روش استفاده از مترجم اپل (Apple Translate) در آی.او.اس 14

16
مرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 1036 بازدید

روش استفاده از مترجم اپل (Apple Translate) در آی.او.اس 14 

اپل یک برنامهٔ مترجم جدید را معرفی کرده است که در آی. او. اس 14 شروع به کار خواهد کرد. ما به شما نشان می‌دهیم که این برنامه چه چیزی برای عرضه کردن دارد.

-----

سافت‌مک: اپل اخیراً ویژگی‌های جدیدی که می‌توانیم در انتشار اواخر امسال آی. او. اس 14 انتظار آنها را داشته باشیم را فاش کرده است.

در کنار ویجت‌ها، یک برنامهٔ Messages بهینه شده و برخی از بهبودسازی‌های سودمند برای Maps، معرفی برنامهٔ جدید مترجم اپل (Apple Translate) نیز وجود دارد. همان طور که از نام این محصول پیداست، این یک برنامهٔ ترجمه است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با 11 زبان مختلف، حتی به صورت آفلاین، با دیگران مکالمه کنند.

حالا این برنامه چگونه عمل می‌کند؟ ما نگاهی به روش استفاده از مترجم اپل در آی. او. اس 14 خواهیم انداخت.


روش تبدیل کردن عبارات در مترجم اپل

اپل آزمودگی برنامهٔ ترجمهٔ خود را در محدودهٔ سیری (Siri) متمرکز کرده است، بنا بر این می‌توانید کلماتی را که می‌خواهید شخص دیگری بشنود را بگویید، سپس آیفون شما آن را به زبان آنها تبدیل می‌کند.

در حالت معمول عمودی، صفحه نمایش به دو نیمهٔ اصلی تقسیم می‌شود که در قسمت بالا زبان‌های فعلی که در حال حاضر از آنها استفاده می‌کنید نشان داده می‌شود، بعلاوهٔ عبارت و ترجمهٔ آن. اگر ترجیح می‌دهید که عبارت خود را تایپ کنید، در بخش پایینی دکمهٔ میکروفون و کادر متن قرار دارد.

روش استفاده از مترجم اپل (Apple Translate) در آی.او.اس 14

به سادگی بر روی دکمهٔ مورد نظر خود ضربه بزنید، عبارت را وارد کنید و بایستی که ترجمهٔ آن بر روی صفحه نمایان شود. با ضربه زدن بر روی آیکون Play (پخش کردن) در زیر ترجمه، نسخهٔ صوتی تکرار می‌شود تا گیرندهٔ مورد نظر شما بتواند آن را با صدای بلند سیری بشنود.

حتی اگر بخواهید مسائل را ساده‌تر کنید، می‌توانید آیفون را به حالت افقی برگردانید و آن را در حالت Attention (توجه) قرار دهید، در این صورت صفحه نمایش نسخهٔ بزرگ‌تری از ترجمه را نمایش می‌دهد.

روش استفاده از مترجم اپل (Apple Translate) در آی.او.اس 14


روش استفاده از حالت مکالمه در مترجم اپل

وضعیت افقی فقط برای حالت Attention (توجه) نیست، و می‌تواند برای حالت Conversation (مکالمه) نیز استفاده شود. این حالت تمام عبارات و ترجمه‌های آنها در طول یک گفتگوی مشخص را نمایش می‌دهد. این به این معنی است که شما می‌توانید به عقب برگردید تا تمام آنچه را که قبلاً گفته‌اید را مشاهده کنید، آن هم بدون نیاز به ترجمهٔ مجدد.

روش استفاده از مترجم اپل (Apple Translate) در آی.او.اس 14


روش استفاده از مترجم اپل به صورت آفلاین

بعضی اوقات می‌خواهید از برنامهٔ ترجمه در محلی استفاده کنید که ممکن است یک اتصال وایفای یا تلفن همراه نداشته باشید. برای چنین مواقعی حالت On-device وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا بسته‌های زبان را دانلود کنید تا تمام کار بر روی آیفون انجام شود و نه بر روی یک شبکه.

همچنین این یک روش تکمیلی عالی در امنیت و حفظ حریم خصوصی است، زیرا هیچ مکالمه‌ای به سرورها ارسال نمی‌شود.

در زمان عرضه، اپل امکان دانلود 11 زبان را فراهم می‌کند: عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی و اسپانیایی.

روش استفاده از مترجم اپل (Apple Translate) در آی.او.اس 14

بدیهی است که شما باید بسته‌های زبان را قبل از ترک منطقه‌ای که تحت شبکه است دانلود کنید، اما پس از اتمام کار، شما می‌توانید با تمام کلماتی که در آیفون خود به آنها نیاز دارید، آزادانه به هر کجا بروید.


روش استفاده از ویژگی Favourites در مترجم اپل

اپل همچنین توانایی ذخیرهٔ Favourites (موارد دلخواه) را نیز فراهم کرده است، و برای زمانی که در یک کشوری قرار است یک سری سؤالات را مرتباً بپرسید سودمند است. همچنین می‌تواند برای یادگیری یک عبارت خاص به شما کمک کند تا با بارها و بارها تکرار کردن آن، کمک کند تا آن عبارت در ذهن شما بنشیند.

شما با ضربه زدن مستقیم بر روی آیکون ستارهٔ خالی در زیر ترجمه، یک مورد دلخواه ایجاد می‌کنید. سپس می‌توانید با ضربه زدن بر روی آیکون Favourites در پایین صفحه، آنها را دوباره پیدا کنید.


روش دریافت مترجم اپل در آیفون

مترجم اپل همراه با آی. او. اس 14 عرضه خواهد شد که به احتمال زیاد در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. اگر نمی‌توانید تا آن زمان صبر کنید، می‌توانید با ثبت نام در Apple Beta Software Program (برنامهٔ نرم‌افزار بتا اپل) میانبر بزنید.

در مورد روش پیوستن به برنامه بتا اپل و همچنین دریافت و نصب نسخهٔ بتا آی. او. اس 14 می‌توانید مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

- روش پیوستن به برنامه بتا اپل و مشارکت در آزمایش کردن نرم‌افزار جدید

- روش نصب نسخه بتا آی. او. اس 14 در آیفون

- روش دریافت آی. او. اس 14 بتا برای غیر توسعه دهندگان

این به شما امکان دسترسی زودهنگام به نسخه‌های بتا قبل از انتشار آی. او. اس 14 را می‌دهد. هر چند به دلیل ناتمام بودن، ممکن است متوجه وجود چند باگ بشوید که در مورد نسخه‌های بتا امری طبیعی است. با این حال، اگر شما مجبور هستید که هر چه زودتر مترجم اپل را داشته باشید، این کاری است که می‌توانید انجام دهید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
در ذات اپل این باور وجود دارد که فناوری به تنهایی، کافی نیست،‌ بلکه فناوری در پیوند با هنر آزاد و‌ انسانیت است که ما را به نتیجه‌‌ای می‌رساند که باعث شادی قلب‌هایمان می‌شود

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘