روش پخش یک DVD در مک

12
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 5385 بازدید

 روش پخش یک DVD در مک

مک‌های جدید درایو نوری ندارند، و این امر پخش فیلم‌های مورد علاقهٔ شما را دشوار می‌کند. این راهنمای ما برای پخش DVDها در مک به شما کمک خواهد کرد.

-----

سافت‌مک: حذف درایوهای DVD و CD از مک‌ها به قدری بی‌رحمانه بوده است که تصور می‌کنید این فرمت ذخیره‌سازی نوری دیگر از بین رفته است. درست است، شبکه‌هایی مانند Netflix و Amazon Prime Video در حال حاضر روش بسیار محبوبی برای استفاده از فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی هستند. اما وقتی (اغلب) این شبکه‌ها فیلم مورد نظر شما را در اختیار ندارند، یا این که نمی‌خواهید اشتراک ماهیانه‌ای پرداخت کنید، کتابخانه قدیمی و معتبر فیلم‌های DVD شما به کار می‌آید.

در این مقاله روش پخش یک DVD در مک به شما نشان داده شده است. ما با پوشش دادن یک سناریوی ساده شروع می‌کنیم: یعنی زمانی که شما یک مک قدیمی دارید که دارای یک درایو نوری است. سپس به انتخاب، خرید و اتصال یک درایو DVD اکسترنال می‌پردازیم، و در آخر روش اجرای DVD در یک مک جداگانه و دسترسی به آن با استفاده از ویژگی Remote Disc را بررسی خواهیم کرد.


یک DVD را از طریق درایو نوری مک خود پخش کنید

پخش یک DVD در یک مک که دارای یک درایو نوری یکپارچه است، کار ساده‌تری نیست. DVD را در SuperDrive قرار دهید. بایستی که برنامهٔ DVD Player به صورت خودکار باز شود و دیسک را اجرا کند.

(اتفاقاً پخش کنندهٔ DVD در مک. او. اس موهاوی دشوارتر شده است. اگر به صورت خودکار شروع به پخش نکرد، با کلیک کردن بر روی آیکون ذره‌بین در بالا سمت راست، یا فشردن کلیدهای میانبر Cmd + Space برنامهٔ Spotlight را باز کنید. سپس شروع به تایپ کردن DVD Player کنید و آن را در بالای نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد.)

مانند تمام DVDها باید در Menu باز شود و سپس می‌توانید برای پخش کردن فیلم بر روی Play کلیک کنید. شما می‌توانید با استفاده از ماوس بر روی گزینه‌های منو کلیک کنید.

زمانی که فیلم شروع به پخش شدن می‌کند، کنترل‌های صفحه به سرعت محو می‌شوند، اما اگر ماوس را تکان دهید، آنها دوباره ظاهر می‌شوند. کنترل‌هایی در پایین صفحه نمایش وجود دارند که می‌توانید از آنها برای پخش فیلم، توقف فیلم، پرش از قسمت‌ها، کنترل میزان صدا و غیره استفاده کنید.


وصل کردن یک درایو DVD اکسترنال

متأسفانه تکنیک توضیح داده شده در بالا - حداقل به این شکل ساده - برای هر کسی که مک خود را طی چند سال گذشته خریداری کرده است میسر نخواهد بود. مک‌های جدید هیچ درایو فیزیکی برای پخش DVD یا CD ندارند.

اما یک راه حل سادهٔ دیگر نیز وجود دارد: خریداری و اتصال یک درایو نوری اکسترنال، و پخش DVD از طریق آن.

اگر می‌خواهید به کیت رسمی اپل پایبند باشید، این شرکت یک USB SuperDrive را به قیمت 79 پوند / 79 دلار به فروش می‌رساند. خوشبختانه این درایو به هر مک یا مک‌بوک مجهز به USB متصل می‌شود… اما باز هم متذکر می‌شویم که، پورت‌های دستگاه خود را با دقت بررسی کنید، زیرا پورت این درایو USB-A است و بسیاری از مک‌بوک‌های اخیر فقط دارای پورت USB-C هستند. (اپل یک آداپتور USB to USB-C را با قیمت 19 پوند / 19 دلار به فروش می‌رساند.)

همچنین بخوانید: روش افزودن پورت‌های بیشتر به مک‌بوک

پس از اتصال درایو اکسترنال، دقیقاً مانند یک SuperDrive داخلی عمل می‌کند: DVD را وارد کرده و به صورت عادی پخش می‌شود. همچنین می‌توانید مانند سایر SuperDriveها از آن برای پخش CD صوتی و ضبط CD و DVD استفاده کنید.

مانند همیشه، به خاطر داشته باشید که پیشنهاد اپل یک پیشنهاد مناسب است که با سایر کیت‌های اپل شما نیز کار می‌کند، اما ارزان‌ترین نیست. LG GP57EW40 Portable با قیمت 34.25 پوند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.


از مک و Remote Disc دیگری استفاده کنید

ویژگی دیگری که شاید بتوانید از آن استفاده کنید Remote Disc است. با این کار می‌توانید یک DVD را در درایو یک مک قرار داده و از طریق شبکه و با استفاده از یک دستگاه دیگر آن را تماشا کنید. برای روشن کردن Remote Disc مراحل زیر را دنبال کنید:

1. در کامپیوتری که درایو DVD دارد System Preferences (تنظیمات برگزیده سیستم) را باز کرده و بر روی Sharing (اشتراک‌گذاری) کلیک کنید.

2. گزینهٔ DVD or CD Sharing را تیک بزنید. توجه داشته باشید که این گزینه فقط در صورت داشتن یک درایو نوری ظاهر می‌شود - در سایر مک‌ها اولین گزینه Screen Sharing خواهد بود.

اکنون می‌توانید DVD را در این درایو قرار داده و از آن در کامپیوتر دیگری استفاده کنید. توجه داشته باشید که این برای CD‌های صوتی یا DVDهای محافظت شده توسط کپی‌رایت (که اغلب DVDهای تجاری هستند) کار نمی‌کند. برای اینها شما هنوز هم باید از یک SuperDrive مستقیماً متصل استفاده کنید.

روش پخش یک DVD در مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
چیزهای مورد علاقه من در زندگی، رایگان هستند، پس واضح است که با ارزش ترین منبع ما زمان می باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘