روش استفاده از iMovie در آیفون

26
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 13 دقیقه
1 نظر 20768 بازدید

 روش استفاده از iMovie در آیفون

iMovie یک ابزار سرگرمی و قدرتمند برای ایجاد ویدیوهای کوتاه در آیفون شما است. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه اولین قدم‌های خود با این برنامهٔ عالی را بردارید.

-----

سافت‌مک: اگر آیفون شما مملو از ویدیوهای تعطیلات تابستانی، کلیپ‌های مربوط به کودکان شما، ویدیوهایی ضبط شده از پدربزرگ و مادربزرگ شما است که می‌خواهید آنها را حفظ کنید، ویدیوهایی از جشن تولد یا جشن‌های دیگر، پس شاید باعث خوشحالی شما شود که بدانید می‌توانید به سرعت ضبط‌های ویدیویی خود را ویرایش کرده و ویدیوهای خانگی کاملاً حرفه‌ای را در آیفون یا آیپد خود تولید کنید.

برنامهٔ iMovie اپل از سال 1999 زندگی خود را به عنوان یک برنامهٔ مک آغاز کرد و از سال 2010 وارد آیفون شد. برنامهٔ iMovie برای استفادهٔ آسان طراحی شده است، بنا بر این هر کسی می‌تواند چیز زیبایی ایجاد کند و حتی کسانی که فنی نیستند هم می‌توانند فقط در چند مرحله یک ویدیوی اختصاصی تولید کنند.

اگر هنوز از لذت‌های آن استفاده نکرده‌اید و هیچکاک درون خود را کشف نکرده‌اید، هیچ زمانی بهتر از الان نیست. در این مقاله ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه اولین قدم‌های خود را در استفاده از iMovie در آیفون بردارید.


روش دریافت iMovie

برنامهٔ iMovie به صورت پیش‌فرض بر روی آیفون یا آیپد شما نصب نشده است، اما می‌توانید برنامهٔ iMovie را به صورت رایگان از فروشگاه برنامه (App Store) اپل دانلود کنید. نسخه‌ای از این برنامه برای آیپد و آیفون وجود دارد که اندازهٔ فایل آن چیزی بیش از 700 مگابایت ذکر شده است، بنا بر این مطمئن شوید که فضای کافی در دستگاه خود دارید و هنگام دانلود به اتصال وایفای متصل هستید (مگر این که اشتراک دادهٔ حجیمی داشته باشید، در این صورت می‌توانید از 4G استفاده کنید).


استفاده از iMovie

وقتی iMovie را برای اولین بار باز می‌کنید، صفحهٔ Welcome to iMovie (به آی‌مووی خوش آمدید) را مشاهده خواهید کرد، و توضیح می‌دهد که می‌توانید کلیپ‌هایی را انتخاب کرده، عناوینی را اضافه کنید، موسیقی را به آن اضافه کنید و جلوه‌هایی را برای ساخت فیلم اعمال کنید. ما چگونگی انجام تمام این موارد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

در این صفحه همچنین مشخص کرده است که می‌توانید (Create Trailers) پیش‌پرده ایجاد کنید - اینها الگوبرداری شده هستند، بنا بر این، انتخاب چند کلیپ و اجازه دادن به برنامهٔ اپل که کار سختی را برای شما انجام دهد، ایجاد یک بزرگداشت به سبک تریلر سرگرم کننده برای یک رویداد یا تعطیلات، برای شما بسیار آسان است.

و از آنجایی که برنامهٔ iMovie برای آیفون، آیپد و مک در دسترس است، می‌توانید کلیپ‌های خود را در هر یک از این دستگاه‌ها ویرایش کنید.

پس از پشت سر گذاشتن صفحهٔ اول، صفحهٔ Projects (پروژه‌ها) ی خود را مشاهده خواهید کرد. در اینجا پروژه‌های موجود و گزینهٔ گزینهٔ Create Project (ایجاد پروژه) را مشاهده خواهید کرد که اولین قدم برای ساخت فیلم برندهٔ BAFTAی شما است…

روش استفاده از iMovie در آیفون


مرحله 1: ایجاد یک پروژهٔ iMovie

بر روی دکمهٔ Create Project (ایجاد پروژه) در پنل اصلی ضربه بزنید.

دو سبک پروژه به شما ارایه می‌شود: Movie (فیلم) یا Trailer (پیش‌پرده). مورد اول یک بوم خالی است، در حالی که Trailer از الگوهای از پیش ساخته شده‌ای استفاده می‌کند که می‌توانید تصاویر صحنه و ویدیو را به آن وارد کنید.

برای این که iMovie را بهتر درک کنید، توصیه می‌کنیم با Movie شروع کنید. بر روی بخش Movie در صفحه ضربه بزنید.

روش استفاده از iMovie در آیفون


مرحله 2: کلیپ‌های مورد نظر خود را در iMovie خود انتخاب کنید

صفحهٔ بعدی دسترسی شما به تمام ویدیوها و عکس‌هایی که در آیفون شما توسط Moments ذخیره شده‌اند را فراهم می‌کند، که به این معنی است که رویدادها به دسته‌هایی گروه‌بندی می‌شوند که به راحتی می‌توانید تمام ویدیوهای تعطیلات خود را به سرعت پیدا کنید.

فقط کافیست بر روی کلیپ‌ها و عکس‌هایی که می‌خواهید برای فیلم خود استفاده کنید ضربه بزنید. در حین انجام این کار، متوجه می‌شوید که در پایین صفحه و در جایی که نوشته Create Movie، نشان می‌دهد که چند کلیپ انتخاب کرده‌اید و مدت زمان آن فیلم چقدر خواهد شد (با فرض این که آن کلیپ‌ها را ویرایش نکرده‌اید).

در مثال ما، پنج کلیپ انتخاب کرده‌ایم که زمان فیلم 2 دقیقه خواهد شد.

روش استفاده از iMovie در آیفون

بر روی کلیپ‌ها یا عکس‌هایی که می‌خواهید در فیلم خود استفاده کنید ضربه بزنید (بعداً هم می‌توانید موارد دیگری را اضافه کنید) سپس بر روی Create Movie (ایجاد فیلم) ضربه بزنید.

iMovie به صورت خودکار کلیپ‌های شما را در یک تایم‌لاین (نوار پایین صفحه) می‌چیند. در اینجا افکت ترنزیشن / Transition (انتقال از یک کلیپ به کلیپ دیگر) را بین هر کلیپ اضافه می‌کند که باعث می‌شود کلیپ‌ها به نرمی با هم ترکیب شوند.

برای اطلاع از این که iMovie چگونه آنها را کنار هم قرار می‌دهد، می‌توانید با کشیدن انگشت خود بر روی تایم‌لاین، کلیپ‌ها را مرور کنید. یا می‌توانید به ابتدای فیلم بروید و با ضربه زدن بر روی آیکون Play (همان فلش مرسوم) آن را پخش کنید.

روش استفاده از iMovie در آیفون

می‌توانید آن را به همین صورت رها کنید یا برخی از آنها را ویرایش کنید، اما اغلب اینگونه است که کلیپ‌های شما صحنه‌های اضافی دارد (کلیپ‌های کوتاه همیشه بهتر از کلیپ‌های بلند خواهد بود) و معمولاً قبل از اتمام ضبط ویدیو تلفن را به سمت پاهای خود گرفته‌اید و چند ثانیهٔ انتهایی تصویر زمین یا پاهای شما است که این صحنه‌ها می‌تواند شاهکار شما را خراب کند.

قبل از شروع ویرایش، ممکن است بخواهید کلیپ‌های بیشتری اضافه کنید. در این صورت بر روی آیکون + در سمت چپ پنل اصلی ضربه بزنید. با این کار می‌توانید به یک صفحهٔ میانبر از عکس‌ها و ویدیوهای خود بروید. یا می‌توانید به نمای Memories که در بالا مشاهده کردید برگردید، یا مستقیماً به Video، Photos یا Albums بروید (ما اغلب از عکس‌ها و ویدیوهایی که می‌خواهیم در یک فیلم استفاده کنیم آلبومی تهیه می‌کنیم تا با انتخاب همه چیز از یک مکان کار را آسان کنیم). کلیپی که می‌خواهید اضافه کنید را انتخاب کرده و برای افزودن آن بر روی + ضربه بزنید.

همچنین ممکن است بخواهید ترتیب چیدمان کلیپ‌های خود را تغییر دهید. در این صورت کافیست بر روی یکی از کلیپ‌ها ضربه بزنید و نگه دارید سپس آن را به موقعیت دلخواه بکشید. سپس آن را رها کنید و کلیپ سر جای خود قرار می‌گیرد.

اکنون که همهٔ کلیپ‌های انتخابی خود را دارید و از ترتیب چیدمان آنها راضی هستید، می‌توانید ویرایش را شروع کنید.


مرحله 3: کلیپ‌های خود را در iMovie ویرایش کنید

برای شروع ویرایش در iMovie بر روی یک کلیپ در تایم‌لاین ضربه بزنید. شما متوجه می‌شوید که وارد حالت ویرایش شده‌اید زیرا کلیپ با کادر زرد رنگی مشخص می‌شود.

iMovie روش‌های مختلفی برای ویرایش کلیپ‌های شما ارایه می‌دهد:

  • طول یک کلیپ را ویرایش کنید، نقطهٔ شروع و انتهای آن را تغییر دهید
  • یک کلیپ بلند را به چند کلیپ کوتاه تبدیل کنید
  • یک کلیپ را تکثیر کنید
  • سرعت پخش یک کلیپ را کاهش یا افزایش دهید
  • صدای یک کلیپ را کم یا زیاد کنید
  • افکت ترنزیشن بین دو کلیپ را تغییر دهید
  • به کلیپ‌های خود موسیقی پس‌زمینه اضافه کنید

در ادامه، گزینه‌های بالا را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد، و با ویرایش طول یک کلیپ شروع می‌کنیم.

روش کوتاه کردن طول یک کلیپ در iMovie

اگر کلیپی دارید که عالی است، اما از شروع یا پایان آن راضی نیستید، تغییر نقطهٔ شروع و پایان آن آسان است.

1. برای کوتاه کردن کلیپ (تغییر نقطهٔ شروع و پایان) ابتدا بر روی کلیپ ضربه بزنید تا با کادر زرد رنگ مشخص شود.

2. نوار زرد رنگ و ضخیم ابتدای کلیپ را فشار داده و نگه دارید و آن را به نقطه‌ای که می‌خواهید کلیپ شروع شود بکشید.

3. برای تغییر نقطهٔ پایان کلیپ، انگشت خود را به انتهای کلیپ بکشید، دوباره ضربه بزنید تا با کادر زرد رنگ مشخص شود و سپس به همان مکانی که می‌خواهید کلیپ خاتمه پیدا کند بکشید.

روش استفاده از iMovie در آیفون

روش تقسیم یک کلیپ به چند کلیپ در iMovie

ممکن است شما یک کلیپ طولانی داشته باشید که دوست دارید آن را به چند کلیپ تقسیم کنید، تا به شما اجازه دهد افکت ترنزیشن بین هر کلیپ را اضافه کنید و قسمت‌هایی که از آنها راضی نیستید را حذف و ویرایش کنید.

1. نقطه‌ای که می‌خواهید از آنجا کلیپ را تقسیم کنید پیدا کنید (با یک خط سفید مشخص شده است).

2. بر روی Split (از هم جدا کرد) ضربه بزنید.

روش استفاده از iMovie در آیفون

3. کلیپ شما فوراً با یک کادر نشان دهندهٔ ترنزیشن جدا می‌شود که می‌توانید بین کلیپ‌های حاصله اضافه کنید (به صورت پیش‌فرض هیچ ترنزیشنی اضافه نمی‌شود، بعداً در مورد اضافه کردن ترنزیشن‌ها صحبت خواهیم کرد).

4. اکنون می‌توانید نقاط شروع و انتهای کلیپ جدید را تغییر دهید یا آن را به کلیپ‌های دیگری تقسیم کنید.

روش تکثیر (Duplicate) کردن یک کلیپ در iMovie

شما می‌توانید به عنوان مثال یک کلیپ را بیش از یک بار نمایش دهید، یا ممکن است بخواهید یک کلیپ را یک بار رو به جلو و سپس یک بار رو به عقب پخش کنید. بعداً در مورد روش ایجاد پخش یک کلیپ رو به عقب در iMovie صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر، تکثیر کردن یک کلیپ واقعاً آسان است:

  • کافیست بر روی کلیپ ضربه بزنید و Duplicate (تکثیر کردن) را انتخاب کنید.

روش لغو (Undo) کردن چیزی در iMovie

قبل از پرداختن به موارد پیچیده‌تر، ما به سرعت این را در اینجا ذکر می‌کنیم.

اگر به صورت تصادفی کلیپی را تقسیم کرده‌اید، یا از جای اشتباهی این کار را کرده‌اید، کافیست بر روی آیکون Undo (یک فلش که به روی خودش برگشته است) که در سمت راست صفحهٔ اصلی قرار دارد ضربه بزنید.

روش استفاده از iMovie در آیفون

روش ویرایش صدای یک کلیپ در iMovie

ما این را در اینجا ذکر می‌کنیم زیرا گزینه‌ای است که احتمالاً در هنگام ویرایش طول کلیپ خود مشاهده کرده‌اید: Detach (جدا کردن).

اگر بر روی Detach ضربه بزنید، iMovie صدای کلیپ ویدیویی را از آن جدا می‌کند. با این کار می‌توانید صدا را به صورت جداگانه در بقیهٔ ویدیو ویرایش کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید صدای یک گوینده یا موسیقی را با هم تطبیق دهید، در این صورت قادر خواهید بود تا صدای ضبط شدهٔ اصلی را کاهش دهید تا از تداخل آن جلوگیری کنید.

روش استفاده از iMovie در آیفون

همچنین به این معنی است که می‌توانید صدا را ویرایش کنید: با کشیدن لبه‌ها به منظور کوتاه‌تر کردن آن، ضربه زدن بر روی گزینهٔ Split برای برش دادن قطعات، یا حتی اعمال تنظیمات Background که میزان صدا را کاهش می‌دهد تا بتوانید ضمن حفظ صدای ضبط شدهٔ محیط، صدای جدید را با آن همپوشانی کنید.

روش افزودن حرکت آهسته یا حرکت سریع در iMovie

در حالی که طول کلیپ‌های خود را ویرایش می‌کردید، احتمالاً گزینه‌های دیگری در پایین صفحه توجه شما را جلب کرده است. آیکون قیچی برای ویرایش کردن است، اما در کنار آن آیکونی را مشاهده می‌کنید که شبیه یک سرعت سنج اتومبیل است، بعلاوهٔ یک آیکون بلندگو، یک آیکون متن و یک آیکون رنگی.

روش استفاده از iMovie در آیفون

1. برای اضافه کردن بخش‌های حرکت آهسته یا حرکت سریع ویدیو، بر روی آیکون سرعت سنج کلیک کنید.

2. قسمتی در زیر کلیپ که با رنگ زرد مشخص شده را مشاهده خواهید کرد. نقاط شروع و انتهای مکانی را که می‌خواهید ویدیو در آن قسمت‌ها سریع‌تر یا آهسته‌تر پخش شود را بکشید.

3. با های‌لایت شدن ناحیه‌ای از کلیپ که می‌خواهید بر روی آن تأثیر گذاشته شود، کنترل را به سمت لاک‌پشت (آهسته) یا خرگوش (سریع) نزدیک کنید.

روش استفاده از iMovie در آیفون

در هر مرحله‌ای که احساس کردید اوضاع از کنترل شما خارج شده است بر روی گزینهٔ Reset ضربه بزنید تا اوضاع به همان شکل قبلی برگردد.


مرحله 4: ویرایش ترنزیشن‌های iMovie

به صورت پیش‌فرض iMovie یک ترنزیشن استاندارد Dissolve (حل شدگی - محو شدن تصویر قبلی و همزمان ظاهر شدن تصویر بعدی) بین کلیپ‌های شما اضافه می‌کند (مگر این که کلیپ‌های جدیدی باشند که با تقسیم کلیپ ایجاد کرده‌اید). با این حال ترنزیشن‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید، از جمله:

  • None
  • Theme
  • Dissolve
  • Side
  • Wipe
  • Fade

روش تغییر یک ترنزیشن در iMovie

1. برای تغییر سبک ترنزیشن از حالت پیش‌فرض، بر روی آیکونی که بین کلیپ‌ها مشاهده خواهید کرد ضربه بزنید.

2. با این کار منویی با انواع مختلف ترنزیشن‌های موجود باز می‌شود. بر روی ترنزیشن جایگزین ضربه بزنید تا به صورت خودکار اعمال شود.

روش استفاده از iMovie در آیفون

3. اگر بخواهید مدت زمان ترنزیشن را تغییر دهید، بر روی تنظیمات زمان در سمت چپ سبک‌های ترنزیشن که از 0.5 تا 2 ثانیه را ارایه می‌دهد (به طول کلیپ‌های هر دو طرف بستگی دارد) ضربه بزنید.


مرحله 5: فیلترها را به iMovie خود اضافه کنید

درست مانند آنچه در اینستاگرام، اسنپ‌چت یا برنامهٔ Photos مشاهده می‌کنید، فیلترهای مختلفی برای iMovie وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا یک سبک بصری را بر روی کلیپ‌های جداگانه یا کل ویدیوی خود اعمال کنید. گزینهٔ فیلتر مختلفی وجود دارد، از جمله:

  • Black and white (B&W 
  • Blast
  • Blockbuster
  • Blue
  • Camo
  • Dreamy
  • Silent Era
  • Vintage
  • Western

روش استفاده از iMovie در آیفون

روش افزودن فیلترها در iMovie

1. برای افزودن یک فیلتر، یک کلیپ را انتخاب کنید.

2. بر روی آیکون فیلترها (سه دایره) ضربه بزنید.

3. فیلتر خود را انتخاب کنید.

4. اگر می‌خواهید کل فیلم از همان فیلتر استفاده کند، باید آن را به صورت جداگانه به هر کلیپ اضافه کنید.

روش استفاده از iMovie در آیفون


مرحله 6: به iMovie خود موسیقی اضافه کنید

اکنون که فیلم شما در حال شکل گرفتن است، ممکن است بخواهید صدای آن را با موسیقی جایگزین کنید. اپل دارای یک کتابخانه موسیقی بدون حق کپی رایت است که می‌توانید از آن استفاده کنید، یا این که می‌توانید خودتان در گاراژباند (Garageband) یک موسیقی بسازید و از آن استفاده کنید.

همچنین بخوانید: آموزش استفاده از گاراژباند در آیفون و آیپد

ما به شما توصیه نمی‌کنیم که از یک موسیقی محبوب استفاده کنید، زیرا احتمالاً متوجه خواهید شد که به محض به اشتراک‌گذاری آن از طریق شبکه‌های اجتماعی، دیگر قادر به به استفاده از آن نخواهید بود.

روش افزودن موسیقی پس‌زمینه در iMovie

1. برای این کار دکمهٔ + را بزنید و سپس گزینهٔ Audio را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید از موسیقی Theme همراه با iMovie، طیف وسیعی از جلوه‌های صوتی یا هر موسیقی که در برنامهٔ Apple Music خود دارید استفاده کنید.

2. موسیقی مورد نظر خود را پیدا کنید، آن را انتخاب کرده و سپس بر روی Use (استفاده شود) ضربه بزنید.

3. iMovie موسیقی را به تایم‌لاین شما منتقل می‌کند. بر روی آن دو بار ضربه بزنید تا وارد حالت ویرایش شوید، سپس اندازهٔ آن را تغییر دهید و آن را در مکان مناسب قرار دهید.


مرحله 7: عناوینی را به iMovie خود اضافه کنید

سرانجام برای این که فیلم شما حرفه‌ای به نظر برسد، به عناوینی نیز احتیاج دارید.

گزینه‌های Titles (عناوین) مختلفی وجود دارد، از جمله:

  • Standard
  • Prism
  • Gravity
  • Reveal
  • Focus
  • Pop-Up

اگر بر روی هر یک از آنها ضربه بزنید، پیش‌نمایشی از نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

روش افزودن یک عنوان یا متن به فیلم

1. هنگام ویرایش یک کلیپ، بر روی آیکون T ضربه بزنید.

2. خواهید دید که تعدادی از سبک‌های مختلف ظاهر می‌شوند، و هر کدام فونت و انیمیشن خاص خود را دارند.

3. یکی از آنها که متناسب با پروژهٔ شما است را انتخاب کنید، متنی را تایپ کنید، سپس انتخاب کنید که در وسط کلیپ یا در گوشهٔ پایین نمایش داده شود.

روش استفاده از iMovie در آیفون


مرحله 8: فیلم خود را به اشتراک بگذارید

زمانی که از تلاش‌های خلاقانهٔ خود راضی بودید، بر روی گزینهٔ Done (انجام شود) ضربه بزنید. اکنون می‌توانید فیلم را تماشا کنید، و سپس بر روی دکمهٔ Share (اشتراک‌گذاری) (یک مربع با یک فلش به سمت بیرون) ضربه بزنید تا آن را برای دوستان خود ارسال کنید.

اگر تمایل دارید برنامهٔ ویرایش ویدیوی دیگری را امتحان کنید، مقالهٔ دیگری با عنوان «بهترین برنامه‌های ویرایش ویدیو برای آیفون» را داریم که می‌توانید مطالعه کنید.
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
باور کنید که ما همه محدود به چیزی نیستیم، تنها به ما خودمان محدود می‌شویم.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘