آی.او.اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد

19
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 18 دقیقه
0 نظر 1445 بازدید

آی.او.اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد 

در این مقاله تمام چیزهایی را که باید در مورد آخرین نسخهٔ آی. او. اس 14 بدانید، از جمله مشکلات و ویژگی‌های جدید و این که کدام آیفون‌ها می‌توانند آن را اجرا کنند، آورده شده است.

-----

سافت‌مک: سالی یک بار، اپل یک به روز رسانی عمده برای نرم‌افزار آی. او. اس که بر روی تمام آیفون‌ها اجرا می‌شود، ارایه می‌کند. میلیون‌ها دستگاه ویژگی‌های اصلی و عمده را به صورت رایگان دریافت می‌کنند، همراه با وصله‌هایی برای رفع اشکالات امنیتی و اصلاحات رابط کاربری. جدیدترین نسخه آی. او. اس 14 است. در 22 ژوئن و در WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) اعلام شد و در روز چهارشنبه 16 سپتامبر برای دانلود در دسترس عموم قرار گرفت.

آی. او. اس 14 بعد از یک هفته پس از عرضه به روز رسانی شد و اکنون از 24 سپتامبر نسخهٔ 14.0. 1 در دسترس است، و اطلاعات بیشتر در مورد اصلاحاتی که در این به روز رسانی انجام شده است در ادامه ذکر خواهد شد.

در این مقاله همهٔ آنچه را که باید در مورد آی. او. اس 14 بدانید، از جمله مسائل و مشکلات آخرین نسخه، این که کدام آیفون‌ها می‌توانند سیستم عامل جدید را اجرا کنند و تمام ویژگی‌های جدید و ویژگی‌هایی که هنوز در حال توسعه هستند، را ارایه خواهیم داد. همچنین جزئیات مربوط به بتا توسعه دهنده و بتا عمومی را در اختیار شما قرار خواهیم داد و اطلاعاتی هم از ویژگی‌های جدیدی که قرار است به آیفون‌هایی که آی. او. اس 14 را اجرا می‌کنند وارد شود ارایه خواهیم داد.

برای مقایسه با سیستم عامل قبلی، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «آی. او. اس 14 در مقایسه با آی. او. اس 13: آیا باید آیفون خود را به روز رسانی کنید؟ » را مطالعه کنید.

 

آی.او.اس 14 چه زمانی منتشر شد؟

آی. او. اس 14 در روز چهارشنبه 16 سپتامبر برای دانلود در دسترس عموم قرار گرفت. در مقالهٔ دیگری «روش دریافت و نصب آی. او. اس 14 در آیفون» را به صورت جامع توضیح داده‌ایم. ما در حال حاضر به کاربران هشدار می‌دهیم که آی. او. اس 14 را نصب نکنند، زیرا توسعه‌دهندگان می‌گویند که این برنامه برای استفادهٔ گسترده آماده نیست و هشدار می‌دهند که ممکن است برخی از برنامه‌ها به درستی کار نکنند.

اپل اعلام کرد که آی. او. اس 14 در هنگام رویداد 15 سپتامبر در دسترس خواهد بود. اپل همچنین در این مراسم از آیپد نسل هشتم، آیپد ایر جدید 2020، اپل واچ سری 6، اپل واچ SE و Apple One رونمایی کرد. توجه داشته باشید که خبری از اعلام آیفون 12 نبوده است.

 

آخرین نسخهٔ آی.او.اس 14

اپل آی. او. اس 14 را در 16 سپتامبر عرضه کرد. سپس بعد از یک هفته، در 24 سپتامبر آی. او. اس 14.0. 1 با رفع تعدادی از مشکلات ارایه شد. برای رفع خطایی که باعث می‌شود تنظیمات مرورگر پیش‌فرض در هنگام ری‌استارت ریست شود، باید به روز رسانی کنید. همچنین دو مسئلهٔ دیگر از جمله مشکل اتصال به برخی از شبکه‌های وایفای و مشکلی در پیش‌نمایش تصاویر در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نیز رفع شده است.

اپل در حال حاضر بر روی آی. او. اس 14.2 کار می‌کند. جزئیات بیشتر در مورد آنچه در آی. او. اس 14.2 انتظار می‌رود در ادامه آمده است.

برخی از توسعه دهندگان اظهار کرده‌اند که برنامه‌های آنها با آی. او. اس 14 کار نمی‌کند، بنا بر این احتمالاً در هفته‌های آینده برنامه‌های زیادی به روز رسانی خواهند شد.

نسخه‌های بتا

اپل یک برنامهٔ بتا برای توسعه دهندگان و یک برنامهٔ بتا برای عموم اجرا می‌کند.

اولین بتا توسعه دهنده آی. او. اس 14 بلافاصله پس از سخنرانی اصلی کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در 22 ژوئن عرضه شد، در حالی که بتا عمومی در 9 ژوئیه عرضه شد. از آن زمان تا کنون نسخه‌های مختلفی از هر بتا وجود داشته است و حتی هنگام عرضهٔ آی. او. اس 14 نیز با برطرف شدن مسائل و مشکلات، نسخه‌های بتا همچنان عرضه می‌شوند.

اگر یک توسعه دهندهٔ برنامه هستید، می‌توانید به برنامهٔ بتا اپل بپیوندید و آن را امتحان کنید. برنامهٔ بتا عمومی به طرفداران مشتاق اپل اجازه می‌دهد تا نرم‌افزار را امتحان کرده و به شما در گزارش هرگونه اشکال قبل از انتشار عمومی کمک کنند.

در آی.او.اس 14.2 شاهد چه چیزی خواهیم بود

آخرین نسخهٔ آی. او. اس 14 بتا آی. او. اس 14.2 است. به روز رسانی شامل تعدادی ویژگی جدید است:

در هنگام عرضهٔ آی. او. اس 14.2 ایموجی‌های جدید زیادی وجود دارد. این ایموجی‌های جدید شامل Accordion، Ninja، Beaver، Roller Skates، Dodo، Seal، Insects، Saw، Screw Driver و Russian Dolls است. همچنین ایموجی‌هایی برای Bubble Tea، Plunger، Tombstone، Step Ladder و موارد دیگر وجود دارد.

آی.او.اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد

ایموجی‌های جدید توسط کنسرسیوم Unicode در بهار امسال ارایه شد که برای آی. او. اس 14 وعده داده شده بودند. در واقع اپل در WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) در ماه ژوئن، پیش‌نمایش ایموجی‌های جدید را ارایه داد، اما با انتشار عمومی آی. او. اس 14 آنها شامل آن نمی‌شدند.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون | کدام آیفون‌ها دارای انیموجی و مموجی هستند - و چگونه می‌توان آن را در هر آیفونی داشت | نحوه استفاده از Animoji در آیفون

همچنین یک کنترل جدید Music Recognition (شناسایی موسیقی) برای Control Center (مرکز کنترل) وجود دارد که باید به شما در پیدا کردن موسیقی کمک کند. به لطف ادغام تنگاتنگ اپل با Shazam (که خریداری کرده است)، شناسایی موسیقی موسیقی بهتر می‌شود و شما قادر خواهید بود که موسیقی پخش شده در برنامه‌ها (مانند TikTok) و حتی اگر AirPods استفاده می‌کنید را شناسایی کنید. با افزودن این ویژگی به Control Centre (مرکز کنترل) نیازی به درخواست این اطلاعات از Siri نخواهید داشت، یا نیازی به باز کردن Shazam ندارید، فقط کافیست بر روی کنترل ضربه بزنید.

همچنین می‌توانید پیشنهادات موسیقی را در Control Centre (مرکز کنترل) مشاهده کنید.

یک ویژگی People Detection (ردیابی اشخاص) به برنامهٔ Magnifier می‌آید. این ویژگی از طریق دوربین به کاربران می‌گوید که اشخاص دیگر چقدر با شما فاصله دارند.

نکتهٔ جدید دیگر این است که منویی که هنگام ضربه زدن بر روی آیکون Airplay در برنامه‌هایی مانند Music ظاهر می‌شود، دیگر تمام صفحه را پر نمی‌کند، بلکه در بالای بقیهٔ مطالب ظاهر می‌شود.

ابتدا نسخهٔ بتا توسعه دهندهٔ آی. او. اس 14.2 ارایه شد و پس از چند روز نسخهٔ بتا عمومی ارایه شد.

اگر بخواهید به برنامهٔ تست بتا بپیوندید و قبل از بقیه نرم‌افزار را در آیفون خود دریافت کنید، ما در مقالهٔ دیگری «روش پیوستن به برنامه بتا اپل و مشارکت در آزمایش کردن نرم‌افزار جدید» را به صورت جامع توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید. همچنین در دو مقالهٔ دیگر «روش نصب نسخه بتا آی. او. اس 14 در آیفون» و «روش دریافت آی. او. اس 14 بتا برای غیر توسعه دهندگان» را توضیح داده‌ایم.

 

مشکلات آی.او.اس 14

به صورت معمول، زمانی که اپل یک آی. او. اس جدید را عرضه می‌کند، شاهد شکایت‌هایی از مشکلاتی مانند تخلیهٔ باتری، خرابی برنامه‌ها، اتصال به وایفای و بلوتوث و سایر مشکلات هستیم. بنا بر این ارزش این را دارد که تا مدتی پس از عرضه منتظر بمانید تا هر مسئله و مشکلی برطرف شود.

در ادامه، مواردی که شنیده‌ایم را مرور خواهیم کرد.

تخلیهٔ سریع باتری

برخی از کاربران در توییتر ادعا کرده‌اند که از زمان به روز رسانی به آی. او. اس 14 باتری آیفون آنها به سرعت تخلیه می‌شود.

مشخص نیست که این به دلیل مشکلی در آی. او. اس 14 است یا این که این مسئله مربوط به کالیبره کردن مجدد باتری یا فعالیت پس‌زمینهٔ مربوط به به روز رسانی است.

تعویض نام مستعار Mail

یک پست در انجمن اپل مشکلی را توصیف می‌کند که در آن Mail قبل از ارسال ایمیل نام مستعار انتخاب شده را تغییر می‌دهد. در یک پست آمده است: «از زمان به روز رسانی به آی. او. اس 14 در آیفون 11، هنگامی که نام مستعار دلخواه خود را برای فیلد From انتخاب می‌کنم، ایمیل‌ها از یکی از نام‌های مستعار دیگر ارسال می‌شوند - اما تا زمانی که ایمیل ارسال نشود متوجه این اتفاق نمی‌شوم. »

این طور به نظر می‌رسد که اگر بسته به شخصی که با او تماس می‌گیرید از نام مستعار متفاوتی استفاده کنید، شما نمی‌توانید برای ارسال ایمیل از نام مستعار انتخابی خودتان به Mail اعتماد کنید.

جاسوسی کردن ویجت‌های آی.او.اس 14

نظریه‌های توطئه در فیسبوک و توییتر بی‌اساس ادعا می‌کنند که ویجت‌ها در آی. او. اس 14 کی‌لاگر هستند. این ادعا درست نیست.

مشکلاتی در اتصال وایفای

از زمان به روز رسانی در آی. او. اس 14، برخی از کاربران شکایت دارند که دستگاه آی. او. اس‌ی یا آیپد. او. اس‌ی آنها اتصال وایفای در زمان بیکاری از دست می‌دهد و سپس دوباره به شبکه متصل نمی‌شود. در نتیجه کاربران مجبور هستند که به تنظیمات مراجعه کنند و به صورت دستی به شبکه متصل شوند.

در توییتر چندین کاربر از اتصال غیر قابل اعتماد اینترنت تحت آی. او. اس 14 شکایت داشتند.

اپل با انتشار آی. او. اس 14.01 این مشکل را برطرف کرده است.

برنامه‌های شخص ثالث

همان طور که اشاره کردیم، هنگامی که اپل اعلام کرد آی. او. اس 14 در 16 سپتامبر برای عموم در دسترس است، تعدادی از توسعه دهندگان نگران بودند زیرا فقط 24 ساعت به آنها فرصت داده شد تا مطمئن شوند که برنامه‌هایشان با سیستم عامل جدید کار می‌کند. همان طور که گفتیم چرا نباید آی. او. اس 14 را نصب کنید، توسعه دهندگان نیز نگرانی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی ابراز داشته و هشدار داده‌اند که این نرم‌افزار هنوز آماده نیست.

به نظر می‌رسد که این مسئله مربوط به سیستم عامل جدید اپل نیست، بلکه بیشتر مربوط به برنامه‌های شخص ثالثی است که بر روی آن اجرا می‌شوند - یا در صورت به روز رسانی ممکن است اجرا نشوند.

بسیاری از توسعه دهندگان گفته‌اند که برنامه‌های آنها هنوز آماده نیست.

بنا بر این اگر به برنامه‌های شخص ثالث وابسته هستید، یا باید قبل از ارتقاء بررسی کنید که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر، یا صبر کنید تا سازنده تأیید کند که انجام این کار بی‌خطر است.

برنامه‌ها به حالت پیش‌فرض برمی‌گردند

چند روز پس از ورود آی. او. اس 14 کاربران از وجود یک باگ که می‌تواند برنامه‌ها را به حالت پیش‌فرض برگرداند شکایت داشتند.

قبل از آی. او. اس 14 امکان انتخاب این که کدام مرورگر پیش‌فرض شما باشد وجود ندارد، و اگر بر روی یک لینک کلیک کنید، آن لینک به صورت خودکار در سافاری باز می‌شود. پس از عرضهٔ آی. او. اس 14 اکنون امکان تنظیم برنامه‌های پیش‌فرض مختلف وجود دارد، و می‌توان به جای آن از گزینه‌های Safari و Mail استفاده کرد.

با این حال، مشخص شده است که اگر آیفون پس از ری‌استارت خاموش شود، باید یک مرورگر یا برنامهٔ ایمیل دیگری را انتخاب کنید، زیرا به صورت پیش‌فرض به برنامه‌های پیش‌فرض قدیمی بازمی‌گردد.

اپل این باگ را در آی. او. اس 14.0. 1 برطرف کرد.

آی.او.اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد


کدام آیفون‌ها آی.او.اس 14 را اجرا می‌کنند؟

آیا آیفون شما می‌تواند آی. او. اس 14 را دریافت کند؟ آی. او. اس 14 در آیفون 6s و بالاتر در دسترس است. همان طور که انتظار می‌رفت، این لیست همان لیست دستگاه‌های آی. او. اس 13 است.

در اینجا لیستی از آیفون‌های سازگار با آی. او. اس 14 آورده شده است:

  • آیفون 6s و آیفون 6s پلاس
  • آیفون SE 2016
  • آیفون 7 و آیفون 7 پلاس
  • آیفون 8 و آیفون 8 پلاس
  • آیفون X
  • آیفون XR
  • آیفون XS و آیفون XS Max
  • آیفون 11
  • آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون SE 2020
  • ... بعلاوه بدیهی است که آیفون 12، آیفون 12 مکس، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس همگی با آی. او. اس 14 از قبل نصب شده همراه هستند.


ویژگی‌های جدید در آی.او.اس 14

در طی رویداد WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) از ویژگی‌های جدید قابل توجهی برای آی. او. اس خبر داده شد. ما از تغییرات هیجان‌زده هستیم، پس اجازه دهید به آنها بپردازیم.

صفحه اصلی و تغییرات رابط کاربری

صفحه اصلی آیفون در آی. او. اس 14 بسیار متفاوت به نظر می‌رسد و پتانسیل بیشتری برای شخصی‌سازی دارد.

همکاران ما در Tech Advisor بلافاصله به این نکته اشاره کردند که چندین مورد از این موارد در اندروید موجود است. نکته را گرفتید. اما به نظر ما، یک ایدهٔ خوب مهم است، مهم نیست که چه کسی این ایده را در ابتدا داشته است.

App Library روشی جدید و کارآمد برای سازماندهی برنامه‌های شما است.

اکنون به جای پیمایش در چندین صفحه، می‌توانید به نمای واحدی دسترسی داشته باشید که برنامه‌های شما را به صورت خودکار بر اساس دسته‌بندی‌های هوشمند مرتب می‌کند: Entertainment (سرگرمی)، Health & Fitness (سلامت و تناسب اندام)، Social (اجتماعی) و Apple Arcade از جمله مواردی بودند که در نسخهٔ نمایشی نشان داده شده‌اند. (کاربران آی. او. اس با توانایی پلتفرم در دسته‌بندی خودکار برنامه‌ها آشنا می‌شوند، که هر زمان دو برنامه را به یک پوشهٔ واحد بکشید استفاده از آن را ارایه می‌دهد).

آی.او.اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد

هر صفحهٔ دسته‌بندی مانند یک پوشه در صفحه App Library (کتابخانه برنامه) به نظر می‌رسد، اما با یک تفاوت جزئی: آیکون‌ها اندازهٔ یکسانی ندارند. برنامه‌هایی که اغلب یا اخیراً از آنها استفاده کرده‌اید بزرگ‌تر هستند، بنا بر این با یک ضربه به راحتی اجرا می‌شوند. و اگر نمی‌خواهید تمام برنامه‌های خود را در صفحهٔ کتابخانه مشاهده کنید، می‌توانید صفحات برنامه‌ای را که دیگر لازم ندارید را مخفی کنید.

دو دسته در بالا کمی متفاوت هستند: Suggestions (پیشنهادات)، که به نظر می‌رسد به همان روش هوشمند Suggestions برنامهٔ Siri در Notification Centre (مرکز اعلانات) و Recently Added (اخیراً اضافه شده) عمل می‌کنند.

ما قبلاً Widgets را در آی. او. اس 13 داشتیم - در واقع آنها مدت‌ها پیش به آی. او. اس 8 اضافه شده‌اند - اما قبلاً فقط به Notification Centre (مرکز اعلانات) محدود می‌شدند. در آی. او. اس 14، سرانجام، آنها به صفحهٔ اصلی می‌آیند.

آی.او.اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد

به سادگی کشیدن و رها کردن است: کشویی ویجت‌ها را باز کنید و ویجت انتخابی خود را به هر کجای صفحهٔ اصلی که می‌خواهید قرار بگیرد بکشید. اپل ویجت‌هایی را نشان می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا از چندین اندازه انتخاب کنید - با در نظر گرفتن چهار یا هشت آیکون برنامه - اما ما نمی‌دانیم که آیا این گزینه برای همهٔ آنها در دسترس است یا خیر.

یک ویجت جدید به نام Smart Stack وجود دارد. ما فکر می‌کنیم که این مانند Suggestions برنامهٔ Siri است، تلاش برای پیش‌بینی توابع مورد نیاز شما در یک مکان یا زمان مشخص، اما جزئیات زیادی از این مورد را مشاهده نکرده‌ایم.

تصویر در تصویر: این یکی تا حد زیادی خودتوضیحی است. همان طور که قبلاً در آیپد داشته‌ایم، اگر یوتیوب یا ویدیوی دیگری را پخش می‌کنید، می‌توانید آن را کوچک کرده و در قسمت کوچکی از صفحه بر روی برنامهٔ باز دیگری پخش کنید. می‌توانید آن را به اطراف حرکت داده و اندازهٔ آن را تغییر دهید.

Siri

اپل در حال صحبت کردن در مورد قابلیت‌های Siri است - دستیار کنترل صدا به طور کلی از پیشرفت‌های رقیب عقب مانده است، اما این شرکت می‌گوید که پیشرفت زیادی در آی. او. اس 14 داشته است.

برای شروع، از نظر بصری دوباره طراحی شده است. گرافیک‌های جدیدی وجود دارد و یک رابط کاربری متفاوت، نتایج Siri را در یک کادر کوچک زیبا در بالای صفحه ظاهر می‌کند.

آی.او.اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد

اما مهم‌تر این که اپل عقیده دارد که Siri باهوش‌تر از همیشه است. این شرکت ادعا می‌کند که 20 برابر بیشتر از سه سال پیش حقایق را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌تواند سؤالات پیچیده‌تری مانند « How do hybrid cars work / ماشین‌های هیبریدی چگونه کار می‌کنند؟ » و « Is infinity a number / آیا بی‌نهایت یک عدد است؟ » را پاسخ دهد.

توابع جدیدی نیز وجود دارد. اکنون می‌توانید به Siri بگویید که یک پیام صوتی ارسال کند، و می‌تواند به جای اعتماد کردن به اتصال وب، دیکته کردن را بر روی دستگاه اجرا کند.

Siri می‌تواند زبان‌های بیشتری را ترجمه کند و اکنون این جنبه از کار آنچنان مهم است که اپل یک برنامهٔ جداگانه به نام Translate را راه‌اندازی کرده است که 11 زبان را پوشش می‌دهد و به صورت آفلاین نیز کار می‌کند.

ترجمه واقعاً عالی به نظر می‌رسد. ما در حال حاضر از مترجم گوگل برای چنین مواردی استفاده می‌کنیم، و اگر چه این ابزاری فوق‌العاده با زبان‌هایی بسیار بیشتر از آن است که اپل قادر به ارایهٔ آنها باشد، اما به صورت گسترده‌ای (و شاید با توجه به گسترهٔ یادگیری قابل درک باشد) نیاز به کار کردن به صورت آنلاین دارد.

برنامهٔ Translation اپل شامل یک حالت مکالمه (باز هم چیزی که مترجم گوگل از قبل ارایه می‌دهد) است که با چرخاندن آیفون به پهلو به آن دسترسی پیدا می‌کنید. آن جایی که این حالت هوشمندانه با گوگل متفاوت است، تنها ارایهٔ یک میکروفون به جای یک دکمه برای هر شرکت کننده در مکالمه است - برنامه به صورت خودکار زبان‌های مختلف صحبت شده را شناسایی کرده و آنها را به قسمت صحیح صفحهٔ مکالمه اختصاص می‌دهد.

آی.او.اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد

Messages

در آی. او. اس 14 برنامهٔ Messages به شما این امکان را می‌دهد تا مکالمه‌ای را در بالای صفحه پین کنید و پاسخ‌های درون خطی را به رابط کاربری اضافه کنید. در پیام‌های گروهی می‌توانید انتخاب کنید که فقط وقتی کسی از شما نام می‌برد به شما اطلاع داده شود، روشی مانند Slack که Messages را برای تشریک مساعی سودمندتر می‌کند. و تصویر بالای مکالمهٔ گروهی شرکت کنندگان را نشان می‌دهد، اما کسانی که اخیراً صحبت کرده‌اند را بزرگ‌تر می‌کند.

مموجی (Memoji) با 20 سبک جدید مو و سر، از جمله پوشش‌های صورت، و گزینه‌های سنی بیشتر و حالت‌های استیکر، به روز شده است.

آی.او.اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد

Maps

اپل در اوایل سال جاری نسخهٔ جدیدی از Maps را عرضه کرد و این شرکت مدتی را صرف در بوق و کرنا کردن قابلیت‌های جدید و اطلاعات گسترده‌تر خود کرد. جالب‌تر این که برای ما در خارج از ایالات متحده این خبر وجود دارد که نقشهٔ جدید در اواخر سال جاری به کشورهای بیشتری از جمله انگلستان، ایرلند و کانادا راه خواهد یافت.

راهنماهایی برای شهرهای سراسر جهان وجود دارد که می‌توانید آنها را ذخیره کرده و بعداً به آنها مراجعه کنید و با در دسترس بودن اطلاعات جدید به صورت خودکار به روز رسانی می‌شوند. و اپل را راهنمایی برای دوچرخه‌سواری و وسایل نقلیهٔ الکتریکی، یک کمک ناوبری سازگار با محیط زیست را ارایه می‌دهد (بنا بر این شما به نقاط شارژ سازگار هدایت می‌شوید).

CarPlay / ویژگی‌های اتومبیل

CarPlay تصویر پس‌زمینهٔ جدید و دسته‌بندی‌های جدیدی از برنامه‌ها دریافت می‌کند. اما خبر مهم در اینجا گنجاندن کلیدهای دیجیتال اتومبیل است که در ابتدا محدود به یک محصول تنها - 2021 BMW 5 Series - خواهد بود، اما در زمان مناسب برای طیف وسیعی از وسایل نقلیه عرضه خواهد شد.

کلید اتومبیل شما در Secure Element آیفون ذخیره شده است، اما به راحتی قابل اشتراک‌گذاری از طریق iMessage با دیگران است. این دسترسی می‌تواند محدود شود یا بعداً از راه دور لغو شود.

در ابتدا این ویژگی مبتنی بر NFC خواهد بود، اما اپل همچنین در مورد نسخهٔ نسل بعدی مبتنی بر فناوری Ultra Wideband در تراشهٔ U1 صحبت کرده است. این تا سال آینده امکانپذیر نیست.

App Store

خبر مهم در اینجا نوع جدیدی از مینی‌برنامه است که App Clip نامیده می‌شود - به صورت کلی این قسمت کوچکی از یک برنامه است که سریعاً پیدا شده و دانلود می‌شود و فقط تا زمانی که به آن نیاز دارید باقی می‌ماند.

شرکت‌ها می‌توانند App Clipها را بر اساس برنامه‌های موجود خود برای استفاده از شرایط خاص ارایه دهند. به عنوان مثال، در یک فروشگاه وب، یک آیکون می‌تواند یک App Clip ارایه دهد که به شما امکان خرید محصول را می‌دهد اما شما را به بقیهٔ داده‌ها و عملکردهای برنامهٔ کامل متعهد نمی‌کند. یا ممکن است یک کد نمایش داده شده در یک پارکینگ باشد که شما را به یک نسخهٔ خلاصه شده که بخشی از یک برنامه است هدایت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا هزینهٔ پارکینگ را پرداخت کنید.

آی.او.اس 14، مشکلات و ویژگی‌های جدیدی که آخرین نسخه به آیفون می‌آورد

اپل کدهای App Clip خود را ارایه می‌دهد، کدهایی که شبیه کدهای QR هستند اما یک کد تصویری و NFC را ترکیب می‌کنند.

علاوه بر نسخه‌های خلاصه شده که بخشی از برنامه‌ها هستند، اپل معتقد است که مشاغل کوچک یک برنامه ندارند می‌توانند Clip ایجاد کنند - یا این که یک شرکت بزرگ‌تر مانند Yelp می‌تواند Clipهایی برای آنها ایجاد کند.

تغییرات متفرقه

اینها اکثر تغییراتی بودند که اپل برای آی. او. اس 14 اعلام کرده است، اما تغییرات کوچکی نیز وجود دارند که می‌خواهیم به آنها اشاره کنیم.

اول از همه، یک تغییر در گرافیک رابط کاربری Call incoming وجود دارد. این برنامه دیگر تمام صفحه را اشغال نمی‌کند، بلکه به یک کادر کوچک در بالای صفحه محدود می‌شود.

آی. او. اس 14 به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های ایمیل و مرورگر شخص ثالث را به عنوان پیش‌فرض در آیفون خود تنظیم کنید، چیزی که کاربران سال‌هاست آن را درخواست می‌کنند. خبر بزرگی است، اما به دلایلی اپل آن را کاملاً در سکوت نگه داشته است.

همچنین یک ویژگی ترجمه مفید در سافاری وجود دارد. در این مورد مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش ترجمه صفحات وب در مک، آیفون و آیپد» را مطالعه کنید.

و برنامهٔ Activity (فعالیت) مورد علاقهٔ دارندگان اپل واچ است؟ که به عنوان Fitness (تناسب اندام) تغییر نام داده است.


دیگر چه؟

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته است، ممکن است از نظرات ما دربارهٔ به روز رسانی‌های بعدی نرم‌افزار برای آیپد که در «آیپد. او. اس 14: تاریخ انتشار، سازگاری و ویژگی‌های جدید» آمده است نیز لذت ببرید.

در همین حال، توصیه‌های مربوط به استفادهٔ حداکثری از نسخهٔ فعلی آی. او. اس را می‌توانید در مقالهٔ دیگر ما با عنوان «ترفندها و نکات آیفون» مشاهده کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘