روش افزایش سرعت آیفون

27
مرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 21 دقیقه
0 نظر 812 بازدید

روش افزایش سرعت آیفون 

نمی‌دانید چرا آیفون شما خیلی کُند شده است؟ کاهش سرعت آیفون شما دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. در این مقاله روش افزایش سرعت آیفون آورده شده است.

-----

سافت‌مک: آیفون‌ها با گذشت زمان کُندتر می‌شوند. به خصوص وقتی که یک مدل جدید وارد بازار می‌شود و شما دل به شک هستید که چه تصمیمی بگیرید. علت کُند شدن آیفون اغلب به خاطر تعداد زیادی فایل‌های بی‌مصرف و نداشتن فضای خالی به اندازهٔ کافی و همچنین نرم‌افزارهای قدیمی و مواردی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و وجودشان الزامی نیست، می‌باشد. بنا بر این، قبل از ولخرجی کردن برای خرید یک دستگاه جدید، توصیه‌های ما برای سرعت بخشیدن به آیفون خود را مرور کنید.


مرحله 1: به روز رسانی آی.او.اس

در زمان نوشتن این مقاله، سیستم عامل فعلی اپل برای آیفون و آیپد آی. او. اس 13 است که در تاریخ 19 سپتامبر 2019 منتشر شده است. در نسخهٔ اولیهٔ نرم‌افزار گزارشاتی از وجود چند باگ وجود داشت، اما ظاهراً اپل در به روز رسانی آی. او. اس 13.1 که در 24 سپتامبر 2019 در دسترس خواهد بود، این باگ‌ها را رفع خواهد کرد.

ما به صورت معمول به روز رسانی به آخرین نسخهٔ آی. او. اس برای رفع هر مشکلی که با آیفون خود تجربه می‌کنید را توصیه می‌کنیم، زیرا با فرض این که آیفون شما از آخرین نسخه پشتیبانی می‌کند، به روز رسانی نرم‌افزار آخرین وصله‌ها که مشکلات شناخته شده را رفع کرده است را دریافت می‌کند. دقیقاً به همین دلیل است که امیدواریم در صورت به روز رسانی از آی. او. اس 13 به آی. او. اس 13.1 مشکلات کُند بودن آیفون شما نیز برطرف شود. اما در مورد به روز رسانی از آی. او. اس 12 به آی. او. اس 13 چه می‌توان گفت؟

این عاقلانه است که در مورد به روز رسانی‌های عمدهٔ نرم‌افزاری، مانند آی. او. اس 13، احتیاط کنید، زیرا یک به روز رسانی عمدهٔ آی. او. اس حاوی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها است که برای تلفن‌های دارای جدیدترین سخت‌افزار طراحی شده است، و در واقع می‌تواند یک آیفون با سخت‌افزار قدیمی را کُند کند. آی. او. اس 13 با هر آیفون 6s و SE به بالا سازگار است. تجربهٔ این به روز رسانی ممکن است تلفن‌ها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، یا ممکن است احساس کنید که همه چیز کُند شده است. که در این صورت، ممکن است بهانه‌ای برای به روز رسانی آیفون خود به یک مدل جدیدتر باشد.

همچنین بخوانید: روش راه‌اندازی یک آیفون جدید

برای بررسی این که آیا آیفون شما به روز است یا نه، به مسیر Settings > General > Software update بروید.

روش افزایش سرعت آیفون


مرحله 2: آیفون خود را ری‌استارت کنید

اولین توصیهٔ متداول این است که برنامه‌های بلااستفاده را ببندید. برای تسهیل در انجام این کار، دکمهٔ Home را دو بار فشار دهید (یا انگشت خود را از پایین دکمهٔ Home آیفون سری X یا بالاتر، یا آیپد پرو 2018 به بالا بکشید) و برای بستن برنامه‌های غیر ضروری، آنها را به سمت بالا بکشید. اما این استراتژی مدت‌هاست که توسط Daring Fireball، خود اپل و بسیاری دیگر شکست خورده است.

در عوض، بیایید آیفون را به طور کامل ری‌استارت کنیم. و البته روش انجام این کار به مدل آیفون شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: روش ری‌استارت کردن (راه‌اندازی مجدد) یک آیفون یا آیپد

در آیفون 5s یا بالاتر، دکمهٔ Sleep را فشار داده و نگه دارید. این دکمه را در سمت راست بالا پیدا خواهید کرد. خواهید دید که کشویی Power Off ظاهر می‌شود. آن را بکشید و صبر کنید تا آیفون خاموش شود.

به همین ترتیب در آیفون 6.7 یا آیفون 8 نیز باید دکمهٔ Sleep را فشار داده و نگه دارید - در سمت راست آیفون - تا زمانی که کشویی Power Off ظاهر شود. آن را بکشید و صبر کنید تا آیفون خاموش شود.

با استفاده از آیفون X و نسخه‌های بعدی، فشار دادن و نگه داشتن دکمهٔ کناری گوشی، باعث فعال شدن Siri می‌شود (زیرا این دکمه جای عملکرد دکمهٔ Home در مدل‌های قبلی را گرفته است). بنا بر این، برای این که به آیفون خود بگویید که مایل به خاموش کردن آن هستید، ابتدا باید دکمهٔ افزایش صدا و سپس دکمهٔ کاهش صدا و سپس دکمهٔ کناری را فشار دهید. در ادامه می‌توانید اسلایدر Power Off را مشاهده کرده تا بتوانید آیفون خود را ری‌استارت کنید.

پس از پایان یافتن کار خاموش شدن (حدود 10 ثانیه یا بیشتر طول خواهد کشید)، با فشار دادن و نگه داشتن دکمهٔ Sleep برای حدود 5 ثانیه، دوباره آیفون را راه‌اندازی کنید. آیکون اپل را مشاهده خواهید کرد و سپس آیفون ری‌استارت خواهد شد.

لازم نیست این کار را به صورت مداوم انجام دهید، اما زمانی که این کار را انجام می‌دهید، حافظهٔ آیفون پاک می‌شود و اغلب می‌تواند باعث رفع مشکل برنامه‌های مشکل‌دار شود. خاموش و روشن کردن گاه به گاه به بهبود عملکرد آی. او. اس کمک می‌کند.

اگر به دلایلی تلفن شما ری‌استارت یا خاموش نشود، ممکن است مجبور به ریست کردن اجباری شود. در این حالت، دکمهٔ Sleep را برای مدت زمان 30 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا زمانی که آیکون اپل را مشاهده کنید (در آیفون X یا بعد از آن، ابتدا باید دکمه‌های افزایش و کاهش صدا را فشار دهید).

روش افزایش سرعت آیفون


مرحله 3: پردازش‌های خودکار در پس‌زمینه را متوقف کنید

جدیداً در آی. او. اس 13 متوقف کردن برخی از این پردازش‌های پس‌زمینه سریع و آسان است. حالت جدید Low Data Mode (حالت مصرف کم داده) استفادهٔ برنامه‌ها از داده‌ها در پس‌زمینه را متوقف می‌کند، هیچ دانلود خودکار برنامه‌ای وجود نخواهد داشت و ایمیل‌ها به صورت خودکار بازیابی نخواهند شد. خاموش کردن این سه مورد نه تنها باعث صرفه‌جویی در دادهٔ شما می‌شود، بلکه می‌تواند سرعت آیفون شما را نیز افزایش دهد.

برای روشن کردن Low Data Mode برنامهٔ Settings را باز کنید، بر روی Mobile Data (یا Cellular in the US) ضربه بزنید، بر روی Mobile Data Options (یا Cellular Data Options) ضربه بزنید، و سپس بر روی نوار لغزندهٔ کنار Low Data Mode ضربه بزنید تا این پردازش‌های پس‌زمینه متوقف شوند.

همچنین می‌توانید این پردازش‌های مصرف کنندهٔ داده را در وایفای نیز خاموش کنید. با رفتن به Settings و ضربه زدن بر روی Wi-Fi و سپس ضربه زدن بر روی شبکه و انتخاب Low Data Mode، شبکه وایفایی که می‌خواهید محدود کنید را انتخاب کنید.

اگر در حال اجرای آی. او. اس 13 نیستید، یا فقط می‌خواهید جلوی اجرای برخی موارد در پس‌زمینه را بگیرید، هنوز هم می‌توانید ویژگی‌های خودکار را متوقف کنید تا به سریع‌تر شدن عملکرد آیفون شما کمک کند، که البته به افزایش عمر باتری نیز کمک خواهد کرد. ویژگی زیر مدت‌ها پیش به آی. او. اس 7 اضافه شد، بنا بر این اگر این نسخه یا نسخه‌های بعد از آن را دریافت کرده‌اید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

با خاموش کردن Automatic Downloads (دانلود خودکار) شروع کنید. به مسیر Settings > iTunes & App Store رفته و تمام Automatic Downloadsها را خاموش کنید.

روش افزایش سرعت آیفون

در مرحلهٔ بعد، Background App Refresh (تازه‌سازی برنامه پس‌زمینه) را خاموش کنید.

به مسیر Settings > General > Background App Refresh رفته و Background App Refresh را خاموش کنید.

روش افزایش سرعت آیفون

شما نیازی به این پردازش‌ها در پس‌زمینه ندارید و اگر آنها را متوقف کنید، افزایش قابل ملاحظه‌ای در عمر باتری و همچنین افزایش قابل ملاحظه‌ای در عملکرد را شاهد خواهید بود.


مرحله 4: گرافیک‌ها را کاهش دهید

آی. او. اس 7 همچنین برخی از جلوه‌های بصری فانتزی را نیز معرفی کرده است، که کاهش دادن آنها می‌تواند به بهبود عملکرد آیفون کمک کند.

با خاموش کردن Motion (تحرک) شروع کنید. به مسیر Settings > Accessibility > Motion رفته و Reduce Motion (کاهش تحرک) را روشن کنید. (در نسخه‌های قدیمی‌تر آی. او. اس Accessibility را می‌توانستید در مسیر Settings > General > Accessibility > Reduce Motion پیدا کنید).

این افکت پارالاکس آیکون‌ها و هشدارها را خاموش می‌کند. به دلیل وجود این افکت، برخی از مردم از احساس حالتی شبیه دریازدگی شکایت داشتند، بنا بر این ممکن است با خاموش کردن این افکت، به این نتیجه برسید که استفاده از تلفن راحت‌تر شده است. البته باعث کاهش مصرف انرژی نیز خواهد شد که این نیز باید سودمند باشد.

روش افزایش سرعت آیفون

در مرحلهٔ بعد می‌توانید جلوه‌های مشاهدهٔ پس‌زمینه، که می‌تواند باعث کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی شود را کاهش دهید.

به مسیر Settings > Accessibility > Display and Text Size رفته و Reduce Transparancy (کاهش شفافیت) را روشن کنید. همچنین در اینجا می‌توانید Increate Contrast (افزایش کنتراست) را نیز روشن کنید.

روش افزایش سرعت آیفون

در نسخه‌های قبلی آی. او. اس (تصویر زیر) تنظیمات یکسانی را در مسیر Settings > General > Accessibility > Increase Contrast مشاهده خواهید کرد.

روش افزایش سرعت آیفون


مرحله 5: کوکی‌ها و داده‌های سافاری را پاک کنید

در مرحلهٔ بعد باید سعی کنید داده‌ها، کوکی‌ها و موارد دیگر سافاری را پاک کنید تا حافظه را آزاد کنید.

برنامهٔ Settings (تنظیمات) را باز کرده و به Safari بروید. در صفحهٔ بعد به Clear History and Website Data (پاک کردن سوابق و داده‌های وب سایت) رفته و به آن ضربه بزنید.

روش افزایش سرعت آیفون

در نظر داشته باشید که این کار باعث می‌شود که مرور کردن وب برای مدتی کمی راحت‌تر شود. سافاری URLهایی را که بازدید کرده‌اید را دیگر ندارد، بنا بر این هنگام تایپ کردن آنها را پیشنهاد نمی‌کند، مگر این که آنها را بوکمارک کرده باشید (اگر چه از این به بعد شروع به یادآوری موارد جدید خواهد کرد). و پاک کردن داده‌ها ممکن است به معنای این باشد که برخی وب سایت‌ها ترجیحات شما را در اختیار نداشته باشند.

ما در مقالهٔ دیگری «روش پاک کردن حافظه پنهان (کش) و کوکی‌های سافاری در مک» را توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

 

مرحله 6: فضای ذخیره‌سازی آیفون خود را آزاد کنید

اگر فضای کافی در آیفون خود نداشته باشید، می‌تواند باعث کُند شدن آیفون شود. اگر حداقل 10 گیگابایت یا حدود 10 درصد فضای ذخیره‌سازی آزاد داشته باشید، آیفون شما بهتر اجرا خواهد شد.

برای این که متوجه شوید که چقدر از فضای ذخیره‌سازی را بیهوده مصرف کرده‌اید، به مسیر Settings > General > iPhone Storage بروید. خواهید دید که چه مقدار فضای ذخیره‌سازی در آیفون شما باقی مانده است و کدام برنامه‌ها از فضای بیشتری استفاده می‌کنند.

اگر شما هم مثل ما باشید، دو مقصر اصلی Music و Photos & Camera خواهند بود، زیرا استفادهٔ این برنامه‌ها از فضای ذخیره‌سازی شامل موسیقی، تصاویر و ویدیوها است.

یکی از راه‌های سریع برای آزاد کردن مقدار زیادی فضای ذخیره‌سازی، حذف کردن چند برنامه است. همچنین می‌توانید عکس‌ها، موسیقی و موارد دیگر را حذف کرده یا آنها را به ذخیره در آی‌کلود تغییر دهید.

ما با حذف برنامه‌ها شروع خواهیم کرد.

برنامه‌های ناخواسته را حذف کنید

با رفتن به مسیر Settings > General > iPhone Storage مشخص کنید که کدام برنامه‌ها بیشترین فضای ذخیره‌سازی را مصرف می‌کنند. سپس می‌توانید برنامه‌های مختلف خود را مرور کرده و ببینید که چه مقدار فضا مصرف کرده‌اند. در آی. او. اس 13 توصیه‌هایی در مورد چیزهای مختلفی که می‌توانید حذف کنید ارایه می‌شود، به عنوان مثال، ما با حذف دانلودهای اپل تی.وی ما شاهد آزاد شدن یک فضای ذخیره‌سازی 2.64 گیگابایتی بودیم.

همچنین می‌توانید در لیست برنامه‌ها حرکت کرده و ببینید که آیا مواردی وجود دارد که از آنها استفاده نمی‌کنید - حذف این موارد عالی خواهد بود. به خاطر داشته باشید که وقتی شما مالک یک برنامهٔ خریداری شده هستید، همیشه می‌توانید آن برنامه را به صورت رایگان مجدداً دانلود کنید.

می‌خواهید یک برنامه را حذف کنید؟ فقط کافی‌ست که بر روی آن ضربه بزنید و سپس اگر می‌خواهید اسناد و داده‌های آن برنامه را حذف کنید Offload App (تخلیه برنامه) را انتخاب کنید، یا اگر می‌خواهید از شر آن برنامه خلاص شوید، Delete App (حذف برنامه) را انتخاب کنید.

روش افزایش سرعت آیفون

در نسخه‌های قبلی آی. او. اس، باید Storage & iCloud Usage (فضای ذخیره‌سازی و استفاده از آی‌کلود) را انتخاب کرده و سپس برای دسترسی به گزینه‌های مشابه، بر روی Manage Storage (مدیریت فضای ذخیره‌سازی) در زیر Storage (فضای ذخیره‌سازی) ضربه بزنید.

ما توصیه می‌کنیم که حداقل 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خالی داشته باشید - یا 10 درصد از ظرفیت فضای ذخیره‌سازی آیفون خود.

همچنین می‌توانید با فشار دادن و نگه داشتن بر روی برنامه تا زمانی که شروع به تکان خوردن کند، و سپس ضربه زدن بر روی X که در گوشهٔ آن ظاهر می‌شود، برنامه‌ها را از Home Screen خود حذف کنید.

پیام‌ها را حذف کنید

پیام‌ها می‌توانند فضای قابل توجهی را به خود اختصاص دهند، به خصوص اگر تصاویر زیادی را ارسال و دریافت کرده باشید.

یکی از گزینه‌ها همگام‌سازی Messages با آی‌کلود است. به Settings (تنظیمات) رفته و بر روی اپل آیدی خود در بالا و سپس iCloud ضربه بزنید و اسلایدر Messages را روشن کنید (سبز شود). با روشن کردن این تنظیم، پیام‌های شما به جای تلفن شما در آی‌کلود ذخیره می‌شوند. ما در آی‌کلود 14 گیگابایت پیام داریم. بدیهی است برای استفاده از این گزینه باید هزینهٔ فضای ذخیره‌سازی آی‌کلود را پرداخت کنید.

اگر نمی‌خواهید برای ذخیرهٔ پیام‌های خود در آی‌کلود هزینه کنید، می‌توانید به راحتی آنها را از آیفون خود حذف کنید.

با باز کردن Messages شروع کنید و به پایین اسکرول کنید تا موضوعات پیام‌هایی که نیازی به آنها ندارید را پیدا کنید. آنها را به سمت راست بکشید و بر روی Delete (حذف کردن) ضربه بزنید.

روش افزایش سرعت آیفون

حذف مواردی که فقط پیام‌های متنی دارند فضای زیادی را در دستگاه شما آزاد نمی‌کند، بنا بر این بهتر است که بر روی مواردی تمرکز کنید که شامل مقدار زیادی تصویر، فیلم و پیام‌های صوتی هستند.

همچنین یک روش نسبتاً آسان برای جلوگیری از انباشته شدن ویدیوها و عکس‌ها در برنامهٔ Messages وجود دارد. اگر شخصی وجود دارد که تصاویر زیادی را برای شما ارسال کرده است، اما شما نمی‌خواهید تمام مکالمه با آن شخص را حذف کنید، می‌توانید با باز کردن پیام او و ضربه زدن بر روی < و سپس آیکون i در کنار نام او، و سپس با فشار دادن بر روی یک تصویر تا زمانی که گزینهٔ Save (ذخیره)، Copy (کپی)، Share (اشتراک‌گذاری) یا Delete (حذف کردن) را مشاهده کنید، به سرعت چند تصویر انتخاب شده را حذف کنید. Delete را انتخاب کنید. برای حذف پیوست آن می‌توانید Delete را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بیش از یک پیوست را حذف کنید، فقط کافیست بر روی آن ضربه بزنید.

در نسخه‌های قدیمی‌تر آی. او. اس حذف تعدادی از تصاویر آسان بود. به جای این که برای حذف کردن بر روی هر تصویر جداگانه ضربه بزنید، گزینهٔ More وجود داشت که در هنگام ضربه زدن به شما این امکان را می‌دهد تا روی تمام تصاویری که می‌خواهید از دستگاه حذف کنید ضربه بزنید.

با این حال در آی. او. اس 13 این روند تغییر کرده است و این طور به نظر می‌رسد که شما در هر بار فقط می‌توانید یک عکس را حذف کنید.

اگر پیام‌های صوتی زیادی برای شما ارسال شده است، می‌توانید تنظیمات خود را به صورتی تغییر دهید تا بعد از گوش دادن به آنها، آنها حذف شوند، به این ترتیب در یک حرکت فضای ذخیره‌سازی زیادی را آزاد می‌کنید.

به سادگی برنامهٔ Settings را باز کنید، به منوی Messages بروید، به پایین بروید و مدت زمان انقضای پیام‌های صوتی را از Never (هیچگاه) به After 2 minutes (بعد از 2 دقیقه) تغییر دهید.

با این تنظیم، هر پیام صوتی که در دستگاه خود دریافت می‌کنید، دو دقیقه پس از باز شدن، به صورت خودکار خودش را حذف می‌کند، که باعث می‌شود فضای ذخیره‌سازی شما آزاد شود.

روش افزایش سرعت آیفون

موسیقی‌ها را حذف کنید

این نیز یکی از موارد دیگری است که با ثبت نام در آی‌کلود و ذخیرهٔ موسیقی در آن می‌توانید به راحتی مشکل خود را رفع کنید. اگر در iTunes Match ثبت نام کنید، تمام موسیقی شما برای پخش در هر دستگاهی (یا پخش آن از طریق وایفای یا فقط دانلود آهنگ مورد نظر) در ابر بارگذاری می‌شود. هزینهٔ iTunes Match سالیانه 21.99 پوند / 24.99 دلار است. گزینهٔ دیگر ثبت نام در Apple Music است که علاوه بر ویژگی‌های iTunes Match امکان دسترسی به تمام کتابخانهٔ Apple Music با 45 میلیون آهنگ را نیز فراهم می‌آورد.

با این حال، اگر نمی‌خواهید هزینه کنید، توجه داشته باشید که اگر هر آهنگی را که از iTunes Music Store اپل دانلود کرده‌اید را حذف کنید، شما همیشه قادر خواهید بود تا در آینده مجدداً آنها را دانلود کنید، بنا بر این می‌توانید بدون نگرانی آنها را حذف کنید. هر موسیقی که از طریق آی‌تیونز به مک خود اضافه کرده باشید را نیز می‌توانید از آیفون خود حذف کنید، زیرا یک نسخهٔ پشتیبان از آن موسیقی در مک خود دارید.

در حقیقت، اگر بخواهید اندازهٔ کتابخانهٔ موسیقی خود را که با آیفون شما همگام‌سازی شده است را کاهش دهید، انجام این کار در آی‌تیونز آسان است. فقط کافیست آیفون خود را وصل کرده و پس از ظاهر شدن آیکون آیفون خود، آن را انتخاب کنید. سپس Playlists (لیست‌های پخش) ی که می‌خواهید با آیفون خود همگام‌سازی کنید را انتخاب کنید.

در غیر این صورت، کافیست برنامهٔ Music را باز کرده و آهنگ‌های غیر ضروری، آلبوم‌ها یا هنرمندانی را که می‌خواهید حذف کنید را پیدا کنید، به سمت راست بکشید و Delete (حذف کردن) را فشار دهید.

عکس‌ها را حذف کنید

ساده‌ترین راه برای آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی تلفن شما، ثبت نام در آی‌کلود و ذخیره کردن عکس‌های خود در ابر است. ما بیش از 100 گیگابایت عکس داریم، بنا بر این بهترین گزینه برای ما است، حتی اگر به معنای پرداخت اشتراک ماهانه به آی‌کلود اپل باشد. (هزینهٔ 200 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ماهیانه 2.49 پوند / 2.99 دلار است).

با روشن کردن iCloud Photos (در مسیر Settings > Photos > iCloud Photos) تمام عکس‌های شما از تمام دستگاه‌های اپل شما با هم در ابر ذخیره می‌شوند و می‌توانید تصاویر بندانگشتی همهٔ آنها را در همهٔ دستگاه‌های خود مشاهده کنید. از آنجایی که نسخهٔ رزولوشن کامل عکس‌ها بر روی آیفون شما ذخیره نمی‌شود (مگر این که آن را از آی‌کلود دانلود کنید) فضای ذخیره‌سازی زیادی را در آیفون خود حفظ خواهید کرد. توجه: هنگامی که از iCloud Photos استفاده می‌کنید، عکس‌های موجود در آیفون خود را حذف نکنید زیرا این کار آنها را از آی‌کلود نیز حذف می‌کند - مگر این که واقعاً بخواهید آنها را حذف کنید. به خاطر داشته باشید که پس از روشن کردن iCloud Photos نسخهٔ موجود در آیفون شما فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

با این حال، اگر نمی‌خواهید برای ذخیره کردن عکس‌های خود در ابر هزینه پرداخت کنید، می‌توانید از عکس‌های خود در مک خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید و سپس آنها را از آیفون خود حذف کنید. ساده‌ترین راه برای این کار وصل کردن آیفون به مک، باز کردن Photos، و سپس وارد (import) کردن عکس‌ها در برنامهٔ Photos مک است.

از طرف دیگر می‌توانید آیفون را به مک وصل کرده و Image Capture را در مک خود باز کنید. گزینهٔ Delete after import (پس از وارد کردن حذف شود) در پایین سمت چپ را تیک بزنید. سپس عکس‌های مورد نظر برای کپی کردن را با فشار دادن کلیک Shift انتخاب کنید و آنها را در پوشه‌ای در مک کشیده و رها کنید. خواهید دید که یک تیک سبز رنگ در کنار آنها در Image Capture ظاهر شده است تا نشان دهد که آنها دانلود شده‌اند.

اگر عکس‌هایی در آنجا وجود دارد که نمی‌خواهید نگه دارید اما هنوز هم می‌خواهید از آیفون خودتان حذف شوند، آنها را انتخاب کرده و بر روی دایرهٔ قرمز در پایین کلیک کنید. Image Capture تأیید می‌کند که می‌خواهید عکس را حذف کنید.

البته می‌توانید عکس‌ها را از روی خود گوشی نیز حذف کنید. برنامهٔ Photos را باز کنید، تصاویری را که می‌خواهید حذف کنید را پیدا کنید، بر روی Select (انتخاب) ضربه بزنید و سپس بر روی تصاویری که می‌خواهید حذف کنید ضربه بزنید. بعد از آن بر روی آیکون سطل زباله ضربه بزنید و تأیید کنید که می‌خواهید عکس‌ها و ویدیوهای انتخاب شده را حذف کنید. فقط به خاطر داشته باشید که قبل از پاک کردن آنها از آیفون خود، از آنها در مک خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید.

پس از آن لازم است تا به پوشهٔ Recently Deleted (اخیراً حذف شده) بروید تا تصویر را به طور کامل حذف کنید، چرا که اپل آنها را به مدت 30 روز بر روی دستگاه شما نگه می‌دارد، فقط به این دلیل که ممکن است نظر خود را تغییر دهید.

در اینجا ذکر یک نکته لازم است: اگر اسکرین‌شات‌های زیادی در آیفون خود دارید، آلبوم اسکرین‌شات‌ها را پیدا کرده و آنها را از آنجا حذف کنید. همچنین می‌توانید عکس‌های Burst (پشت سر هم) ی که گرفته‌اید را حذف کنید - عکس‌هایی که شامل 14 تصویر هستند زیرا دکمهٔ شاتر را به مدت طولانی فشار داده‌اید.

همچنین بخوانید:

- روش حذف کردن عکس‌ها از آیفون

- چگونه می‌توان کتابخانه Photos را به یک درایو خارجی منتقل کرد

 

مرحله 7: باتری آیفون را بررسی کنید

همراه با آی. او. اس 10.2. 1 (که در ژانویه 2017 منتشر شد) اپل شروع به کُند کردن آیفون‌های قدیمی که باتری‌های کهنه‌ای دارند کرد تا طول عمر باتری آنها بیشتر شود. باتری‌های قدیمی، هوای سرد و شارژ کم می‌توانند بدون هشدار قبلی تلفن شما را خاموش کنند، بنا بر این برای جلوگیری از این امر، عملکرد مدل‌های قدیمی به صورت خودکار کاهش می‌یابد.

شرکت برای این کار با واکنش شدیدی مواجه شد، بنا بر این اپل از آن زمان اگر باتری تا آن حدی تخریب شده باشد که لازم به نظر برسد، امکان خاموش کردن را در نظر گرفته است. از نظر آی. او. اس 11.3 غیر فعال کردن تنظیمات تحت Peak Performance Capability (قابلیت اوج عملکرد) امکانپذیر است. این کار ممکن است آیفون شما را سریع‌تر کند، اما مراقب باشید که باتری شما علائم تخریب را نشان می‌دهد، بنا بر این ممکن است که ارزش نصب یک باتری جدید را داشته باشد.

ما یک مقالهٔ جداگانه در مورد «روش بررسی سلامت باتری آیفون و فهمیدن زمان تعویض آن» داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

حتی اگر باتری جدید را از eBay خریداری کنید برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود، اما این یک کار پر خطر است و اپل نسبت به استفاده از این باتری‌های غیر رسمی هشدار می‌دهد.


مرحله 8: بازگردان به تنظیمات کارخانه

سرانجام، شدیدترین تمام مراحل: می‌خواهیم یک بازگردانی کامل را انجام دهیم، که تمام اطلاعات آیفون را حذف کرده و آن را به حالت زمان خرید آن بازمی‌گرداند. (البته به جز این که اجزای سخت‌افزاری آن چند سال فرسودگی را متحمل شده‌اند).

از آنجایی که ما در حال حذف تمام اطلاعات آیفون هستیم، از اهمیت حیاتی برخوردار است که از آیفون خود یک نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید: یا با اتصال تلفن به کامپیوتر همان طور که در بالا گفته شد، از آی‌تیونز نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید؛ یا با آی‌کلود، با باز کردن برنامهٔ Settings (تنظیمات) و ضربه زدن بر روی اپل آیدی در بالا ضربه بزنید و سپس دستگاهی که می‌خواهید از آن نسخهٔ پشتیبان تهیه کنید را انتخاب کنید. سپس بر روی Back Up Now (هم‌اکنون پشتیبان‌گیری شود) ضربه بزنید.

در نسخه‌های قدیمی‌تر آی. او. اس لازم است که به مسیر iCloud > Storage & Backup رفته، سپس بر روی Back Up Now ضربه بزنید یا iCloud Backup را روشن کنید.

حالا می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings آیفون را به تنظیمات کارخانه برگردانید. سپس باید رمز عبور خود را وارد کنید. سپس تأیید کنید که می‌خواهید تمام رسانه‌ها و داده‌ها را حذف کرده و تنظیمات را ریست کنید.

پس از چند دقیقه که صرف بازگردانی می‌شود، صفحهٔ خوش‌آمد گویی روز اولی که آیفون را خریداری کردید به شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از نسخهٔ پشتیبان خود بازیابی کنید. تنها مسئله این است که ممکن است مشکلی را که درگیرش بوده‌اید همراه با بازیابی از نسخهٔ پشتیبان مجدداً به آیفون بازگردانده شود.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان و بازیابی از نسخهٔ پشتیبان، مقاله‌های مرتبط زیر را نیز مطالعه کنید:

- روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد

- روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون یا آیپد در یک درایو خارجی

- روش تهیه نسخه پشتیبان از آیفون و آیپد خود با macOS 10.15 Catalina

- روش بازیابی آیفون یا آیپد از نسخه پشتیبان آی‌کلود یا آی‌تیونز

 

مرحله 9: به یک نسخهٔ قدیمی‌تر آی. او. اس برگردید

ما این را در اینجا ذکر می‌کنیم، اما این کار ساده‌ای نیست. با این حال، اگر فکر می‌کنید که این به روز رسانی است که باعث کُند شدن آیفون شما شده است، ممکن است لازم باشد که به یک نسخهٔ قدیمی‌تر آی. او. اس برگردید.


مرحله 10: گارانتی خود را بررسی کنید، و یک قرار ملاقات با اپل بگذارید

اگر هیچ یک از تکنیک‌های فوق مؤثر نیست، وقت آن است که تصمیم بگیرید که آیا کُند شدن سرعت آیفون شما یک مشکل جدی است و باید آن را با اپل در میان بگذارید یا خیر. اگر مشکل در یک مؤلفه خلاصه می‌شود، ممکن است آن مشکل تحت پوشش گارانتی اپل قرار بگیرد.

همان طور که در بالا ذکر شد، کُند بودن آیفون می‌تواند یک موضوع حسی باشد. اما اگر مطمئن هستید که موردی در این بین هست، و همهٔ ترفندهای ما را امتحان کرده‌اید، ممکن است لازم باشد از اپل بخواهید که آیفون شما را از نظر وجود مشکل سخت‌افزاری بررسی کنند.


آخرین راه حل: یک آیفون جدید تهیه کنید

اگر اپل هم نتواند به شما کمک کند، یا این که کمک اپل بسیار گران تمام شود، ارزش آن را دارد که گزینهٔ نهایی را در نظر بگیریم: بی‌خیال آیفون قدیمی خود شوید و چیز جدیدتری بخرید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
زندگی خود را وارد حاشیه نکنید. دنیا به حضور پررنگ شما احتیاج دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘