چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

20
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 15 دقیقه
0 نظر 2293 بازدید

 چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

مطمئن نیستید چه مدل آیفونی دارید؟ در اینجا روش شناسایی گوشی اپل با استفاده از شماره مدل یا اطلاعات موجود در برنامهٔ تنظیمات یا بر اساس طرح فیزیکی ارایه شده است.

-----

سافت‌مک: حتی کاربران باتجربه هم تشخیص برخی از آیفون‌ها برایشان دشوار است. اپل هر ساله آیفون‌ها را به روز رسانی می‌کند، اما این به روز رسانی‌ها همیشه همراه با تغییر در طرح آیفون نیست، و این امر می‌تواند شناسایی مدل آیفون شما را بسیار سخت کند.

شاید بخواهید بدانید که مدل آیفون شما چیست، زیرا فقط برخی از مدل‌ها می‌توانند آخرین نسخهٔ آی. او. اس را اجرا کنند. یا ممکن است چون قصد فروش آن را دارید لازم است که مدل آن را بدانید. حتی ممکن است با آیفون خود مشکلی داشته باشید و باید بدانید که مدل آن چیست تا اپل یا تعمیرکار شخص ثالث بتواند رفع مشکل آن را به شما بگوید.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد تفاوت بین آیفون‌های مختلف را تشخیص دهید، و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

اگر در تلاش برای شناسایی یکی دیگر از دستگاه‌های اپلی خود هستید، این مقاله را نیز مطالعه کنید: من چه نوع مکینتاشی دارم؟

 

چگونه تشخیص دهید که کدام آیفون را دارید

ساده‌ترین راه برای شناسایی یک آیفون، بررسی شماره مدل A در پشت آن بود، و ما در این مقاله شماره‌های A هر آیفون را لیست خواهیم کرد. اما اپل دیگر شماره‌های A را چاپ نمی‌کند. بنا بر این برای کسانی که مدل‌های جدید را دارند یا شمارهٔ آن برای خوانده شدن خیلی کوچک است، روش‌های دیگری نیز وجود دارد: یا می‌توانید در Settings (تنظیمات) بررسی کنید، یا به شکل ظاهری تلفن و ویژگی‌های بیرونی آن نگاه کرده و با استفاده از توضیحات و عکس‌های ارایه شده در زیر آن را شناسایی کنید.


در تنظیمات به دنبال نام و شماره مدل باشید

این روزها ساده‌ترین روش شناسایی مدل آیفون جستجو در Settings (تنظیمات) است.

1. برنامهٔ Settings (تنظیمات) را باز کرده و به مسیر General > About بروید.

2. در بالای قسمت ورودی‌ها، Model Name (نام مدل) را همراه با iPhone XS یا هر چیز دیگری در کنار آن مشاهده خواهید کرد.

3. این صفحه همچنین Capacity (ظرفیت) دستگاه را به شما می‌گوید که کمی پایین‌تر لیست شده است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

برخی از آیفون‌های قدیمی نام مدل آیفون را در اینجا نشان نمی‌دهند. به عنوان مثال، این آیفون 6s به جای آن ترکیبی از حروف و اعداد را نشان می‌دهد؛ این شماره مدل است و می‌توانید از این شماره برای شناسایی آیفون استفاده کنید.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

همچنین در آیفون‌های جدید Model Number (شماره مدل) را زیر Model Name (نام مدل) مشاهده خواهید کرد. به صورت پیش‌فرض Settings (تنظیمات) شمارهٔ M را نشان می‌دهد (همچنین به عنوان SKU نیز شناخته می‌شود - و اگر مدل یک مدل جایگزین داشته باشید، احتمالاً با یک N شروع می‌شود)، اما می‌توانید بر روی آن ضربه بزنید تا به جای آن شماره A نمایش داده شود، که می‌تواند برای شناسایی مدل آیفون شما نیز استفاده شود.

شمارهٔ M / شمارهٔ N / SKU به خودی خود بسیار مفید است، زیرا شناسایی دقیق‌تری نسبت به عدد A یا حتی نام مدل ارایه می‌دهد (ظرفیت ذخیره‌سازی و حتی رنگ را نیز مشخص می‌کند). شماره‌های بسیار زیادی از شماره‌های M می‌تواند وجود داشته باشد، خیلی بیشتر از آنچه که بتوانیم آنها را در اینجا لیست کنیم. برای دسترسی به یک لیست کامل، آیفون ویکی را بررسی کنید.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

همان طور که می‌توانید ببینید، Settings (تنظیمات) در مورد شناسایی آیفون بسیار مفید است. اما لازم است که دستگاه در حال کار و برای شما دسترس‌پذیر باشد. اگر بخواهید یک دستگاه خراب شده یا دستگاهی که نمی‌توانید قفل آن را باز کنید شناسایی کنید، این روش چندان به کار شما نمی‌آید و بهتر است به نمودار شناسایی بصری در بخش بعدی بروید.

برای مشاهدهٔ شمارهٔ A نگاهی به پشت آیفون بیندازید

آیفون‌های قدیمی دارای یک شماره شناسایی در پشت خود هستند. این یک شمارهٔ کوچک است که با حرف A شروع می‌شود، و عنوان Model را با خود دارد. چیزی شبیه A1203 یا A1634 خواهد بود.

وقتی می‌گوییم «شمارهٔ کوچک» منظور ما واقعاً کوچک است و ممکن است خواندن شماره با چشم غیر مسلح برای شما سخت باشد. اگر یک ذره‌بین داشته باشید می‌تواند به شما کمک کند!

با این حال در آیفون 8 و بالاتر این شماره در پشت آیفون چاپ نشده است. اگر در آنجا چیزی پیدا نکردید، حداقل می‌دانید که آیفون شما یک آیفون 8 یا بالاتر است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

به منظور سادگی، ما این شماره را A می‌نامیم، برخلاف شمارهٔ M موجود در Settings (تنظیمات) مورد بحث در بالا، و شماره شناسایی بسیار طولانی‌تر IMEI که مختص گوشی شما است.

هنگامی که شماره A را به دست آوردید، آن را با این لیست بررسی کنید تا ببینید مدل آیفون شما کدام است. (توجه داشته باشید که برای برخی از آیفون‌ها چندین شمارهٔ A وجود دارد. این شماره‌ها به نسخه‌هایی برای مناطق مختلف، استانداردهای شبکه و غیره اشاره دارند. و حتی آیفون‌های جدید نیز دارای شمارهٔ A هستند - یافتن آنها آسان نیست.)

  • A1203: Original iPhone
  • A1241: iPhone 3G
  • A1303: iPhone 3GS
  • A1332، A1349: iPhone 4
  • A1387: iPhone 4S
  • A1428، A1429: iPhone 5
  • A1456، A1507، A1526، A1529 or A1532: iPhone 5c
  • A1453، A1457، A1528، A1530 or A1533: iPhone 5s
  • A1549، A1586 or A1589: iPhone 6
  • A1522، A1524 or A1593: iPhone 6 Plus
  • A1633 or A1688: iPhone 6s
  • A1634 or A1687: iPhone 6s Plus
  • A1723، A1662 or A1724: iPhone SE
  • A1660، A1778 or A1779: iPhone 7
  • A1661، A1784 or A1785: iPhone 7 Plus
  • A1863، A1905 or A1906: iPhone 8
  • A1864، A1897 or A1898: iPhone 8 Plus
  • A1865، A1901 or A1902: iPhone X
  • A1984، A2105، A2106 or A2108: iPhone XR
  • A1920، A2097، A2098 or A2100: iPhone XS
  • A1921، A2101، A2102 or A2104: iPhone XS Max
  • A2111، A2223 or A2221: iPhone 11
  • A2160، A2217 or A2215: iPhone 11 Pro
  • A2161، A2220 or A2218: iPhone 11 Pro Max


چگونه با نگاه کردن آیفون‌ها را از هم تشخیص دهیم

اگر به هر دلیلی روش بالا جواب نداد، نگران نباشید. هنوز هم با بررسی ساخت آن، ویژگی‌های خارجی و غیره می‌توانید بفهمید که مدل آیفون شما کدام است. به سادگی آن را با این راهنما مقایسه کنید که شامل تمام مدل‌های آیفون است.

آیفون اورجینال

شناسایی آیفون اورجینال از سال 2007 آسان است. قسمت پشتی آن خاکستری / نقره‌ای است و یک قسمت بزرگ سیاه در پایین آن قرار داد. شبیه این تصویر است:

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

آیفون 3G و آیفون 3GS

اگر آیفون شما دارای قسمت پشتی پلاستیکی خمیده است اما فاقد نوار مشکی Original iPhone است، آیفون 3G یا 3GS دارید. شکل ظاهری آنها به این صورت است:

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

یکی از راه‌های تشخیص این دو، رنگ آنها است - اگر سفید باشد، یک 3GS دارید.

هر دو مدل با قاب مشکی فروخته شد، بنا بر این اگر یکی از این مدل‌ها را دارید، براق بودن جزئیات پشت آن را بررسی کنید. در 3GS آرم اپل و نقش زیر آن همان نقره‌ای براق است؛ در 3G براقی نقش زیر آن کمتر از آرم اپل است.

مراقب باشید که این دو مدل را با آیفون 5c جدید اشتباه نگیرید (که تا حدودی شبیه به هم هستند - برای مقایسه به پایین مراجعه کنید).

آیفون 4 و آیفون 4s

آیفون 4 و آیفون 4s هر دو دارای قسمت جلویی و پشتی شیشه‌ای هستند و به رنگ سیاه یا سفید ارایه شده است. تصویر آنها به این صورت است:

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

متأسفانه تشخیص آیفون 4 و آیفون 4s سخت است. یک احتمال این است که به دنبال یک سینی سیم کارت در سمت راست بگردید - اگر دریچهٔ سیم کارتی پیدا نکردید، در حال مشاهدهٔ آیفون 4 (نسخهٔ CDMA) هستید که هم با سینی سیم کارت و هم بدون آن موجود بود. آیفون 4s همیشه دارای یک سینی سیم کارت است.

همچنین می‌توانید ظرفیت ذخیره‌سازی را که می‌تواند سرنخی ارایه دهد را بررسی کنید. آیفون 4 در ظرفیت‌های 8 و 16 و 32 گیگابایتی به فروش رسید؛ آیفون 4s در تمام این ظرفیت‌ها موجود بود، اما یک مدل 64 گیگابایتی را به این ظرفیت‌ها اضافه کرد. به مسیر Settings > General > About رفته و بررسی کنید، اگر ظرفیت بالاتر از 32 گیگابایت است، یک آیفون 4s دارید. (البته این 64 گیگابایت کامل نخواهد بود، زیرا برخی از ظرفیت‌های تبلیغاتی با سیستم عامل و موارد دیگر مصرف می‌شود.)

آیفون 5

آیفون 5 شبیه آیفون 4 و 4s است اما از یک صفحه نمایش بلندتر 4 اینچی (اندازه‌گیری مورب، گوشه به گوشه) برخوردار است. این به این معنی است که می‌تواند پنج ردیف آیکون برنامه (بعلاوهٔ یک ردیف شش تایی در Dock پایین) را در خود جای دهد. در حالی که آیفون 4s و نسخه‌های قبلی، فقط می‌تواند چهار ردیف آیکون (بعلاوهٔ Dock) را در خود جای دهد. تصویر آن به این شکل است:

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

آیفون 5s

آیفون 5s تا حد زیادی شبیه به آیفون 5 به نظر می‌رسد، اما یک اسکنر اثر انگشت Touch ID اضافه دارد.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

اگر به دکمهٔ Home نگاه کنید، متوجه می‌شوید که دیگر دکمه‌ای در کار نیست - فقط یک دایرهٔ ساده است. در مدل‌های جلوسفید می‌توانید یک حلقهٔ فلزی براق را در اطراف لبه‌ها مشاهده کنید؛ در مدل‌های مشکی به طور کامل مشکی است.

رنگ‌بندی نیز متفاوت است، طلایی، نقره‌ای و خاکستری فضایی جای سیاه و سفید را می‌گیرند.

آیفون 5c

تشخیص این یکی آسان است. آیفون 5c دارای طیف وسیعی از رنگ‌های پلاستیکی روشن است و دارای قسمت پشتی پلاستیکی منحنی است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

همچنین بلندتر و مربع‌تر از سایر مدل‌های پلاستیکی (مانند آیفون 3G و 3GS) است. بنا بر این تشخیص آن آسان است.

آیفون 6 و آیفون 6s

گوشی‌های نسل 6 شاهد طراحی مجدد کاملی بودند که لبه‌های گرد آن جایگزین لبه‌های صاف گوشی‌های قبلی شده است. صفحه نمایش آنها نیز بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی است: به صورت مورب 4.7 اینچ است. البته مدل‌های پلاس صفحه نمایش باز هم بزرگ‌تری دارند.

در اینجا می‌توانید ببینید که آیفون 6 و آیفون 6s چه شکلی هستند. این آیفون 6s است - می‌توانید تشخیص دهید چون به رنگ صورتی است، همان طور هم نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی توسط آیفون 6 ارایه شده است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

با فرض این که آنقدر خوش شانس نیستید که یک مدل صورتی داشته باشید که یک رنگ استثنایی است، به دنبال حرف S در پشت گوشی و زیر کلمهٔ iPhone بگردید (در تصویر بالا قابل مشاهده است.) این نشان می‌دهد که این یک آیفون 6s است، کاملاً واضح است.

آیفون 6 پلاس و آیفون 6s پلاس

آیفون 6 پلاس و آیفون 6s پلاس مانند آیفون 6 به نظر می‌رسند، اما با صفحه نمایش 5.5 اینچی (اندازه‌گیری مورب) بسیار بزرگ‌تر هستند. آنها جای شش ردیف آیکون در صفحهٔ اصلی، بعلاوهٔ ردیف Dock را دارند.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

باز هم، فقط 6s پلاس در رنگ Rose Gold (طلایی رزی) عرضه می‌شود و مدل 6 با یک حرف S در پشت گوشی و در زیر کلمهٔ iPhone مشخص شده است.

آیفون SE

آیفون SE از همان ترتیب رنگ آیفون 6 استفاده می‌کند، اما همان عناصر طراحی آیفون 5s را دارد. بهترین شانس شما برای شناسایی بین یک 5s و SE روشن کردن آیفون یا جستجوی علامت SE در پشت آن است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

همچنین لازم به ذکر است که SE به رنگ Rose Gold (طلایی رزی) عرضه می‌شود، در حالی که 5s فقط در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی ارایه می‌شود.

آیفون 7

آیفون 7 دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچی است که قسمت جلویی آن شیشه و قسمت پشت آن آلومینیومی است. این مدل مشابه 6 و 6s اما باریک‌تر است و در قسمت پشتی بدنه نیز خطوط افقی بالا و پایین را از دست داده است. در قسمت پایین آن یک جک هدفون وجود ندارد: فقط یک پورت لایتنینگ در مرکز لبهٔ پایینی وجود دارد که در طرفین آن پنجره‌های مشبک بلندگوها قرار دارد.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

این گوشی در شش رنگ موجود است، و اولین آیفونی است که با رنگ قرمز نیز عرضه شده است.

مطلب مربوط به آیفون 8 را در زیر بررسی کنید، زیرا این گوشی بسیار شبیه آن است؛ تفاوت اصلی در این است که آیفون 7 دارای قاب پشتی آلومینیومی است، در حالی که آیفون 8 دارای قاب پشتی شیشه‌ای است.

آیفون 7 پلاس

آیفون 7 پلاس به طور غیر منتظره‌ای شبیه آیفون 7 است - تفاوت اصلی در صفحه نمایش بزرگ‌تر 5.5 اینچی آن است. همانند آیفون 7 در قسمت جلو شیشه‌ای و در قسمت پشت فلزی است که دوربین آن کمی بیرون زده است. همچنین در شش رنگ مختلف از جمله قرمز (در تصویر زیر نشان داده نشده است) در دسترس است. و هیچ پورتی هم برای هدفون وجود ندارد.

در حقیقت، تفاوت واقعی در دوربین پشتی با لنز دوقلو است. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید:

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

باز هم، مطلب مربوط به آیفون 8 پلاس بسیار مشابه را در زیر بررسی کنید. آیفون 7 پلاس دارای قاب پشتی آلومینیومی است، در حالی که آیفون 8 پلاس دارای قاب پشتی شیشه‌ای است.

آیفون 8

آیفون 8 شباهت زیادی به آیفون 7 دارد: این آیفون هم یک صفحه نمایش 4.7 اینچی دارد و فاقد جک هدفون است. تفاوت اصلی آن با آیفون 7 این است که این مدل به جای قاب پشتی آلومینیومی، یک قاب شیشه‌ای دارد. اگر در پشت آن عددی حک نشده باشد، این نیز می‌تواند یک امتیاز باشد، زیرا از اینجا بود که اپل آن را مرحله به مرحله حذف کرد.

هنوز هم مطمئن نیستید؟ آیفون 8 با گزینه‌های حافظهٔ 64 گیگابایتی یا 256 گیگابایتی ارایه می‌شود، در حالی که آیفون 7 با 32 گیگابایت، 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت ارایه می‌شود. برای بررسی این مورد به مسیر Settings > General > iPhone Storage رفته و ببینید که آیا می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را از این طریق مشاهده کنید. و سرانجام، در حالی که آیفون 7 در رنگ‌های مشکی، طلایی، طلایی رزی، نقره‌ای، قرمز و Jet Black براق مسخره‌ای موجود است، آیفون 8 در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی، یک طلایی صورتی جدید (موجود در تصویر زیر) و قرمز موجود است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

آیفون 8 پلاس

این یکی شباهت زیادی به آیفون 7 پلاس دارد: آیفون 8 پلاس یک صفحه نمایش 5.5 اینچی و یک لنز دوربین دوقلو دارد که از پشت کمی بیرون زده است. و هیچ پورتی هم برای هدفون ندارد.

اما قاب پشتی آن به جای آلومینیومی، شیشه‌ای است و در پشت آن هم شمارهٔ A حک نشده است (آیفون مدل انگلستان ما فقط نوشته است: iPhone/Designed by Apple in California/Assembled in China)، گزینه‌های ذخیره‌سازی 64 گیگابایت و 256 گیگابایت (در مقابل 32 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایتی در آیفون 7 پلاس) و گزینه‌های رنگ نقره‌ای، خاکستری فضایی، قرمز و طلایی صورتی جدید هستند. در اینجا خبری از Jet Black براق نیست.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

آیفون X

آیفون X دکمهٔ Home جلویی را ندارد، و صفحه نمایش تقریباً تا پایین شاسی می‌آید. یک شکاف در بالای صفحه نمایش وجود دارد و دارای دو دوربین در پشت است که به صورت عمودی چیده شده‌اند. می‌توانید آن را در تصویر زیر مشاهده کنید:

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

آیفون X فقط در دو گزینهٔ رنگی نقره‌ای و خاکستری فضایی به بازار آمد، اما دیگر به فروش نمی‌رسد. همچنین، حتماً آیفون XS را در زیر بررسی کنید، که تقریباً یکسان به نظر می‌رسد و ممکن است برخی از مشکلات شناسایی شده‌ای را به همراه داشته باشد.

آیفون XR

آیفون XR در زمان نوشتن این مقاله تا به حال تنها آیفونی است که یک صفحه نمایش 6.1 اینچی (اندازه‌گیری مورب) دارد. با این حال با سه حقیقت سودمند روبرو هستید: این آیفون دکمهٔ Home ندارد، دارای یک شکاف بالایی است و یک لنز دوربین در پشت است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

این آیفون در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، زرد، مرجانی و قرمز موجود است.

آیفون XS

این یکی بدقلق است، زیر آیفون XS با آیفون X یکسان به نظر می‌رسد. نتایج احتمالی کدام هستند؟ این آیفون اکنون با یک رنگ جدید - طلایی - عرضه می‌شود و ظرفیت ذخیره‌سازی جدید 512 گیگابایتی دارد. البته اگر بدون دسترسی به برنامهٔ Settings (تنظیمات) به صورتی قادر به تعیین این مسئله باشید (که در واقع همان جایی است که باید بروید).

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

تشخیص سایر به روز رسانی‌های فیزیکی آیفون X از نگاه مشتری غیرممکن است. قاب پشتی تقویت شده بود تا کمتر در معرض ترک خوردگی قرار گیرد و درجهٔ ضد آب بودن آن از IP67 به IP68 افزایش یافته بود، اما امکان شناسایی کردن تلفن به صورت ظاهری از طریق هر دوی این موارد وجود ندارد.

آیفون XS Max

آیفون XS Max مانند آیفون XR از طریق اندازه صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی قابل تشخیص است. به خاطر داشته باشید که باید بین حدفاصل گوشه‌های نظری اندازه‌گیری کرد، جایی که لبه‌های صفحه به هم می‌رسند. به هر حال، این یک صفحه نمایش بزرگ قدیمی است.

مانند سایر گوشی‌های سری X دکمهٔ Home ندارد و صفحه نمایش آن دارای یک بریدگی در قسمت بالا است. در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی موجود است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

آیفون 11

در پاییز 2019 سه مدل جدید عرضه شد. ارزان‌ترین آنها آیفون 11 است.

به نظر می‌رسد که این آیفون 11 همان آیفون XR یک سال قبل است، با یک تفاوت که به آسانی قابل تشخیص است: این آیفون دو دوربین در پشت دارد که با یک ترتیب عمودی در یک بلوک مربعی مرتب شده است. هیچ آیفون دیگری از این وضعیت دوربین پشتی برخوردار نیست، بنا بر این تشخیص آن آسان است.

آیفون 11 در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز، زرد، بنفش و قرمز عرضه می‌شود. یک صفحه نمایش 6.1 اینچی دارد و فاقد دکمهٔ Home است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

آیفون 11 Pro

آیفون 11 Proی گران قیمت دارای سه دوربین پشتی است - در زمان نوشتن این مقاله، این موضوع فقط در مورد آیفون 11 Pro و آیفون 11 Pro Max صدق می‌کند (حداقل در محدودهٔ اپل).

شما می‌توانید آیفون 11 Pro و آیفون 11 Pro Max را از هم تشخیص دهید، زیرا Max بزرگ‌تر است. آیفون 11 Pro یک صفحه نمایش 5.8 اینچی دارد (اندازه‌گیری مورب، از گوشه‌ای به گوشهٔ دیگر) و ابعاد آن 144 میلیمتر در 71.4 میلیمتر است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

آیفون 11 Pro Max

سرانجام به آیفون 11 Pro Max می‌رسیم. این آیفون دارای سه لنز دوربین در پشت است، اما از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی و اندازهٔ 158 میلیمتر در 77.8 میلیمتر برخوردار است.

چگونه تشخیص دهیم که چه مدل آیفونی داریم

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
کیفیت را همواره شاخص بدانید. برخی از مردم به محیطی که در آن تنها بهترین و عالی ترین پذیرفته است تعلق ندارند.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘