بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020

3
شهریور 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 13 دقیقه
0 نظر 2190 بازدید

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020 

با وجود پیشرفت‌های سخت‌افزاری نسل گذشته، بهترین آیپد اپل از قابلیت پشتیبانی از ترک‌پد و یک ظاهر شکست‌ناپذیر برخوردار است - اما این آیپد به موجودی حساب بانکی شما خسارت وارد می‌کند.

-----

آیا باید آیپد پرو 12.9 اینچ 2020 را خریداری کنم؟

سافت‌مک: اپل به سختی طراحی آیپد پروی جدید را از نسل 2018 تغییر داده است، و تراشهٔ A12Z Bionic یک ارتقاء کوچک از A12X است. بزرگ‌ترین چالش سخت‌افزاری، ماژول دوربین است که هم اکنون مربعی با لبه‌های گرد با یک لنز 12 مگاپیکسلی با زاویه دید باز و یک لنز 10 مگاپیکسلی با زاویه دید خیلی باز است.

بهترین چیز در مورد تکامل آیپد پرو، پذیرش یک اکوسیستم مدولار است. خود آیپد هستهٔ اصلی است و در صورت تمایل می‌توانید یک ترک‌پد، صفحه کلید یا مانیتور اضافه کنید. اپل ابزارها را می‌سازد، و این به شما بستگی دارد که چگونه از آنها استفاده کنید.


قیمت آیپد پرو 12.9 اینچ 2020 در زمان بررسی

شروع قیمت از 999 دلار


بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020

اپل آیپد پرو 2020 را در زمان عجیبی عرضه کرد. با وجود همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، عرضهٔ تبلت جدید به صورت یک خبر ساده و نه یک رویداد عجیب و غریب اطلاع‌رسانی شد.

آنچه به نظر ما می‌رسد این است که به جز یک ارتقاء جزئی، به دست آوردن یک دوربین اضافی و یک سنسور LiDAR، کمی رم بیشتر (طبق گزارشات)، و یک تراشهٔ جدید، چیز دیگری در بین نیست.

آیپد پرو 2020 بهترین آیپد تا امروز است. فقط این که، در زمانی منتشر شد که چیزهای مهم‌تر دیگری در زندگی وجود دارد که باید نگران آنها باشیم.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیپد جدید

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020


با فرض این که یک شکست نیست

اپل به سختی طراحی آیپد پروی جدید را از نسل 2018 تغییر داده است و ظاهر را به صورت کامل مجدداً بازسازی کرده است. این چیز خوبی است. در هر دوی Space Grey (خاکستری فضایی) یا Silver (نقره‌ای)، یک سخت‌افزار خیره کننده با لبه‌های صاف و گوشه‌های گرد است که طراحی محبوب آیفون 5 را به خاطر می‌آورد.

این به این معنی است که هنوز هم یک جک هدفون ندارد و شما به جای لایتنینگ، شارژ و اتصال USB-C را دریافت می‌کنید. با توجه به این که آداپتور 30 وات این شرکت خیلی سریع‌تر از شارژر 18 وات موجود در جعبهٔ اپل شارژ می‌کند.

120Hz 2048 x 2732 LCD برای استفاده در نور مستقیم خورشید فوق‌العاده و لذتبخش است، جایی که بازتاب‌ها به یک مشکل تبدیل می‌شوند. همراه با تنظیم رنگ بی‌نظیر True Tone، این به راحتی بهترین نمایشگر تبلت است که می‌توانید به دست بیاورید.

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020

تراشهٔ A12Z Bionic یک ارتقاء کوچک از A12X در آیپد پروهای 2018 است. این تراشه هنوز هم هشت هسته‌ای است، اما یک هستهٔ GPUی دیگر را نیز اضافه کرده است، به این معنی که آیپد پرو 2020 دارای پردازش گرافیکی سریع‌تری است.

بنچمارک‌ها / Benchmarks

  • Geekbench 5 single core: 1118
  • Geekbench 5 multi-core: 4712
  • JetStream 2:157.676

این اعداد آزار دهنده به کنار، به طرز خنده‌داری سریع است. وقتی که در طول یک روز کاری سنگین بین 10 برنامهٔ مختلف جابجا می‌شدم، حتی یک بار هم لنگ نزد. به نظر می‌رسد هر چه که از آن کار بکشید، رم 6 گیگابایتی کمک می‌کند تا از سرعت آن کاسته نشود، و بازی‌های Apple Arcade کاملاً خیره کننده به نظر می‌رسند، زیرا بدون هیچ گونه تأخیری پردازش می‌شوند.

فیس آیدی (Face ID) یک مورد تازه است که مانند آن در آیفون X بود. در اینجا، هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی کار می‌کند، بنا بر این اگر آیپد را یک‌وری نگه دارید یا در حالی که آن را با یک صفحه کلید متصل شده استفاده می‌کنید، هنوز هم می‌توانید هویت خود را شناسایی کرده و قفل آن را باز کنید.

همچنین برای ضبط صدا از مجموعهٔ پنج میکروفون استفاده می‌کند، و آرایهٔ چهار بلندگویه از آخرین مدل آیپد پرو بسیار عالی هستند.

صفحه کلید جادویی / Magic Keyboard

اپل اعلام کرد که یک صفحه کلید جادویی آیپد پرو را همراهی می‌کند. این صفحه کلید سوئیچ قیچی دارای نور پس‌زمینه و پورت USB-C می‌باشد و با مدل‌های 2018 نیز سازگار است.

این صفحه کلید 349 پوند / 349 دلار است (299 پوند / 299 دلار برای 11 اینچ) هزینه دارد، اما صفحه کلید Smart Keyboard Folio که من از آن استفاده می‌کنم، با کلیدهای پارچه‌ای چرند و حرکت کم عمقش، تجربهٔ تایپ بهتری نسبت به خیلی از عزیزان 199 پوندی / 199 دلاری (179 پوند / 179 دلار برای 11 اینچ) دارد. (با وجود کاستی‌های تایپ کردن، من از این خوشم می‌آید که وقتی Folio مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، به عنوان یک محافظ واقعاً باریک عمل می‌کند.)

ما در مقالهٔ دیگری با عنوان «بررسی کامل صفحه کلید جادویی اپل برای آیپد پرو» نگاه عمیق‌تری به این صفحه کلید انداخته‌ایم.

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020

لازم نیست حتماً یک صفحه کلید برای آیپد پرو تهیه کنید، اما احتمالاً شما باید یک طراح یا هنرمند باشید که قصد دارید از آیپد پرو همراه با Apple Pencil (قلم اپل) 119 پوندی / 129 دلاری استفاده کنید. این یک وسیلهٔ ورودی عالی برای طراحان و یادداشت برداران است که به صورت مغناطیسی در کنارهٔ آیپد شارژ می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین استایلوس یا قلم دیجیتالی برای آیپد، آیپد پرو و آیپد مینی

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020

وقتی لوازم جانبی چنین هزینهٔ بالایی دارند، می‌توانید حدس بزنید که خود آیپد چه قیمتی باید داشته باشد. این قیمت از 969 پوند / 999 دلار شروع می‌شود (مدل 11 اینچ از 769 پوند / 799 دلار شروع می‌شود) اما بهتر است به جای حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، 128 گیگابایت را در نظر داشته باشید.

دستگاه مورد بررسی من، مدل یک ترابایت همراه با سلولار است که قیمت آن 1.619 پوند / 1.649 دلار است. من به فضای ذخیره‌سازی زیادی احتیاج ندارم، اما توصیه می‌کنم با خرید 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی تا آنجا که می‌توانید خرید خود را برای آینده تضمین کنید.

من شخصاً عاشق سلولار هستم و تمایل دارم در مواقعی که می‌توانم سیم کارت دوم خود را از طریق آیپد استفاده کنم. این باعث می‌شود که جستجوی وایفای عمومی را به چیزی مانند گذشته تبدیل کند و این فوق‌العاده است، اما اگر بین آن یا سلولار دل به شک هستید، من هنوز هم توصیه می‌کنم که فضای ذخیره‌سازی بیشتر را تهیه کنید.

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020


عبور از موانع ذهنی

هنگامی که شما این همه ردیف قیمت‌ها و لوازم جانبی را در نظر می‌گیرید، قبل از این که حتی آیپد پرو را در دستان خود داشته باشید، جای تعجبی نیست که می‌تواند مانند یک تصمیم احمقانه به نظر برسد. و مردم با تعجب می‌گویند «بهتر نیست یک مک‌بوک ایر بخریم! » «این هم یک صفحه کلید داخلی دارد! »

همچنین بخوانید: بررسی کامل مک‌بوک ایر 2020

اما این عدم توجه به هدف و ماهیت آیپد پرو است. صفحه کلید و قلم گزینه‌های مهمی هستند، زیرا بازار هدف این محصول افرادی هستند که اغلب نتفلیکس را در آیپد خود تماشا می‌کنند، یا افرادی که می‌خواهند از قلم استفاده کنند. اپل در تلاش است تا نظر مردم نسبت به این که آیا باید یک لپتاپ را جایگزین آیپد پرو کنند را تغییر دهد، با در نظر گرفتن این که قابلیت تطبیق مدولار آن برای طیف گسترده‌ای از حرفه‌ای‌ها چه می‌تواند باشد. تبلیغ اپل «کامپیوتر بعدی شما یک کامپیوتر نیست» اثبات این امر است.

بدون شک، مانند سایر بررسی کنندگان، من با آیپد پرو پشت میز کار خود نشسته‌ام که تازه PC و مک را از روی آن برداشته‌ام، و فکر می‌کنم که: «من یک روز را با آیپد پرو کار می‌کنم تا ببینم چه مشکلی پیش می‌آید. »

من به سرعت متوجه شدم که این یک روش واگشت گرایانه برای از نظر گذراندن آیپد پرو است. این به صورت تقلید همان جریان کاری PC یا مک شما نیست، به دلیل این که آیپد. او. اس را اجرا می‌کند، یک سیستم عامل مبتنی بر برنامه، بدون دسترسی به فایل‌های ارایه شده توسط سیستم عامل‌های دیگر.

نکته این نیست که برای استفاده از آیپد پرو باید یک صفحه کلید و قلم بخرید، بلکه این است که می‌تواند با آنها یا بدون آنها هم یک وسیلهٔ کارآمد باشد. لوازم جانبی آن، آیپد پرو را به چیزی تبدیل می‌کند که می‌تواند نیازهای مختلف را به گونه‌ای پاسخ دهد که مک‌بوک به راحتی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

من توانستم Tiger King را در تختخواب خود فقط با آیپد اجرا کنم و بعد با استفاده از برنامهٔ Measure یک قاب عکس جدید را بر روی دیوار تنظیم کنم، یا صفحه کلید را وصل کردم، و قبل از طراحی یک گربهٔ وحشتناک، یک صفحه گستردهٔ خسته کننده را حذف کردم.

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020


گیر افتاده در تله موش

فقط به این دلیل که آیپد پرو همراه با یک صفحه کلید به نظر می‌رسد که مانند یک لپتاپ باشد، به این معنی نیست که باید آنها را یکی تلقی کنید. اما اپل جرأت کرده است تا با پشتیبانی کامل از ترک‌پد و ماوس همراه با آیپد. او. اس 13.4، یک به روز رسانی نرم‌افزاری که از بازگشت هر آیپد به آیپد ایر 2 پشتیبانی می‌کند، ما را بیشتر گیج کند.

من این کار را با Smart Keyboard Folio اپل و Microsoft Surface Precision Mouse خودم آزمایش کردم (برای تست یک Magic Trackpad 2 در دسترس نبود). نشستن و نگاشتن این بررسی به لطف کنترلی که بر روی مکان‌نما به دست آوردم، بر روی آیپد بسیار قابل تحمل‌تر شد. قادر بودن به برجسته کردن متن بدون لمس کردن صفحه نمایش، نه تنها سریع‌تر انجام می‌شود، بلکه منعکس کنندهٔ تجربهٔ معمول کار در دسکتاپ است.

استفاده از یک ماوس به جای Magic Trackpad 2 به این معنی است که من نتوانستم حرکات کامل انگشت را که مانند حرکات روی صفحه نمایش است را آزمایش کنم، هر چند با این حساب دیگر به هیچ وجه نیازی نیست که صفحه نمایش را لمس کنید و به شما این امکان را می‌دهد که سریع‌تر بین برنامه‌ها و کارها جابجا شوید. تطبیق پذیری عالی آیپد به یان معنی است که شما مجبور به انجام این کار نیستید و در صورت نداشتن لوازم جانبی، می‌توانید به راحتی صفحه نمایش را لمس کنید.

اپل در تلاش این نیست که با اضافه کردن یک ترک‌پد آیپد پرو را به یک مک تبدیل کند، یا قبول کنیم که مک بهتر است. بلکه این شرکت با اتخاذ یک روش ورودی آشنا، دسترسی بیشتر به سیستم عامل متفاوتی را آسان‌تر کرده و در این فرآیند پیمانه‌ای بودن منحصر به فرد اکوسیستم، آیپد پرو را برجسته می‌کند. شما می‌توانید هر آنچه را که برای تجربهٔ کاری نیاز دارید را اضافه کنید، اما خود تبلت هستهٔ اصلی تمام آن چیزی است که برای شروع کار خود نیاز دارید.

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020


تکامل یافته با AR

تنها تفاوت سخت‌افزاری قابل توجه با آیپد پرو 2018 ماژول دوربین است که هم‌اکنون مربعی با لبه‌های گرد همراه با یک لنز 12 مگاپیکسلی با زاویه دید باز و یک لنز 10 مگاپیکسلی با زاویه دید خیلی باز است. مورد دوم جدید است، و برخی از گزینه‌های اضافی عکاسی را برای کسانی که دوست دارند در تعطیلات فرزندان خود را با گرفتن عکس با یک آیپد خجالت‌زده کنند، ارایه می‌دهد.

در تصویر زیر لنز اصلی را در عمل مشاهده می‌کنید:

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020

و این هم لنز با زاویه دید خیلی باز:

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020

در غیر این صورت، عمدتاً با هم کار می‌کنند، همراه با سنسور کوچک LiDAR که در کنار آن قرار دارد. LiDAR مخفف Light Detection And Ranging (مسافت‌یابی و ردیابی به وسیلهٔ سیگنال‌های نوری) است و بیشتر در فناوری نقشه‌برداری توپوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در آیپد پرو و برخی از تلفن‌های پرمیوم اندرویدی، به عنوان سنسور مدت پرواز (Time of Flight) عمل می‌کند تا به وسیلهٔ نور برگشتی فاصلهٔ بین دوربین و اشیاء را به صورت دقیق تشخیص دهد. این به این معنی است که برنامهٔ Measure اکنون دقیق‌تر و سریع‌تر بارگیری می‌شود و بازی‌هایی مانند Hot Lava قادر هستند عناصر بازی را بهتر مهار کنند.

دوربین جلویی 7 مگاپیکسلی بهترین کیفیت دوربین تا به امروز نیست، اما هنوز هم وبکم‌های مک‌بوک اپل را به دلیل وضوح پایین سرزنش می‌کنند.

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020

هر چند که در حقیقت سنسور LiDAR یک ترفند بازاریابی است - احساس می‌کنم آن را در آنجا گذاشته‌اند تا این واقعیت که در مقایسه با آیپد پرو 2018 تغییر چندانی نکرده است را بپوشاند.


مهارت‌های نرم‌افزاری

علاوه بر پشتیبانی از ترک‌پد، آیپد. او. اس 13.4 کامل کنندهٔ آیپد است. وقتی به آن عادت کنید، Split View و Slide Over خیلی آسان هستند، و بعد از چند روز دوری از مک، من در چارچوب ذهنی آیپد قرار داشتم.

موارد دیگری مانند نمای Today در صفحهٔ اصلی نشان می‌دهد که اپل سرانجام موضع سفت و سخت خود در مورد یک شبکه از برنامه‌ها را تغییر می‌دهد، در حالی که همین کار را می‌توان از قابلیت‌های ارایه شده توسط Dock برنامه دانست که باعث می‌شود چند وظیفه‌ای بسیار سریع‌تر انجام شود و به این معنی است که شما مجبور نیستید دائماً به صفحهٔ اصلی برگردید.

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020

این که از چه نرم‌افزاری در آیپد پرو استفاده کنید، در حقیقت بستگی به آنچه به شما امکان استفاده از آن داده می‌شود دارد. اپل مجموعه کلاسیک iWork را با Pages، Numbers و Keynote به صورت گروه در آورد، بنا بر این اگر در اکوسیستم اپل زندگی می‌کنید، شما برای انجام کارهای اولیه آماده هستید.

البته برنامهٔ رایگان مشابه در گوگل هستند اما آنچه شما بخواهید فراتر از آن بر روی آیپد انجام دهید احتمالاً به معنای صرف هزینه در برخی از برنامه‌ها خواهد بود.

من فکر می‌کنم به دلیل این که یک فرد عادی دوست ندارد برای برنامه‌های روی تلفن خودش مبلغی را بپردازد، ممکن است به آیپد هم مانند یک تلفن بزرگ نگاه کند که نرم‌افزار در آن هم باید رایگان باشد. اما برای دستگاه‌های دارای بهره‌وری مانند آیپد پرو، شما باید برای به دست آوردن بالاترین عملکرد آن، کمی هزینه کنید.

مجموعهٔ بزرگ شگفت‌آور و مناسبی از برنامه‌های شخص ثالث اپل وجود دارد. مانند برنامهٔ iA Writer که یک ویرایشگر متن بدون حواس پرتی است که برای آیپد طراحی شده و به من اجازه می‌دهد تا در قالب‌های مختلف کار کنم. عالیست، ولی رایگان نیست.

بررسی کامل آیپد پرو 12.9 اینچ 2020

به همین ترتیب، برنامه‌هایی مانند Photoshop، Procreate، Things 3، Notability و Fantastical برنامه‌های خلاقانه و مناسبی هستند، اما نیاز به پرداخت یکجا یا اشتراکی دارند.

اگر این جذاب به نظر نمی‌رسد، برای یک کاربر متوسط ممکن است در یک مک‌بوک که بسیاری از کارها در یک مرورگر وب اتفاق می‌افتد بهتر باشد. آیپد پرو بر اساس برنامه‌های تولیدی حرفه‌ای ساخته شده است، و احتمالاً باید برای به دست آوردن بیشترین استفاده از آن، سرمایه‌گذاری کنید. در غیر این صورت، اگر سعی کنید از آن برای کار استفاده کنید، از کمبودهای آشکار آن ناامید خواهید شد.

گفته می‌شود که نتفلیکس از این نظر بسیار فریبنده به نظر می‌رسد.


جمع‌بندی

آیپد پرو یک جایگزین مستقیم لپتاپ نیست. در عوض، اگر شما یک گردش کاری و گرایشی داشته باشید که این اجازه را بدهد، می‌تواند جایگزین لپتاپ شما شود.

بهترین چیز در مورد کامل شدن آیپد پرو استقبال از اکوسیستم مدولار است. خود آیپد هستهٔ اصلی است و در صورت تمایل می‌توانید یک صفحه نمایش، صفحه کلید یا مانیتور به آن اضافه کنید. اپل ابزارها را می‌سازد، و این به شما بستگی دارد که چگونه از آنها استفاده کنید.

بسیاری از افراد با مک‌بوک راحت‌تر خواهند بود، و هیچ مشکلی هم نیست. اما اگر بخواهید تطبیق‌پذیری سخت‌افزار، عمر باتری عالی و اتصال سلولار یک آیپد پرو را داشته باشید، پس باید از مک‌بوک بگذرید. اما باید آماده باشید تا آنقدر با آن کار کنید تا به شیوهٔ جدید انجام کارها عادت کنید.

به منظور مروری گسترده‌تر در مورد تبلت‌های اپل، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «بهترین آیپد 2019» را مطالعه کنید.
 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اما اپل واقعا به یک درامر متفاوت می زند. من قبلاً می گفتم که اپل باید سونی این تجارت باشد، اما در واقعیت، فکر می کنم اپل باید اپل این تجارت باشد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘