بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

23
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 17 دقیقه
0 نظر 1956 بازدید

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020 

این تبلت ممکن است که فاقد قدرت و طراحی مدرن تبلت‌های مشهور اپل باشد، اما آیپد 2020 یک انتخاب منطقی است - البته اگر بتوانید با 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آن کنار بیایید.

-----

آیا باید آیپد 10.2 اینچ 2020 اپل را خریداری کنم؟

سافت‌مک: این تبلت پیشرفت‌های اندکی در مقایسه با آیپد 2019 ارایه می‌دهد (به غیر از افزایش قابل توجه سرعت که توسط پردازندهٔ A12 ارایه شده است). اما با این وجود، از نظر سرعت، طراحی پرتابل و اندازهٔ صفحه نمایش، یک گزینهٔ عالی و همه منظوره را با قیمتی مقرون به صرفه ارایه می‌دهد. آیپدهای بهتر از آن نیز وجود دارد، و فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی آن کم است. اما این می‌تواند بهترین خرید برای یک مصرف کنندهٔ متوسط باشد.

 

قیمت در هنگام بررسی

329 دلار


بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020 اپل

آیپد جدید در رویداد Time Flies اپل در 15 سپتامبر کاملاً تحت تأثیر آیپد ایر جدید قرار گرفت و تنها یک مشخصات فنی ملالت‌آور (و البته قابل توجه) ارایه داد در حالی همنوع آن از طراحی جدیدی برخوردار شد و ویژگی‌های جدیدی را به دست آورد. اما آیپد ایر هنوز آمادهٔ فروش نیست، بنا بر این در حالی که منتظر نمایش بزرگ هستیم، این می‌تواند به عنوان گرم کردن در نظر گرفته شود.

آنچه اپل آن را آیپد نسل هشتم می‌نامد و ما و اکثر سایت‌های رسانه‌ای دیگر آن را آیپد 10.2 اینچ (2020) می‌نامیم، تقریباً از هر لحاظ با آیپد 10.2 اینچی اپل که در سال 2019 عرضه شد یکسان است. تفاوت آنها فقط در داشتن پردازنده‌ای است که دو نسل جدیدتر است - در نتیجه نوید یک سرعت خوب را می‌دهد - و کمی سنگین‌تر است. آیا این برای توجیه قیمت آن کافی است؟

اگر در فکر ارتقاء از مدل‌های 2019 به 2020 باشید، مطمئناً این گونه نیست. اما توجه به این نکته مهم است که چیزهایی که روزنامه‌نگاران فناوری جذاب می‌دانند (مانند تفاوت با نسل گذشته) همیشه آن مواردی نیستند که یک محصول را برای یک مصرف کنندهٔ متوسط مفید و باارزش می‌کنند، مخصوصاً اگر سال‌ها است که آنها آیپد جدیدی خریداری نکرده باشند.

بنا بر این من سعی می‌کنم تلاش تلاش خود را به کار بگیرم تا این تبلت را به عنوان یک مورد در نوع خود بررسی کنم، تنها گاهی اوقات ذکری هم از مدل مشابه که سال گذشته عرضه شد خواهم کرد. بررسی آیپد 10.2 اینچ (2020) ما سرعت و عمر باتری آن را آزمایش می‌کند، طراحی و مجموعه ویژگی‌ها را ارزیابی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا این تبلت مناسب شما هست یا خیر.

همچنین بخوانید: بهترین آیپد برای دانشجویان | بهترین آیپد برای بچه‌ها | بهترین آیپد برای بازی


قیمت و در دسترس بودن آیپد 10.2 اینچ 2020

آیپد جدید در 18 سپتامبر 2020 راهی بازار شده و برای خرید در دسترس است. قیمت آن از 329 پوند / 329 دلار شروع می‌شود. در اینجا لیست کامل قیمت آن آمده است:

  • آیپد 10.2 اینچ 2020.32 گیگابایت: 329 پوند / 329 دلار / 499 دلار استرالیا
  • آیپد 10.2 اینچ 2020.128 گیگابایت: 429 پوند / 429 دلار / 649 دلار استرالیا
  • آیپد 10.2 اینچ 2020.32 گیگابایت، سلولار: 459 پوند / 459 دلار / 699 دلار استرالیا
  • آیپد 10.2 اینچ 2020.128 گیگابایت، سلولار: 559 پوند / 559 دلار / 849 دلار استرالیا

قیمت‌ها از سال گذشته در ایالات متحده ثابت مانده است و قیمت‌های انگلیس در واقع کمی پایین‌تر از مدل 2019 است.

لوازم جانبی آیپد 10.2 اینچ 2020

اگر قیمت‌های بالا مناسب بودجهٔ شما است، می‌توانید با یک یا دو وسیلهٔ جانبی خرید خود را تکمیل کنید. آیپد جدید با استایلوس نسل اول Apple Pencil (که 59 پوند / 99 دلار به قیمت آن اضافه می‌کند) و Smart Keyboard (صفحه کلید هوشمند) (159 پوند برای نسخهٔ انگلستان یا 159 دلار برای ایالات متحده - مطمئن شوید که مورد مناسب را انتخاب می‌کنید) سازگار است.

همچنین بخوانید: بهترین استایلوس یا قلم دیجیتالی برای آیپد، آیپد پرو و آیپد مینی | بهترین صفحه کلیدهای آیپد 2020


طراحی و کیفیت ساخت آیپد 10.2 اینچ 2020

آیپد نسل هشتم همان طراحی سال گذشته را دارد. اما برای اکثر افراد این مهم نیست: در عوض، ما به سادگی می‌گوییم که این یک تبلت باریک و جذاب است که می‌تواند با داشتن یک نمایشگر به اندازهٔ کافی بزرگ (10.2 اینچ، گوشه به گوشه) برای بازی و تماشای فیلم و تلویزیون مورد استفاده قرار گیرد. 400 گرم وزن دارد (یا اگر مدل سلولار را انتخاب کنید 495 گرم) و ضخامت آن فقط 7.5 میلیمتر است.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

مهندسان اپل دوست دارند از تضاد سطوح براق و مات استفاده کنند، مانند پخی لبهٔ فلزی براق در اطراف صفحه نمایش، یا آرم براق اپل بر روی قاب پشتی مات. شما مرتباً این نوع طراحی‌های متفکرانه را پیدا می‌کنید - جزئیاتی که برای چشم یا انگشت خوشایند هستند.

این عناصر از مدت‌ها قبل وجود داشته است، که یک طراحی زیبا و شاید هم بتوان گفت کلاسیک است. با این وجود، نسبت صفحه به بدنه کمی قدیمی به نظر می‌رسد: گنجاندن یک دکمهٔ Home در جلو، و حاشیه‌های نسبتاً ضخیم حدوداً 8 میلیمتری در چپ و راست، و حاشیه‌های 20 میلیمتری در بالا و پایین - به این معنی است که شما وسعت صفحه نمایشی مانند آنچه در طراحی تمام صفحه که در دو نسل گذشتهٔ آیپد پرو و جدیدترین آیپد ایر وجود دارد را ندارید.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

لبه‌های پشتی آیپد خمیده است در حالی که لبه‌های جلویی آن تیز است؛ وقتی دستگاه با صفحه نمایش رو به بالا قرار می‌گیرد، این همان تأثیر «منو بلند کن» است که اپل در سال 2011 در آیپد 2 از آن استفاده کرد. باز هم می‌گوییم که این یک زبان طراحی پیش پا افتاده است، اما من شخصاً بیشتر از آن استقبال می‌کنم، چون نیازی به گفتن نیست که برداشتن آن از لبه‌های مربعی شکل و یکنواخت سری آیپد پرو آسان‌تر است.

کار را با دو عنصر به سبک قدیمی به پایان می‌رسانیم که فکر می‌کنیم تقریباً مورد تحسین همه است. آیپد نسل هشتم دارای یک پورت هدفون است و دوربین پشتی آن به هیچ وجه از بدنهٔ اصلی بیرون نزده و کاملاً هم سطح آن است.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020


صفحه نمایش آیپد 10.2 اینچ 2020

ما گفتیم که آیپد از طراحی تمام صفحه برخوردار نیست. اما صفحه نمایش هنوز بر قسمت جلویی دستگاه مسلط است و همهٔ آن را منحصراً در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما یک صفحه نمایش 10.2 اینچی با رزولوشن 2160 × 1620 با 264ppi (پیکسل در اینچ / pixels per inch) دریافت می‌کنید. این کاملاً استاندارد اپل است، تقریباً از یک طرف مطابق با آیپد ایر 1 از 2013 و از طرف دیگر مطابق با آیپد پرو 11 اینچ 2020 است. اما باز هم باید بگوییم که، در صورتی که از پس کارها برآید، عدم پیشرفت مهم نیست، و این از پس کارها برمی‌آید.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

این یک صفحه نمایش با کیفیتی مناسب است و مطمئناً برای اکثر کارها به اندازه کافی مناسب است. واضح، روشنای زیاد و خوش‌رنگ است و گر چه تبلت‌های بهتری نیز در این محدوده وجود دارد (برای مثال Proها دارای 600 نیت روشنایی نسبت به 500 نیت این دستگاه و یک طیف رنگی برتر است)، در مقایسه با آپید تفاوت زیادی نمی‌کند.

به نظر من اندازهٔ آن یک نقطه عطف است. صفحه نمایش‌های آیپد مینی می‌توانند برای فیلم‌ها و کار در حین حرکت محدودیت لمس دارند، در حالی که بزرگ‌ترین آیپد پرو از نظر حمل مشکل دارد؛ این بهترین هر دو جهان است… اگر چه بهتر است که اپل بتواند آن حاشیه‌ها را اصلاح کند.

عملکرد صفحه لمسی نرم و روان و بی‌نقص است. نرخ تازه‌سازی بالاتر و تغییر دینامیکی ProMotion آیپد پرو را دریافت نمی‌کنید، اما در اکثر مواقع این تفاوت را احساس نمی‌کنید. ترکیبی از تکنولوژی صفحه نمایش و آیپد. او. اس 14 برای حفظ توهم پایه‌ای در پشت تمام تبلت‌ها کافی است: این که شما به معنای واقعی کلمه با انگشت خود عناصر را بر روی صفحه حرکت می‌دهید.

لمینت‌دار نیست. آیا باید مراقب باشید؟

آخرین نکته‌ای که در مورد صفحه نمایش باید بگوییم این است که صفحه نمایش آن لمینت‌دار نیست. این به چه معناست؟ فاصلهٔ کمی بین صفحه نمایش و لایهٔ زیرین آن وجود دارد و این به این معنی است که وقتی با انگشت یا قلم به پایین فشار می‌دهید مقدار خیلی کمی خم می‌شود. در یک صفحه نمایش لمینت‌دار (که در هر آیپد پرو، آیپد مینی 4 و بالاتر و تمام آیپد ایرها به جز اولین آن پیدا خواهید کرد) هیچ فاصله‌ای وجود ندارد و در نتیجه خم شدگی نیز وجود ندارد.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

این یک اثرگذاری ظریف است، بنا بر این انتظار خمیدگی قابل مشاهده‌ای را نداشته باشید. در عوض، اثرگذاری خود را به صورت یک جنس «پلاستیکی بودن» ارزان، خود را نشان می‌دهد. وقتی که بیشترین استفاده از آیپد شامل لمس کردن صفحه نمایش است، این اطمینان‌بخش نیست، اما مطمئناً غیر قابل هم تحمل نیست.

در واقع ما می‌توانیم فراتر برویم و بگوییم که مصرف کنندهٔ معمولی اصلاً متوجه تأثیر آن نمی‌شود.

من همیشه از آیپدها استفاده می‌کنم و آنها را بررسی می‌کنم؛ رایج‌ترین تبلت مورد استفادهٔ من آیپد پرو 2018 است. من به صفحه نمایش‌های لمینت‌دار عادت کرده‌ام. بنا بر این وقتی آیپد 10.2 اینچی را برمی‌دارم، احساس غریبی دارم. اما آیا برای شما هم چنین احساس غریبی را خواهد داشت؟ این بستگی به این دارد که به چه چیزی عادت کرده باشید.

تصور من این است که تجربهٔ کار کردن با یک صفحه نمایش لمینت‌دار برای همیشه ذهنیت شما را در مورد صفحه نمایش‌های غیر لمینت‌دار خراب می‌کند، چون شما همیشه احساس کار با صفحه نمایش لمینت‌دار را به خاطر می‌آورید و با آن مقایسه می‌کنید. اما ممکن است در این مورد اشتباه کنم، چون قبلاً هم یک بار اشتباه کرده‌ام.

چند سال پیش من آیپد 9.7 اینچ 2017 را بررسی کردم و از استفادهٔ آن از یک صفحه نمایش غیر لمینت‌دار انتقاد کردم و آن را بازگشت به آیپد ایر 1 سال 2013 دانستم. سپس همه یکی از آن را خریداری کردند و من احساس یک آدم نادان را داشتم.

بنا بر این شما مجبور هستید که در این مورد روش خود را دنبال کنید، اما سعی کنید قبل از خرید اگر می‌توانید آیپد را در دست بگیرید. اگر تا به حال از یک آیپد لمینت‌دار استفاده می‌کرده‌اید که منظور همهٔ آنها و مطمئناً تمام مدل‌های گران قیمت است، پس با این یکی احساس غریبی و ارزان بودن خواهید داشت. اگر این طور نیست، پس احتمالاً نمی‌دانید چه چیزی را از دست داده‌اید.


دوربین‌های آیپد 10.2 اینچ 2020

آیپد دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو است که در هر دو حالت فقط یک لنز دارد. هیچ یک از اینها دوربین خوب و چالش‌برانگیزی نیست، اما عکاسی کردن اولویت تبلت‌ها نیست.

عملکرد دوربین پشتی خوب بود، همراه با جزئیات مناسب. من به ویژه تحت تأثیر توانایی آن در کنترل شرایط نوری کم قرار گرفتم، با آفتاب درخشان در بالای عکس (بیش از حد در معرض نور قرار نگرفت) و در پایین سایهٔ کم‌تری داشت (واضح و رنگارنگ).

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

در لیست مشخصات رسمی، اپل می‌گوید که این مدل به جای استفاده از Smart HDR آیپد پرو یا Smart HDR نسل بعدی آیفون‌های فعلی، HDR را ارایه می‌دهد. اما یک نگاه به Settings (تنظیمات) نشان می‌دهد که Smart HDR به صورت پیش‌فرض فعال است؛ صرف نظر از اصطلاحات فنی، به نظر می‌رسد که پردازندهٔ A12 با برخی ظرفیت‌ها در پشت صحنه کمک می‌کند.

دوربین جلو اساسی‌تر است. یک سلفی با نور خوب با لبه‌های نرم و پیکسل‌سازی قابل توجه وقتی از نزدیک دیده شود، به دست آمد.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

من گمان می‌کنم که دوربین جلویی در درجهٔ اول برای FaceTime و سایر مکالمات ویدیویی استفاده خواهد شد، به ویژه با توجه به وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در زمان نوشتن این مقاله. مطمئناً با دوربینی با مشخصات بالاتر صورت شما دقیق‌تر و بهتر دیده می‌شود، اما من (و تماس گیرنده در سمت دیگر) واقعاً آن را برای FaceTime مناسب دیدیم.

دوربین پشتی آیپد فلاش ندارد، و فقط Retina Flash (فلاش ابتدایی و ناخوشایندی که با روشن شدن صفحه نمایش انجام می‌شود) در جلو دارد. Night Mode (حالت شب) را نیز ندارید. بنا بر این در نور بسیار کم اصلاً کاربردی ندارد. همچنین Portrait Mode (حالت پرتره) نیز وجود ندارد.


مشخصات و عملکرد آیپد 10.2 اینچ 2020

اساساً هر کاری را که ما به آیپد جدید واگذار کردیم انجام داد. برای بازی، ویرایش تصویر و کارهای روزمره به اندازهٔ کافی سریع است و در استفاده واقعی از آن هرگز موفق به یافتن سقفی برای قدرت پردازش آن نشدیم.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

اما این تقریباً در مورد تمام آیپدهای کاملاً جدید صدق می‌کند و سؤال مرتبط‌تر این است که: این آیپد تا چه مدت مناسب خواهد بود؟ آیا این آیپد قادر خواهد بود برنامه‌های پرتوقع سال‌های 2021 و 2022 را اجرا کند؟ برای ارزیابی این مسئله ما باید نگاه عمیق‌تری بیندازیم.

مشخصهٔ اصلی، پردازندهٔ A12 Bionic است، که یک به روز رسانی بزرگ در A10 سال گذشته است. با دانستن این که A12 دو نسل جدیدتر از A10 است، متعجب نخواهید شد. به طور خاص، اپل ادعا می‌کند که در عملکرد پردازنده 40٪ سریع‌تر و در سرعت گرافیک دو برابر سریع‌تر است. ما این ادعاها را آزمایش خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که A12 اگر چه در ردهٔ آیپد استاندارد جدید است، اما به هیچ وجه در دنیای پردازنده‌های اپل آخرین آنها نیست. به عنوان مثال آیپد پروهای 2020 دارای A12Z، نسخهٔ ارتقاء یافتهٔ A12 هستند، در حالی که آیپد ایر جدید 2020 دارای A14 است.

همچنین 3 گیگابایت حافظهٔ رم دریافت می‌کنید - این همان مقدار سال گذشته و در پایین‌ترین حدی است که شما حتی از یک تبلت ارزان قیمت انتظار دارید. با این حال، اپل انتظار دارد به لطف بهینه‌سازی هوشمندانه در آیپد. او. اس عملکرد بهتری نسبت به آنچه که از مشخصات دستگاه‌های خود انتظار دارید به دست آورید.

مطمئناً عملکرد آن در بنچمارک‌های سرعت ما به اندازهٔ کافی چشمگیر بود.

آیپد جدید در بخش چند هسته‌ای Geekbench 5 امتیاز 2.588 را کسب کرده است، که 82٪ بیشتر از امتیاز 1.424 سال گذشته است. عملکرد تک هسته‌ای 44٪ بیشتر از 771 به 1.114 بود که نشان دهندهٔ بیشترین نتایج در بیشترین درخواست وظایف خواهد بود.

همچنین توجه داشته باشید که آیپد استاندارد در رقابت با مدل‌های آیپد پروی چند هسته‌ای هنوز هم نزدیک نیست. حتی آیپد پرو 2018 نیز در همان تست توانست امتیاز 4.521 را کسب کند.

iPad 10.2in (2020) Geekbench 5 speed tests

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020

همکاران آمریکایی ما آیپد 2020 را در برابر آیپد ایر 2019 قرار دادند (که همچنین بر پایهٔ A12 است) و دریافتند که تا آنجا که مربوط به عملکرد پردازندهٔ مرکزی باشد، این دو اساساً یکسان هستند. آنها با آیپد 2020 امتیاز 1.109 و 2.634 و با آیپد ایر 2019 امتیاز 1.110 و 2.673 (تک هسته‌ای و چند هسته‌ای) را ثبت کردند.

بهره بردن از عملکرد گرافیکی نیز به همین ترتیب خوشایند بود. آیپد حتی در آزمایش بالاترین تلاش GFXBench نمایشی (Aztec Open High) با 25 فریم در ثانیه قابل پخش است، آزمایشی که در آن بسیاری از تبلت‌ها در عددی یک رقمی عمل می‌کنند. در همین حال Macworld US بهبودهایی بین 60٪ و 85٪ را در تست 3DMark's Sling Shot Extreme شاهد بود.

لیست کامل مشخصات آیپد 10.2 اینچ 2020

در اینجا مشخصات فنی آیپد جدید ارایه شده است.

جدا از مشخصات مربوط به عملکرد که در بالا مورد بحث قرار گرفت، باید به گزینه‌های ذخیره‌سازی آن نیز توجه داشت: 32 گیگابایت، و این واقعاً خیلی زیاد نیست. برای مثال، اگر عکس‌های زیادی می‌گیرید، مدل گران قیمت 128 گیگابایتی (یا پرداخت هزینه برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر در آی‌کلود) را در نظر داشته باشید.

  • A12 Bionic chip with 64‑bit architecture, Neural Engine
  • 3GB RAM
  • 32GB or 128GB storage
  • 10.2in LED-backlit Multi-Touch display, 2160 x 1620 at 264ppi, 500 nits brightness, unlaminated
  • 8MP rear-facing camera, f/2.4، HDR, 1080p video at 30fps, slo‑mo video at 720p and 120fps
  • 1.2MP front-facing camera, f/2.4، HDR, 720p video
  • 3.5mm headphone port, Smart Connector, Lightning port
  • 802.11a/b/g/n/ac Wi-Fi, dual band (2.4GHz and 5GHz), HT80 with MIMO, Bluetooth 4.2
  • Stereo speakers, dual microphones
  • Touch ID fingerprint sensor
  • 250.6 x 174.1 x 7.5mm
  • 490g (Wi-Fi) or 495g (cellular

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020


عمر باتری آیپد 10.2 اینچ 2020

آیپد 2020 ظرفیت باتری مشابه مدل سال گذشته با 32.4 وات ساعت دارد، اما پیشرفت در زمینه‌های دیگر - احتمالاً عملکرد بیشتر پردازنده - آن را قادر می‌سازد تا به طور محسوسی از مدل قبلی خود پیشی بگیرد. این در حالی است که اپل ادعاهای یکسانی را برای هر دو دستگاه مطرح کرده است: حداکثر 10 ساعت وبگردی از طریق اینترنت وایفای.

ما آیپد ایر را تحت یک روز پر فشار با نتفلیکس، بازی کردن، بنچمارک سرعت و عکاسی - بسیار سخت‌تر از یک روز معمولی - قرار دادیم و باتری آن بعد از 7 ساعت و 45 دقیقه به اتمام رسید. همکاران ما در ایالات متحده، تحت شرایط مشابهی، بیش از 8 ساعت مدیریت کردند.

با توجه به ادعاهای منتشر شده، ممکن است این اعداد ناامید کننده به نظر برسد. اما به خاطر داشته باشید که؛ الف) این پیشرفتی در حدود یک پنجم در مدل 2019 است؛ و ب) مصرف کنندهٔ متوسط، با استفاده از مخلوطی از فیلم، ایمیل و وبگردی همراه با وقفه‌های گاه به گاه، عمر باتری بسیار طولانی‌تری از این را خواهد داشت.

در واقع، در تست باتری Geekbench 4 که ما هنوز آن را به صورت فشاری بیشتر از روال روزانهٔ تبلت ارزیابی می‌کنیم، آیپد 10 ساعت و 34 دقیقه مدیریت کرد.


صدای آیپد 10.2 اینچ 2020

اگر به دنبال یک تجربهٔ چند رسانه‌ای کامل با صدای فراگیر هستید، این تبلت مناسب شما نیست. بلندگوهای آن دوقلو هستند اما در لبهٔ دکمهٔ Home و نزدیک به هم قرار دارند، بنا بر این شما جلوهٔ استریو را نخواهید داشت. برای این منظور باید آیپدهای چهار بلندگو مانند آیپد پرو را در نظر داشته باشید.

صدا در حجم‌های کم نسبتاً گرم و با جزئیات است، اما با نزدیک شدن به حداکثر حجم، کمی تند و تیز جلوه می‌کند - که در هر صورت قدرت زیادی ندارد.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020


نرم‌افزار آیپد 10.2 اینچ 2020

بر روی آیپد 10.2 اینچ از قبل آیپد. او. اس 14 نصب شده است (همچنین می‌تواند به مدت پنج یا شش سال به صورت رایگان به روز رسانی‌های آیپد. او. اس آینده را دریافت و نصب کند). می‌توانید در مورد ویژگی‌های جدید و تغییرات رابط کاربری، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «آیپد. او. اس 14: تاریخ انتشار، سازگاری و ویژگی‌های جدید» را مطالعه کنید. فقط در اینجا باید بگوییم که ما هنوز هم آن را از نظر لمسی مشکل‌دار می‌دانیم اما انتظار داریم زمانی که اپل فرصتی برای به روز رسانی پیدا کرد، آن را رفع کند.

به عنوان یک دستگاه کاملاً جدید، نسل هشتم آیپد تقریباً به تمامی نسخه‌های به روز شدهٔ آیپد. او. اس 14 دسترسی خواهد داشت. در عین حال، یک اسکنر LiDAR ندارد، بنا بر این برخی از ویژگی‌های واقعیت افزوده را از دست می‌دهد.

آیپد. او. اس به طور کلی یک سیستم عامل بسیار یکدست، ایمن و با کاربرد آسان است و شما می‌توانید تعداد زیادی برنامهٔ کاملاً تأیید شده متناسب با اندازهٔ صفحه نمایش آیپد را از App Store یکی از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های نرم‌افزاری کرهٔ زمین، دانلود کنید.

سیستم عامل اندروید رقیب حتی برنامه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، و همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را ارایه می‌دهد. اما برنامه‌ها کمتر مورد بررسی قرار می‌گیرند و تجربهٔ کلی آنها ضعیف است: در حال حاضر هیچ تبلت اندرویدی در بازار وجود ندارد که به کیفیت آیپد نزدیک باشد.

بررسی کامل آیپد 10.2 اینچ 2020


جمع‌بندی

اگر پیش از این هرگز آیپد نداشته‌اید یا از چند سال پیش آیپد ندارید - مثلاً آیپد ایر 2 یا آیپد نسل پنجم از سال 2017 - این یک تبلت عالی برای استفاده عمومی است. این یک آیپد سبک، قابل حمل، به خوبی به اندازهٔ کافی سریع برای هر برنامه‌ای که در حال حاضر با آن استفاده می‌کنید و با قیمت مناسب است. و هنوز هم یک پورت هدفون دارید که این روزها یک نعمت در حال از بین رفتن است.

فقط به خاطر داشته باشید که این ارزان‌ترین آیپدی است که اپل ارایه می‌دهد، و به ناچار باید برخی از کاستی‌های آن کنار بیایید.

برای شروع، فضای ذخیره‌سازی: این ناامید کننده است که اپل همچنان 32 گیگابایت را در سطح پایه ارایه می‌دهد، که برای افرادی که می‌خواهند موسیقی، عکس و ویدیوی زیادی را در دستگاه خود ذخیره کنند یا قصد دارند کتابخانهٔ بزرگی از بازی‌ها و یا سایر برنامه‌های حجیم را اجرا کنند، محدود کننده خواهد بود. سرویس‌های مبتنی بر ابر مانند Apple Music و iCloud Drive ممکن است در برخی مواقع کمک کنند.

از نظر عملکرد، اگر بتوانید یک آیپد ایر جدید یا یکی از آیپد پروها را تهیه کنید، دستگاهی خواهید داشت که باز هم سریع‌تر است - که ممکن است در حال حاضر اهمیت چندانی نداشته باشد، اما می‌توانید مطمئن باشید که قادر است از پس پرتوقع‌ترین برنامه‌ها در سال‌های آینده برآید.

طراحی آن نیز اگر چه به یک دلیل کلاسیک است - از جدابیت بالایی برخوردار است و در دست نیز احساس خوبی دارد - در مقایسه با مدل‌هایی که اپل بدون دکمهٔ Home به فروش می‌رساند، در حال قدیمی شدن است. با حذف این جزئیات، این دستگاه‌ها می‌توانند فضای بیشتری را برای اندازهٔ شاسی و ظاهری مدرن‌تر ارایه دهند.

سرانجام، سعی کنید قبل از تصمیم‌گیری، با صفحه نمایش آن کار کنید. صفحهٔ بدون لمینت به هیچ وجه شما را آزار نمی‌دهد، اما اگر در گذشته نسخهٔ لمینت‌دار را امتحان کرده‌اید، احتمالاً چیزی پلاستیکی و ارزان قیمت به نظر برسد.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
من بر این باور هستم آنچه بیش از نیمی از کارآفرینان موفق را از غیر موفق ها جدا می نماید پشتکار خالص است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘