آیپد.او.اس 14: تاریخ انتشار، سازگاری و ویژگی‌های جدید

4
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 8 دقیقه
0 نظر 1358 بازدید

آیپد.او.اس 14: تاریخ انتشار، سازگاری و ویژگی‌های جدید 

آیپد. او. اس 14 - نرم‌افزار جدیدی که امسال به آیپدها خواهد آمد - در WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) رونمایی شد. آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید این نرم‌افزار بدانید در اینجا آورده شده است.

-----

سافت‌مک: اپل هنگام رونمایی از یک سیستم عامل جداگانه برای آیپد در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال 2019 با نام آیپد. او. اس (iPadOS)، بسیاری از طرفداران را شگفت‌زده کرد. این نرم‌افزار جدید، تبلت‌ها را از برخی محدودیت‌های موجود در اجرا با سیستم عامل آیفون آزاد کرد و راه را برای پیشروی جداگانهٔ دو دستگاه هموار کرد.

اکنون اپل اعلام کرده است که آیپد. او. اس 14 اواخر امسال وارد آیپدها می‌شود. در این مقاله به بررسی تاریخ عرضهٔ آیپد. او. اس 14، آیا آیپد شما آن را دریافت می‌کند یا نه، و بهترین ویژگی‌های جدید آن خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

 

آیپد.او.اس 14 چه زمانی عرضه خواهد شد؟

در در سخنرانی اصلی کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل اعلام شد که آیپد. او. اس 14 در 22 ژوئن عرضه خواهد شد.

نسخهٔ بتا توسعه دهندهٔ آیپد. او. اس بلافاصله در دسترس اعضای Apple Developer Program (برنامهٔ توسعه دهنده اپل) قرار گرفت. اگر شما یک برنامه‌نویس ثبت نام کرده در اپل باشید، می‌توانید به برنامهٔ بتای اپل بپیوندید و آن را امتحان کنید.

سپس اپل در 9 ژوئیه بتا عمومی را منتشر کرد. برنامهٔ بتا عمومی به طرفداران مشتاق اپل اجازه می‌دهد تا این نرم‌افزار را امتحان کنند - اما مراقب باشید که اجرای نرم‌افزار بتا می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

اگر می‌خواهید به برنامهٔ آزمایش بتا بپیوندید و قبل از هر کس دیگری نرم‌افزار را بر روی آیپد خود نصب کنید، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش پیوستن به برنامه بتا اپل و مشارکت در آزمایش کردن نرم‌افزار جدید» را مطالعه کنید. ما همچنین مقاله‌ای در مورد «روش دریافت آیپد. او. اس در آیپد» داریم.

اپل معلوم نکرده است که زمان عرضهٔ رسمی آیپد. او. اس 14 چه موقعی است، و فقط گفته است که همین پاییز. با این حال، بر اساس سال‌های گذشته، ما انتظار داریم که اپل نسخهٔ نهایی آیپد. او. اس 14 را تقریباً بین 14 تا 18 سپتامبر 2020 منتشر کند.

ما این تئوری را بر اساس پنج تاریخ انتشار گذشتهٔ آی. او. اس اعلام کردیم، که از این قرار هستند:

  • آی. او. اس 13: پنجشنبه 19 سپتامبر 2019
  • آی. او. اس 12: دوشنبه 17 سپتامبر 2018
  • آی. او. اس 11: چهارشنبه 20 سپتامبر 2017
  • آی. او. اس 10: سه‌شنبه 13 سپتامبر 2016
  • آی. او. اس 9: چهارشنبه 16 سپتامبر 2015

زمانی که بالاخره به روز رسانی از راه رسید، وقتی سیستم عامل در دسترس باشد، اعلانی را دریافت خواهید کرد، یا می‌توانید وجود آن را از مسیر Settings > General > Software Update بررسی کنید.


آیا آیپد من آیپد.او.اس 14 را دریافت می‌کند؟

بسیاری از آیپدها به آیپد. او. اس 14 به روز رسانی می‌شوند. اپل تأیید کرده است که آیپد ایر 2 و بعد از آن، تمام مدل‌های آیپد پرو، نسل پنجم آیپد و بعد از آن و آیپد مینی 4 و بعد از آن، همگی آن را دریافت خواهند کرد.

در اینجا لیست کاملی از دستگاه‌های سازگار با آیپد. او. اس 14 آورده شده است:

  • آیپد ایر 2 (2014)
  • آیپد ایر (2019)
  • آیپد مینی 4 (2015)
  • آیپد مینی (2019)
  • آیپد (2017.2018، 2019)
  • آیپد پرو 9.7 اینچ (2016)
  • آیپد پرو 10.5 اینچ (2017)
  • آیپد پرو 11 اینچ (2018.2020)
  • آیپد پرو 12.9 اینچ (2015.2017، 2018.2020)

همچنین بخوانید: آیا آیپد من می‌تواند آیپد. او. اس را دریافت کند؟

آیپد.او.اس 14: تاریخ انتشار، سازگاری و ویژگی‌های جدید


بهترین ویژگی‌های جدید در آیپد.او.اس 14

در اینجا برخی از بهترین ویژگی‌های جدیدی که در پاییز امسال وارد آیپد. او. اس می‌شوند آورده شده است:

App Library / کتابخانه برنامه

همان طور که ممکن است انتظار داشته باشید، آیپد. او. اس 14 از بسیاری از ویژگی‌های مشابه آی. او. اس 14 بهره می‌برد، زیرا این دو بسیار مشابه هستند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سال 2020 برنامه، در اصل مکانی برای نگه داشتن برنامه‌های شما که در صفحهٔ اصلی نیست (به صورت جداگانه یا در پوشه‌ها) می‌باشد.

در عوض App Library (کتابخانه برنامه) مکان جداگانه‌ای است برای مرور تمام برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید. آنها گروه‌بندی می‌شوند تا بتوانید به راحتی برنامهٔ مورد نیاز خود را پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش استفاده از App Library (کتابخانه برنامه) در آی. او. اس 14» را مطالعه کنید.

Widgets / ویجت‌ها

شما همچنین همان ابزارک‌های آی. او. اس (مشابه اندروید) را دریافت می‌کنید. اینها به نوعی می‌توانند مانند آیکون برنامه‌های بزرگتری که فضایی به اندازهٔ چهار آیکون برنامه را می‌گیرند و می‌توانند اطلاعاتی را نشان دهند، دسته‌بندی شوند.

آنها می‌توانند در صفحهٔ اصلی و در میان آیکون‌های معمولی برنامه‌های شما قرار بگیرند و از برنامه‌هایی همچون Weather، Music و Activity پشتیبانی می‌شود.

به طور خلاصه، این به این معنی است که می‌توانید بدون باز کردن آن، اطلاعات اولیه‌ای را که برنامه ارایه می‌دهد را مشاهده کنید. یک نگاه ساده به ویجت ممکن است تمام آن چیزی را که نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد.

آیپد.او.اس 14: تاریخ انتشار، سازگاری و ویژگی‌های جدید

Sidebar / سایدبار (ستون کناری)

یک امکان ساده اما مهم در آیپد. او. اس 14 نوار کناری است. در واقع یک منو، نوار کناری به برنامه‌های مختلفی اضافه شده است که یک مکان واحد برای انجام کارهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به عنوان مثال در برنامهٔ Photos می‌توانید تمام عملکردهای اصلی برنامه را مرور کرده و از کشیدن و انداختن برای افزودن عکس به آلبوم‌های مختلف استفاده کنید.

نوار کناری همچنین کار در سایر برنامه‌ها از جمله Music، Note، Files و Calendar را آسانتر می‌کند.

Siri / سیری

اپل همیشه با افزودن اطلاعات و ویژگی‌های بیشتر، سیری را بهتر می‌کند، اما آیپد. او. اس 14 روش زیرکانه‌تری برای تعامل با این دستیار دیجیتالی را به ارمغان می‌آورد.

به جای اشغال کردن تمام صفحه نمایش، نتایج در گوشهٔ پایین سمت راست ظاهر می‌شوند، در حالی که برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید در پس‌زمینه قرار دارد.

آیپد.او.اس 14: تاریخ انتشار، سازگاری و ویژگی‌های جدید

Universal Search / جستجوی فراگیر

همان حکایت در مورد Univeral Search (جستجوی فراگیر) نیز صدق می‌کند که به عنوان بخشی از رابط کاربری آیپد. او. اس در یک نوار بسیار کوچک‌تر ظاهر می‌شود.

همان طور که از نام آن مشخص است، برای هر کاری از جمله جستجوی برنامه‌ها، پیدا کردن مخاطبین، اسناد و غیره قابل استفاده است. نتایج وب و همچنین وب سایت‌های خاص جستجو می‌شوند و سپس در سافاری باز می‌شوند.

Calls / تماس‌ها

تماس‌های ورودی عنصر دیگری است که فشرده‌تر شده است و دیگر تمام صفحه نمایش را به خود اختصاص نمی‌دهد. در عوض، به سادگی و به صورت یک اطلاع‌رسان کوچک (یا یک بنر سبک) عمل می‌کند که می‌توانید برای پاسخ دادن یا رد کردن تماس به آن ضربه بزنید.

این امر در مورد هرگونه تماسی با استفاده از آیفون یا فیس‌تایم یا برنامه‌های شخص ثالثی مانند اسکایپ صدق می‌کند.

آیپد.او.اس 14: تاریخ انتشار، سازگاری و ویژگی‌های جدید

برنامهٔ Messages

اپل برنامهٔ Messages را به روز کرده است تا بتوانید این که چه گفتگوهایی در جریان است را راحت‌تر دنبال کنید.

آخرین نسخهٔ این برنامه به این صورت است که کاربران می‌توانند مکالمات را به بالا سنجاق کنند و سفارشی‌سازی‌های بیشتری را با یک عکس یا ایموجی (emoji) انجام دهند. آیکون کاربرانی که آخرین پیام‌ها را ارسال کرده‌اند، در اطراف آیکون آن ظاهر می‌شود.

مموجی‌ها (Memoji) با گزینه‌های بیشتری از جمله مدل مو، پوشش سر، پوشش صورت و موارد دیگر به روز شده است.

پیشرفت‌های Apple Pencil / قلم اپل

اگر قلم اپل را خریداری کرده‌اید یا قصد خرید آن را دارید، این قلم در آیپد. او. اس 14 بسیار مفیدتر خواهد بود.

پیشرفت‌های نرم‌افزاری مانند Scribble به این معنی است که می‌توانید از آن به روش‌های بیشتری از جمله نوشتن در هر کادر متنی استفاده کنید، که پس از نوشتن به متن تبدیل می‌شود. همچنین می‌توانید در بعضی مکان‌ها اشکالی را رسم کنید و در پایان مکث کنید تا آیپد بتواند تلاش شما را به یک طرح کامل تبدیل کند.

Scribble همچنین به این معنی است که می‌توانید به زبان انگلیسی یا چینی بنویسید و این نرم‌افزار همچنین می‌تواند مواردی مثل شماره تلفن و آدرس را به صورت تشخیص دهد، بنا بر این می‌توانید آنها را از هر کجا که نوشتید، اجرا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین استایلوس یا قلم دیجیتالی برای آیپد، آیپد پرو و آیپد مینی | کدام آیپدها با کدام قلم‌های اپل کار می‌کنند؟

آیپد.او.اس 14: تاریخ انتشار، سازگاری و ویژگی‌های جدید

نرم‌افزار AirPods

افرادی که دارای ایرپاد (AirPods) هستند، از زندگی بیشتر لذت خواهند برد، زیرا ایرپاد اپل قادر است به صورت خودکار بین دستگاه‌ها سوئیچ کند، مثلاً زمانی که آیفون خود را کنار می‌گذارید و آیپد را برمی‌دارید.

Spatial Audio حتی ایرپاد را نیز بهتر می‌کند. این در واقع صدای فراگیر است و حتی حرکات سر شما را در امتداد دستگاهی که در حال تماشای آن هستید ردیابی می‌کند تا صدا در جای صحیح در محیط صوتی حفظ شود.

Maps / نقشه

احتمالاً استفاده از Maps برای برخی از ویژگی‌های جدید در آیپد اجتناب ناپذیر است. اما پیشرفت‌ها شامل این است که کاربران می‌توانند مسیرهای دوچرخه‌سواری و محاسبهٔ موارد مهمی مانند پستی بلندی و این که خیابان چقدر شلوغ است را به دست آورند.

هنگام بازدید از مکان‌هایی از جمله رستوران‌ها، جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های جالب توجه، راهنماها توصیه‌های مختلفی را به شما ارایه می‌دهند.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز) بنیانگذار اپل
گاهی زندگی با آجر به سرت می زند. ایمان خود را از دست ندهید

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘