روش حذف نوار Home در پایین صفحه آیفون

5
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 15703 بازدید

 روش حذف نوار Home در پایین صفحه آیفون

یک آیفون X، آیفون XR، آیفون XS، آیفون XS Max، آیفون 11، آیفون 11 Pro یا آیفون 11 Pro Max دارید و از نشانگر «کشیدن به بالا» که در پایین صفحه آیفون شما قرار دارد ناراحت هستید؟ در اینجا روش پنهان کردن آن آورده شده است.

-----

سافت‌مک: از زمان معرفی آیفون X در نوامبر 20017، آی. او. اس دارای دو حالت است: یکی با رابط دکمهٔ Home و دیگری بدون آن. مورد دوم با استفاده از کشیدن انگشت و حرکات گسترده به آیفون X، آیفون XS، آیفون XS Max، آیفون XR، آیفون 11، آیفون 11 Pro و احتمالاً آیفون 12 اجازه می‌دهد تا از دکمهٔ فیزیکی Home چشم‌پوشی کرده و از اندازهٔ صفحه نمایش بیشتری بهره ببرید و تقریباً تمام قسمت جلویی دستگاه قابل استفاده باشد.

مسئله‌ای که این رویکرد جدید با خود به همراه آورده این است که نوار Home (خط افقی پایین صفحه نمایش) تقریباً همیشه قابل مشاهده است. اگر چه وقتی در محیط رابط کاربری پیمایش می‌کنید این بسیار هم خوب است، اما هنگام بازی کردن یا استفاده از برنامه‌های خاص ممکن است دیوانه کننده باشد.

بنا بر این چگونه می‌توانید نوار Home را در یک آیفون یا یک آیپد مخفی کنید؟ ما به شما می‌گوییم.

روش حذف نوار Home در پایین صفحه آیفون


آیا می‌توان نوار Home را در آیفون خاموش کرد؟

خیلی دوست داریم بگوییم که امکان پنهان کردن نوار Home به سادگی امکانپذیر است و با رفتن به تنظیمات و با تغییر حالت یک سوئیچ می‌توانید آن را از صفحه نمایش حذف کنید. اما به دلایلی غیر قابل توضیح، اپل تصمیم گرفته است که این نوار باید باقی بماند. این به این معنی است که ما باید در حال حاضر راه حلی برای رفع این مسئله پیدا کنیم و این که امیدوار باشیم در آی. او. اس 14 یا در یک به روز رسانی بعدی توانایی مدیریت راحت آن در تنظیمات ارایه شود.

 

استفاده از تنظیمات Accessibility برای پنهان کردن نوار Home

به غیر از جیلبریک کردن آیفون، که ما واقعاً انجام آن را توصیه نمی‌کنیم، تنها راهی که برای پنهان کردن نوار Home پیدا کرده‌ایم استفاده از تنظیمات Accessibility است. این یک راه حل سریع و مؤثر است، اما با یک محدودیت کاملاً اساسی: شما باید این کار را بر اساس هر برنامه انجام دهید. هر بار که از برنامه‌ای خارج می‌شوید و برنامهٔ دیگری را باز می‌کنید، نوار Home برمی‌گردد و باید مجدداً آن را پنهان کنید.

Settings را باز کرده و به مسیر Accessibility > Guided Access بروید و دکمهٔ کشویی آن را روشن کنید.

روش حذف نوار Home در پایین صفحه آیفون

با این کار منویی از گزینه‌های مؤثر بر نحوهٔ کار این ویژگی باز می‌شود. برای آماده شدن به منظور مخفی کردن نوار Home چند کار وجود دارد که ابتدا باید آنها را انجام دهید. ابتدا بر روی گزینهٔ Passcode Settings (تنظیمات رمز عبور) ضربه بزنید و گزینهٔ Face ID را فعال کنید. همچنین می‌توانید یک رمز عبور برای ویژگی Guided Access تنظیم کنید که احتمالاً فکر خوبی است.

به صفحهٔ Guided Access برگردید و دکمه کشویی Accessibility Shortcut را فعال کنید.

با داشتن تمام این تنظیمات، شما آماده هستید تا هنگام استفاده از یک برنامه، نوار Home را پنهان کنید. برنامهٔ مورد نظر را باز کنید و سه بار بر روی دکمهٔ کناری / دکمه پاور (دکمهٔ سمت راست دستگاه) کلیک کنید.

ممکن است متوجه شوید که با یک اعلان کوتاه مستقیماً به حالت Guide Access هدایت شده‌اید، اما نیازی به انتخاب گزینهٔ دیگری نیست.

روش حذف نوار Home در پایین صفحه آیفون

در Guided Access متوجه خواهید شد که نشانگر نوار Home قابل مشاهده نیست، زیرا این حالت مانع از ترک برنامه و بازگشت به صفحهٔ Home می‌شود. (وقتی آمادهٔ خارج شدن بودید، باید دوباره بر روی دکمهٔ پاور سه بار کلیک کنید و حتماً یک رمز عبور را وارد کنید. کار به پایان رسید!

(همچنین شما نمی‌توانید در حالت Guided Access اسکرین‌شات بگیرید، به همین دلیل هم ما این عکس‌ها را با استفاده از یک آیپد گرفته‌ایم.)

روش حذف نوار Home در پایین صفحه آیفون

در برخی موارد، با مسئلهٔ کم اهمیتی روبرو خواهید شد و آن این که هنگام انجام سه بار کلیک، یک پنجرهٔ Guided Access همراه با چندین گزینه در کنار صفحه نمایش داده می‌شود. برای ورود به حالت Guided Access که نوار صفحه Home در آن غیرفعال است، به سادگی باید بر روی Start (یا Resume، اگر برای بار دوم سه بار کلیک کرده‌اید) ضربه بزنید.

بدیهی است که این حالت در هنگام بازی کردن یا خواندن کتاب الکترونیکی یا هر برنامه‌ای که در آن هستید بسیار عالی است، اما بازگشت به صفحهٔ Home نیز مهم است. بنا بر این برای انجام این کار، کافیست سه بار دکمهٔ پاور را فشار دهید و باید پیغامی را مشاهده کنید که اکنون Guided Access غیر فعال شده است. (به هر حال، رسماً قرار است سه بار کلیک شود، اما ما متوجه شدیم که برای خارج شدن از این حالت دو بار کلیک کردن هم کافی است).

همین بود. این یک راه حل مناسب نیست، اما می‌توانید هر زمان که در یک برنامه هستید فقط با سه بار فشار دادن دکمهٔ پاور برای شروع و دو بار فشار دادن برای خاتمه، از آن استفاده کنید. البته پس از مدتی به یک عادت ثانویه تبدیل می‌شود و تا زمانی که اپل به ما اجازه دهد که این کار را از منوی تنظیمات انجام دهیم، مجبور هستیم از همین روش استفاده کنیم. فقط امیدواریم که این شرکت هر چه زودتر این کار را انجام دهد.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘