل کمی دقیق‌تر است.


جستجو کردن

با این حال، این قسمت چشمگیر سازماندهی Google Photos نیست - عکس‌های شما را به صورت خودکار تجزیه و تحلیل کرده و آنها را به دسته‌هایی مانند Cats (گربه‌ها) یا Skylines (چشم‌انداز) اضافه می‌کند که می‌توانید به سرعت به آنها دسترسی پیدا کنید.

توانایی‌های آن در اینجا متوقف نمی‌شود، زیرا شما همچنین می‌توانید برای یافتن عکس به جستجوی کلمات کلیدی بپردازید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید تمام عکس‌های حاوی تلفن را مشاهده کنید، gadgets را در نوار جستجو تایپ کنید و Google Photos باید هر عکسی در کتابخانهٔ شما که دارای یک گجت است را نمایش دهد. هنوز 100 درصد دقیق نیست، اما ما از عملکرد خوب آن شگفت‌زده شدیم.

برنامهٔ گوگل همچنین تمام عکس‌های ما از گربه‌ها را در یک پوشه برای ما مرتب کرده است: حتی لازم نبود که چنین چیزی را درخواست کنیم.

اپل هم یک ویژگی جستجو را در برنامهٔ Photos خود دارد که به خوبی کار می‌کند. این ویژگی از زمان عرضهٔ این برنامه تکامل یافته است؛ قبلاً محدود به مکان‌ها و تاریخ‌ها بود، اما اکنون می‌توانید چیزهای متنوعی مانند صندلی، دودکش و درختان کریسمس را جستجو کنید.

Apple Photos در مقایسه با Google Photos


ویرایش کردن

بیایید به جنبهٔ مهم دیگری از هر برنامه نگاهی بیندازیم: ویرایش کردن.

گوگل ابزارهای ویرایشی مختلفی را برای کمک به زیباتر کردن عکس‌های شما ارایه می‌دهد، از جمله Auto Enhance (بهبود خودکار) استاندارد و تعدادی فیلتر مخصوص شبیه اینستاگرام برای کسانی که از آنها استفاده می‌کنند. همچنین ابزارهایی را برای تغییر نور، رنگ و pop ارایه می‌دهد. این موارد با استفاده از لغزنده اعمال می‌شوند و هیچ ورودی دستی ندارند.

Apple Photos در مقایسه با Google Photos

اپل نیز Auto Enhance (بهبود خودکار)، فیلترها و کنترل‌های رنگ و نور را ارایه می‌دهد، اما یک گام فراتر از گوگل رفته است. در صورت نیاز می‌توانید موارد زیر را تنظیم کنید:

  • Brilliance (درخشش)
  • Exposure (مقدار نوردهی)
  • Highlights (علامتگذاری کردن)
  • Shadows (سایه‌ها)
  • Brightness (روشنایی‌ها)
  • Contrast (کنتراست / تضاد)
  • Black point (منطقه تیره)
  • Colour saturation (اشباع رنگ)
  • Cast (نور موضعی)
  • B&W intensity, neutrals, tone and grain (شدت سیاه و سفیدی، رنگ‌های خنثی، ته رنگ و سایه رنگ)

اپل اعمال عددی بسیار دقیقی برای هر یک از این موارد را امکانپذیر کرده است، اما یک مسئله این است که شما همچنان می‌توانید آنها را با استفاده از اسلایدر نیز کنترل کنید - روشی که هرگز در یک صفحهٔ لمسی دقیق نیست و در این حالت حتی مقیاس‌های شماره‌گذاری شده را ارایه نمی‌دهد.

اپل یک ترفند دیگر نیز در آستین دارد: شما می‌توانید با استفاده از ابزار ویرایش شخص ثالث (مانند مواردی که در Camera Plus استفاده می‌شود) عکس‌ها را در برنامهٔ Photos ویرایش کنید.

همچنین بخوانید: آموزش جامع روش ویرایش عکس در Photos مک

با این وجود، Google Photos با یک ویژگی چشمگیر دیگر بازگشت. تجزیه و تحلیل برنامه از عکس‌های شما تنها منجر به دسته‌بندی آنها در پوشه‌های هوشمند نمی‌شود؛ بلکه ویرایش‌هایی را نیز پیشنهاد می‌کند. این موارد شامل گیف‌ها، ویدیوها، کولاژها و ویرایش‌های بر اساس کتابخانه عکس شما هستند؛ و همچنین ما شاهد گیف‌ها و ویدیوهای شگفت‌انگیزی هستیم که به صورت خودکار برای ما تولید می‌شوند.

ما در ابتدا نگران این بودیم که این نسخه‌های اضافی از تصاویر ما (علاوه بر نسخهٔ اصلی) به سرعت حافظهٔ آیفون ما را اشغال کنند، اما تمام این نسخه‌ها در ابر ذخیره می‌شوند (این به این معنی است که برای مشاهدهٔ آنها به اتصال وب نیاز دارید). و هیچ ترسی وجود ندارد که فضای ابری به سرعت پر شود - گوگل فضای نامحدودی را به عکس‌های شما اختصاص می‌دهد (اطلاعات بیشتر در ادامه).

ضمن این که، اپل نسخه‌های اضافی از تصاویر تنظیم شدهٔ شما را ذخیره نمی‌کند، فقط تنظیماتی را که انجام داده‌اید ذخیره می‌کند و هنگام مشاهده آنها را بر روی عکس اعمال می‌کند.


اشتراک‌گذاری

اشتراک‌گذاری عکس‌های‌مان به لطف فیسبوک و اینستاگرام به یک امر روزمره تبدیل شده است، بنا بر این، این دو برنامه چگونه می‌توانند اشتراک‌گذاری عکس را کنترل کنند؟

کاربران آیفون از Share Sheet (بخشی از آی. او. اس که در بسیاری از برنامه‌های مختلف ظاهر می‌شود - آیکون آن یک مربع با یک فلش بیرون آمده است) استفاده می‌کنند. Share Sheet لیستی از شبکه‌ها و برنامه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد که می‌توانید فایل انتخابی را با آنها به اشتراک بگذارید. پالت گزینه‌ای مشابهی در Google Photos و Apple Photos ظاهر می‌شود و هر کدام عملکردی را که تصور می‌کنید را انجام می‌دهد - به سادگی بر روی آیکون شبکهٔ اجتماعی که می‌خواهید عکس را در آن به اشتراک بگذارید ضربه بزنید. بسیار خوب و ساده.

Apple Photos در مقایسه با Google Photos

همچنین اپل iCloud Photo Sharing از طریق پوشه‌های به اشتراک گذاشته شده در برنامهٔ Photos را ارایه می‌دهد. شما به سادگی یک پوشه ایجاد کرده و آدرس ایمیل شخص (یا اشخاص) مورد نظر برای به اشتراک گذاشتن آلبوم را به آن اضافه می‌کنید. پس از ایجاد و به اشتراک گذاشتن، هر زمان که عکس‌های جدید اضافه شود، اعلانی برای تمام اعضا ارسال می‌شود و همچنین آنها نیز می‌توانند عکس‌هایی را به آلبوم اضافه کنند. شما می‌توانید حداکثر 5000 تصویر را در یک آلبوم مشترک ذخیره کنید. همچنین iCloud Photo Sharing به شما این امکان را می‌دهد تا یک لینک عمومی به آلبوم ایجاد کنید تا هر کسی بتواند آن را از یک مرورگر وب مشاهده کند (اطلاعات بیشتر در مورد iCloud Photo Sharing در ادامه).

به صورت پیش‌فرض اپل عکس‌های شما در آی‌کلود را در My Photo Stream ذخیره می‌کند - شما می‌توانید 1000 تصویر گذشته یا تصاویر 30 روزه را به صورت رایگان ذخیره کنید. این تصاویر می‌توانند از هر یک از دستگاه‌های شما تهیه شوند - حتی عکس‌هایی که از دوربین خود در مک دانلود کرده‌اید.

اگر بخواهید عکس‌های بیشتری را ذخیره کنید باید هزینه بپردازید - اپل ماهانه 79 پنی برای 50 گیگابایت یا ماهانه 2.49 پوند برای 200 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود هزینه دریافت می‌کند. شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی عظیم 2 ترابایتی را با پرداخت ماهانه 6.99 پوند دریافت کنید.

این اصلی‌ترین چیزی است که Apple Photos را از Google Photos تفکیک می‌کند. Google Photos از تمام کتابخانهٔ شما در سرورهای خود نسخهٔ پشتیبان تهیه می‌کند و فضای ذخیره‌سازی نامحدودی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

Apple Photos در مقایسه با Google Photos

اگر تصمیم دارید تصاویر را با شخصی به اشتراک بگذارید، آن شخص نیازی به برنامهٔ Google Photos ندارد، زیرا عکسها از طریق مرورگر وب قابل دسترسی هستند. فرد مورد نظر می‌تواند عکس‌ها را مرور کند و آنها را در دستگاه خود یا Google Photos Stream ذخیره کند. اگر بخواهید دسترسی به یک لینک را لغو کنید، به راحتی آن را از منوی Shared Links از داخل برنامهٔ Google Photos حذف می‌کنید.


دسترسی به عکس‌ها

برنامهٔ Photos اپل در هر آیفون، آیپد و آیپاد تاچ که آی. او. اس 7 یا نسخه‌های بالاتر را اجرا می‌کند و هر مک که macOS/Mac OS X 10.10. 3 یا بالاتر را اجرا می‌کند و همچنین از طریق آی‌کلود در ویندوز در دسترس است. اگر از آی. او. اس 8.1 یا بالاتر استفاده می‌کنید، از iCloud Photo Library نیز بهره‌مند می‌شوید. به این معنی که اگر فضای کافی ذخیره‌سازی در حساب آی‌کلود خود داشته باشید، کتابخانهٔ عکس باید بین مک، آیفون، آیپد و آیپاد تاچ بر روی هر دستگاه در دسترس باشد.

Apple Photos در مقایسه با Google Photos

همچنین می‌توانید از طریق وب سایت آی‌کلود www. icloud. com به iCloud Photo Library خود دسترسی پیدا کنید. از طریق این سایت با اپل آیدی خود وارد شوید و بر روی آیکون Photos کلیک کنید تا به کتابخانه عکس کامل خود دسترسی پیدا کنید. می‌توانید عکس‌های قدیمی را دانلود کنید و همچنین عکس‌های جدید را از طریق وب سایت آی‌کلود آپلود کنید - بسیار مفید برای استفاده در یک کامپیوتر عمومی.

Apple Photos در مقایسه با Google Photos

Google Photos دارای برنامه‌هایی برای آی. او. اس و اندروید است. دقیقاً مانند آی‌کلود اپل، Google Photos نیز از طریق مرورگر وب در آدرس photos. google. com در دسترس است، جایی که می‌توانید کتابخانه عکس خود را مشاهده کنید، تصاویر جدید را دانلود و آپلود کنید.


فضای ذخیره‌سازی ابری

بیایید از فضای ذخیره‌سازی صحبت کنیم، که مهم‌ترین عامل هم در Apple Photos و هم در Google Photos است.

آی‌کلود اپل یک سرویس ابری است که نه تنها از عکس‌ها بلکه از تمام تلفن شما نسخهٔ پشتیبان تهیه می‌کند. این شرکت 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارایه می‌دهد که برای برخی از کاربران مشکلی نیست، اما برخی دیگر به فضای بیشتری نیاز دارند - که باید هزینهٔ آن را پرداخت کنند. این روزها با پرداخت ماهانه 79 پنی 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت می‌کنید. اگر بیشتر از این نیاز داشته باشید، مجبور هستید ماهانه 2.49 پوند برای 200 گیگابایت یا 6.99 پوند برای 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی پرداخت کنید.

ما می‌خواهیم بگوییم که 50 گیگابایت در محدودهٔ میزان مورد نیاز شما است، بنا بر این ما بسیار مشتاق این ساختار قیمت هستیم، اما هنوز هم احساس می‌کنیم که تا مرحلهٔ بعدی فاصلهٔ زیادی وجود دارد: اکثر مردم هرگز از 200 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده نخواهند کرد و ممکن است از پرداخت چنین هزینهٔ سنگینی ممانعت کنند. فقط برای این که همیشه به تمام عکس‌های خود دسترسی داشته باشید این هزینهٔ بسیار زیادی است. که لزوماً هم یک ضرورت نیست.

گوگل ناامیدی کاربران سرویس ابری را درک کرده و مواردی را ارایه داده است که امثال اپل، دراپ‌باکس و مایکروسافت نمی‌توانند با آن رقابت کنند (یا نمی‌کنند) - یک فضای ذخیره‌سازی عکس و ویدیوی کاملاً نامحدود و رایگان. Google Photos برای اندروید و آی. او. اس در دسترس است و دارای آپلود کنندهٔ مک و PC است، بنا بر این می‌توانید از تمام کتابخانه عکس خود در تمام دستگاه‌ها نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید.

هر چند گوگل می‌تواند محدودیت‌هایی داشته باشد؛ تصاویر و ویدیوهای آپلود شده فایل اصلی نیستند، بلکه در عوض یک کپی فشرده شده هستند. گوگل ادعا می‌کند که فشرده‌سازی استاندارد نیست و اگر چه اندازهٔ فایل به حداقل می‌رسد، تأثیر کمی بر کیفیت تصویر دارد یا هیچ تأثیری ندارد. جادو، بله؟ وضوح تصویر نیز محدودیت دارد: 16 مگاپیکسل برای عکس‌ها و 1080p HD برای ویدیوها، و در حالی که هنوز هم می‌توانید فایل‌های بزرگ‌تری را آپلود کنید، حجم آنها کاهش می‌یابد.

مطمئناً، شما همچنان گزینهٔ آپلود فایل‌های اصلی با کیفیت کامل را دارید، اما این امر فضای ذخیره‌سازی Google Drive شما را از بین می‌برد، که این می‌تواند برای شما هزینه در بر داشته باشد. (هر چند 15 گیگابایت رایگان دریافت می‌کنید؛ اپل فقط 5 گیگابایت فضای رایگان در آی‌کلود می‌دهد).


امنیت و حریم خصوصی

شما باید این سؤال را از خودتان بپرسید که: «گوگل چه سودی از این کار می‌برد؟ » همهٔ ما می‌دانیم که در واقع هیچ چیز در زندگی رایگان نیست.

گوگل عکس‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و فراداده‌هایی را به آنها اختصاص می‌دهد که می‌توانند برای ایجاد تصویری بهتر از کاربر مورد استفاده قرار گیرند و سپس برای ارایهٔ تبلیغات مرتبط‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. و البته، تبلیغات مرتبط‌تر به معنای کلیک بیشتر و پول بیشتر برای گوگل است.

اپل موضع بسیار متفاوتی در مورد استخراج داده‌های شخصی دارد و معتقد است که مردم دارای یک حق اساسی در امنیت و حفظ حریم خصوصی خود هستند. تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل در سخنرانی خود در رویداد EPIC's Champions of Freedom در واشنگتن، در مورد سرویس گوگل گفته است:

«ما معتقدیم که مشتری باید بتواند اطلاعات خود را کنترل کند. شما ممکن است که این سرویس‌های به اصطلاح رایگان را دوست داشته باشید، اما فکر نمی‌کنیم که ارزش داشتن ایمیل، سابقهٔ جستجوی شما و حتی اکنون اطلاعات عکس‌های خانوادگی شما نیز استخراج و فروخته می‌شود، را داشته باشد، زیرا خدا می‌داند چه اهداف تبلیغاتی دارند. و ما فکر می‌کنیم که مشتریان روزی واقعیت را همان طور که هست مشاهده خواهند گرفت. »

در پاسخ به ادعای پولی کردن سرویس، سخنگوی گوگل به ما گفت:

اولین اولویت ما - همانند اکثر محصولاتی که گوگل تولید می‌کند - تجربهٔ واقعی کاربر است. بنا بر این در حال حاضر برنامه‌ای برای کسب درآمد نداریم. Google Photos از تصاویر یا ویدیوهای آپلود شده بر روی Google Photos به صورت تجاری برای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی‌کند، مگر این که ما اجازهٔ صریح کاربر را درخواست کنیم. »

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘