روش گرفتن اسکرین‌شات در آیفون و آیپد

18
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 905 بازدید

 روش گرفتن اسکرین‌شات در آیفون و آیپد

گرفتن یک اسکرین‌شات در آیفون یا آیپد، و سپس ویرایش و اشتراک‌گذاری آن با دوستان بسیار ساده است. در اینجا روش گرفتن یک اسکرین‌شات بدون دکمهٔ Home در آیفون X، آیفون XR و آیفون 11 و آیپد پرو 2018 ذکر شده است.

-----

سافت‌مک: کلمهٔ اسکرین‌شات (Screenshot) به معنی تصویر گرفته شده از هر آنچه که در حال حاضر بر روی صفحه نمایش شما وجود دارد است، و همچنین با عنوان Screen Grab و Screen Capture نیز شناخته می‌شود. اسکرین‌شات‌ها برای دریافت توصیه‌های فنی (مثلاً ارسال یک اسکرین‌شات از پیام خطا) و گرفتن سریع تصاویر برای ارسال در شبکه‌های اجتماعی بسیار مناسب هستند.

دلیل شما هر چه که باشد، در اینجا روش گرفتن یک اسکرین‌شات در آیفون یا آیپد و سپس ویرایش و به اشتراک‌گذاری آن با دیگران، آموزش داده شده است.


روش گرفتن یک اسکرین‌شات در آیفون یا آیپد

برای گرفتن یک اسکرین‌شات دو روش وجود دارد و روشی که استفاده خواهید کرد به این بستگی دارد که دستگاه شما دکمهٔ Home دارد یا نه. دکمهٔ Home دکمهٔ دایره‌ای شکل زیر صفحه نمایش است.

آیفون X، XR، XS، XS Max، 11.11 Pro و 11 Pro Max هیچکدام دکمهٔ Home را ندارند و همچنین آیپد پرو 2018 نیز دکمهٔ Home را ندارد. برای این دستگاه‌ها باید به بخش بعدی بروید. همهٔ آیفون‌ها و آیپدهای دیگر دارای دکمهٔ Home هستند و در ابتدا آنها را بررسی خواهیم کرد.

اگر دستگاه شما دارای یک دکمهٔ Home است

1. دکمهٔ پاور/کناری (در بالا یا سمت راست دستگاه) را فشار دهید.

2. همزمان دکمهٔ Home را نیز فشار دهید.

روش گرفتن اسکرین‌شات در آیفون و آیپد

با فرض این که شما یک نسخهٔ جدید از آی. او. اس را اجرا می‌کنید، خواهید دید که یک تصویر بندانگشتی از اسکرین‌شات گرفته شده در گوشهٔ پایین سمت چپ صفحه نمایش ظاهر می‌شود. برای مشاهدهٔ گزینه‌های ویرایش و اشتراک‌گذاری (که به وقت خودش به آن نیز خواهیم پرداخت) می‌توانید بر روی آن ضربه بزنید، آن را به سمت چپ بکشید تا ناپدید شود، یا فقط منتظر بمانید تا خودش از بین برود.

اگر تصویر بندانگشتی قبل از دسترسی پیدا کردن به آن ناپدید شد، یا اگر از یک نسخهٔ قدیمی آی. او. اس استفاده می‌کنید که اصلاً هیچ تصویر بندانگشتی ظاهر نمی‌شود، نگران نباشید. اسکرین‌شات در Photos ذخیره شده است. برای یافتن آن، برنامهٔ Photos را باز کنید. بر روی Albums (آلبوم‌ها) ضربه بزنید، سپس به پایین و به بخش Media Types (انواع رسانه‌ها) رفته و بر روی Screenshots ضربه بزنید.

روش گرفتن اسکرین‌شات در دستگاه‌هایی که دکمهٔ Home ندارند

آیفون 11.11 Pro، XS، XR، X و همچنین آیپد پروهای 2018 اپل دکمهٔ Home را ندارند.

برای گرفتن یک اسکرین‌شات در این دستگاه‌ها، دکمه‌های پاور/کناری و دکمهٔ افزایش صدا را به صورت همزمان فشار دهید. سایر فرآیندها یکسان است - ویرایش، به اشتراک‌گذاری، جایی که اسکرین‌شات ذخیره می‌شود و غیره.


ویرایش و اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات

اگر از آی. او. اس 11 یا بالاتر استفاده می‌کنید، یک تصویر بندانگشتی از اسکرین‌شات در پایین و سمت چپ صفحه نمایش ظاهر می‌شود که می‌توانید برای ورود به یک صفحهٔ نشانه‌گذاری بر روی آن ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید ویرایش‌های ساده را اعمال کرده و به طیف وسیعی از گزینه‌های اشتراک‌گذاری دسترسی پیدا کنید.

در اینجا به طیف وسیعی از ابزارهای نشانه‌گذاری از جمله قلم، مداد، هایلایت کننده و سایر موارد دسترسی خواهید داشت. این به کار شما می‌آید، زیرا اغلب اوقات در یک اسکرین‌شات مواردی وجود دارد که می‌خواهید آنها را مشخص کنید، و این روش ساده‌ای بدون استفاده از یک برنامهٔ شخص ثالث را در اختیار شما قرار می‌دهد.

(اسکرین‌شات زیر در آی. او. اس 13 گرفته شده است. اگر از آی. او. اس 12 یا 11 استفاده می‌کنید، چند گزینهٔ ویرایشی را از دست خواهید داد. توصیه می‌کنیم که اگر می‌توانید به آی. او. اس 13 ارتقاء دهید.)

روش گرفتن اسکرین‌شات در آیفون و آیپد

برای برش دادن قسمت‌هایی از اسکرین‌شات، گوشه‌ها یا دستگیره‌های ضخیم‌تر لبه‌ها را به ابعاد دلخواهد بکشید. و ضربه زدن بر روی علامت بعلاوه به شما این امکان را می‌دهد تا یک امضاء قرار دهید یا یک ذره‌بین دستی که یک قسمت خاص را برجسته می‌کند داشته باشید یا متن اضافه کنید.

با استفاده از فلش منحنی در سمت چپ، می‌توانید هرگونه ویرایش انجام شده را لغو کنید.

برای به اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات از صفحهٔ نشانه‌گذاری، بر روی آیکون اشتراک‌گذاری (فلش بیرون آمده از یک مربع) ضربه بزنید. گزینه‌های معمول اشتراک‌گذاری را مشاهده خواهید کرد: AirDrop، Message، Mail و غیره. برای خارج شدن از صفحهٔ اشتراک‌گذاری، بر روی X - یا Cancel در نسخه‌های قدیمی‌تر آی. او. اس - ضربه بزنید.

روش گرفتن اسکرین‌شات در آیفون و آیپد

در انتها بر روی Done (انجام شود) ضربه بزنید. در این مرحله می‌توانید گزینه‌های Save to Photos یا Save to Files یا حذف آن را انتخاب کنید تا از انباشته شدن اسکرین‌شات‌هایی که دیگر نیازی به آنها ندارید و اشغال فضای ذخیره‌سازی جلوگیری کنید.

ویرایش / اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات‌ها در Photos

اگر تصویر بندانگشتی را از دست داده‌اید یا آی. او. اس 10 یا نسخه‌های قبلی آن را اجرا می‌کنید، به خاطر داشته باشید که می‌توانید اسکرین‌شات‌ها را در Photos پیدا کرده و از آنجا ویرایش کرده و به اشتراک بگذارید.

اسکرین‌شات را پیدا کرده و آن را باز کنید. گزینه‌های اشتراک‌گذاری از طریق آیکون معمول «فلش بیرون آمده از یک مربع» در پایین سمت چپ در دسترس است و اگر بر روی Edit (ویرایش)، سپس آیکون «دو گوشهٔ همپوشانی» در کنار Cancel ضربه بزنید، می‌توانید گوشه‌ها را برای برش دادن اسکرین‌شات بکشید.

برای سایر گزینه‌های ویرایشی، باید وارد حالت نشانه‌گذاری شوید. اگر دستگاه شما از آن پشتیبانی کند، دایره‌ای با سه نقطه در حالت ویرایش را مشاهده خواهید کرد؛ برای مشاهدهٔ گزینه‌های بیشتر بر روی آن و سپس بر روی Markup (نشانه‌گذاری) ضربه بزنید. اکنون می‌توانید های‌لایت کنید، متن و دست‌نویس اضافه کنید و امضاء قرار دهید.

روش گرفتن اسکرین‌شات در آیفون و آیپد

گزینه‌ها اساساً یکسان هستند، با این تفاوت که گزینه‌های اشتراک‌گذاری وجود ندارد. برای به اشتراک گذاشتن باید بر روی Done ضربه بزنید تا از حالت نشانه‌گذاری خارج شوید، سپس مجدداً بر روی Done (یا Cancel) ضربه بزنید تا از حالت ویرایش خارج شوید.


گرفتن یک اسکرین‌شات در حالتی که دکمه‌ها عمل نمی‌کنند

اگر دکمهٔ خواب / یا دکمهٔ Home در آیفون یا آیپد شما به درستی عمل نمی‌کنند، هنوز هم گرفتن اسکرین‌شات امکانپذیر است.

این ترفند ساده روش ایجاد یک «دکمهٔ نرم‌افزاری» در صفحه نمایش آیفون یا آیپد شما را توضیح می‌دهد که در صورت سوء عملکرد دکمه‌های سخت‌افزاری می‌توانید از آن استفاده کنید. و مطمئناً از این دکمهٔ نرم‌افزای می‌توانید برای گرفتن اسکرین‌شات نیز استفاده کنید.

به مسیر Settings > General > Accessibility بروید، سپس به پایین بروید تا به AssistiveTouch برسید و این ویژگی را روشن کنید. با این کار دایرهٔ کوچکی بر روی صفحه نمایش ایجاد می‌شود که می‌توانید برای نمایش پالت گزینه‌ها بر روی آن ضربه بزنید. بر روی Device (دستگاه)، سپس بر روی More (بیشتر) ضربه بزنید، حالا می‌توانید گزینهٔ Screenshot را مشاهده کنید. بر روی آن ضربه بزنید و آی. او. اس یک اسکرین‌شات می‌گیرد.

روش گرفتن اسکرین‌شات در آیفون و آیپد


روش گرفتن یک اسکرین‌شات بدون صدا

اگر تا به حال هنگام حضور در یک متروی شلوغ از چیزی یک اسکرین‌شات گرفته‌اید و بعد از این که صدای شاتر باعث شده است فرد مقابل فکر کند شما از او عکس گرفته‌اید و احساس شرمندگی کرده باشید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می‌توان بدون ایجاد صدا یک اسکرین‌شات گرفت.

برای گرفتن یک اسکرین‌شات بدون صدا، کافیست ابتدا با کشیدن دکمهٔ بالای دکمه‌های کنترل میزان صدا، آیفون یا آیپد خود را بی‌صدا کنید.


روش تبدیل اسکرین‌شات‌ها از png به jpg

تحت برخی شرایط و در بخری از نسخه‌های آی. او. اس، اسکرین‌شات‌ها با فرمت png ذخیره می‌شوند (یا به اشتراک گذاشته می‌شوند)؛ در شرایط دیگر آنها به صورت فایل jpg ظاهر می‌شوند. این کمی گیج کننده است، اما در بیشتر موارد تأثیر زیادی نخواهد گذاشت.

با این حال اگر بخواهید اسکرین‌شات را به عنوان یک jpg برای کسی ارسال کنید، یا آن را در یک سرویسی که فایل‌های png را قبول نمی‌کند بارگذاری کنید، چه می‌کنید؟ شما باید آن را تبدیل کنید.

ما متوجه شدیم که ساده‌ترین راه حل ذخیرهٔ تصویر در مک است (دستگاه آی. او. اس را به مک وصل کنید، Image Capture را باز کنید، آیپد یا آیفون را از منوی سمت چپ انتخاب کنید، به پایین لیست تصاویر بروید و اسکرین‌شات را کشیده و بر روی دسکتاپ خود رها کنید - یا می‌توانید آن را به راحتی در مک خود AirDrop کنید) و سپس آن را در Preview یا یک برنامهٔ ویرایش تصویر دیگر باز کنید.

همچنین بخوانید: روش AirDrop کردن در مک، آیفون و آیپد

برای تبدیل اسکرین‌شات خود به Jpeg در Preview مراحل زیر را دنبال کنید:

1. اسکرین‌شات را در Preview باز کنید.

2. بر روی File > Export کلیک کنید.

3. در قسمت Format بر روی منوی کشویی کلیک کرده و JPEG را انتخاب کرده و سپس بر روی Save کلیک کنید.

اگر آموزشی برای سایر دستگاه‌های اپل می‌خواهید، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش تهیه اسکرین‌شات در مک» را مطالعه کنید.
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
طراحی یک محصول با تمرکز بر روی رفتارهای یک قشر از جامعه کار بسیار دشواری است. در خیلی مواقع مردم نمی دانند چه چیزی می خواهند تا زمانی که شما آنها را متوجه نیاز و خواسته شان نمایید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘