روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

23
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
1 نظر 5995 بازدید

 روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

در اینجا ما روش ساخت، ضبط و ذخیره کردن یک مموجی سفارشی از چهرهٔ خودتان (یا شخص دیگر) در آیفون با استفاده از ویژگی Memoji آی. او. اس را به شما آموزش می‌دهیم. کاراکترهای مموجی شخصی ایجاد کنید، ویدیوهای مموجی خود را ذخیره کنید و در فیسبوک، یوتیوب و جاهای دیگر به اشتراک بگذارید.

-----

سافت‌مک: آیا دوستان خود را دیده‌اید که ویدیوها و ایموجی‌های شخصیت‌های کارتونی را که دقیقاً شبیه به آنها هستند را به اشتراک می‌گذارند؟ آیا شما هم می‌خواهید همین کار را انجام دهید؟ در این مقاله روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون که به نظر می‌رسد شبیه خودتان است، روش تهیهٔ بسته استیکرهای مموجی برای استفاده به عنوان ایموجی (Emoji)، روش ذخیره یا ضبط یک ویدیوی مکالمهٔ مموجی (در برخی از آیفون‌ها)، و موارد دیگری را توضیح خواهیم داد. برای اطلاع از چگونگی ایجاد یک مموجی، ادامهٔ مطلب را بخوانید.

 

مموجی (Memoji) و انیموجی (Animoji) چیست

ویژگی انیموجی - که به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس چهرهٔ خودتان و با استفاده از دوربین جلوی تلفن خود انیمیشنی از یک حیوان، شبح، تک‌شاخ یا چهره‌های کارتونی دیگر ایجاد کنید - در آیفون X و در سال 2017 عرضه شد که بلافاصله محبوب شد. لیست گوشی‌های دارای قابلیت انیموجی از آن زمان با آیفون‌های XR، XS و XS Max و اکنون هم با آیفون 11، آیفون 11 Pro Max گسترش یافته است. ما مقالهٔ دیگری با عنوان «نحوه استفاده از Animoji در آیفون» هم داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

خود انیموجی‌ها توسعه یافته‌اند. علاوه بر چندین چهرهٔ جدید و قابلیت تشخیص حرکت زبان، اپل نسخهٔ جدیدی به نام مموجی را با عنوان بخشی از به روز رسانی آی. او. اس 12 در سال 2018 منتشر کرد. با مموجی شما می‌توانید یک انیموجی سفارشی - از چهرهٔ خود، یا چهرهٔ هر کسی که دوست خود را بجای آن جا بزنید - ایجاد کنید.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

و از آی. او. اس 13 و آیپد. او. اس، مموجی حتی به شکل برچسب‌های مموجی به آیفون‌های بیشتری آمده است. تنهای چیزی که شما نیاز دارید یک آیفون با تراشهٔ A9 یا بالاتر است - که شامل آیفون SE، آیفون 6s و آیفون 6s Plus، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس می‌شود.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون


روش ایجاد یک مموجی (Memoji)

شما باید مموجی خود را با استفاده از ابزارهای اپل ایجاد کنید. می‌توانید از این ابزارها برای ایجاد یک آواتار از خودتان استفاده کنید - یا اگر ترجیح می‌دهید کاراکتری از شخص دیگری ایجاد کنید. آنچه که شما باید انجام دهید از این قرار است:

1. برنامهٔ Messages را باز کنید - این منطقی‌ترین مکان برای این کار نیست اما محل زیست مموجی و انیموجی است.

2. یا یک موضوع موجود را باز کنید، یا یک موضوع جدید را شروع کنید.

3. برای به نمایش در آمدن یک ردیف از آیکون‌های برنامه، بر روی آیکون A در کنار فیلد نوشتن پیام ضربه بزنید. (این ممکن است از قبل قابل مشاهده باشد.)

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

4. سپس به دنبال آیکون کوچکی که دارای سه چهره بر روی آن است و نشانگر مموجی است باشید و بر روی آن ضربه بزنید.

5. اکنون در کشویی مموجی هستید. برای انتخاب چهرهٔ حیوانات می‌توانید انگشت خود را به چپ و راست بکشید، اما ما می‌خواهیم یک چهرهٔ جدید ایجاد کنیم که شبیه خودمان باشد. در انتهای سمت چپ یک علامت بعلاوه مشاهده خواهید کرد. بر روی آن ضربه بزنید.

6. اکنون ما در ابزار ایجاد مموجی هستیم. این ابزار شباهت زیادی به صفحهٔ ایجاد کاراکتر در یک بازی ویدیویی دارد: برگه‌هایی برای Skin (پوست)، Hairstyle (مدل مو)، Head Shape (شکل سر)، Eyes (چشم)، Brows (ابرو)، Nose & Lips (بینی و لب)، Ears (گوش‌ها)، Facial Hair (موی صورت)، Eyewear (عینک) و Headwear (پوشش سر) وجود دارد. هر کدام را به نوبت امتحان کنید و گزینه‌های متناسب را تنظیم کنید. در طول این فرآیند، یک آواتار در بالای صفحه قابل مشاهده خواهد بود که انتخاب‌های شما تا کنون را نشان می‌دهد.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

7. وقتی از مموجی خود راضی بودید، بر روی Done (انجام شود) ضربه بزنید. به پیام یا موضوعی که در آن بودید باز خواهید گشت.

(نگران نباشید، هر زمان که بخواهید پیامی ارسال کنید، مجبور نیستید این فرآیند شخصی‌سازی طولانی را طی کنید. مموجی اکنون برای استفادهٔ بعدی در کشویی ذخیره می‌شود. همچنین می‌توانید چندین مموجی سفارشی ایجاد کنید.)


از برچسب‌های مموجی خود استفاده کنید

اکنون که مموجی خود را ایجاد کرده‌اید، مجموعه‌ای از برچسب‌ها را پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آنها در هر برنامه‌ای که می‌توانید به ایموجی دسترسی داشته باشید استفاده کنید.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

به عنوان مثال، اگر بخواهید یکی از این موارد را به فیسبوک اضافه کنید، با ضربه زدن بر روی What's on your mind شروع کنید، سپس در قسمت Create a post (ایجاد یک پست) بر روی صفحه کلید ایموجی ضربه بزنید تا برچسب‌های جدید مموجی خودتان را ظاهر کنید. سپس می‌توانید مموجی را که انگار یک تصویر است به اشتراک بگذارید.

به همین ترتیب، می‌توانید از برچسب‌های مموجی خود در جایی که ممکن است از ایموجی در پیام‌های متنی خود با دوستان و خانواده استفاده کنید، به کار ببرید.

اگر بخواهید یک ویدیو از مموجی جدید خود ضبط کنید چه می‌کنید؟ در مرحلهٔ بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت.


روش ضبط و ارسال یک انیمیشن مموجی

اگر آیفونی دارید که به جای دکمهٔ Home از Face ID برای باز کردن قفل استفاده می‌کند، به سیستم دوربین TrueDepth دسترسی خواهید داشت که به شما این امکان را می‌دهد تا انیمیشن‌های مموجی خود را ضبط کنید.

می‌توانید پیامی را ضبط کنید و از مموجی خود بخواهید که آن را تحویل دهد، درست مثل این که خودتان هستید. و می‌توانید این ویدیو را ذخیره کنید تا در برنامه‌های دیگر نیز از آن استفاده کنید (در ادامه روش آن را توضیح خواهیم داد).

ما توصیه می‌کنیم که قبل از شروع ضبط با مموجی خود تمرین کنید - با حرکات صورت آزمایش کنید تا ببینید که چگونه به نظر می‌رسد.

در اینجا روش ضبط انیمیشن مموجی آورده شده است:

1. برای ضبط انیمیشن مموجی خود باید از برنامهٔ Messages استفاده کنید. این بار به جای ضربه زدن بر روی آیکونی که سه چهره را نشان می‌دهد، آیکون Monkey (میمون) را انتخاب کنید.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

2. وقتی آماده شدید، بر روی دکمهٔ قرمز ضربه بزنید و آیفون ضبط عملکرد شما را شروع می‌کند. (توجه داشته باشید که این صدا را نیز ضبط می‌کند، حتی اگر به صورت پیش‌فرض با صدای خاموش پخش شود!) به خاطر داشته باشید که شما در حال اجرا برای سنسورهای دوربین در بالای تلفن هستید: اگر به جای دوربین بالا صورت خود را به سمت مموجی در پایین صفحه قرار دهید، ممکن است متوجه شوید که سنسورها حرکت شما را متوقف می‌کنند.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

3. شما می‌توانید حداکثر 30 ثانیه ضبط کنید: یک شمارش معکوس وجود دارد، بنا بر این می‌توانید ببینید که چه مدت برایتان باقی مانده است. پس از گذشت 30 ثانیه ضبط به صورت خودکار متوقف می‌شود. اما اگر قبل از به اتمام رسیدن محدودیت 30 ثانیه‌ای هر آنچه که خواستید گفته‌اید و انجام داده‌اید، می‌توانید مربع قرمز را فشار دهید تا ضبط متوقف شود.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

4. اکنون انیمیشن کامل به صورت خودکار پخش می‌شود. می‌توانید بر روی آیکون سطل آشغال ضربه بزنید تا آن را حذف کنید، یا فلش آبی رو به بالا را بزنید تا آن را به گیرندهٔ تعیین شده ارسال کنید یا (وقتی پخش آن به اتمام رسید) بر روی Replay ضربه بزنید تا دوباره پخش شود.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

5. پس از ارسال، انیمیشن مموجی به صورت عادی در موضوع پیام قرار می‌گیرد و بارها و بارها به صورت خودکار پخش می‌شود. همان طور که گفتیم، صدا به صورت پیش‌فرض خاموش است. برای روشن کردن آن، بر روی آیکون بی‌صدا (Mute) در کنار انیمیشن ضربه بزنید.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون


روش ذخیره کردن یک ویدیوی مموجی

اگر بخواهید برای این منظور یک مموجی ایجاد کنید، یا یک ویدیوی انیموجی ایجاد کنید تا در برنامهٔ دیگری پخش شود چه می‌کنید؟ باز هم برای ایجاد آن باید از برنامهٔ Messages استفاده کنید، اما می‌توانید ویدیو را در Photos خود ذخیره کرده و از آنجا به اشتراک بگذارید.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار شروع یک مکالمهٔ iMessageی با خودتان است. پس در ضمن این که ضبط خود را انجام می‌دهید، نیازی نیست مزاحم دیگران شوید.

آنچه که باید انجام دهید از این قرار است:

1. ضبط خود را مطابق راهنمای بالا ایجاد کنید، اما این بار آن را برای خودتان ارسال کنید.

2. اکنون همان طور که در موضوع پیام نشان داده شده است، بر روی ویدیو ضربه بزنید. گزینه‌های Copy (کپی)، Save (ذخیره)، From Animoji (از انیموجی) و More (موارد دیگر) را مشاهده خواهید کرد.

روش ساخت یک مموجی (Memoji) در آیفون

3. بر روی Save (ذخیره) ضربه بزنید.

4. حالا برنامهٔ Photos را باز کنید و ویدیوی خود را در آنجا پیدا خواهید کرد. اکنون می‌توانید از هر یک از گزینه‌های ویرایش ویدیو در Photos استفاده کنید، یا ویدیو را در یوتیوب، فیسبوک یا هر شبکهٔ اجتماعی دیگری به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید: آموزش استفاده از استیکر Memoji در iOS 13
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘