روش وصل کردن آیفون به مک

29
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 11850 بازدید

روش وصل کردن آیفون به مک 

آیا می‌خواهید بدانید که چگونه آیفون خود را به مک خودتان وصل کنید؟ در اینجا روش وصل کردن یک آیفون به یک مک‌بوک، و همچنین مک‌هایی که فقط USB-C دارند ذکر شده است.

-----

سافت‌مک: وصل کردن آیفون به مک‌بوک معمولاً بسیار ساده است. استثناء در جایی که شما یک مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو، یا یکی از آن مک‌بوک‌های اپل را دارید که فقط پورت USB-C دارند (که اکنون دیگر تولید نمی‌شوند). در ادامه به بررسی این لپتاپ‌های اپل خواهیم پرداخت. اگر این آن چیزی است که به دنبالش هستید، پس به جای درستی آمده‌اید.

اما قبل از این که به موارد پیچیده‌تر بپردازیم، بیایید موارد ساده‌تر را از سر راه خود برداریم.


وصل کردن آیفون به مک به وسیلهٔ یک کابل

آیفون شما دارای یک کابل برای وصل شدن به یک PC یا مک، به همراه یک شارژر است.

اگر یک آیفون 5 یا بالاتر داشته باشید، این یک کابل USB به Lightning خواهد بود.

همچنین بخوانید: بهترین کابل‌های لایتنینگ برای آیفون یا آیپد

روش وصل کردن آیفون به مک

اگر یک آیفون 4s یا یک مدل قبل از آن را خریداری کرده‌اید، دارای یک کابل USB-to-30-pin خواهد بود. ما شک داریم که در حال حاضر تعداد زیادی از اینها مورد استفاده قرار گیرند، اما هرگز نمی‌توانیم مطمئن باشیم!

روش وصل کردن آیفون به مک

مهم نیست کدام یک باشد، چون انتهایی که به لپتاپ وصل می‌شود، یعنی پایانهٔ USB، همان است.

1. انتهای کابل لایتنینگ را به آیفون وصل کنید. اگر هنوز وسیله‌ای به انتهای دیگر کابل متصل است آن را جدا کنید تا انتهای USB آزاد شود. اکنون این سر کابل را به یکی از پورت‌های USB مک خود وصل کنید.

2. در این مرحله، بسته به تنظیمات شما، ممکن است برنامه‌های مختلفی به صورت خودکار در مک شما باز شوند؛ در مک‌بوک ما همیشه برنامهٔ Photos است، هر چند می‌توانید این عکس‌العمل مک را خاموش کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که آی‌تیونز به صورت خودکار باز می‌شود. در غیر این صورت آی‌تیونز را به صورت دستی باز کنید، یا اگر از قبل باز است پنجرهٔ آن را بالا بیاورید.

3. گاهی اوقات در این مرحله پیامی دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید نسخهٔ جدیدی از آی. او. اس برای آیفون شما در دسترس است. (اگر آی. او. اس به روز باشد، به آن توجهی نکنید.) اگر بخواهید می‌توانید به روز رسانی را دانلود کرده و نصب کنید، اما ما تمایل داریم که این کار را به صورت بی‌سیم و از طریق آنتن انجام دهیم. برای رد شدن از این پیام، بر روی Cancel کلیک کنید.

روش وصل کردن آیفون به مک

4. در آی‌تیونز یک آیکون جدید به شکل تلفن نزدیک انتهای سمت چپ نوار بالا مشاهده خواهید کرد، درست در سمت راست منوی کشویی Music/Movies و غیره. این نشان می‌دهد که آیفون توسط آی‌تیونز شناسایی شده است. بر روی این آیکون کلیک کنید.

روش وصل کردن آیفون به مک

5. شما اکنون به یک صفحهٔ کوچک‌تر منتقل می‌شوید که جزئیات مختلف و مفید آیفون شما را نشان می‌دهد: در کادر بالا، ظرفیت، شماره تلفن، شماره سریال و نسخهٔ آی. او. اس خود را مشاهده خواهید کرد.

6. در کادر پایین جزئیات تنظیمات برگزیدهٔ پشتیبان‌گیری فعلی خود (و آخرین پشتیبان‌گیری) و گزینهٔ پشتیبان‌گیری دستی را مشاهده می‌کنید. پشتیبان‌گیری مهم است.

7. نهایتاً، نوار پایین پنجره به صورت گرافیکی نشان می‌دهد که چه مقدار از ظرفیت دستگاه شما توسط فایل‌های صوتی (قرمز)، عکس‌ها (صورتی)، برنامه‌ها (سبز روشن)، اسناد و اطلاعات (سبز تیره / فیروزه‌ای) و Other (زرد) اشغال شده است.

8. بر روی دسته‌ها در سمت چپ کلیک کنید و می‌توانید برنامه‌ها، آهنگ‌ها، ویدیوها، کتاب‌های الکترونیکی، آهنگ‌های زنگ و موارد دیگری که در آیفون ذخیره شده‌اند را مشاهده کنید و فایل‌های جدید را با دستگاه همگام‌سازی کنید.


وصل کردن آیفون به مک‌بوک از طریق USB-C

در سال‌های اخیر اپل پورت USB قدیمی را از لپتاپ‌های مک خود حذف کرده و آن را با USB-C جایگزین کرده است. وجه کنایی این موضوع آنجاست که آیفون هنوز هم به جای USB-C با یک پریز برای پورت USB-A عرضه می‌شود (اپل تصور می‌کند که مردم هنگام دانلود یا آپلود از آیفون خود می‌توانند به وایفای اعتماد کنند).

از سال 2016 مک‌بوک پرو و مک‌بوک فقط دارای USB C هستند و از سال 2018 مک‌بوک ایر به استاندارد جدیدتری تغییر یافت. این به این معنی است که اگر یک لپتاپ جدید مک دارید، به پورت USB A سبک قدیمی دسترسی نخواهید داشت. بنا بر این چگونه می‌توانید آیفون (یا آیپد) خود را به برق متصل کنید؟

روش وصل کردن آیفون به مک

در این مورد یک راه وجود دارد و آن هم خرید یک آداپتور است. بهترین انتخاب (و البته یکی از گرانترین‌ها) کابل یک متری USB-C to Lightning Cable (19 پوند) یا کابل دو متری USB-C to Lightning Cable (29 پوند) اپل است.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از این کابل به جای کابل Lighting/USB که همراه آیفون است استفاده کنید. آی‌تیونز را مانند قبل باز کنید و آیکون آیفون ظاهر خواهد شد.


یا، آیفون خود را به مک خود وصل نکنید

البته یک گزینهٔ دیگر نیز وجود دارد. آیفون خود را به مک خود وصل نکنید. واقعاً نیازی به این کار نیست.

  • اگر می‌خواهید پشتیبان‌گیری کنید، به صورت بی‌سیم در آی‌کلود پشتیبان بگیرید.
  • اگر می‌خواهید موسیقی را بر روی آیفون خود کپی کنید، در iTunes Match ثبت نام کرده و تمام موسیقی‌های خود را از طریق ابر همگام‌سازی کنید.
  • اگر می‌خواهید عکس‌های خود را در آیفون و مک خود داشته باشید، در iCloud Photos مشترک شوید.
  • برای انتقال فایل‌ها و عکس‌ها از AirDrop استفاده کنید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘