چگونه می‌توان یک عکس را در آیفون معکوس کرد

23
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 7193 بازدید

 چگونه می‌توان یک عکس را در آیفون معکوس کرد

آیفون شما پس از گرفتن عکس‌های سلفی، آنها را به صورت خودکار برعکس می‌کند. ما دلیل آن را در آی. او. اس و نسخه‌های قبلی آی. او. اس توضیح خواهیم داد و روش معکوس کردن یا ایجاد یک تصویر آینه‌ای از عکس آیفون را به شما نشان خواهیم داد.

-----

سافت‌مک: گرفتن یک عکس سلفی مناسب بسیار دشوار است، اما وقتی بر روی دکمهٔ شاتر ضربه بزنید متوجه یک مسئلهٔ دیگر نیز می‌شوید: عکس به سبک تصویر آینه‌ای معکوس شده است.

اگر این مشکلی است که می‌خواهید رفع کنید، به جای درستی مراجعه کرده‌اید. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که چرا تلفن عکس‌های سلفی را برعکس می‌گیرد، چگونه می‌توان سلفی‌ای گرفت که عکس آن برعکس نشود و چگونه می‌توان هر عکسی در آیفون را برعکس کرد.

 

چرا سلفی‌ها برعکس می‌شوند؟

ممکن است این موضوع باعث تعجب شما شود، اما واقعیت این است که وقتی شما یک عکس سلفی می‌گیرید، سلفی‌ها واقعاً به صورت برعکس گرفته نمی‌شود: آنها برعکس می‌شوند.

قبل از باب شدن سلفی، بیشتر عکس‌هایی که از چهرهٔ خودمان می‌گرفتیم در آینه‌ها و سایر سطوح بازتابنده بود. سطوحی که بازتاب‌هایی معکوس در جهت مخالف ایجاد می‌کردند. طراحان فناوری معمولاً برای ایجاد درک بصری در استفاده از محصولاتشان، ترجیح می‌دهند از تجارب قبل از دوربین‌های دیجیتال تقلید کنند و در مورد تلفن همراه نیز چنین است: وقتی به دوربین جلویی می‌روید، تلفن شما یک تصویر آینه‌ای به شما نشان می‌دهد، زیرا این همان چیزی است که انتظار دارید ببینید.

چگونه می‌توان یک عکس را در آیفون معکوس کرد

با این حال، به محض این که شما شاتر دوربین را فشار می‌دهید، دیگر آینه‌ای کاری ضروری و مطلوب نیست. عکس نهایی به حالت صحیح برگردانده خواهد شد، زیرا این آن چیزی است که دوربین «دیده» است. تصویر نهایی شما در حقیقت آن چیزی است که در لحظهٔ عکس گرفتن به نظر می‌رسیدید.

این کمی متقلبانه است، اما در کل بهترین روش برای سر و سامان دادن به امور است. اگر منظره‌یاب دوربین تصویری برعکس نشده را نشان می‌داد، به نظر ما عجیب می‌رسید (مثلاً با تکان دادن دست چپ، دست راست‌تان تکان می‌خورد). اما اگر عکس گرفته شده نیز برگردانده شود، به همین ترتیب عجیب خواهد بود - در تمام عکس‌هایی که اشخاص دیگر از شما گرفته‌اند فرق موی سر شما به یک سمت است، اما تمام عکس‌های سلفی شما نشان می‌دهد که فرق موی سر شما به سمت دیگر است.

هر چند که این مسئله منطقی باشد، اما بسیاری از افراد سیستم فعلی را دوست ندارند - و اپل به شما اجازه نمی‌دهد که برعکس کردن یا خنثی کردن حالت برعکس عکس را در Settings (تنظیمات) آی. او. اس خاموش کنید.

خوشبختانه آی. او. اس 13 یک روش آسان برای برعکس کردن (یا خنثی کردن حالت برعکس) یک عکس سلفی آیفون را اضافه کرده است. بنا بر این ما می‌توانیم به راحتی مشکل را برطرف کنیم. اگر دستگاه خود را به آی. او. اس 13 به روز رسانی نکرده‌اید، باید راه حل دیگری را جستجو کنید.


برعکس کردن یک سلفی آیفون در آی.او.اس 13

برنامهٔ Photos را باز کرده و عکس سلفی را انتخاب کنید. بر روی Edit (ویرایش) ضربه بزنید، سپس بر روی ابزار کوچک برش ضربه بزنید (دو زاویهٔ راست متقاطع).

چگونه می‌توان یک عکس را در آیفون معکوس کرد

در این مرحله احتمالاً برنامهٔ Photos برخی از ویرایش‌های جزئی کادربندی مجدد را به صورت خودکار اعمال می‌کند؛ این کار احتمالاً کادربندی عکس را بهبود می‌بخشد، اما اگر چنین نبود، بر روی دکمهٔ زرد AUTO در بالا ضربه بزنید تا از بین برود. در آخر، بر روی آیکون بالا سمت چپ - دو مثلث هرمی - ضربه بزنید. این عمل سلفی را برعکس می‌کند. مجدداً بر روی آن ضربه بزنید تا حالت برعکس برگردانده شود.

کار تمام است: به همین سادگی بود.


چگونه می‌توان یک سلفی گرفت که برعکس نشود

اگر نمی‌خواهید از همان اول عکس‌های سلفی برعکس شوند، باید از یک برنامهٔ شخص ثالث استفاده کنید. برنامهٔ رایگان Mirror، همان طور که از نامش پیداست، طراحی شده است تا به سادگی تصویری آینه‌ای از خودتان را به شما ارایه دهد.

چگونه می‌توان یک عکس را در آیفون معکوس کرد

این دقیقاً همان کاری است که برنامهٔ Camera هنگام فعال کردن حالت سلفی انجام می‌دهد. تفاوت در این است که وقتی بر روی صفحه ضربه بزنید، عکسی می‌گیرید که منعکس شده باقی می‌ماند - دقیقاً همان چیزی که هنگام عکس گرفتن دیده‌اید. در این مرحله می‌توانید آن را ذخیره کرده یا مستقیماً با دوستان و خانوادهٔ خود به اشتراک بگذارید.

برنامهٔ Mirror تبلیغات دارد، اما با پرداخت مبلغ 2.99 پوند / 2.99 دلار می‌توانید تبلیغات آن را حذف کنید.


برعکس کردن سلفی آیفون در آی.او.اس 12 و نسخه‌های قبلی

اگر هنوز آی. او. اس 12 یا نسخه‌های قبلی را اجرا می‌کنید، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که آیا راهی برای ویرایش عکس فعلی وجود دارد؟ این کار به راحتی انجام آن در آی. او. اس 13 نیست، اما یک برنامه برای آن وجود دارد.

چگونه می‌توان یک عکس را در آیفون معکوس کرد

برنامهٔ رایگان Adobe Photoshop Express علاوه بر سایر امکانات ویرایشی، به شما این امکان را می‌دهد تا سلفی‌ها را با لمس یک دکمه آینه‌ای کنید.

از صفحهٔ انتخاب تصویر، بر روی عکسی که می‌خواهید آن را برعکس کنید ضربه بزنید. بر روی ابزار برش در نوار پایین آن ضربه بزنید (دومی از سمت چپ: دو مثلث روبروی هم)، سپس Rotate (چرخش) را انتخاب کنید و در آخر Flip Horizontal (برعکس افقی) را انتخاب کنید. بر روی آیکون اشتراک‌گذاری در بالا سمت راست ضربه بزنید و عکس ویرایش شده را در رول دوربین خود ذخیره کنید.

همچنین بخوانید:

- روش حذف عکس‌های تکراری در آیفون

- روش اسکن کردن اسناد و عکس‌ها با استفاده از آیفون

- روش حذف کردن عکس‌ها از آیفون

- روش انتقال عکس و فیلم از آیفون به مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
اجازه بدهید شادی و خوشحالی در طول مسیر با شما همراه باشد، نه در هنگام رسیدن به یک هدف یا مقصد دور.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘