روش مخفی کردن پیام‌های متنی در آیفون

16
مرداد 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 5 دقیقه
0 نظر 1746 بازدید

روش مخفی کردن پیام‌های متنی در آیفون 

چه بخواهید برای برنامه‌ریزی یک مهمانی غافلگیرانه یا به دلایلی بخواهید یک رشته پیام را قفل کرده و آنها را مخفی نگه دارید، در اینجا روش پنهان کردن پیام‌های متنی شما آورده شده است.

-----

سافت‌مک: اگر نمی‌خواهید کسی پیام‌های متنی را در آیفون شما مشاهده کند، ممکن است برایتان سؤال پیش آمده باشد که آیا راهی وجود دارد که بتوانید پیام‌های متنی را قفل یا مخفی کنید؟ شاید شما در حال برگزاری یک مهمانی غافگیر کننده هستید، یا در حال برنامه‌ریزی یک تعطیلات محرمانه باشید، یا… دلیل شما هر چه که باشد، خیلی تمایل دارید که راهی وجود داشته باشد تا بتوانید جلوی مشاهده شدن پیام‌های متنی در آیفون خود را بگیرید.

قفل کردن آیفون برای جلوگیری از دسترسی دیگرانی که رمز عبور شما را نمی‌دانند، آسان است. اما چگونه می‌توانید اعلان‌های ظاهر شده بر روی صفحهٔ قفل را متوقف کنید و به این بازی فاش‌سازی خاتمه دهید. و آیا راهی وجود دارد که بتوانید فقط پیام‌های خاصی را مخفی کنید؟

ما در ادامه به چند سناریو که می‌توانند به شما کمک کنند تا پیام‌های متنی را در آیفون مخفی کرده و قفل کنید، نگاهی خواهیم انداخت.


چگونه آیفون خود را قفل کنیم تا شخص دیگری نتواند به پیام‌های ما دسترسی داشته باشد

1. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید یک رمز عبور را در آیفون خود تنظیم کرده‌اید. احتمالاً قبلاً این کار را کرده‌اید زیرا این یک تنظیم پیش‌فرض در آیفون‌های جدید است. اما اگر این طور نیست، با رفتن به مسیر Settings > Touch ID & Passcode > Turn Passcode On رمز عبور را فعال کنید.

2. اگر از قبل دارای رمز عبور هستید، اما شخصی که می‌خواهید به پیام‌های شما دسترسی نداشته باشد از آن آگاه است، رمز عبور خود را تغییر دهید. برای این کار به مسیر Settings > Touch ID (or Face ID) & Passcode > Change Passcode بروید. قبل از وارد کردن رمز عبور جدید، بایستی که رمز عبور قدیمی خود را وارد کنید.

3. مطمئن شوید که رمز عبور انتخاب شده قابل حدس زدن نباشد، زیرا علیرغم ادعاهای اپل در مورد امنیت تاچ آیدی و فیس آیدی، تنها محافظ واقعی شما رمز عبور شما است. و اگر به راحتی حدس زده شود، هر کسی می‌تواند به آیفون شما دسترسی داشته باشد. شما می‌توانید یک رمز عبور شش رقمی انتخاب کنید.

با انجام این کار، شخص دیگری نمی‌تواند قفل آیفون شما را باز کند، اما در صورت دریافت پیام متنی، مانع از نمایش اعلان‌های آنها نمی‌شود.


روش مخفی کردن اعلان‌های پیام‌های جدید

1. به مسیر Settings > Notifications رفته و به پایین اسکرول کنید تا Messages را پیدا کنید.

2. در بخش Messages تا رسیدن به Show Previews (مشاهدهٔ پیش‌نمایش‌ها) به پایین اسکرول کنید. این گزینه به صورت پیش‌فرض بر روی Always (همیشه) تنظیم است. بر روی آن ضربه زده و گزینهٔ Never (هرگز) را انتخاب کنید. این به معنای خصوصی نگه داشتن اعلان است، حتی اگر آیفون شما قفل نشده باشد. (همچنین می‌توانید گزینهٔ When Unlocked (در زمان باز بودن قفل) را نیز انتخاب کنید).

هنوز هم صدای دریافت پیام را دریافت خواهید کرد، اما محتوای متن خصوصی خواهد بود. همان طور که در تصویر نشان داده شده است، به جای این که پیش‌نمایش پیام را به شما ارایه دهد، فقط iMessage قابل خواندن است.

روش مخفی کردن پیام‌های متنی در آیفون

از طرف دیگر ممکن است در کنار آن مایل به متوقف کردن دریافت اعلان‌های پیام‌های متنی هم باشید. در اینجا روش انجام این کار ذکر شده است:


روش متوقف کردن دریافت اعلان‌های پیام متنی

1. به مسیر Settings > Notifications رفته و بر روی Messages ضربه بزنید.

2. گزینهٔ Allow Notifications (اجازهٔ نمایش اعلان‌ها) را از انتخاب خارج کنید.

3. اکنون وقتی یک پیام وارد می‌شود، هیچ هشداری وجود نخواهد داشت. همچنین بر روی آیکون برنامهٔ Messages حباب قرمزی که نشان دهنده وجود پیام جدید است وجود نخواهد داشت.

4. برای اطلاع از این که پیام جدیدی دارید یا خیر، باید Messages را باز کنید. سپس در کنار هر مکالمه‌ای که دارای به روز رسانی است، یک نقطهٔ آبی را مشاهده خواهید کرد.

مشکلی که در این روش وجود دارد این است که شما دریافت هشدارها برای هر پیام جدیدی را متوقف می‌کنید. این می‌تواند به معنی فراموش کردن به روز رسانی‌های مهم باشد. خوشبختانه شما می‌توانید اعلان‌های دریافتی از فقط یک شخص یا یک زنجیره پیام گروهی را متوقف کنید.


متوقف کردن اعلان‌های دریافتی از فقط یک شخص

1. به مسیر Settings > Notifications برگشته و به پایین اسکرول کنید تا Messages را پیدا کنید. در بخش Messages گزینهٔ Allow Notifications (اجازهٔ نمایش اعلان‌ها) را انتخاب کنید (اگر در مرحلهٔ بالا آن را خاموش کرده‌اید).

2. اکنون برنامهٔ Messages را باز کرده و مکالمهٔ مورد نظر برای خاموش کردن را پیدا کنید. رشته پیام را باز کنید.

3. بر روی «i» در گوشهٔ بالا سمت راست ضربه بزنید.

4. گزینهٔ Alerts (هشدارها) را انتخاب کنید. اگر پیامی را در آن رشته پیام دریافت کنید، دیگر هشداری مشاهده نخواهید کرد.

5. اگر Messages را باز کنید، مشاهده خواهید کرد که یک آیکون هلال ماه Do Not Disturb (مزاحم نشوید) در کنار گفتگو وجود دارد. شما هنوز هم می‌توانید آخرین پیام را مشاهده کنید و قادر خواهید بود آن رشته را باز کنید.

روش مخفی کردن پیام‌های متنی در آیفون


روش مخفی کردن پیام‌های یک شخص خاص

روش دیگری برای مخفی کردن پیام‌های یک شخص خاص وجود دارد، اما باید آن شخص را از لیست مخاطبین خود حذف کنید.

1. برای حذف اطلاعات تماس شخص از لیست مخاطبین خود به Contacts (مخاطبین) بروید، آن شخص را پیدا کرده و بر روی Edit (ویرایش) ضربه بزنید.

2. به پایین بروید و Delete Contact (حذف مخاطب) را انتخاب کنید.

3. در Settings به Messages بروید.

4. در تنظیمات Message به Filter Unknown Senders (فیلتر کردن ارسال کنندگان ناشناس) بروید.

5. این کار اعلان‌های iMessages از افرادی که در لیست مخاطبین شما نیستند را خاموش می‌کند و آنها را در یک لیست جداگانه مرتب می‌کند.

6. اکنون پیام‌های آن شخص در یک لیست Unknown Senders (ارسال کننده‌های ناشناس) ظاهر می‌شود.

روش مخفی کردن پیام‌های متنی در آیفون

برای دریافت راهنمایی بیشتر در مورد روش استفاده از برنامهٔ Messages در آیفون، مقالهٔ دیگر ما با عنوان «روش ارسال پیام در آیفون» را مطالعه کنید. همچنین مطلبی در مورد «روش ارسال و دریافت پیام‌های متنی در مک» داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
برنده شدن هرگز به معنای بهترین بودن نیست.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘