روش بازگشت از آی.او.اس 13 به نسخه‌ای قدیمی‌تر در آیفون

26
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 878 بازدید

روش بازگشت از آی.او.اس 13 به نسخه‌ای قدیمی‌تر در آیفون 

شما می‌توانید از آی. او. اس فعلی به نسخه‌ای قدیمی‌تر برگردید، اما آی. او. اس 11 دیگر در دسترس نیست. اگر بخواهید از آی. او. اس 13 به آی. او. اس 12 یا از آی. او. اس 12 به نسخه‌ای قدیمی‌تر برگردید، در اینجا گزینه‌هایی برای شما وجود دارد.

-----

سافت‌مک: آی.او.اس 13 از تاریخ 19 سپتامبر 2019 وارد آیفون شد. در واقع بسیاری از آیفون‌ها در حال حاضر نسخهٔ نهایی آی. او. اس 13 را اجرا می‌کنند، زیرا آزمایش کنندگان بتا پس از سخنرانی 10 سپتامبر توانستند به Gold Master دست یابند. آی. او. اس 13 بسیاری از ویژگی‌های عالی را برای آیفون شما به ارمغان آورد، اما اگر با دریافت آن متوجه شوید که برنامه‌های مهمی که به آنها نیاز دارید دیگر کار نمی‌کنند، یا ممکن است در مورد نگرانی‌های امنیتی نسخهٔ منتشر شده چیزهایی شنیده باشید (ما از هیچ چیز مطمئن نیستیم، اما اتفاق می‌افتد)، چه می‌کنید؟ اگر بخواهید دوباره به یک نسخهٔ قدیمی‌تر آی. اواس برگردید می‌توانید، اما گزینه‌ها محدود هستند و به صورت نامحدود در دسترس نیستند.

امکان حذف آخرین نسخهٔ آی. او. اس از آیفون یا آیپد شما و بازگشت به نسخه‌ای قدیمی‌تر وجود دارد، اما باید سریع عمل کنید - همهٔ اینها به این بستگی دارد که آیا اپل هنوز هم نسخهٔ قبلی را «تأیید» می‌کند یا خیر. به عنوان مثال آی. او. اس 11 دیگر در دسترس نیست، اما هر بار که نسخهٔ جدیدی از آی. او. اس 12 عرضه می‌شود، می‌توان به یک نسخه قبل‌تر بازگشت.

در این مقاله، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه در آیفون یا آیپد خود از آی. او. اس 13 به نسخه‌ای قدیمی‌تر برگردید، و همچنین در مورد خطرات احتمالی انجام این کار صحبت خواهیم کرد. همچنین بررسی خواهیم کرد که آیا هنوز هم می‌توانید از آی. او. اس 12 به آی. او. اس 11 برگردید و برای این سناریو چه گزینه‌هایی در اختیار دارید.

توجه داشته باشید که اگر از یک نسخهٔ بتای آی. او. اس استفاده می‌کنید عمل بازگشت آسان‌تر است. ما یک مقالهٔ جداگانه نیز در مورد «روش حذف آی. او. اس 13 بتا» داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

روش بازگشت از آی.او.اس 13 به نسخه‌ای قدیمی‌تر در آیفون


آیا باید به یک نسخهٔ قدیمی‌تر آی.او.اس برگشت؟

قبل از این که بخواهید به نسخهٔ قبلی برگردید، ذکر چند نکته لازم است.

اولاً، بازگشت به نسخهٔ قبلی مستلزم این است که تلفن خود را کاملاً پاک کنید - تمام مخاطبین، عکس‌ها، برنامه‌ها و سایر موارد حذف می‌شوند. این کار مانند فرآیند ارتقاء نسخهٔ آی. او. اس نیست که در آن تمام اطلاعات شما دست نخورده باقی بمانند.

در عین حالی که امکان بازیابی از یک نسخهٔ پشتیبانی که در زمانی که نسخهٔ قدیمی آی. او. اس را اجرا می‌کرده‌اید تهیه کرده‌اید وجود دارد، شما نمی‌توانید از یک نسخهٔ پشتیبانی که در زمان اجرای نسخهٔ جدیدتر ایجاد کرده‌اید بازیابی کنید. اگر از زمان به روز رسانی آیفون یا آیپد شما به صورت خودکار از طریق آی‌کلود پشتیبان تهیه شده باشد، پس از بازگشت به نسخهٔ قبلی آی. او. اس دیگر به هیچ یک از اطلاعات خود دسترسی نخواهید داشت. شما یا باید دوباره از ابتدا شروع کنید، یا از نسخهٔ پشتیبانی که تهیه کرده‌اید (در صورت موجود بودن) بازیابی کنید.

همچنین بخوانید:

- روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد

- روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

 

آیا می‌توانم به نسخهٔ قبلی آی.او.اس برگردم؟

حتی اگر به این نتیجه رسیده باشید که ریسک از دست دادن اطلاعات خود را پذیرفته باشید و معایب مربوط به بازگشت به نسخهٔ قبلی را تحمل خواهید کرد، ممکن است انجام این کار غیرممکن باشد.

به منظور بازگشت به نسخهٔ قبلی آی. او. اس، اپل همچنان باید در حال «تأیید» آن نسخهٔ قبلی آی. او. اس باشد. به عنوان یک قاعدهٔ کلی، اپل تمایل دارد که تأیید نسخهٔ قدیمی را تقریباً دو روز پس از انتشار نسخهٔ جدید متوقف کند. این به این معنی است که لازم است قبل از دنبال کردن آموزش زیر، بررسی کنید که آیا هنوز در دسترس است یا خیر.

در حالی که هیچ منبع رسمی وجود ندارد، می‌توانید به این سایت بروید تا وضعیت دستگاه آی. او. اس خود را بررسی کنید؛ این سایت همچنین نسخه‌های تأیید شده آی. او. اس را برای هر دستگاه لیست می‌کند. اگر اپل تأیید نرم‌افزار را متوقف کرده باشد و شما همچنان سعی کنید از آن نرم‌افزار استفاده کنید، تلفن شما پاک می‌شود و از شما خواسته می‌شود که آخرین نسخهٔ آی. او. اس 12 را که در زمان نوشتن این مقاله iOS 12.4. 1 است را دوباره نصب کنید.

اگر اپل فقط نسخهٔ فعلی آی. او. اس را تأیید می‌کند، به این معنی است که شما به هیچ وجه نمی‌توانید به نسخهٔ قبلی برگردید. اما اگر اپل همچنان نسخهٔ قبلی را تأیید می‌کند، می‌توانید به آن نسخه برگردید.

اگر نمی‌توانید به آن نسخهٔ آی. او. اس‌ی که به آن نیاز دارید برگردید، می‌توانید یک آیفون دست دوم که آن نسخهٔ مورد نیاز شما را دارد خریداری کنید. اما به خاطر داشته باشید که بدون به روز رسانی نرم‌افزار آی. او. اس نیز نمی‌توانید آخرین نسخهٔ پشتیبان از آیفون خود را بر روی دستگاه جدید بازیابی کنید.


چگونه می‌توان به آی.او.اس 12 بازگشت

برای بازگشت به نسخهٔ قبلی آی. او. اس، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

این فرآیند از آی‌تیونز استفاده می‌کند. توجه داشته باشید که بعد از ورود مک. او. اس کاتالینا، روش کار تغییر می‌کند، زیرا آیفون از طریق Finder در مک مدیریت می‌شود.

1. آی‌تیونز را بر روی مک یا PC خود باز کنید. اگر قبلاً آن را دریافت نکرده‌اید، آن را از سایت اپل دانلود کنید.

2. به روز رسانی نرم‌افزار آی. او. اس قدیمی را دانلود کنید (با فرض این که هنوز تأیید شده است - به هشدارهای بالا مراجعه کنید). سایت‌های زیادی وجود دارند که دانلود IPSW را ارایه می‌دهند؛ فقط مطمئن شوید که نرم‌افزار مربوط به دستگاه خاص خود را دانلود می‌کنید در غیر این صورت بازیابی در آی‌تیونز انجام نخواهد شد.

3. آیفون یا آیپد خود را که نسخهٔ جدیدتر آی. او. اس را اجرا می‌کند به مک یا PC خود متصل کنید و آن را در لیست کشویی بالا سمت چپ آی‌تیونز انتخاب کنید.

4. با پایین نگه داشتن کلید Option/Alt در مک یا کلید Shift در ویندوز بر روی Restore iPhone (بازیابی آیفون) کلیک کنید و فایل IPSW را که قبلاً دانلود کرده‌اید را به آن بدهید.

5. هنگامی که نرم‌افزار را انتخاب می‌کنید، باید توسط آی‌تیونز تأیید و اکسترکت شود و بر روی دستگاه آی. او. اس‌ی شما بارگیری شود.

همین بود! پس از اتمام مراحل، صفحه خوش‌آمدگویی قدیمی آی. او. اس از شما استقبال می‌کند. نگران نباشید، دستورالعمل‌های نصب را دنبال کنید و یک نسخهٔ پشتیبان را (در صورت موجود بودن) برای بازیابی انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: روش بازگشت از مک. او. اس کاتالینا یا موهاوی به نسخه‌ای قدیمی‌تر
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
بسیار کم پیش می‌آید که شخصی از بدو تولد بینش درونی داشته باشد. این احساس با گذشت زمان قوی و قوی‌تر خواهد شد. بزرگ‌ترین چالش انسان‌ها این است که یاد بگیرند به این احساس گوش بدهند و طبق غریزه عمل کنند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘