روش تغییر آیکون برنامه‌ها در آیفون

20
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 862 بازدید

روش تغییر آیکون برنامه‌ها در آیفون 

اکنون در آی. او. اس 14 می‌توانید آیکون‌های آیفون خود را سفارشی‌سازی کنید. در این مقاله ما روش انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

-----

سافت‌مک: آی. او. اس 14 با افزودن ویجت‌ها، App Library (کتابخانه برنامه) و تعدادی پیشرفت دیگر، روح تازه‌ای به رابط کاربری آیفون دمیده است. یکی از مواردی که کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است که در عین حال می‌تواند بزرگ‌ترین راه شخصی‌سازی دستگاه شما باشد، امکان تغییر آیکون برنامه‌ها است. در این مقاله روش استفاده از این ویژگی جدید شخصی‌سازی در آی. او. اس 14 را به شما آموزش خواهیم داد.

همچنین بخوانید: روش دریافت و نصب آی. او. اس 14 در آیفون

 

روش تغییر آیکون برنامه‌ها در آی.او.اس 14

قبل از شروع لازم به ذکر است که تغییر آیکون‌های آیفون شما به نوعی هک کردن محسوب می‌شود. دقت کنید که نیازی نیست دستگاه خود را جیلبریک کنید یا نرم‌افزار خارق‌العاده‌ای را نصب کنید، همه چیز حول برنامهٔ Shortcuts اپل می‌چرخد. این برنامه باید از قبل بر روی آیفون شما موجود باشد، اما اگر اینگونه نیست، می‌توانید آن را به صورت رایگان از App Store دانلود کنید.

وقتی که شما در صفحهٔ اصلی میانبرهایی ایجاد می‌کنید، زمانی که بر روی آیکون ضربه می‌زنید، برنامه مستقیماً باز نمی‌شود؛ بلکه از دستورات میانبر برای انجام این کار استفاده می‌کند، که در نتیجه باعث اندکی تأخیر می‌شود. این ضعف نیز وجود دارد که شما هیچ شاخص اعلانی را بر روی خود آیکون مشاهده نخواهید کرد، هر چند همچنان پیام‌هایی را در Notification Centre (مرکز اعلانات) دریافت خواهید کرد.

اگر از کار در چنین شرایطی راضی هستید، پس تغییر آیکون‌ها روشی کاملاً ساده دارد.

برای این کار، برنامهٔ Shortcuts (میانبرها) را در آیفون باز کنید (در آیپد نیز کار می‌کند) و بر روی آیکون + در گوشهٔ بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید تا یک میانبر جدید ایجاد کنید.

روش تغییر آیکون برنامه‌ها در آیفون

در صفحهٔ بعدی گزینهٔ Add Action (افزودن رویداد) را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن ضربه بزنید و سپس در صفحهٔ تابع با استفاده از نوار جستجو در بالا برای پیدا کردن فرمان Open App (باز کردن برنامه) استفاده کرده و آن را انتخاب کنید تا قسمت اول میانبر ایجاد شود.

کادر جدیدی با عنوان Scripting مشاهده خواهید کرد که در داخل آن فرمان Open شما اضافه شده است. در سمت راست آن گزینهٔ Choose (انتخاب کردن) وجود دارد. بر روی آن ضربه بزنید و لیستی از برنامه‌هایی که در حال حاضر بر روی دستگاه شما نصب هستند به شما ارایه می‌شود.

روش تغییر آیکون برنامه‌ها در آیفون

برنامه‌ای که می‌خواهید به آن آیکون جدیدی اختصاص بدهید را انتخاب کنید، و مشاهده خواهید کرد که در کادر Scripting به فرمان Open اضافه شده است.

در بالای کادر Scripting سه نقطهٔ سفید در یک دایرهٔ آبی را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن ضربه بزنید، سپس گزینهٔ Add to the Home Screen (افزودن به صفحهٔ اصلی) را انتخاب کنید.

روش تغییر آیکون برنامه‌ها در آیفون

در صفحهٔ تابع بر روی آیکونی که در کادر Home Screen Name and Icon (نام و آیکون صفحه اصلی) نشان داده شده است ضربه بزنید.

خواهید دید که یک منوی کوچک با سه گزینه ظاهر می‌شود: Choose File (انتخاب فایل)، Choose Photo (انتخاب عکس) و Take Photo (عکس گرفتن). اینجا جایی است که می‌توانید آیکونی که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک عکس موجود هستید، می‌توانید اندازهٔ آن را متناسب با ابعاد آیکون تغییر دهید، اما مطمئن هستیم که با محبوبیت بیشتر این ویژگی، گزینه‌های دانلودی آنلاین زیادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

با انتخاب تصویر، بر روی ناحیهٔ سمت راست آیکون جدید ضربه بزنید و همان نام برنامهٔ مورد نظر برای اجرا شدن را به میانبر بدهید، سپس بر روی دکمهٔ Add (افزوده شود) در گوشهٔ بالا سمت راست و بعد از آن بر روی Done (انجام شود) ضربه بزنید.

روش تغییر آیکون برنامه‌ها در آیفون

حالا اگر به صفحهٔ اصلی خود بروید، باید برنامهٔ تازه ایجاد شده را مشاهده کنید که با آیکون سفارشی خودتان پر شده است. بر روی آن ضربه بزنید و مشاهده می‌کنید که به صورت لحظه‌ای برنامهٔ Shortcuts ظاهر می‌شود، و سپس سریعاً با برنامهٔ باز شدهٔ انتخابی شما جایگزین می‌شود. عملکرد آن به روانی برنامه‌های بومی نیست، اما به سبک شخصی شما نزدیک و نمایانگر آن است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای استفادهٔ بهتر از آخرین نسخهٔ نرم‌افزار اپل، نگاهی به مقالهٔ دیگر ما با عنوان «آی. او. اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد» بیندازید.
 

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘