روش تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آیفون در آی.او.اس 14 (و آی.او.اس 13)

21
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 12 دقیقه
0 نظر 2841 بازدید

روش تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آیفون در آی.او.اس 14 (و آی.او.اس 13) 

آی. او. اس 14 اکنون به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های پیش‌فرض برای ایمیل و مرور وب را انتخاب کنید. در اینجا روش انجام این کار آورده شده است.

-----

سافت‌مک: یکی از ویژگی‌هایی که برای مدتی طولانی چشم انتظارش بودیم و در آی. او. اس 14 ظهور پیدا کرده است، توانایی تصمیم‌گیری برای تعیین برنامه‌های پیش‌فرض ایمیل و مرور وب هستند. این به این معنی است که هر زمان بر روی یک لینک یا آدرس ایمیل ضربه بزنید، مجبور نخواهید شد فقط به Safari یا Mail منتقل شوید، بلکه می‌توانید تنظیم کنید که آیفون شما به جای آنها Chrome و Spark را باز کند. در حال حاضر، این قابلیت به این دو برنامه محدود است، اما امیدواریم که در آینده شاهد قابلیت انتخاب تقویم‌ها، نقشه‌ها و سایر ابزارهای مفید به این روش باشیم. در این مقاله روش تنظیم برنامه‌های پیش‌فرض برای ایمیل و مرورگر وب در آی. او. اس 14 آورده شده است.


روش تغییر مرورگر وب پیش‌فرض در آیفون

روند انتخاب مرورگر مورد نظر خود به عنوان برنامهٔ پیش‌فرض در آی. او. اس 14 بسیار ساده و آسان است. آنچه که باید انجام دهید از این قرار است:

1. برای انجام این کار، Settings (تنظیمات) را باز کنید و برنامهٔ مورد نظر برای استفاده، در این مورد Chrome، را پیدا کنید.

بر روی آن ضربه بزنید تا لیستی از تنظیمات به شما ارایه شود که یکی از آنها گزینهٔ جدید Default Browser App (برنامهٔ مرورگر پیش‌فرض) است. در حال حاضر باید نشان داده شود که Safari انتخاب شده است، بنا بر این برای تغییر آن باید بر روی گزینهٔ فعلی ضربه بزنید.

3. در صفحهٔ بعدی شما می‌توانید Chrome را از لیست انتخاب کنید.

روش تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آیفون در آی.او.اس 14 (و آی.او.اس 13)

حالا هر زمان که بر روی یک لینک کلیک کنید، به جای Safari مرورگر Chrome باز خواهد شد. به صورت طبیعی، شما به این دو انتخاب محدود نیستید و می‌توانید مرورگرهای دیگری را نیز به عنوان مروگر پیش‌فرض خود انتخاب کنید.


روش تغییر برنامه ایمیل پیش‌فرض در آیفون

همان طور که انتظار دارید، روند کار هنگام انتخاب برنامهٔ پیش‌فرض برای مدیریت ایمیل‌های خودتان تقریباً یکسان است. در اینجا هم طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها در دسترس است، بنا بر این مطمئن شوید که از بهترین برنامه‌های ایمیل برای آیفون استفاده می‌کنید.

در اینجا روش تنظیم یک برنامهٔ جدید به عنوان گزینهٔ مورد نظر شما آورده شده است:

1. برنامهٔ Settings (تنظیمات) را باز کنید.

2. بر روی برنامه‌ای که می‌خواهید به عنوان پیش‌فرض جدید استفاده کنید، ضربه بزنید.

3. در پایین لیست گزینه‌هایی که ظاهر می‌شود، باید تنظیمات Default Mail App (برنامه ایمیل پیش‌فرض) را مشاهده کنید، که بر روی Mail تنظیم است. بر روی آن ضربه بزنید.

4. اکنون برنامه‌ای را که می‌خواهید استفاده کنید را از لیست ظاهر شده انتخاب کنید.

روش تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آیفون در آی.او.اس 14 (و آی.او.اس 13)

آنچه باید انجام می‌دادید همین بود. اکنون، زمانی که بخواهید سریعاً پیامی را به یک دوست ارسال کنید، می‌توانید بر روی لینک ضربه بزنید و به جای Mail برنامهٔ Gmail باز شود.


مشکلات برنامه‌های پیش‌فرض

در این مورد چند پیش‌بینی احتیاطی در مورد ویژگی جدید برنامه پیش‌فرض وجود دارد. اولین مورد این بود که یک باگ در آی. او. اس 14 باعث می‌شد هر زمان که آیفون ری‌استارت می‌شد، پیش‌فرض‌ها به پیش‌فرض‌های خود اپل بازمی‌گشتند. خوشبختانه اپل این مشکل را در آی. او. اس 14.0. 1 رفع کرده است. در مورد مشکلات آی. او. اس 14 بیشتر بخوانید.

دیگر این که، هنگام استفاده از Siri برای ایجاد ایمیل، حتی وقتی Gmail را به عنوان گزینهٔ مورد نظر خود قرار داده‌ایم، دستیار دیجیتال به جای آن همیشه از Mail استفاده می‌کند. از آنجا که این یک ویژگی جدید است، برخی از موارد به اشتباه پیش می‌روند، اما ما قطعاً تمایل داریم که این مشکل به سرعت توسط اپل رفع شود.

اگر دستگاهی دارید که آی. او. اس 14 را اجرا نمی‌کند، یا ترجیح می‌دهید که کمی منتظر بمانید تا مشکلات آی. او. اس 14 رفع شوند، برخی روش‌ها برای تغییر پیش‌فرض‌ها در آی. او. اس 13 نیز وجود دارد، البته با استفاده از هک کردن تنظیمات. روش انجام این کار را در بخش بعدی توضیح خواهیم داد.


روش تغییر برنامه‌های پیش‌فرض در آی.او.اس 13

آی. او. اس 13 همراه با طیف وسیعی از برنامه‌های کاملاً یکپارچه و نرم‌افزارهای کاربرپسند است که در بیشتر اوقات برای اکثر مردم کار بزرگی را به انجام می‌رسانند. اما این به این معنی نیست که تجربهٔ تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آی. او. اس 13 قابل دستیابی نیست.

شما هر برنامهٔ از پیش نصب شدهٔ اپل را نام ببرید و ما می‌توانیم گزینهٔ دیگری از یک توسعه دهندهٔ شخص ثالث نام ببریم که برای برخی یا حتی اکثر کاربران گزینهٔ بهتری باشد. Calendar برنامهٔ خوبی است، اما Fantastical (که اخیراً به یک مدل اشتراکی تغییر یافته است) بهتر است. Mail هم خوب است، اما شما از Gmail و Spark امکانات بیشتری را دریافت خواهید کرد. بسیاری از ما Google Maps را به Apple Maps ترجیح می‌دهیم، هر چند مورد اخیر تازگی‌ها مورد توجه قرار گرفته است. و Safari به عنوان مرورگر وب آیفون رقبای زیادی دارد.

مشکل و یکی از دلایلی که بسیاری از کاربران حتی کاملاً اهل فن به برنامهٔ دیگری سوئیچ نمی‌کنند این است که برنامه‌های خود اپل به صورت پیش‌فرض تنظیم شده‌اند. این به این معنی است که وقتی بر روی یک لینک وب کلیک کنید، آن لینک در Safari باز می‌شود؛ و وقتی بر روی یک آدرس پستی کلیک کنید، آن آدرس در Maps باز خواهد شد. تغییر این رفتار دشوار است، اما در این مقالهٔ آموزشی، بهترین روش‌های استفاده از برنامه‌های جایگزین در آیفون را بررسی می‌کنیم.

گزینهٔ 1: برنامه‌های پیش‌فرض را با جیلبریک تغییر دهید

برای تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آی. او. اس در آیفون خود به گونه‌ای که از برنامه‌های انتخابی شما برای باز کردن لینک‌های وب، آدرس‌های خیابان‌ها، دعوت‌نامه‌های تقویم و موارد دیگر به صورت خودکار استفاده شود، باید آیفون خود را جیلبریک کنید (که ما توصیه نمی‌کنیم). حتی در این صورت هم به سادگی ورود به تنظیمات و زدن چند دکمهٔ کشویی نیست - برای فعال کردن هر سفارشی‌سازی، باید برنامه‌های خاصی را نصب کنید. در اینجا سه برنامهٔ جیلبریک وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارند.

  • BrowserChooser به شما این امکان را می‌دهد که یک مرورگر وب پیش‌فرض به غیر از Safari را انتخاب کنید. شما دستورالعمل‌های مربوط به روش نصب این برنامه را در iPhoneHacks خواهید یافت.
  • MapsOpener به شما این امکان را می‌دهد که به جای Maps برنامهٔ Google Maps را به عنوان برنامهٔ نقشهٔ پیش‌فرض خود تنظیم کنید.
  • MailClientDefault10 همان چیزی است که شما برای تغییر برنامهٔ ایمیل پیش‌فرض خود نیاز دارید؛ Gmail یکی از انتخاب‌های واضح است، اما از Inbox و Outlook و Spark نیز پشتیبانی می‌کند. با این حال، این یک برنامهٔ کاملاً قدیمی است و ممکن است که از نسخهٔ آی. او. اس شما پشتیبانی نکند.

در Cydia به دنبال نام برنامهٔ شخص ثالث خود بگردید و احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید راه حلی برای تلفن‌های جیلبریک پیدا کنید.

با این حال، طبق معمول، ما باید به کاربران آیفون که تجربهٔ کمتری دارند هشدار دهیم که اپل جیلبریک دستگاه شما را تأیید نمی‌کند و انجام این کار ممکن است گارانتی شما را باطل کند. همچنین شما را در معرض خطرات بیشتری برای نصب بدافزار قرار می‌دهد، زیرا این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا برنامه‌ها را از منابع غیررسمی دانلود کنید.

گزینهٔ 2: تغییر برنامه‌های پیش‌فرض در Settings

با این فرض که شما نمی‌خواهید آیفون خود را جیلبریک کنید - و خیلی‌ها اصلاً به این فکر هم نمی‌کنند - بنا بر این شما نباید بتوانید یک برنامهٔ غیر اپلی را به عنوان پیش‌فرض انتخاب کنید. نه دقیقاً. با این وجود، تنظیمات برخی از برنامه‌ها به شما امکان می‌دهد تا کاری کاملاً نزدیک به آن را انجام دهید.

بارزترین مثال مرورگر وب شما است. بیایید این طور در نظر بگیریم که شما می‌خواهید به جای Safari مروگر Chrome پیش‌فرض باشد - که بدون جیلبریک کردن امکانپذیر نیست. اما در عین حالی که خود آی. او. اس به شما اجازه نمی‌دهد که یک مرورگر پیش‌فرض جایگزین را تعیین کنید، برخی از برنامه‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند.

اگر از Flipboard استفاده می‌کنید، بر روی آیکون پروفایل (آیکون سمت راست در نوار پایین) ضربه بزنید و سپس دکمهٔ Settings (تنظیمات) را بزنید. بر روی Browser (مرورگر) ضربه بزنید، سپس گزینهٔ دیگری را انتخاب کنید. حداقل از این برنامه، Chrome (یا هر مرورگر دیگری را که انتخاب می‌کنید) اکنون به عنوان مرورگر پیش‌فرض برای باز کردن لینک‌های وب استفاده خواهد شد.

در Gmail بر روی آیکون سه خط افقی در بالا سمت چپ ضربه بزنید، به پایین بروید و بر روی Settings > Default apps ضربه بزنید. شما می‌توانید مرورگر وب، برنامهٔ نقشه و تقویمی را که به صورت پیش‌فرض در Gmail استفاده می‌شوند را انتخاب کنید. همین گزینه‌ها را می‌توانید در تنظیمات سایر برنامه‌های گوگل مانند Google Docs، Sheets، Photos و Translate پیدا کنید - فقط کافیست به دنبال گزینه‌ای با عنوان Default Apps (برنامهٔ پیش‌فرض) بگردید.

روش تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آیفون در آی.او.اس 14 (و آی.او.اس 13)

برای هر برنامه (غیر اپلی) که استفاده می‌کنید، و به ویژه برای برنامه‌هایی که اغلب دارای لینک وب، تاریخ، آدرس پستی و سایر عناصری هستند که به صورت معمول منجر به اجرای یک برنامهٔ اپلی می‌شود، تنظیمات را بررسی کرده و به دنبال گزینهٔ تغییر پیش‌فرض‌ها بگردید.

گزینهٔ 3: انتخاب یک برنامهٔ دیگر به صورت دستی

پس از ادامهٔ کار از طریق تنظیمات برنامه‌ها، احتمالاً هنوز هم محدودیت‌هایی را شاهد خواهید بود - برای مثال برنامه‌هایی که از اجازه دادن به شما برای تغییر مرورگر وب پیش‌فرض امتناع می‌ورزند و همچنان به باز کردن تمام لینک‌ها در Safari ادامه می‌دهند.

حتی در این مرحله هم ممکن است متوجه شوید که می‌توانید با انتخاب دستی یک گزینهٔ متفاوت، با هر بار کلیک کردن بر روی یک لینک، رفتار متفاوتی را القاء کنید. برای یافتن بهترین روش آزمایش کنید، اما ضربه زدن و نگه داشتن لینک به جای ضربه زدن و رها کردن، فکر خوبی برای شروع است - به صورت مکرر لیستی از گزینه‌ها به شما نشان داده می‌شود که ممکن است شامل Open In (باز کردن با) نیز باشد که از بین آنها می‌توانید مرورگر دیگری را انتخاب کنید.

گاهی اوقات هم خیلی ناجور است. به عنوان مثال، در برنامهٔ Twitter آی. او. اس، با ضربه زدن و نگه داشتن لینک وب یک پیش‌نمایش کوچک از صفحه ظاهر می‌شود؛ سپس می‌توانید بر روی آیکون اشتراک‌گذاری در پایین ضربه بزنید، بر روی More (بیشتر) ضربه بزنید، بر روی Chrome ضربه بزنید و در انتها بر روی Open in Chrome (در کروم باز شود) ضربه بزنید. واقعاً ارزش این همه دردسر را ندارد - خصوصاً این که توییتر بدون ترک برنامه هم لینک‌ها را باز می‌کند، بنا بر این تفاوت چندانی در انتخاب مرورگر ایجاد نمی‌کند.

به همین ترتیب، اکثر برنامه‌های اپل (به دلایل قابل درک) باعث پرش شما از حلقه‌ها می‌شوند. مثلاً یک URL را در برنامهٔ Notes فشار داده و نگه دارید و عملکرد Open ارایه شده Safari است. اما هنوز هم می‌توانید گزینهٔ Share (اشتراک‌گذاری) را انتخاب کرده و از طریق مسیر طولانی که در بالا ذکر شد به Chrome منتقل شوید.

اما در موارد دیگر ساده‌تر است. برای مثال در WhatsApp فشار دادن و نگه داشتن یک لینک وب منویی با Open Link (که سافاری است) و Open in Chrome در زیر آن ظاهر می‌شود. این زحمت چندانی ندارد.

روش تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آیفون در آی.او.اس 14 (و آی.او.اس 13)


در مورد حذف برنامهٔ اصلی چطور؟

تا جایی که می‌توانیم بگوییم این یک رد گم کنی است. بله، اپل به شما امکان حذف برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده را می‌دهد (با ضربه زدن و نگه داشتن آیکون برنامه تا زمانی که شروع به لرزیدن کند، سپس ضربه زدن بر روی X و تأیید حذف آن). اما ما نتوانستیم آی. او. اس را مجبور به اجرای گزینه‌های جایگزین پیش‌فرض کنیم.

ما با حذف برنامهٔ Maps و سپس نوشتن دستی آدرس پستی در Notes این مورد را آزمایش کردیم. این آدرس پستی به صورت خودکار به یک لینک قابل لمس تبدیل شد؛ ما با امید به این که به Google Maps هدایت شویم، آن را را لمس کردیم. در عوض، فقط گزینه‌های Restore Maps (بازیابی Maps؟) یا لغو اقدام به ما داده شد.

روش تغییر برنامه‌های پیش‌فرض آیفون در آی.او.اس 14 (و آی.او.اس 13)

شما هم می‌توانید با حذف سایر برنامه‌های اپل آزمایش کنید، اما گمان می‌کنیم که در مورد همهٔ آنها نیز همین اتفاق رخ خواهد داد. در هر صورت، بسیاری از مهم‌ترین برنامه‌های اپل - از جمله Safari، Photos، Camera و Phone - به هیچ وجه قابل حذف شدن نیستند.

همچنین بخوانید: روش حذف برنامه‌ها در آیفون و آیپد

 

آیا تغییر برنامه‌های پیش‌فرض ارزشش را دارد؟

اگر جیلبریک کننده هستید - یا تمایل دارید که جیلبریک کنید - پس پاسخ مثبت است. اما اگر این طور نیست، باید جوانب مثبت و منفی آن را بسنجید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا مزایای استفاده از یک برنامهٔ غیر اپلی به اندازهٔ کافی ارزش این همه تلاش بیشتر را دارد یا خیر.

اگر مثلاً طرفدار Fantastical هستید و فکر می‌کنید که این تقویم از هر لحاظ نسبت به Calendar برتری دارد، احتمالاً ارزش این را دارد که از طریق تنظیمات برنامه‌های دیگر سعی کنید در صورت امکان آن را به عنوان برنامهٔ پیش‌فرض تقویم قرار دهید. اگر فکر می‌کنید که Chrome فقط کمی از Safari بهتر است، پس احتمالاً ارزشش را ندارد.

در مورد ارزش داشتن انجام این کار، با سنجش مزایا و معایب، نویسندهٔ این مقاله تقریباً به طور کامل از برنامه‌های پیش‌فرض آیفون استفاده می‌کند تا گزینه‌های جایگزین. تنها استثناء Google Maps است، و حتی در آنجا هم من فقط با اجرای آن از آن استفاده می‌کنم. اگر یک صفحهٔ وب من را به Apple Maps هدایت کند، من آن را تحمل می‌کنم زیرا در واقع بد هم نیست. اما در این مورد شما باید خودتان تصمیم بگیرید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘