روش به روز رسانی نرم‌افزار اپل تی.وی / Apple TV

25
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 1194 بازدید

 روش به روز رسانی نرم‌افزار اپل تی.وی / Apple TV

در اینجا روش به روز رسانی اپل تی. وی برای استفاده از جدیدترین نرم‌افزار و همچنین روش رسیدگی به مواردی که ممکن است در حین به روز رسانی با آن روبرو شوید آورده شده است.

-----

سافت‌مک: تی.وی.او.اس 13 در تاریخ 30 سپتامبر در دسترس قرار گرفت، بنا بر این ممکن است از خودتان بپرسید که چگونه اپل تی. وی خود را به روز رسانی کنید، یا این که آیا اپل تی. وی شما واقعاً می‌تواند این نرم‌افزار را اجرا کند. در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه اپل تی. وی خود را به روز رسانی کنید و همچنین به مشکلاتی که ممکن است در روند به روز رسانی با آن روبرو شوید نیز خواهیم پرداخت.

تی. وی. او. اس نرم‌افزاری است که آخرین نسل اپل تی. وی را تأمین می‌کند، که برای اولین بار در کنار نسل چهارم اپل تی. وی و در اکتبر 2015 به بازار عرضه شد و در مقایسه با نرم‌افزارهای موجود در اپل تی. وی‌های قدیمی تغییرات بزرگی را به وجود آورد.

یک تغییر قابل توجه معرفی فروشگاه Apple TV App Store بود که می‌توانید مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی مانند Netflix، iPlayer، و Now TV و همچنین بازی‌های بیشتری را مرور و دانلود کنید. این نرم‌افزار از Siri دستیار مجازی اپل، برای کمک به شما در تمام نیازهای تماشای تلویزیون / فیلم استفاده می‌کند.

اپل تی. وی‌های قدیمی نیز نرم‌افزار خاص خود را دارند، ما بعید است که توسط اپل به روز رسانی شود. با این حال، اگر نرم‌افزار قدمی اپل تی. وی شما به روز نیست، ممکن است با مشکلات عملکردی روبرو شوید، بنا بر این در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید چگونه می‌توانید به روزترین نرم‌افزار را در اپل تی. وی خود اجرا کنید.

اگر چه ممکن است اپل تی. وی شما تنظیم شده باشد تا آخرین به روز رسانی را به صورت خودکار نصب کند، اما ممکن است به این صورت نباشد. برای این که دقیقاً بدانید چگونه اپل تی. وی خود را به جدیدترین نرم‌افزار به روز رسانی کنید، ادامهٔ مطلب را بخواهید.


روش به روز رسانی تی.وی.او.اس در اپل تی.وی (نسل چهارم یا مدل‌های 4K)

روش به روز رسانی نرم‌افزار اپل تی.وی / Apple TV

اگر اپل تی. وی جدیدتری دارید - یک اپل تی. وی که از سال 2015 به بعد عرضه شده است، این روش به روز رسانی نرم‌افزار روی آن است:

1. در اپل تی. وی خود به Software Updates (به روز رسانی‌های نرم‌افزار) بروید: Settings > System > Software Updates > Update Software

2. برای دانلود به روز رسانی، بر روی Download and Install (دانلود و نصب) کلیک کنید.

3. بر روی Update Now (هم‌اکنون به روز رسانی شود) کلیک کنید.

در طی مراحل نصب ممکن است که اپل تی. وی ری‌استارت شود، و همچنین یک نوار پیشرفت را مشاهده می‌کنید که وضعیت به روز رسانی را به شما نشان می‌دهد.

پس از این که به روز رسانی اپل تی. وی تکمیل شد، اپل تی. وی ری‌استارت شده و با به روزترین نرم‌افزار اجرا می‌شود.

برای روشن کردن به روز رسانی خودکار به مسیر Settings > System > Software Updates رفته و Automatically Update (به روز رسانی خودکار) را روشن کنید.


روش به روز رسانی نرم‌افزار در اپل تی.وی (نسل سوم یا قدیمی‌تر)

اگر اپل تی. وی شما یکی از آن مدل‌های قدیمی قبل از رابط کاربری App Store است، روش به روز رسانی آن به این صورت است:

1. به مسیر Settings > General > Update Software بروید.

2. اگر یک به روز رسانی وجود دارد، آن را دانلود کنید.

3. به روز رسانی را نصب کنید.

برای روشن کردن به روز رسانی خودکار، به مسیر Settings > General > Update Software رفته و Update Automatically (به روز رسانی خودکار) را روشن کنید.


آخرین نسخهٔ نرم‌افزار اپل تی.وی چیست؟

هنگامی که اپل در سال 2015 اپل تی. وی دوباره‌سازی شده را عرضه کرد، تی. وی. او. اس را نیز تولید کرد، نرم‌افزاری با یک رابط کاربری شبیه آی. او. اس برای آن. تی. وی. او. اس از نسخهٔ 9 شروع شد، بنا بر این نسخه‌ای قدیمی‌تر از آن وجود نخواهد داشت.

  • تی. وی. او. اس 13 در تاریخ 30 سپتامبر 2019 وارد بازار شد. ویژگی‌های جدید شامل یک صفحهٔ اصلی دوباره طراحی شده، پروفایل‌های مختلف کاربر و یک Control Centre (مرکز کنترل) است.
  • تی. وی. او. اس 12 در 17 سپتامبر 2018 عرضه شد. در این نسخه یک محافظ صفحه نمایش Aerial، رمز عبورهای تکمیل خودکار و صدای Dolby Atmos به آن اضافه شد. به روز رسانی بعدی برنامهٔ اپل تی. وی که برای ورود اپل تی. وی پلاس آماده می‌شد را بهبود بخشید.
  • تی. وی. او. اس 11 در 19 سپتامبر 2017 عرضه شد.
  • تی. وی. او. اس 10 در سپتامبر 2016 عرضه شد. توانایی ایجاد پوشه‌ها را دارد تا بتوانید رابط کاربری اپل تی. وی را سر و سامان کنید.
  • تی. وی. او. اس 9 در سپتامبر 2015 عرضه شد و Apple TV App Store (فروشگاه برنامه اپل تی. وی) را معرفی کرد.

مدل‌های اپل تی. وی 3 در حال حاضر نسخهٔ 7.2. 2 را اجرا می‌کنند. این نسخه اکنون شامل برنامهٔ Apple TV است که نشان می‌دهد محتوای اشتراک TV+ جدید برای دارندگان اپل تی. وی 3 در دسترس خواهد بود.

مدل‌های قدیمی‌تر اپل تی. وی نسخهٔ 7.22 را اجرا می‌کنند، اما برنامهٔ TV را ندارند.


چگونه بفهمم چه نسخه‌ای از نرم‌افزار اپل تی.وی را اجرا می‌کنم؟

در اپل تی. وی نسل چهارم یا 4K:

  • در اپل تی. وی خود به Software Updates (به روز رسانی‌های نرم‌افزار) بروید: Settings > General > About > tvOS

در یک اپل تی. وی قدیمی‌تر:

  • به مسیر Settings > General > Update Software بروید.


مشکلات به روز رسانی اپل تی.وی

گاهی اوقات به روز رسانی‌ها می‌توانند مشکلات را برطرف کنند، و گاهی اوقات هم مشکلاتی ایجاد می‌کنند. معمولاً عاقلانه این است که به خاطر وجود مشکل در نسخهٔ جدید، قبل از به روز رسانی اپل تی. وی مدتی صبر کنید (اگر آن را به صورتی تنظیم کرده‌اید که به صورت خودکار به روز رسانی شود، ممکن است خیلی دیر شده باشد!)

اگر با مشکلی روبرو شدید، توصیه‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند. اگر خودتان هم مشکلی در به روز رسانی پیدا کردید، لطفاً در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

مشکل صفحهٔ سفید در اپل تی.وی

اگر با یک صفحهٔ سفید و آیکون آی‌تیونز مواجه شدید، به این معنی است که به روز رسانی نرم‌افزار ناموفق بوده است. شما باید اپل تی. وی خود را به کامپیوتر متصل کرده و از طریق آی‌تیونز آن را بازیابی کنید.

از کار افتادن اپل تی.وی

اگر یک به روز رسانی باعث از کار افتادن اپل تی. وی شما شده است، به عبارت دیگر، دیگر روشن نمی‌شود و ممکن است از کار افتاده باشد، پس باید با اتصال آن به یک مک یا یک PC و استفاده از آی‌تیونز آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. در ادامه روش انجام آن را توضیح داده‌ایم.


چگونه اپل تی.وی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانیم

اگر مجبور هستید که اپل تی. وی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید:

برای اپل تی. وی نسل چهار یا 4K، اینجا را مطالعه کنید.

برای اپل تی. وی نسل سوم، اینجا را مطالعه کنید.

اگر نیاز به بازیابی اپل تی. وی خود از طریق آی‌تیونز دارید، در اینجا روش انجام این کار آمده است.

اگر یک اپل تی. وی جدید خریداری کرده‌اید، در مقالهٔ دیگری «روش راه‌اندازی اپل تی. وی» را به صورت کامل توضیح داده‌ایم.
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘