روش وارد کردن عکس‌ها در Photos مک

9
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 1350 بازدید

 روش وارد کردن عکس‌ها در Photos مک

به روش‌های مختلفی می‌توانید عکس‌های خود را به برنامهٔ Photos مک خود وارد کنید. در اینجا روش استفاده از iCloud Photo Library (کتابخانه عکس آی‌کلود) برای همگام‌سازی عکس‌های خود و همچنین انتقال عکس‌ها از طریق یک کابل و استفاده از ویژگی Photo Stream را مطالعه خواهید کرد.

-----

سافت‌مک: ممکن است با برنامهٔ Photos در آیفون یا آیپد خود به عنوان مکانی که تمام عکس‌ها و ویدیوهای‌تان در آن قرار دارند آشنا باشید، اما آیا می‌دانید برای مشاهده و ویرایش عکس‌های خود می‌توانید از همین برنامه در مک خود استفاده کنید؟

این مقاله بخشی از مجموعه مقالات ما در مورد استفاده از برنامهٔ Photos در مک است. در جای دیگری روش مشاهده، ویرایش و به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوهای شما با استفاده از برنامهٔ Photos را پوشش خواهیم داد. ما همچنین در مورد چگونگی سازماندهی بهتر عکس‌های‌تان و روش چگونگی اضافه کردن فیلترها به عکس‌های خود و تنظیمات دیگر برای بهتر جلوه دادن آنها بحث خواهیم کرد.

اما قبل از انجام هر یک از این موارد، ابتدا باید تصاویر را بر روی مک خود قرار دهید. در این مقاله ما به روش‌های مختلفی که می‌توانید عکس‌های خود را با مک خود همگام‌سازی کنید، از جمله استفاده از iCloud Photos، به طوری که تمام عکس‌ها و ویدیوهای شما در آی‌کلود ذخیره شده و در هر یک از دستگاه‌های شما قابل دسترسی باشند، بعلاوهٔ گزینه‌های دیگر برای انتقال تصاویر به مک خودتان.

اگر می‌خواهید مستقیم به هر یک از مقاله‌های دیگر ما در این مجموعه پرش کنید، می‌توانید با کلیک بر روی لینک‌های زیر این کار را انجام دهید:

در واقع چند روش برای پر کردن کتابخانه عکس وجود دارد. ما هر گزینه را به صورت جداگانه اجرا خواهیم کرد. در اینجا کارهایی را که باید برای وارد کردن عکس‌ها به Photos انجام دهید آورده شده است.


وارد کردن عکس‌ها از یک آیفون با استفاده از یک کابل

هنگامی که یک آیفون (یا یک دوربین) را با استفاده از یک کابل به مک خود وصل می‌کنید، باید برنامهٔ Photos به صورت خودکار باز شود تا به شما امکان وارد (Import) کردن تصاویر به کتابخانهٔ Photos را بدهد.

1. ابتدا باید قفل آیفون خود را باز کنید.

2. سپس باید رمز عبور خود را وارد کنید تا تأیید کنید که به کامپیوتر اعتماد دارید.

3. تلفن (یا دوربین) شما باید در یک قسمت جدید در Devices در ستون سمت چپ ظاهر شود. اگر به صورت خودکار انتخاب شده نیست، بر روی آن کلیک کنید.

4. شما گزینه‌ای برای وارد کردن هر عکسی را در اختیار دارید، می‌توانید Import to your Library (وارد کردن به کتابخانه)، یک New Album (آلبوم جدید)، یا هر آلبوم موجود را انتخاب کنید. فقط کافیست بر روی منوی کشویی کنار Import to (وارد کردن به:) کلیک کنید.

5. ممکن است مدتی طول بکشد تا عکس‌های شما ظاهر شوند - مخصوصاً اگر عکس‌های زیادی داشته باشید. (وقتی ما هیچ عکسی برای وارد کردن مشاهده نکردیم، با دوربین آیفون خود عکسی گرفتیم و به نظر می‌رسید که این امر باعث تحریک تصاویر بندانگشتی عکس‌های ما شد و آنها را نمایش داد.) می‌توانید تمام تصاویر جدید را وارد کنید یا فقط عکس‌هایی را که می‌خواهید وارد کنید را انتخاب کنید.

روش وارد کردن عکس‌ها در Photos مک

6. اگر می‌خواهید تعدادی از عکس‌ها را وارد کنید، با فشار دادن کلید Command بر روی هر عکس کلیک کنید و به این صورت فقط عکس‌های مورد نظر خود را انتخاب خواهید کرد. همچنین می‌توانید با استفاده از ماوس یا صفحه لمسی خود در اطراف مجموعه‌ای از عکس‌ها که در کنار هم هستند بکشید و به این صورت مجموعه‌ای از عکس‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

7. برای وارد کردن عکس‌ها، بر روی دکمهٔ Import 1 (or more) Selected در بالای پنجره کلیک کنید.

8. اکنون عکس (ها) در نمای Imports شما نشان داده می‌شود.


وارد کردن عکس‌ها از یک فلش مموری یا کارت SD

این فرآیند مشابه فرآیند بالا است، با این تفاوت که نیازی نیست تأیید کنید که به دستگاه اعتماد دارید.


وارد کردن عکس‌ها به صورت بی‌سیم از آیفون

در واقع چند روش برای وارد کردن تصاویر از آیفون وجود دارد که در آن شما نیازی به سیم ندارید.

دو روش زیر روش‌های ارجح ما برای وارد کردن عکس به Photos در مک خودمان هستند. اما روش‌های دیگری مانند استفاده از AirDrop، ایمیل، Messages یا ذخیره در iCloud Files نیز وجود دارد. ما در مقالهٔ دیگری تمام روش‌های وارد کردن عکس از آیفون به مک را با جزئیات بیشتری شرح داده‌ایم: روش انتقال عکس و فیلم از آیفون به مک

همچنین بخوانید: روش AirDrop کردن در مک، آیفون و آیپد

 

استفاده از iCloud Photo Library برای وارد کردن عکس‌ها

اگر یک آیفون و یک آیپد دارید ممکن است بخواهید که تمام عکس‌های گرفته شده یا ذخیره شده در این دستگاه‌ها در مک شما نیز نمایش داده شوند.

در حقیقت، هر عکسی که در هر دستگاه اپلی که در اختیار دارید، می‌توانند از یک مکان سرچشمه بگیرند - بنا بر این می‌توانید به عنوان مثال عکس‌ها را در اپل تی.وی خود نیز مشاهده کنید.

برای لذت بردن از این ویژگی به صورت کامل، باید ماهانه مبلغی را بابت فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود به اپل پرداخت کنید.

  • 50 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: اشتراک ماهانه 0.79 پوند / 0.99 دلار.
  • 200 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی: اشتراک ماهانه 2.49 پوند / 2.99 دلار.
  • 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی: اشتراک ماهانه 6.99 پوند / 9.99 دلار.

شما می‌توانید یک فضای ذخیره‌سازی 5 گیگابایتی را به صورت رایگان دریافت کنید، اما بعید است که این مقدار فضای ذخیره‌سازی برای ذخیرهٔ عکس در آی‌کلود کافی باشد.

همچنین بخوانید: بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری برای مک

ما توصیه می‌کنیم که هزینهٔ ماهانه‌ای را برای فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود در نظر بگیرید. ما از آن خیلی بیشتر از iCloud Photo Library خودمان استفاده می‌کنیم، همچنین همهٔ چیزهای دسکتاپ و اسناد مک خود را در فضای ابری ذخیره می‌کنیم، بنا بر این همیشه به تمام کارهایی که بر روی تمام دستگاه‌های خود انجام می‌دهیم دسترسی داریم. یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن این است که، چون عکس‌های شما در فضای ابری قرار دارند، اگر آیفون خود را گم کنید یا خراب شود، عکس‌های خود را از دست نخواهید داد.

مزیت دیگر آن چیزی است که در اینجا مورد توجه ما است: تمام عکس‌های خود را در تمام دستگاه‌های خود به صورت همگام‌سازی شده در اختیار داشته باشید. این به این معنی است که وقتی با آیفون خود عکس می‌گیرید، آن عکس در آی‌کلود بارگذاری می‌شود و می‌توانید آن را بر روی هر یک از دستگاه‌های اپلی خود مشاهده و ویرایش کنید. در واقع شما حتی می‌توانید از طریق iCloud. com از طریق یک PC هم به آن عکس دسترسی پیدا کنید. این به این معنی است که وقتی از تعطیلات به خانه برمی‌گردید و مک خود را روشن می‌کنید، مشاهده می‌کنید که تمام عکس‌هایی که گرفته‌اید در Photos مک شما وجود دارند.

ممکن است به این فکر کنید که اگر تمام عکس‌های شما به صورت خودکار به کتابخانهٔ موجود در مک شما اضافه می‌شوند، پس به سرعت فضای ذخیره‌سازی مک شما را پر خواهند کرد. شما می‌توانید انتخاب کنید که تمام عکس‌های شما در مک شما دانلود شوند، به این معنی که نسخه‌های کامل در مک و آی‌کلود ذخیره می‌شوند. اما ما گزینهٔ Optimise Mac Storage (بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی مک) را انتخاب می‌کنیم. این به این معنی است که نسخه‌های کوچک‌تری از عکس‌ها در مک ما ذخیره می‌شوند در حالی که نسخه‌های اصلی در آی‌کلود ذخیره شده هستند. این گزینه را می‌توانید در مسیر Photos > Preferences > iCloud پیدا کنید.

روش وارد کردن عکس‌ها در Photos مک


استفاده از Photo Stream برای وارد کردن عکس‌ها

اگر تمایلی به پرداخت هزینهٔ فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود ندارید، می‌توانید برخی از عکس‌های خود را بر روی آی‌کلود همگام‌سازی کنید تا در مک شما ظاهر شوند.

My Photo Stream عکس‌های شما را در آی‌کلود بارگذاری می‌کند، اما فقط 30 روز آنها را نگه می‌دارد. همچنین شما به تعداد 1000 عکس محدود هستید. بنا بر این اگر در 30 روز گذشته شما بیشتر از 1000 عکس گرفته باشید، فقط جدیدترین عکس‌ها در آنجا موجود هستند.

برای روشن کردن My Photo Stream باید در آیفون خود به مسیر Settings > Photos بروید و Upload to My Photo Stream را روشن کنید. همچنین در مک خود باید به مسیر Photos > Preferences بروید و My Photo Stream را در آنجا روشن کنید. سپس زمانی که Photos را در مک خود باز کنید، عکس‌های اخیری را که با آیفون گرفته‌اید را مشاهده خواهید کرد. اگر بخواهید یک عکس را از Photo Stream در مک خود دانلود کنید تا بعد از 30 روز از مک شما ناپدید نشود، می‌توانید با کلیک راست بر روی عکس و انتخاب Duplicate 1 Photo آن عکس را کپی کنید.

روش وارد کردن عکس‌ها در Photos مک

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘